De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Alleen geluid Nederland 1, 2 en 3...

    Beste allemaal...
    Ik heb nu het net al 2 weken afgespeurd naar iemand die hetzelfde heeft als ik. Heb het totnogtoe niet kunnen vinden. WIE KAN MIJN HELPEN????
    Ik heb een LCD-tv van LG (32LH33) en een homecinemaset van JVC (TG-G31). Alles is inmiddels op elkaar aangeloten (televisie, hcs, blue ray en harddisk). Door middel van HDMI heb ik de blue ray, de harddisk en de JVC hcs op de televisie aangesloten en door middel van een optische kabel het geluid weer van de televisie naar de JVC (heeft namelijk geen HDMI-in). Al het geluid doet het via de hcs, maar wanneer ik televisie kijk, krijg ik alleen het geluid van Nederland 1, 2 en 3 via de JVC hcs. WEET IEMAND HOE DAT KAN????? De spullen moeten dus goed zijn aangesloten. Ik kan in geen enkele handleiding hierover iets vinden. Ik heb ook al geprobeerd om via tulp of scart het probleem te verhelpen, maar ook dat lukte niet.
    Heeft iemand een idee??? Ik hoor jullie graag. Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Het lijkt er op dat het geluid van de andere zenders in een ander formaat naar de HCS worden gestuurd dan de NL zenders en dat de HCS die niet kan weergeven. Of de TV kan dat geluid niet verwerken.

    Kijk eens in de TV bij de instellingen in het audio gedeelte of je daar wat bij de uitvoer of zo kunt veranderen.

    Mocht dat niet gaan, geef dan aan wat voor TV je kijkt. Digitenne, analoge kabel, digitale kabel, misschien zelfs schotel?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard Reactie

    Bedankt voor de reactie. Uiteraard heb ik alle verschillende instellingen van de tv al uitgeprobeerd. Ik kijk televisie via de digitale kabel. Ook ik dacht eerst dat alleen het geluid van de HD-zenders werd doorgegeven, totdat ik gisteren ontdekte dat ook het geluid van het Ziggo-infokanaal wel door de hcs werd doorgegeven, en dat is geen hd-zender......

  4. #4

    Standaard

    Heb je een CI(+) kaart in de TV zitten?

    Misschien dat die kanalen Dolby Digital zijn en de andere PCM, kun je per kanaal nog switchen van audiospoor?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Beste Peptalk,
    Wederom bedankt. Ik heb inderdaad de kaart in de televisie zitten, maar heb helaas niet de mogelijkheid om per kanaal de instellingen te wijzigen. Het zal inderdaad wel iets te maken hebben met de dolby en pcm-instellingen.
    De televisie zet de mpeg-signalen om in pcm. Ik ben bang dat de JVC deze niet kan verwerken. Weet je hier misschien een oplossing voor?

  6. #6

    Standaard

    Ik zou eerst JVC benaderen of dat werkelijk zo is.

    Anders zou ik gaan zoeken of er een converter bestaat die de signalen wel naar een signaal kan omzetten wat je HCS aan kan, maar als ik de HCS net gekocht had dan ging hij direct terug naar de winkel en eigenlijk ook als dat niet zo was. Het is natuurlijk schandalig als die set dat niet aan kan.

    En eh: koop een mooie losse reciever die HD signalen aan kan en speakers die dat mooi weer kunnen geven, daar ga je nog lang plezier aan beleven, langer dan aan zo'n kant en klaar setje
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard Eindelijk geluid.......

    Beste Peptalk,
    Vandaag uit pure wanhoop maar eens naar de MediaMarkt gegaan. Hoewel ik de set daar niet vandaan heb, toch de stoute schoenen aangetrokken en daar gevraagd wat er aan de hand zou kunnen zijn. En HULDE!!!! Hoewel ik weinig vertrouwen had in de adviezen van de zeeeer jonge medewerker, bleek hij toch gelijk te hebben. Het euvel ligt niet aan de hcs, maar aan de televisie. Die blijkt geen pcm signalen via de optische kabel te versturen....... De oplossing was een scart/ tulp adapter. Ik heb nu dus via de scart en de audio-in van de JVC toch het geluid van alle zenders.....
    Bedankt voor alle adviezen.

  8. #8

    Standaard Zelfde Probleem

    Beste Heren,


    Ik zit met precies hetzelfde probleem,
    ik heb op ned 1,2 en 3 & het ziggo kanaal wel geluid via de optische kabels van de lg tv naar mijn kenwood receiver,
    maar wanneer ik switch naar een ander kanaal, bijvoorbeel sbs6 of eredivisie live.....of welke andere zender ook is het geluid weg!

    Ook ik heb nu even een scart naar tulp aangesloten van de tv naar een ingang op me receiver,
    vervelend vind ik wel dat ik de achterste speakers niet hoor op deze zenders......

    Het probleem ligt dus als ik het goed begrijp aan het omzetten van geluids soorten van de tv......
    Is hier ook een andere oplossing voor zodat ik elke zender kan gebruiken en gewoon geluid via de optische kabel naar me receiver kan sturen en luisteren?

    Met vriendelijke groet,
    Marcel van Dalen.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A.F.C.A Bekijk bericht
    Beste Heren,


    Ik zit met precies hetzelfde probleem,
    ik heb op ned 1,2 en 3 & het ziggo kanaal wel geluid via de optische kabels van de lg tv naar mijn kenwood receiver,
    maar wanneer ik switch naar een ander kanaal, bijvoorbeel sbs6 of eredivisie live.....of welke andere zender ook is het geluid weg!

    Dit kan als oorzaak hebben dat de instellingen van de TV niet correct staan, helaas vermeld je niet de modelnummers van je apparatuur, ook is niet geheel duidelijk of je nu een insteekmodule in je TV hebt, of kijkt via een losse decoder.....

    Ook ik heb nu even een scart naar tulp aangesloten van de tv naar een ingang op me receiver,
    vervelend vind ik wel dat ik de achterste speakers niet hoor op deze zenders......

    Dit kan als oorzaak hebben dat je niet de goede instellingen van de receiver gebruikt, tenminste als de receiver over dolby prologicIIx of zoiets als all channel stereo zou beschikken....

    Het probleem ligt dus als ik het goed begrijp aan het omzetten van geluids soorten van de tv......
    Is hier ook een andere oplossing voor zodat ik elke zender kan gebruiken en gewoon geluid via de optische kabel naar me receiver kan sturen en luisteren?

    Als we moeten gaan raden naar modelnummers wordt het wel erg lastig....

    Met vriendelijke groet,
    Marcel van Dalen.
    Alles leuk en aardig, maar we moeten toch wel iets meer info hebben dan mijn LG en mijn Kenwood......
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •