De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard onkyo sr608 met bestaande canton cx 5.1 set en nieuw aan te schaffen achterspeakers

    Momenteel heb ik de pioneer vsx-d512 receiver en een 5.1 surround set van canton, de cx serie uit 2004 staan.
    Ik wil graag de 5.1 set van canton blijven gebruiken. Ik wil de receiver gaan vervangen door de onkyo sr 608 en dan 2 (semi)draadloze achterspeakers aansluiten zodat het een 7.1 set wordt.
    Ik wil de achterluidsprekers draadloos omdat de 5.1 nu mooi is weggewerkt en er dan weer 2 nieuwe draden bij zouden moeten. En dat heeft niet mijn voorkeur.
    Als jullie zo mijn opstelling en soort receiver en speakers horen, iemand dan een idee wat voor soort rearspeakers erbij zouden kunnen horen?
    Ik las laatst iets over een draadloze ontvanger waar je boxen op kan aansluiten en die maakt weer contact met de receiver.de teufel rearstation 4. maar of dat nou echt wat is.

  2. #2

    Standaard

    Luidsprekers achter als draadloos kun je beter niet doen en zeker bij een 7.1 opstelling, wel als zone 2. Iedere versterker heeft nl. zijn eigen klankeigenschappen waardoor dit mogelijk ten koste kan gaan van de homogeniteit van het geluidsbeeld. Wil je naar 7.1, dan kun je beter die extra kabels er bij leggen of bij 5.1 blijven.

    Welke speakers je evt het beste als 'surround-back' kunt gebruiken kan ik nu niet zeggen, omdat we daarvoor eerst de exacte types willen weten of foto's van jouw (huidige) luidsprekers willen zien. Daarvoor is "de cx-serie uit 2004" te weinig informatie.

    Om de juiste receiver te kunnen kiezen, kun je beter eerst gaan luisteren, omdat ieder merk zijn/haar eigen klankeigenschappen heeft.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Voor die 2 extra speakertjes zou ik contact opnemen met Canton voor advies welke het best passen bij de huidige set

    Net als Gerco raad ik ook draadloze speakers af...... zo draadloos zijn ze nu ook weer niet, ze moeten aangesloten worden op het lichtnet en het geluid is vaak niet bepaald om over naar huis te schrijven....
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    bedankt voor de reacties.
    helaas kan ik niet meer info geven over mijn huidige speakers. Ik heb de bon niet meer en op de speakers zelf staat alleen cx. de subwoofer is de as 5.
    Ik heb in een andere topic de raad gekregen om eens te kijken naar de canton cd 10 II als rearspeakers.
    Dat ga ik binnenkort proberen. Ik heb canton al gemaild maar nog geen reactie ontvangen.

  5. #5

    Standaard

    Wat je ook kan doen is het posten van een paar foto's van de set of sub waarover het gaat. Misschien wordt het verhaal voor ons dan wat duidelijker.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •