De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Luidsprekers 5.1 set aansluiten

    Beste mensen,

    Ik zit met het volgende probleem: ik had een redelijk oude dvd-speler van JVC met een bijbehorende 5.1 surround set. Nu heeft de speler het begeven en wou ik de luidsprekers aansluiten op een blu-rayspeler. Dit blijkt echter niet te gaan.

    Het systeem werkt ongeveer als volgt: de kabeltjes van de 5 speakers moeten allemaal vastgeklikt worden in de subwoofer (die dan dus ook meteen receiver is?), en vervolgens zou ik met een kabeltje de subwoofer met mijn blu-rayspeler moeten verbinden. Dit is een kabel met een rond stekkertje met 8 pinnetjes (sp-pwr1/sp-pwr3 volgens de handleiding). Mijn blu-rayspeler heeft hier dus geen aansluiting voor, waar de oude dvd-speler dat wel had. Weet iemand misschien of hier een oplossing voor bestaat? Misschien met een simpele versterker ofzo? Of kan ik het vergeten? Heb echt nul komma nul verstand van dit soort zaken. Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander2 Bekijk bericht
    Beste mensen,

    Ik zit met het volgende probleem: ik had een redelijk oude dvd-speler van JVC met een bijbehorende 5.1 surround set. Nu heeft de speler het begeven en wou ik de luidsprekers aansluiten op een blu-rayspeler. Dit blijkt echter niet te gaan.

    Het systeem werkt ongeveer als volgt: de kabeltjes van de 5 speakers moeten allemaal vastgeklikt worden in de subwoofer (die dan dus ook meteen receiver is?), en vervolgens zou ik met een kabeltje de subwoofer met mijn blu-rayspeler moeten verbinden. Dit is een kabel met een rond stekkertje met 8 pinnetjes (sp-pwr1/sp-pwr3 volgens de handleiding). Mijn blu-rayspeler heeft hier dus geen aansluiting voor, waar de oude dvd-speler dat wel had. Weet iemand misschien of hier een oplossing voor bestaat? Misschien met een simpele versterker ofzo? Of kan ik het vergeten? Heb echt nul komma nul verstand van dit soort zaken. Alvast bedankt.
    Je had een all in one barrel, daarvan is de speler overleden, over blijft een sub met versterker. De sub met versterker is een beetje een PC achtige oplossing, maar dan met een eigenwijze stekker.

    De sub zou wel weer gebruikt kunnen worden als hij een eigen voeding heeft(netstekker om hem op het lichtnet aan te sluiten) Je dient verstand van zaken te hebben om hem aan te kunnen sluiten op een DVD of Bluray speler met ingebouwde decoders, op die spelers zitten namelijk analoge tulpuitgangen om aan te sluiten op een receiver met analoge ingangen..... of in heel enkele gevallen op setjes zoals de Logitech Z5500 en andere ook iets betere PC sets.(met de Logitech Z5500 beschik je over digitale ingangen, dus beter en met 1 simpel kabeltje aan te sluiten op een speler die zelfs niet beschikt over analoge uitgangen)

    Ik heb het model nummer van die JVC set nodig om uit te zoeken of eea mogelijk is.

    Ga er maar van uit dat het niet mogelijk is, je BR speler dient al te beschikken over analoge uitgangen en je dient, als het setje is wat ik denk dat het is, die vreemde eigenwijze stekker eraf te knippen en er een aantal tulpen aan te verbinden, dan dien je ook nog te weten welk draadje waar voor is

    Het blijft knoeiwerk, all in one barrels, noem ze ook wel alles in 1x weggooi setjes

    Weet iemand misschien of hier een oplossing voor bestaat? Misschien met een simpele versterker ofzo? Of kan ik het vergeten?
    Er bestaat dus misschien een oplossing voor als je handig bent met de soldeerbout, maar dat moet ik nog even uitzoeken als ik het modelnummer van je heb gehad.

    Als het niet gaat omdat je ook niet beschikt over een speler met analoge uitgangen, dan is het beter om wat nieuws aan te schaffen.

    Mag het niet teveel kosten en je wilt een redelijk goed geluid, denk dan eens na over de Z5500 van Logitech, die wordt veel gebruikt op het forum en heb er zelf ook 1 in de "gameroom" staan, veel geluid voor een net prijsje
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 03-02-2011 om 15:31
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Het is de JVC TH-R3. Hij heeft inderdaad een ingebouwde voeding, dus ik denk dat dat dan in principe zou moeten kunnen. Ik ben echter niet erg handig met solderen enzo, dus ik denk dat ik het maar gewoon laat voor wat het is. Wel een vrij stom ontwerp dan eigenlijk, als je dit niet op een normale manier op een andere speler kan aansluiten. Maar zal eens gaan kijken voor die Logitech. Bedankt voor de tip!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander2 Bekijk bericht
    Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Het is de JVC TH-R3. Hij heeft inderdaad een ingebouwde voeding, dus ik denk dat dat dan in principe zou moeten kunnen. Ik ben echter niet erg handig met solderen enzo, dus ik denk dat ik het maar gewoon laat voor wat het is. Wel een vrij stom ontwerp dan eigenlijk, als je dit niet op een normale manier op een andere speler kan aansluiten. Maar zal eens gaan kijken voor die Logitech. Bedankt voor de tip!

    Heb even een gebruiksaanwijzing bekeken:

    http://www.jvc.at/files/instruction_...t1352-005a.pdf

    De speakertjes blijven enigzins bruikbaar, zijn 4Ohm en kunnen daardoor nog wel op een lichte receiver/versterker worden gebruikt. Het hangt af van de klank of je dat ook daadwerkelijk wilt.

    De sub met die vreemde ronde ronde ingang voor de "systeemkabel" is eigenlijk hetzelfde als een soort van PC set, met het verschil dat een PC set over een iets meer gebruikelijke aansluiting beschikt.

    Als je zelf niet handig bent met een soldeerbout, dan zou je het aan een ander kunnen vragen, met een beetje slimmigheid is er wel achter te komen welk draadje waar voor dient. Je moet zelf beslissen of je het de moeite waard vind om je sub geschikt te maken als analoge meerkanaals versterker.

    Je kan ook een heel eenvoudige receiver kopen en daarop je huidige speakers aansluiten, voor de sub zul je dan toch ook weer met die kabel in de weer moeten om de sub aansluiting te vinden

    Het ontwerp mag je dan stompzinnig vinden, maar de setjes makers deden dit opzettelijk zodat je bij dat merk bleef. De koper van zo'n setje is misschien......
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •