De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Question 4 en 8 ohm in 1 speakerset??

    Beste forumleden,

    deze neewbie heeft een vraag.

    ik zie dat een speakerset bij de voor- (met woofer geintergeerd (teufel theater 5)) en centerspeakers een weerstand hebben van 4 ohm en de achterspeakers een weerstand van 8 ohm.

    hoe kan dit nu en hoe gaat de versterker/receiver daar dan mee om?


    Los hiervan vraag ik me nog af of je deze woofers dus altijd power moet geven van het lichtnet ofdat de versterker de stroom/geluid levert. of zit hier verschil of je de speakers als 5.1 opstelt of de frontspeakers in een stereo-opstelling gebruikt?

    Dank vast voor de hulp.

  2. #2

    Standaard

    De set die jij noemt heeft aktieve subwoofers die geïntegreerd zijn in de 'front' luidsprekers. Deze subs hebben dus een eigen eind-versterker en moet je dus ook aansluiten op de netspanning en de 'pre-out(s)' van de receiver die daarvoor bedoeld zijn.

    Vanwege de dubbele woofers hebben de 'fronts' van de Hybrid 4 en 5 een lagere impedantie dan de 'surrounds'. Dit betekent dat ze dus een wat hogere stroomsterkte van de receiver of versterker. Voor een receiver is dit vaak een wat groter probleem, omdat deze meestal kleinere reserves hebben dan een versterker met hetzelfde uitgangsvermogen. Daar komt bij dat het uitgangsvermogen van een receiver regelmatig (veel) hoger gespecificeerd wordt om het model op papier beter te laten scoren t.o.v. die van de concurrent.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •