De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Bluray beeld slechter dan DVD in Bluray speler LG

    ik heb een (volgens mij) vreemd probleem:

    Als ik bluray discs afspeel in mijn bluray speler (een LG bd 370), is het beeld korrelig. Met dvd's (die worden geupscaled) heb ik dat probleem niet, met als gevolg dat dvd's dus scherper zijn dan bluray discs. En dat kan nooit de bedoeling zijn

    Ik heb mijn speler met een (welliswaar goedkope) hdmi kabel aangesloten op mijn toestel, een LG plasma 42pc35 (jaar of vier/vijf oud).

    Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

  2. #2

    Standaard

    uhm inderdaad erg vreemd gebruik zelf ook een zeer goedkope kabel maar nooit last van korrelige beelden. Is dit met al je BR's?

  3. #3

    Standaard

    Kan je eens even een paar voorbeelden geven van de blu-ray discs die je hebt gebruikt op je speler of heb je dit fenomeen bij alle blu-ray discs die je afspeelt op dit toestel?

  4. #4

    Standaard

    Ik zag het voor het eerst bij de bluray van Band of Brothers, maar toen ik las dat er meer mensen dat probleem hadden (de 'oude' uitstraling van de serie zorgt voor korrelig effect) heb ik het met andere blurays geprobeerd. Helaas doet dit probleem zich voor met alle blurays, en is het vooral opvallend in donkere stukken in de film.

    Suggesties zijn meer dan welkom!

  5. #5

    Standaard

    Lastig te beoordelen zonder het te zien wat je bedoelt, maar het kan zijn dat je filmgrain aanziet als zijnde niet scherp beeld.
    Alles hangt ook nog samen met hoe je je TV en BD speler hebt ingesteld.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6

    Standaard

    De LG 42PC35 TV is die HD-ready? Want dat maakt echt een groot verschil in beeldkwaliteit bij Blu-ray.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Lastig te beoordelen zonder het te zien wat je bedoelt, maar het kan zijn dat je filmgrain aanziet als zijnde niet scherp beeld.
    Alles hangt ook nog samen met hoe je je TV en BD speler hebt ingesteld.

    Het zou inderdaad filmgrain kunnen zijn, maar dan zou ik dat niet hebben bij een digitaal geschoten recente film (bv documentaire Earth), toch?

    Sorry voor mijn gebrekkige kennis, maar naar welke instellingen van de tv/bd speler zou ik moeten kijken? Contrast? Resolutie?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    De LG 42PC35 TV is die HD-ready? Want dat maakt echt een groot verschil in beeldkwaliteit bij Blu-ray.
    Klopt, hij is inderdaad HD ready. maar verklaart dat waarom de dvd scherper is dan bluray? hoor het graag!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jasperelsakkers Bekijk bericht
    Klopt, hij is inderdaad HD ready. maar verklaart dat waarom de dvd scherper is dan bluray? hoor het graag!

    HD-ready tv zijn veelal slecht met zwart-waarden. Wat normaal zwart is dan dan vaak grijs, dit valt met DVD meer minder dan met een blu-ray.

    Je zou even kunnen spelen met de contrast en helderheid waarden van de tv. Bij hd-ready toestellen staat de fabrieks-instellingen van het contrast vaak op 50%. Als dit het geval is dan zou je eens kunnen kijken hoe BD`s er uit zien met het contrast op 100% en de helderheid ergens rond de 50%.

  10. #10

    Standaard

    Weet je 100% zeker dat voor blu-ray in de beeldinstellingen op de LG bd 370 speler, 1080p output staat ingesteld? Ik weet niet of je dat bij deze apparaten voor dvd of blu-ray apart kan instellen.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Lastig te beoordelen zonder het te zien wat je bedoelt, maar het kan zijn dat je filmgrain aanziet als zijnde niet scherp beeld.
    Alles hangt ook nog samen met hoe je je TV en BD speler hebt ingesteld.
    Ik denk dat peptalk wel eens gelijk zou kunnen hebben. Er zijn nogal wat blu-rays met redelijk wat filmgrain.

  12. #12

    Standaard

    Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden? Ik heb namelijk hetzelfde probleem.
    Ik heb een LG Blu-ray speler en een LG Full HD tv, maar (vooral bij) donkere delen zie je duidelijk korrelig beeld. Eerst dacht ik, 'dit zal wel bij de film horen' maar ik heb het nu bij verschillende blu-ray schijfjes gezien. Het is me nu wel duidelijk dat dit niet normaal is.
    DVD's speelt ie bij mij overigens ook goed af (geen korrelig beeld).

    Bluray output staat op 1080p, ik heb het beeld op mijn tv ook al aangepast met de Picture Wizard. Dit maakt het nog kijkbaar, want als je het beeld op 'levendig' zet zie je overduidelijk dat het korrelig beeld is. niet normaal meer wat een ruis je dan ziet.
    Ik heb zelfs verschillende hdmi kabels en hdmi uitgangen op mijn tv geprobeerd... niets lijkt te werken.

    Iemand een idee?

    Thanks,
    Malou

  13. #13

    Standaard

    werkt je BD speler op een andere (Niet LG) TV?.. misschien dat hij iets automatich met elkaar afstemt (bijvoorbeeld dat je bd-speler even zegt tegen de tv: ''ik speel nu een Bd af"/ "ik speel nu een dvd af" enz).. de meeste merken doen dat met hun eigen spul..

  14. #14

    Standaard

    Nee nog niet geprobeerd. Maar misschien wel een goed idee ja, ik ga het dit weekend proberen!
    Wel vreemd als dat het probleem is (beide producten van hetzelfde merk), je zou toch denken dat het het juist makkelijker zou maken...

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Malou85 Bekijk bericht
    Nee nog niet geprobeerd. Maar misschien wel een goed idee ja, ik ga het dit weekend proberen!
    Wel vreemd als dat het probleem is (beide producten van hetzelfde merk), je zou toch denken dat het het juist makkelijker zou maken...
    Je hebt gelijk dat het logisch is dat het beter zou moeten werken, in theorie is t ook de bedoeling dat het dan juist beter werkt! Maar als er een softwarefoutje in zit.. als het van t weekend wel werkt met een andere TV moet je hem misschien updaten.

  16. #16

    Standaard

    Ok, ik heb hem afgelopen weekend bij 2 andere tv's geprobeerd, bij allebei is het precies hetzelfde... korrelig beeld. Ook heb ik al de nieuwste update geinstalleerd. geen verschil.

    Ik ga dit weekend dezelfde bluray schijfjes bij iemand anders testen (in een andere speler). Dat zou alles moeten uitsluiten...
    Het begint er op te lijken dat mijn speler gewoon defect is (maar waarom zouden dvd's dan wel werken?).....

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Malou85 Bekijk bericht
    Ok, ik heb hem afgelopen weekend bij 2 andere tv's geprobeerd, bij allebei is het precies hetzelfde... korrelig beeld. Ook heb ik al de nieuwste update geinstalleerd. geen verschil.

    Ik ga dit weekend dezelfde bluray schijfjes bij iemand anders testen (in een andere speler). Dat zou alles moeten uitsluiten...
    Het begint er op te lijken dat mijn speler gewoon defect is (maar waarom zouden dvd's dan wel werken?).....
    Al gewoon gevraagd bij de fabrikant zelf?

  18. #18

    Standaard

    Ik ben teruggegaan naar de winkel (BCC), daar hebben ze hem getest en hun conclusie was ook dat de speler defect is. Hij wordt nu teruggestuurd naar LG... duurt 3 weken voordat ik hem terug heb, maar hopelijk krijg ik er wel een werkende speler voor terug

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Malou85 Bekijk bericht
    daar hebben ze hem getest en hun conclusie was ook dat de speler defect is
    bcc.. die weten zeker ook niet wat ze er mee aan moeten

  20. #20

    Standaard

    Even een korte update: ik heb een nieuwe bluray speler gekregen (nieuwer type, maar ook een LG). deze werkt perfect! Het lag al die tijd dus aan dat stomme ding...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •