De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Philips FB 825 frontspeakers en nu de centre nog.

    Hoi,

    Afgelopen weekend heb ik een nieuwe centrespeaker gekocht van JBL type EC 25 JBL EC 25.jpg..

    Mijn frontspeakers zijn van Philips FB 825 6171-chc2nr_l.jpg en ben hier zeer tevreden over alleen met de centre wil het gewoon niet lukken...nu ook weer niet.

    De verkoper adviseerde mij op basis van de Philips speakers de JBL centre EC25
    Het geluid is echt waardeloos, het klinkt dof en komt niet tot een mooi geluidsbeeld t.o.v. de andere speakers, zelfs met aanpassing van de Equalizer van mijn Onkyo TX-SR606 krijg ik geen mooi geluid.

    De verkoper adviseerde mij om de speaker om te komen ruilen, maar nu wil ik graag via deze weg weten welke centre het beste zou passen bij mijn frontspeakers.

    Ik heb via forums gelezen dat de beste optie is om een zelfde speaker als centre te gebruiken als de frontspeakers...maar ja, zo'n speaker heb ik niet ergens staan en hij is vrij groot als centre en weegt ook 29 kg.

    Wie kan mij adviseren.

    Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Je Philips speakers zijn ook niet meer de jongsten en komen uit een tijd dat het surroundwerk nog niet bestond, een center van dezelfde modellenreeks erbij bestellen zit er daarom niet in.

    Je hoeft als center niet hetzelfde model te nemen als je fronts, dat heb je niet helemaal goed begrepen. Tegenwoordig verschijnen er veel modellen van 1 serie, zeker als het een goede fabrikant is, dan heb je binnen een serie keuze uit meerdere modellen en kun je dus als je surround wil helemaal naar je zin en budget wat samenstellen. Als je surround wil hebben en het moet evenwichtig klinken, dan neem je speakers die allemaal uit één en dezelfde serie komen, over het algemeen kun je stellen dat fabrikanten hun best zullen doen om de speakers van 1 serie zoveel mogelijk dezelfde klankkleur te laten hebben. De grotere modellen zullen wat meer laag kunnen geven en een wat zwaarder vermogen kunnen verwerken dan de kleinere modellen, maar de klankkleur is zoveel mogelijk gelijk.

    Zelf heb ik momenteel nog 2 verschillende merken speakers ingebruik, @ stel Magnats van 1 serie en een paar B&W's als center en backrears, op het gebied van klank passen ze heel goed bij elkaar en klinkt alles homogeen.

    Mede gezien door hun leeftijd heb ik kort geleden besloten om al mijn speakers te vervangen, heb nu alles van 1 merk en 1 serie, daarbinnen wel verschillende modellen, maar dat is geen probleem, eerder een winst, had moeilijk 7 dezelfde speakers als mijn fronts kunnen nemen, was niet erg prijsgunstig geweest en forse zuilen als backrears is een overkill.

    In jouw geval kun je overwegen om alles van 1 modellijn aan te gaan schaffen, of hopen dat je een center treft die dezelfde klank heeft als je Philips speakers.....
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Wat het meest kwa klankkleur overeen zal komen met Philips is waarschijnlijk Mordaunt Short of B&W.

    Hoe klinken de FB 825's zonder de EQ?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Wat het meest kwa klankkleur overeen zal komen met Philips is waarschijnlijk Mordaunt Short of B&W.

    Hoe klinken de FB 825's zonder de EQ?
    Ik ben van de week naar Best home cinema gegaan in Amersfoort en heb de JBL EC 25 omgeruild.
    Ik heb hem verteld over hoe en wat en ben samen tot de conclusie gekomen dat een frontspeaker van Klipsch waarschijnlijk het beste resultaat zou kunnen geven.

    Ik heb de Klipsch F2 speaker gekocht en deze klinkt perfect bij de frontspeakers van Philips.

    Ik ben er idd ook wel achtergekomen dat de Philips speakers niet meer van deze tijd zijn en overweeg om alle speakers te gaan vervangen door de Klipsch F2, nu zijn ze voor de helft van de prijs ivm een verhuizing dus als ik snel ben heb ik voor het eind van deze maand alles vervangen.

    Dank voor jullie info.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto van Rooijen Bekijk bericht
    Ik ben van de week naar Best home cinema gegaan in Amersfoort en heb de JBL EC 25 omgeruild.
    Ik heb hem verteld over hoe en wat en ben samen tot de conclusie gekomen dat een frontspeaker van Klipsch waarschijnlijk het beste resultaat zou kunnen geven.

    Ik heb de Klipsch F2 speaker gekocht en deze klinkt perfect bij de frontspeakers van Philips.

    Ik ben er idd ook wel achtergekomen dat de Philips speakers niet meer van deze tijd zijn en overweeg om alle speakers te gaan vervangen door de Klipsch F2, nu zijn ze voor de helft van de prijs ivm een verhuizing dus als ik snel ben heb ik voor het eind van deze maand alles vervangen.

    Dank voor jullie info.
    Gaat Best Home Cinema verhuizen??

    Mooi, allemaal nieuwe speakers, allemaal van 1 modellijn

    De mijne staan nu in te spelen, ben er zo trots op als een aap

    Speakers, met zorg gekozen, zijn lang vrienden in je leven, heb met mijn vorige set een kwart eeuw genoten, althans met een deel ervan, 25 jaar geleden was er nog geen surround.

    Veel plezier met de aanschaf
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •