De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.

Discussie: Human Planet (BBC)

  1. #1

    Standaard Human Planet (BBC)

    BBC is gisteren begonnen met een nieuwe serie in navolging van Planet Earth en Life. Human Planet vertelt het verhaal over het meest unieke wezen op deze aardkloot: wijzelf!



    Bekijk hier de trailer in HD, ziet er echt fantastisch uit!

    * Episode 1: Thursday 13 January 2011: Oceans.
    * Episode 2: Thursday 20 January 2011: Deserts.
    * Episode 3: Thursday 27 January 2011: Arctic.
    * Episode 4: Thursday 3 February 2011: Jungles.
    * Episode 5: Thursday 10 February 2011: Mountains.
    * Episode 6: Thursday 17 February 2011: Grasslands.
    * Episode 7: Thursday 24 February 2011: Rivers.
    * Episode 8: Thursday 3 March 2011: Cities.

  2. #2

    Standaard

    Het ziet er inderdaad weer fantastisch uit, Jordy. Het shot op 1:20 is werkelijk adembenemend. Ik ga proberen van het elke week te volgen, maar het zal vast wel gauw op DVD komen ook, BBC kennende.

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Inderdaad wederom een prachtige docu van de BBC...hele vette trailer!!
    Sonny: "What the hell is this?"
    Clemenza: "It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes."
    - The Godfather (1972) -


    whatiwatch

  5. #5

    Standaard

    Mooie tip! Lijkt me geweldig dit
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  6. #6

    Standaard

    De DFW box ligt voor €35 in de schappen. Is de blu ray demo-materiaal? Kan geen review vinden!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  7. #7

    Standaard

    Ik weet niet hoe Coen aan die prijs komt maar bij veel winkels kost HUMAN PLANET BLU RAY VERSIE CA. € 60,00, maar ik heb deze box op blu ray besteld bij DVDOUTLET voor € 46,99.

  8. #8

    Standaard

    Zal vast wel een MM Arnhem prijsje zijn, daar is Coen gisteren nog geweest.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9

    Standaard

    Maar op de website van MM staat toch een prijsje van € 59,00... en zelfs de DVD versie ook nog € 49,00...

  10. #10

    Standaard

    Klopt Pep, staat in het krantje van deze week: €35 (MM Arnhem)

    Is de serie briljant? Dan haal ik hem wel...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    Maar op de website van MM staat toch een prijsje van € 59,00... en zelfs de DVD versie ook nog € 49,00...
    MM Arnhem heeft meestal erg lage (aanbiedings)prijzen, website is bijna altijd duurder.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #12

    Standaard

    MM Eindhoven 40 Euro.

    Het lijkt me een mooie serie, maar ik wacht wel tot de serie goedkoper wordt.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  13. #13
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik ben de serie aan het kijken en hoewel er prachtige stukken in zitten, heb ik toch twijfels bij de recente ontwikkeling van natuurdocumentaires van de BBC. Lag het accent in de begindagen vooral op informatieve en interessante feiten, tegenwoordig lijkt men zich toch vooral te richten op datgene wat spectaculair in beeld kan worden gebracht. Er is meer aandacht voor de vorm, en minder aandacht voor de inhoud en de nodige context waar die inhoud in geplaatst word. Ook wordt zo nu en dan te vaak naar een trucje gegrepen, zoals bijvoorbeeld de 'bewegende sterrehemel' op de achtergrond. Om dat een keer te doen kan heel mooi het verstrijken van de nacht in beeld brengen, maar om elke aflevering opnieuw daarvan gebruik te maken is onnodig. En soms wordt het zelfs meerdere malen in één aflevering gebruikt. In de aflevering alleen al die ik vanavond zag, kwam ik het zelfs drie maal tegen. Onnodig en zelfs lichtelijk irritant.

    Begrijp me niet verkeerd, de serie is zonder meer fascinerend en bevat tal van inhoudelijk sterke scenes, die interessante facetten van de mens en zijn omgeving vertellen op een uitstekende manier. Ik heb dan ook absoluut geen spijt van deze aanschaf. Maar de technologische mogelijkheden om het een en ander in beeld te brengen zijn zo spectaculair en indrukwekkend voor de makers geworden, dat de inhoud minder aandacht lijkt te krijgen. De vorm krijgt, in navolging van serie's als Planet Earth en Life, steeds vaker de overhand en dat is een ontwikkeling waar ik niet enthousiast van word.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  14. #14

    Standaard

    Nu 20 euro bij Bol.com voor de blu-ray: http://www.bol.com/nl/p/dvd/bbc-eart...060/index.html

    Ik vind deze serie volledig op het niveau zitten van Planet Earth en Life en kan het de liefhebbers daarvan dan ook aanraden. Ik laat de box nog even zitten, want ben net een paar maanden klaar met de serie.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  15. #15

    Standaard

    Mooie box. Mooi beeld. Maar dat zijn we over het algemeen wel gewend van BBC Earth. Minpunt van de NL box vind ik wel dat de nasynchronisatie. Deze staat er zowel in Dolby Digital als DTS HD MA op. Terwijl de originele track alleen een Dolby Digital heeft. Gemiste kans, ondanks dat de track wel goed klinkt.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  16. #16

    Standaard

    De box is inderdaad prachtig! Nog bedankt voor de tip van bol.com!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •