Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 39 van 39 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Rechtsboven, onder de reclame staat een linkje met Privéberichten
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mikeu001 Bekijk bericht
    Hoi,

    Misschien domme vraag..(vragen zijn eigenlijk nooit dom ), maar waar zie ik die PM voor die Rel ?
    Alvast bedankt..

    Mike
    In je postbak, als het goed is heb je een mail gehad dat je een PM hebt gehad, PM staat voor Personal Message.

    Om er vanuit dit scherm te komen, kijk bovenaan de pagina, onder Welkom, mikeu001 Je laatste bezoek: .............. staat in blauw: Privéberichten: 1 ongelezen, totaal 1.

    Was een heel mooi aanbod, waarschijnlijk ben je nu veel te laat en het ging niet over een Rel.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #28

    Standaard

    Oh..... op dat blauwe moet je klikken en dan kiezen voor ingekomen berichten
    Have fun and enjoy your collection

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Rechtsboven, onder de reclame staat een linkje met Privéberichten
    Oops had je berichtje niet gezien, stond alweer op de volgende pagina...

    Heb nog even gecheckt of ik de PM wel verstuurd heb..... ja, hij zit echt in mijn uitbox.

    Help je ze...... kunnen ze.....
    Have fun and enjoy your collection

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Oops had je berichtje niet gezien, stond alweer op de volgende pagina...

    Help je ze...... kunnen ze.....
    Overkomt mij ook wel eens dat ik de volgende pagina pas zie na het posten van mijn bericht

    Helaas heeft niet iedereen in 1 keer de werking v/e forum door, maar je hebt het iig weer geprobeerd
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Wat stinkt daar zo
    Dat zal ik of misschien HTip zijn.

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...erstand&page=3
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mmm, Rel del del del kost best een paar centjes, heb een koopje voor je gezien, zal hem per PM aan je doen toekomen, anders kan je wel eens naast het net vissen. Een Rel heb je vanaf zo'n 700 euro, dacht niet dat je in die prijsklasse wil shoppen
    Hoi Heren, ik meld mij weer.
    Inmiddels een (denk ik leuke set gespot van B&W 685 inclusief staanders van een jaar oud.
    Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met een set als deze..
    Mogelijk toch nog uit te breidden met een sub, weet nog even niet welke, maar er zijn al een paar leuke types door forumleden genoemd, daar is vast nog wel iets leuk in te vinden)

    Ik hoor het graag
    Ga ze waarschijnlijk vrijdag halen

  8. #33

    Standaard

    De B&W 685 zijn prima speakers. Daar zul je je geen buil aan vallen De nieuwprijs (exclusief stands) is zo'n €300,- per stuk. Als je ze voor een mooi prijsje kunt aanschaffen, zeker doen!

    B&W combineert goed met Onkyo.
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 09-02-2011 om 08:17
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    De B&W 685 zijn prima speakers. Daar zul je je geen buil aan vallen De nieuwprijs (exclusief stands) is zo'n €300,- per stuk. Als je ze voor een mooi prijsje kunt aanschaffen, zeker doen!

    B&W combineert goed met Onkyo.

    Inmiddels in bezit, 2 luidspreker van B&W 685 van een jaar oud, zonder krasjes, tezamen met zwarte staanders van Dynaudio met spikes. Erg mooi materiaal. Helaas blijkt dat de garantie niet overdraagbaar is volgens boekje.
    Voor een hele leuke prijs (300€) met orginele bon erbij.
    Nu heb ik luidsprekerkabel liggen, transparant, waarvan de ene draad zilverkleurig is en de andere koperkleurig. Ik denk iets van 1,5 mm.
    Om de kosten zal het niet gaan, maar kan ik beter iets dikkere versie nemen in zilver/koper? (ik heb ergens gelezen dat zilver zorgt voor meer scheller geluid dan koper... Ik neem aan dat ik de kabel zo kort mogelijk moet laten, dus niet aansluiten en rest oprollen. Is iets van 2 x 2.5 mm ok? (ik ga kijken bij de Media Markt).
    De luidsprekers komen op twee verschillende kasten te staan, met ongeveer 4 tot 4,5 meter ertussen.
    De receiver (Onkyo ts xr608) staat in de kast waar ook de rechter luidspreker op staat. De draad zal dus korter worden als de draad van de linker luidspreker.
    Ik ga proberen om de luidsprekers een halve meter van de muur te plaatsen.
    Helaas heb ik geen ruimte om de staanders te plaatsen, maar deze bewaar ik wel voor in de toekomst mogelijk.

    Tenslotte ga ik de receiver aansluiten op de tv (Philips32inch) met 1 HDMI ingang voor de display bediening.
    Moet dat perse HDMI 1.4 zijn? of is dat onzinnig (onkyo is HDMI 1.4). Als ik 1.3 kabel koopt, doe ik mezelf dan te kort, of niet.

    Kun je mij commentaar geven op mijn bekabelingsvraagstuk ?
    Alvast bedankt,

    Mike
    Laatst aangepast door mikeu001 : 11-02-2011 om 21:40 Reden: toevoeging

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mikeu001 Bekijk bericht
    Inmiddels in bezit, 2 luidspreker van B&W 685 van een jaar oud, zonder krasjes, tezamen met zwarte staanders van Dynaudio met spikes. Erg mooi materiaal. Helaas blijkt dat de garantie niet overdraagbaar is volgens boekje.
    Voor een hele leuke prijs (300€) met orginele bon erbij.
    Nu heb ik luidsprekerkabel liggen, transparant, waarvan de ene draad zilverkleurig is en de andere koperkleurig. Ik denk iets van 1,5 mm.
    Om de kosten zal het niet gaan, maar kan ik beter iets dikkere versie nemen in zilver/koper? (ik heb ergens gelezen dat zilver zorgt voor meer scheller geluid dan koper... Ik neem aan dat ik de kabel zo kort mogelijk moet laten, dus niet aansluiten en rest oprollen. Is iets van 2 x 2.5 mm ok? (ik ga kijken bij de Media Markt).
    De luidsprekers komen op twee verschillende kasten te staan, met ongeveer 4 tot 4,5 meter ertussen.
    De receiver (Onkyo ts xr608) staat in de kast waar ook de rechter luidspreker op staat. De draad zal dus korter worden als de draad van de linker luidspreker.
    Ik ga proberen om de luidsprekers een halve meter van de muur te plaatsen.
    Helaas heb ik geen ruimte om de staanders te plaatsen, maar deze bewaar ik wel voor in de toekomst mogelijk.

    Tenslotte ga ik de receiver aansluiten op de tv (Philips32inch) met 1 HDMI ingang voor de display bediening.
    Moet dat perse HDMI 1.4 zijn? of is dat onzinnig (onkyo is HDMI 1.4). Als ik 1.3 kabel koopt, doe ik mezelf dan te kort, of niet.

    Kun je mij commentaar geven op mijn bekabelingsvraagstuk ?
    Alvast bedankt,

    Mike
    Nog bedankt voor je antwoord op m'n PMmetje

    Er bestaan geen HDMI 1.3 en HDMI 1.4 kabels, alleen nog highspeed en highspeed met ethernet, die met ethernet zijn dan 1.4, maar een beetje knappe HDMI kabel zal voldoen, voor 5 euro staan er soms schitterende HDMI kabels op IBood en consorten.(ja ook zogenaamde 1.4)

    Het woord scheller heeft een zeer negatieve klank als het gaat om hoge tonen, je kunt dan beter de uitdrukking helderder gebruiken, scheller is niet fijn. Bij korte afstand zal ook een mooi 1,5 mm2 duur kabeltje voldoen.
    Houd de prijs van je kabels in de gaten, die maken niet het geluid, kunnen hooguit in het gehoor van de goeroes nog wat verschil geven, en het moet wel in evenwicht blijven, dure merknamen op kabels geven echt geen beter geluid.

    BTW, heel mooi prijsje heb je betaald voor je B&W's normaal kosten ze dat per stuk en zonder staanders

    BTW, Media Markt is niet 1 van de goedkoopste met zijn kabeltjes, kijk dan eens online daar valt vette winst te behalen
    Have fun and enjoy your collection

  11. #36

    Standaard

    Speakers met staanders gekocht en nu staan ze op de kasten (hier kwam ik even later op.....)
    Have fun and enjoy your collection

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Speakers met staanders gekocht en nu staan ze op de kasten (hier kwam ik even later op.....)
    Ja, die zaten er bij voor 300€, dan laat je ze niet staan.
    Al hadden ze er niet bijgezeten, dan is 300€ voor 2 luidsprekers nog geen verkeerde koop.
    Zie er uit alsof ze net uit de doos komen.
    Ik heb er helaas de ruimte niet voor.
    Maar wat niet is kan nog komen...

    Ja, ik val in herhaling, dat van die mooie deal zei je ook al..
    Samsung UE40D6530 / Samsung Bluray BD6500 / Onkyo TS-XR608 / B&W 685 luidsprekers / PC met ATI HD 5500 serie graphics HDMI

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mikeu001 Bekijk bericht
    Nu heb ik luidsprekerkabel liggen, transparant, waarvan de ene draad zilverkleurig is en de andere koperkleurig. Ik denk iets van 1,5 mm.
    Om de kosten zal het niet gaan, maar kan ik beter iets dikkere versie nemen in zilver/koper? (ik heb ergens gelezen dat zilver zorgt voor meer scheller geluid dan koper... Ik neem aan dat ik de kabel zo kort mogelijk moet laten, dus niet aansluiten en rest oprollen.
    De luidsprekers komen op twee verschillende kasten te staan, met ongeveer 4 tot 4,5 meter ertussen.
    De receiver (Onkyo ts xr608) staat in de kast waar ook de rechter luidspreker op staat. De draad zal dus korter worden als de draad van de linker luidspreker.
    Ik ga proberen om de luidsprekers een halve meter van de muur te plaatsen.
    Bij goedkopere kabel is zilver vaak vertind koper. Echt zilver zal dus veel duurder zijn en daarnaast ook niet veel toevoegen aan de weergave-kwaliteit van de set. De keten is nl. zo sterk als de zwakste schakel.

    Een afstand van 4 tot 4,5m is vaak te groot voor een mooi weergave via 2 luidsprekers. Dit zorgt er nl. voor dat het gat in het midden veel groter wordt en dat het geluidsbeeld minder diepte heeft. Vandaar dat meestal niet meer dan ongeveer 2m aangeraden wordt. In dit opzicht zal een minder dan 2m brede plaatsing dus voor meer diepte en een kleiner gat in het midden zorgen.

    De kabels die je voor linker en rechter luidspreker kun je het beste even lang houden. Dit zorgt er voor dat het geluid van de ene luidspreker niet minder vertraagd wordt dan van de andere.

    Heb je voor ene luidspreker veel overlengte, dan kun je hier het beste grote lussen van maken of de kabel gedeeltelijk mee te laten voeren met die van de andere.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Bij goedkopere kabel is zilver vaak vertind koper. Echt zilver zal dus veel duurder zijn en daarnaast ook niet veel toevoegen aan de weergave-kwaliteit van de set. De keten is nl. zo sterk als de zwakste schakel.

    Een afstand van 4 tot 4,5m is vaak te groot voor een mooi weergave via 2 luidsprekers. Dit zorgt er nl. voor dat het gat in het midden veel groter wordt en dat het geluidsbeeld minder diepte heeft. Vandaar dat meestal niet meer dan ongeveer 2m aangeraden wordt. In dit opzicht zal een minder dan 2m brede plaatsing dus voor meer diepte en een kleiner gat in het midden zorgen.

    De kabels die je voor linker en rechter luidspreker kun je het beste even lang houden. Dit zorgt er voor dat het geluid van de ene luidspreker niet minder vertraagd wordt dan van de andere.

    Heb je voor ene luidspreker veel overlengte, dan kun je hier het beste grote lussen van maken of de kabel gedeeltelijk mee te laten voeren met die van de andere.
    Ben met je eens dat 4 a 4,5 meter behoorlijk uit elkaar is, zit zelf op ca 2,60 meter (hartafstand tussen de speakers)en veel dichterbij gaat niet lukken en is in mijn geval ook niet nodig.

    Als TS de kabeltjes erbij gekregen heeft, en in die dikte, dan zou het best wel eens zilver kunnen zijn, volgens de "echte" kenners, waar ik niet zelf toe behoor, zou zilver iets helderder in het hoog zijn

    Een beetje overlengte(niet gelijk overdrijven, hoe korter hoe beter, maar van een paar meter, beetje dik kabeltje, zal je geen nadelige effecten ondervinden) van je kabels is wel handig als er eens iets verplaatst moet worden, of als je een indeling wilt veranderen, voor de rest maakt het niet uit. Het is een sprookje dat beide kabels even lang zouden moeten zijn, je zou er kilometers tussen moeten hangen om een verschil zoals je bedoeld te kunnen horen. Die kilometers gaan niet lukken, dit weer om andere redenen.

    Dat van die vertinde kabel..... en dan voor luidspreker doeleinden, nou nee, wil er niet te diep op ingaan, maar waarom zou je de geleiding van je kabeltje omlaag willen halen en er ook nog eens meer voor moeten betalen....

    Hier wat leesvoer:

    http://www.breem.nl/fldtechniek/pgkabelarglsp.htm

    al zitten daar ook wel discussiepunten in
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •