De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hapering probleem door Motion plus van tv (Samsung LE40C750 )

    Hallo,

    Ik maak gebruik van een AC Ryan met interne HDD. De POHD loopt direct met een HDMI kabel naar mijn tv.
    Helaas heb ik last van haperingen tijdens het kijken van een film. Ik merk dat dit aan een optie optie ligt op mijn tv, Motion Plus. Die zorgt voor soepele beelden.

    Ik heb ontdekt dat als ik de Motion Plus op de TV helemaal uit zet, ik geen haper heb, maar dit vind ik echt niet mooi moet ik zeggen.

    Er zijn verschillende standen op de motion plus. Op uit heb ik dus geen haper. Op de stand vloeiend heb ik wel een hikje elke 5 a 6 seconden. Op de stand "helder" heb ik ook niet echt last van haper. Probleem is alleen dat deze stand meer richting "uit" staat dan richting vloeiend. Ik vind vloeiend de mooiste stand, maar die krijg ik dus niet voor elkaar zonder te haperen.

    Zou dus graag de tv op motion plus stand hebben staan, zonder hapering te hebben.

    Ik heb een Samsung LE40C750 LCD 3D tv.

    Bedankt!
    Laatst aangepast door mister9 : 31-01-2011 om 13:15

  2. #2

    Standaard

    Je geeft zelf al de oplossing: Motion Plus uitschakelen. Verder zou je nog kunnen kijken naar de 24p optie op je AC Ryan. Deze optie is alleen zinvol om aan te zetten wanneer je bronmateriaal ook daadwerkelijk 24p is. In de meeste gevallen zal dit niet zo zijn, dus kan die optie uit.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je reactie.

    De motion plus functie vind ik erg mooi, dus als het kan, wil ik 'm aanlaten, tenzij het niet anders kan.
    Die 24p functie (volgens mij heet die bij mij HDMI 24 hz, kan dat?) had ik ook gevonden. Dan is de hapering inderdaad weg. Maar dan loopt het geluid weer achter. Dus dan zie ik eerst beeld, en halve seconde later hoor ik het geluid pas. Als ik dit opgelost krijg is het ook goed natuurlijk...
    Ik heb een Samsung LE40C750. Als ik de optie HDMI 24 hz aanzet, en tijdens de film op de info knop druk, zie ik ook staan: 1920 x 1080p 24 hz. Dus ga ervan uit dat die het ondersteunt...
    Zou je een oplossing weten voor het geluid probleem als die 24p optie aanstaat?

  4. #4

    Standaard

    Heb je een aparte audioverbinding vanaf je AC Ryan naar een receiver/versterker? Vaak wil dat ook nog wel eens zorgen voor het niet synchroon lopen van beeld en geluid. Vaak loopt het geluid dat via HDMI op je TV binnenkomt, wel synchroon met het beeld.

    1080p24Hz heeft alleen maar nut als het bronmateriaal ook 1080p24Hz is (bijvoorbeeld blu-ray rips). Is het bronmateriaal dit niet, dan de optie uitzetten op je AC Ryan.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  5. #5

    Standaard

    Ik heb geen aparte audioverbinding. Mijn AC Ryan loopt direct via HDMI naar mijn TV. Geluid en beeld loopt dus via de HDMI.

    Ik merkt qua beeld / hapering wel een groot verschil als de 24hz optie aan staan. Alleen loopt het geluid dan dus een seconde achter. Ik kijk meestal MKV bestanden of volledige blu-ray vanaf de AC RYAN.
    Wat is het nadeel deze 24hz optie aan te hebben als ik bv een gewone DVD kijk vanaf de Ryan?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mister9 Bekijk bericht
    Wat is het nadeel deze 24hz optie aan te hebben als ik bv een gewone DVD kijk vanaf de Ryan?
    Dan heb je een haperend beeld

    Hoe heb je de HDMI instelling staan op je AC Ryan (2ch, multi ch)? En je Video instelling (HDMI Auto, 1080p)?
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  7. #7

    Standaard

    De Ryan heb ik staan op HDMI auto. Heb ook keuze voor 1080p 50hz, en 60 hz. Is dat beter?
    De instelling 2ch en multi ch zeggen me niks, sorry...

  8. #8

    Standaard

    50Hz en 60Hz hangt een beetje van je TV af en wat deze ondersteunt. HDMI auto is overigens prima hoor.

    De instelling 2ch en multi channel zitten onder Audio in het menu van AC Ryan.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  9. #9

    Standaard

    Ik heb 3 keuze's daar. Passtrough, LPCM Dual CH, EN LPCM Multi CH.

    Die van mij staat op Dual CH.

  10. #10

    Standaard

    Die instelling lijkt me prima. Als je de motion plus uitzet op je TV, lopen beeld en geluid dan wel synchroon?
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  11. #11

    Standaard

    Ja, dan lopen beeld en geluid wel synchroom. Dus:

    MP uitgeschakeld is synchroom beeld, zonder hapering, maar minder vloeiend.
    MP ingeschakeld is hapering in beeld, mooi vloeiend, maar geluid niet synchroon.
    MP + HDMI 24hz ingeschakel is vloeiend beeld zonder haper, maar geluid niet synchroom

  12. #12

    Standaard

    Dan vrees ik dat de eerste optie de beste is. Dat het beeld dan wat minder is, moet je dan maar voor lief nemen.

    Zelf zet ik uit principe alle "beeldverbeteraars" uit, omdat deze meer verpesten aan het beeld dan ze goed doen. Je krijgt allerlei ongewenste bij-effecten. Nadeel hiervan is dan wanneer de kwaliteit van je bron slecht is, je dit ook gelijk goed kunt zien. Dat laatste neem ik persoonlijk voor lief.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  13. #13

    Standaard

    Mmmmm. Ik vond dat Motion Plus juist schitterend. Maar misschien moet ik me er maar bij neerleggen.
    Hoe komt het trouwens dat mijn audio niet synchroon loop als die 24hz aanstaat?
    Kun jij aan de specs van mijn (net nieuwe) tv zien of het daar aan ligt?

    http://www.samsung.com/nl/consumer/t...=specification

  14. #14

    Standaard

    Dat heeft te maken met het bronbestand dat je afspeelt (bijvoorbeeld .mkv). Als het bronbestand geen 24Hz is dan werkt deze functie verstorend. Je kunt dit vergelijken met een platenspeler. Als je hierop een 78-toerenplaat draait op 45 toeren, gaat het ook niet goed.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  15. #15

    Standaard

    Maar als ik een Blu Ray vanaf mijn AC Ryan afspeel, van 45 gig, dan heb ik het ook.. Zou die ook geen 24 hz zijn?

  16. #16

    Standaard

    Ik neem aan dat je een blu-ray rip bedoelt? Als het een .mkv of een .mt2s is die je ergens vandaan hebt gehaald weet je niet hoe degene die 'm na het rippen in een container heeft gezet. In de meeste gevallen is het bronmateriaal geconverteerd, zodat deze niet meer 24Hz is.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  17. #17

    Standaard

    Ok. Zal eens een originele rip proberen.
    Vanavond nog even bezig geweest trouwens. Het vreemde is dat als ik mijn ext. HDD aansluit op mijn tv via usb, de film soepeler dan soepel afspeelt, ongeacht of de motion plus aan staat of uit. Het gaat dus niet goed met de MotionPlus in combinatie met de AC Ryan. En daar loopt het beeld prachtig als ik de 24hz functie aan heb staan, maar dan gaat het geluid dus niet goed... Om moedeloos van te worden. Mijn tv is dus goed, de ryan op zich ook, maar samen....

  18. #18

    Standaard

    Ik had nog een vraag. Ik heb op de tv een paar HDMI poorten.

    HDMI 1(DVI)
    HDMI 2(ARC),
    HDMI 3
    HDMI 4

    Maakt het nog uit in welke poort de AC Ryan gaat. Of zijn er poorten waar ik 'm beter niet in kan doen?

    Bedankt.

  19. #19

    Standaard

    En nog een vraag:

    In mijn tv handleiding staat:

    "Ondersteunde resolutie (alleen bij 16:9)
    Resolutie Frequentie (Hz)
    1280 x 720p 50 / 60 Hz
    1920 x 1080i 50 / 60 Hz
    1920 x 1080p 24 / 30 / 50 / 60 Hz"

    Hier lees ik uit dat de optie 24 hz alleen ondersteund wordt bij beeldinstelling 16:9. Klopt dat?
    Want ik weet niet zeker of ik mijn tv op 16:9 heb staan. Deze instelling las ik overigens in mijn tv handleiding onder het 3D-kopje. Geld de 16:9 = 24 hz dan ook voor 2D denken jullie?

  20. #20

    Standaard

    Heb nog een aanvulling op mijn probleem. Ik heb mijn Ryan net aangesloten op mijn full hd scherm, dat ik als computerscherm heb. Ook gewoon direct aangesloten met HDMI. Als ik hier de 1080p 24hz optie aan zet, dan gaat het geluid wel gewoon goed. De Ryan werkt dus wel.
    Het zit volgens mij dus in de overbrengen van de ryan, naar de tv en hoe de tv hiermee omgaat.

    Elke keer als ik de ryan op 1080p 24hz zet, loopt het geluid direct achter, en op mijn beeldscherm is dat niet zo.
    AUB... Waar kan ik het nog in zoeken... Alvast bedankt, wordt er moedeloos van.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mister9 Bekijk bericht
    Bedankt voor je reactie.

    De motion plus functie vind ik erg mooi, dus als het kan, wil ik 'm aanlaten, tenzij het niet anders kan.
    Die 24p functie (volgens mij heet die bij mij HDMI 24 hz, kan dat?) had ik ook gevonden. Dan is de hapering inderdaad weg. Maar dan loopt het geluid weer achter. Dus dan zie ik eerst beeld, en halve seconde later hoor ik het geluid pas. Als ik dit opgelost krijg is het ook goed natuurlijk...
    Ik heb een Samsung LE40C750. Als ik de optie HDMI 24 hz aanzet, en tijdens de film op de info knop druk, zie ik ook staan: 1920 x 1080p 24 hz. Dus ga ervan uit dat die het ondersteunt...
    Zou je een oplossing weten voor het geluid probleem als die 24p optie aanstaat?
    waar kan je die 24 p functie vinden op die tv?
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •