De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard ondertiteling te grof

    Een rare vraag misschien,Ik bezit een samsung L37c650 LCD tv,
    Nu is mijn vraag (mischien ben ik een beetje een Pietje Precies)als ik een DVD kijk dan valt het mijn op dat de ondertitleling nogal grof en blokkerig zijn en bij een reguliere uitzending niet.
    Ligt dit aan mijn DVD of niet?en wat kan ik er aan doen of is er niks aan te doen,of ligt dit er aan dat ik geen DVD heb met HDMI?.

  2. #2

    Standaard

    Nee hoor. Het valt bij het kijken en vergelijken tussen blu-rays en dvd's op een HD televisie des te meer op hoe grof het lettertype van dvd is. Heeft niks met HDMI te maken. De dvd ondertiteling is nooit bedoeld voor een hoge resolutie en komt daardoor op een 'normale' tv goed tot zijn recht; op een hogere resolutie valt het opeens op dat het er nogal grof uitziet.
    Overigens hangt het ook nog wel af van het lettertype dat gekozen is, dat verschilt bij de ene en de andere dvd nog wel 's.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor de snelle reactie

  4. #4

    Standaard

    Bij DVD/BD spelers met een goede videochip is het overigens wel minder, maar dan moet de verbinding idd wel via HDMI zijn.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •