De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Question Advies Receiver en 5.1 speaker set

    Ik ben van plan binnenkort een A/V receiver te kopen + 5.1 speaker set. Mijn living is L-vormig. Het lange beentje van de L is de zithoek met TV en meet 20m2. Dit is waar de HT-setup zou komen. Het korte beentje van de L is 6m2 en dient als eethoek.

    Na veel internetten heb ik momenteel mijn zinnen gezet op de Onkyo TX-SR608 icm Canton Movie 155 QX. Dit zowel om van films als van muziek te genieten. De keuze is momenteel nog voornamelijk gebaseerd op de vele goede reviews, feature-set en "future proof"-zijn van de Onkyo.

    Ik zou die combinatie natuurlijk eerst eens graag willen "horen" (als ik ze tenminste ergens kan vinden in een hifi zaak), maar omdat dit nog allemaal een vrij nieuwe wereld voor me is, wil ik hier toch al eens checken of jullie dit een zinnige combinatie vinden en of die kwa klankkleur elkaar aanvullen.

    Ik zie dat de sub gespecced is tot 140Hz en de rest vanaf 65Hz. Dat lijkt me toch al een mooie overlap. De AVR is wel 160W en de speakers slechts 120W, maar ik dacht gelezen te hebben dat Onkyo nogal optimistisch is met die getallen? Ik zou eventueel ook kunnen overwegen de TX-SR578 te nemen met een output van 130W, maar vind het wel jammer dat ie minder HDMI inputs heeft.

  2. #2

    Standaard

    Onkyo is kwa vermogen idd wat optimistisch.

    Van de meeste receivers is nl. bekend dat het uitgangsvermogen vaak hoger opgegeven is om deze beter te laten scoren. Die 160 Watt kun je dus met een korreltje zout nemen. In ieder geval kan een 606 per kanaal voldoende leveren voor gemiddelde boekenplank-formaat luidsprekers met een woofer van ongeveer 14 cm.

    Heb je een grote kamer, dan kun je beter voor wat grotere luidsprekers kiezen dan satelietjes, zodat de ruimte mooier gevuld kan worden met geluid. Daarnaast zal het geluid hierdoor ook 'voller' klinken.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 03-02-2011 om 20:00 Reden: Info was onduidelijk
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •