Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 37 worden weergegeven.

Discussie: DVD.NL 10 jaar!

  1. #1

    Standaard DVD.NL 10 jaar!

    Hiep hiep hoera!

    Volgens mij viert DVD.NL ergens dit jaar z'n 10 jarig bestaan. Weet iemand op welke dag de site actief werd? Ik kan dat niet precies nagaan. Of is dat jubileum misschien al geweest?

    Het forum bestaat iets korter. Ik zie dat de eerste postings van dvd-recensies dateren van 19-7-2001, dus dat is vermoedelijk wel de datum van de 'launch' van het forum zijn geweest.

    Zijn er nog mensen actief op het forum die al vanaf het begin meelopen? Ik ben zelf pas in februari 2002 ingestapt dus ik heb het echte begin gemist.

    EDIT: ok, het echte jubileum heeft al plaatsgevonden. Op de Way back machine kom ik namelijk op 9 november 2000 al een vermelding tegen van de 'DVD index site' die toen onder www.dvd.nl te vinden was. Zie http://web.archive.org/web/200011091...://www.dvd.nl/

    EDIT 2: ik denk dat je kunt stellen dat het jubileum nog niet heeft plaatsgevonden. T/m maart 2001 was de url namelijk nog in handen van een andere partij als die de uiteindelijke site heeft opgezet. En die site ontstond (voor zover ik kan nagaan) ergens in juni of juli 2001.
    Laatst aangepast door Richard B. : 11-01-2011 om 23:04

  2. #2

    Standaard

    De officiële introductie van de site vond plaats op 31-07-2001: http://nl.hardware.info/nieuws/783/h...oduceert-dvdnl

  3. #3

    Standaard

    damn, ik word oud ( zie mijn registratie datum )
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  4. #4

    Standaard

    Goh, dan was ik er toch ook nog redelijk op tijd bij!
    Al ben ik geen fanatieke "forum-poster", ik lees wel heel veel hier, en kom dagelijks effe langs, haha.
    "There are so many things that have to happen for two people to meet.... "

  5. #5

    Standaard

    Ik zat destijds eerst bij dvdforum.nl maar de sfeer daar was erg negatief, nieuwe forumleden werden daar door de vaste forumers als buitenstaander behandeld.
    De sfeer hier was/is veel aangenamer en, ondanks dat er soms wel kritiek over wordt geuit, denk ik voornamelijk te maken heeft met het strenge handhaven van de huisregels door de forum crew hier.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  6. #6

    Standaard

    Als ik de vermeldingen in de Way back machine zo lees dan lijkt het erop alsof dvd.nl voortkomt uit de site www.dvdzone.nl. Wat was dat eigenlijk?

    Ik kende dvd.nl trouwens al wel vanaf het echte begin, maar het duurde pas tot begin 2002 voordat ik lid werd. Ik had de indruk dat het in het begin vooral een forum was waarop veel mensen zaten die de HT leuk vonden en wat minder met film zelf hadden. Maar op een bepaald moment heb ik de stap toch gezet. En anno nu is er geen ander forum waarop ik zoveel gepost heb als op dit forum.

  7. #7

    Standaard

    op naar de volgende 10 dan maar!

    ik had hier meer reacties verwacht btw..
    do your balls hang low,
    can you swing them to and fro
    can you tie them in a knot
    can you tie them in a bow

    do you get a funny feeling
    when they're hanging from the ceiling
    oh, you’ll never be a sailor
    if your balls hang low

  8. #8

    Standaard

    Heb ook eerst een tijd alleen gelezen tot ik uiteindelijk me heb aangemeld. Nu 9 jaar geleden, maar voelt het dubbele
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  9. #9

    Standaard

    Heb het begin niet meegemaakt..maar ben benieuwed naar de komende jaren die DVD.NL zal gaan brengen..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  10. #10

    Standaard

    Same here, was daar nog echt te jong voor. Op naar de volgende tien jaar.
    The horror...the horror...

  11. #11

    Standaard

    Ben ik al zo lang op dit forum? :toppie:

  12. #12

    Standaard

    Eerste posting 1 december 2001 , poeh
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  13. #13

    Standaard

    Ik zit hier sinds 2002/2003 ergens. Heb een account gehad voordat ik deze had. Er waren toen wat interne strubbelingen om het zo maar te zeggen (A)

  14. #14

    Standaard

    Tijd voor een feestje? :P
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  15. #15

    Standaard

    Ben hier nu ook al enkele jaren lid, gaat snel die tijd .

    En even een compliment maken naar de forum-crew (oude en nieuwe) die dit forum met alle positieve en negatieve ervaringen toch maar mooi aan de praat houden .
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  16. #16

    Standaard

    Ga zo door zou ik zeggen, en alvast gefeliciteerd. Ik zit hier zelf ook al bijna 10 jaar dus . Iets te weinig geplaatst in het forum gemiddeld, maar dit gebeurt inmiddels wat vaker gemiddeld genomen. Kom hier wel bijna dagelijks. Zit er nog een feestje voor de leden in

  17. #17

    Standaard

    Gaat inderdaad snel, door de jaren heen met periodes wat meer of minder gepost dan anders, maar kijk bijna nog wel dagelijks
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    De officiële introductie van de site vond plaats op 31-07-2001: http://nl.hardware.info/nieuws/783/h...oduceert-dvdnl
    Dan haalt dvd.nl z'n 10e verjaardag wel. Sterker nog: komende zondag is het zover! Wel jammer dat we die verjaardag moeten vieren met de twijfel of de 11e verjaardag wel zal worden gehaald.

  19. #19
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Oh eigenlijk is dvd.nl véél ouder. Domein werd voor het eerst geregistreerd op 9 januari 1996
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Oh eigenlijk is dvd.nl véél ouder. Domein werd voor het eerst geregistreerd op 9 januari 1996
    Er was ook al eerder een site, maar het dvd.nl zoals we dat kennen bestaat zondag 10 jaar.

  21. #21

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    En dat moeten we vieren!
    Wij (de crew) hadden ook gehoopt om dit met de forumleden te mogen vieren en hadden ook al verschillende (erg leuke) plannen. Helaas hebben we door dit gedonder alle zeilen bij moeten zetten en onze prioriteiten moeten verleggen.

  23. #23

    Standaard

    Damn, hang hier niet vanaf dag 1 rond, maar al wel zo'n 80% van de levensduur van dit forum schijnbaar.
    @ Roy: ach, doen jullie dat toch gewoon bij de 11e verjaardag van het forum Die komt er wel.

  24. #24

    Standaard

    Laten we van het positieve uitgaan!

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Wij (de crew) hadden ook gehoopt om dit met de forumleden te mogen vieren en hadden ook al verschillende (erg leuke) plannen. Helaas hebben we door dit gedonder alle zeilen bij moeten zetten en onze prioriteiten moeten verleggen.

    Dit gedonder? Heb ik iets gemist???

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •