De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard philips 42pfl9664 h/12 te realistisch?

    Hallo, ik heb een vraag, ik heb sinds kort de philips 42pfl9664h.
    Nu kijk ik sinds kort ook hd tv, en nu valt het mij op als je een film bekijkt, het er totaal anders uit ziet in HD als het vroeger was zeg maar.
    Als ik nu naar een film zit te kijken is het net of je naar een directors cut zit te kijken, net alsof je elk moment een cameracrew in beeld kan verwachten, mischien een stomme vraag maar mij valt dit dus op...

  2. #2

    Standaard

    De zogenaamde beeldverbeteraars uitzetten, die geven een te realistische 'beweging' aan het geheel, het is dan niet meer filmisch.

    Ik gebruik ongeveer deze instellingen(Let op dat het voor elk paneel anders is):

    Profile: Personal
    Contrast 70
    Brightness: 54
    Colour: 52
    Sharpness: 0
    Noise reduction: Off
    Colour tone Manual
    Perfect Natural Motion Off
    200 Hz Clear LCD Off
    Advanced sharpness Off
    Dynamic Contrast Off
    Dynamic backlight Off
    MPEG artifact-reduction Off
    Colour management Off
    Light sensor Off
    RGB Manual
    • White point red: 121
    • White point green: 112
    • White point Blue: 77
    • Red black level offset: 7
    • Green black level offset: 8

    Er is overigens al een draadje voor deze serie TV's op het forum.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Okey, dan weet ik waar dat aan ligt, vind trouwens de instelingen die jij mij hebt gegeven, persoonlijk te donker, dus als iemand denkt voor mij de perfecte instellingen te hebben hoor ik dat graag

    Peptalk bedankt!!!

  4. #4

    Standaard

    Ik zou zeggen gewoon even gaan spelen met de instellingen tot het naar je zin is. Elke tv/scherm/paneel en vooral elke gebruiker is anders. Er zijn dan ook geen vast instellingen die "perfect" zijn voor iemand.
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  5. #5

    Standaard

    Let wel op dat je dat 'te donker' in een heel korte tijd vindt en je de waarschijnlijk veel hogere standen gewend bent
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6

    Angry

    Okey, heb Monster ISF HDTV Calibration DVD gebruikt.
    Zeer leuke dvd, zij het niet zo dat tijdens het calibreren, van de tv het menubeeld,
    alle essentiele zaken overlapt, waardoor ik de helft niet zie...

  7. #7

    Standaard

    Persoonlijk zou ik de monster dvd niet gebruiken,de via dvd of blu ry is veel nuwkeuriger voor een afstelling
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •