De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Question Philips Lx 3000D surround + t.v + harddiskrecorder?

    Hi allemaal,

    ook ik heb een vraag: van zus een ouder surroundsystem setje gekregen (Philips LX3000D), en toebehoren. Maar niet alles is compleet, aantal kabels zijn ingefreesd in de muur, dus die heb ik niet !

    Kabels van de 5 boxjes zijn reeds ingepluged op achterzijde surroundapp. (= receiver?).

    Een boxje met naam 'front rechts', heeft het 3 sec gedaan, daarna niet meer..

    Verder zit er een subwoofer bij (apart) waarvan netsnoer mist en is er nog een plug waarbij vermeldt staat: audio output. en mag deze inderdaad op zijn zij liggen? Of zeg ik nu iets heel erg verkeerds?

    De bedoeling: de t.v JVC , type av 21BD ect...), dus gewoon nog beeldbuis : uitgangen skart (1x) en antenne, en op voorzijde nog wat, op de surroundste aan sluiten, maar ook de dvd harddisk rekorder van Sony RDR-AT 105.

    want de dvd van de surround is stuk. en heeft geen harddisk.

    Verder zou ik het leuk vinden radio via de surround te horen en evt mijn p.c. Zeeeeer in de toekomst zelfs een beamer, dat lijkt me echt gaaf. maar eerst maar es geluid, zou ik zeggen!

    Is er iemand die me kan vertellen wat ik nog moet aanschaffen en hoe ik de boel aan moet pakken? ik hoop dat het duidelijk genoeg is..voor meer info, mail gerust!

    hartelijke groeten, chantal.

  2. #2

    Standaard

    ben al iets verder, dankzij forum: heb gebruiksaanwijzing gevonden via google,dus de ingang woofer al gevonden!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chantal Bekijk bericht
    Is er iemand die me kan vertellen wat ik nog moet aanschaffen en hoe ik de boel aan moet pakken?
    Een vuilniszak

    Met handschoenen

    Niet om vervelend te doen, maar elk dubbeltje dat je er aan uitgeeft is er 1 teveel, ga ik je niet verder raad over geven, het setje is naar huidige maatstaven overbejaard en verdiend euthanasie......
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    eerlijk gezegd vind ik dat je wel vervelend doet..mensen die dat zo inleiden zijn het meestal wel..!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chantal Bekijk bericht
    eerlijk gezegd vind ik dat je wel vervelend doet..mensen die dat zo inleiden zijn het meestal wel..!
    Het is ook een vervelende boodschap, één die men over het algemeen liever niet hoort, de waarheid is soms hard, maar de stoeprand is harder moet je dan maar denken.

    BTW, trap zelf niet in die valkuil die all-in-one-setje heet, als het stuk gaat, dan begrijp je duidelijk waarom
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    het is je toon en je arrogantie die 't 'm niet voor me doen...Niet iedereen heeft geld voor een duur setje, dus dat oordeel over mijn setje zegt meer over jou dan over mij, denk ik!

    Setje doet het wel, en de vraag is hoe de dvd-hardiskrecorder er tussen te plaatsen qua aansluiting, in combi met de t.v..

    Maar als je het antwoord niet weet dan mag je dat ook gewoon toegeven hoor.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chantal Bekijk bericht
    het is je toon en je arrogantie die 't 'm niet voor me doen...Niet iedereen heeft geld voor een duur setje, dus dat oordeel over mijn setje zegt meer over jou dan over mij, denk ik!

    Setje doet het wel, en de vraag is hoe de dvd-hardiskrecorder er tussen te plaatsen qua aansluiting, in combi met de t.v..

    Maar als je het antwoord niet weet dan mag je dat ook gewoon toegeven hoor.
    Zo houd ik weer niet van bijdehande mutsen..... (arm of rijk)

    Zeg ik liever dat ik het niet weet, heb je ook nog een beetje lol, dan dat ik je help
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Hij speelt wel..... maar niet de rechterfrontspeaker en ook de DVD speler is overleden.

    Je hebt de gebruiksaanwijzing gevonden:

    http://www.p4c.philips.com/files/l/l...01_dfu_eng.pdf

    maar je kan dan schijnbaar niet lezen

    Op pagina 10 staat dat je op aansluitingen met de nummer 6 zowel een TV als een VCR kan aansluiten, voor VCR mag je ook je ook je HDD recorder invullen.

    Je harddiscrecorder heeft als het goed is 2 tulpjes voor audio uit, en je TV, daar kan je een scartbreakout voor gebruiken, daar tap je dan het geluid van je TV vanaf.

    Scartbreakout:



    Scartbreakout in je TV, schakelaartje op out.(als je het goede model scartbreakout hebt, dan kun je daar je Sony weer op aansluiten, je hebt namelijk ook modellen waarbij dat niet mogelijk is!!!!!)
    Tulpkabeltjes in de rode en witte aansluiting en achter in dat Philips geval bij 6 op TVaansluiting.

    Tulpaansluiting gebruiken van je Sony en die kabeltjes aansluiten op 6 aux van dat Philips geval.

    Echt surround zal je niet krijgen, maar daar was die Philips dan ook niet echt geschikt voor, er zitten namelijk teveel uitgangen op om hem zelf op iets knaps aan te sluiten.....

    Je had het over een beamer voor in de toekomst..... dat doet vermoeden dat je er toch wel wat geld voor over hebt, projecteren is mooi, groots en kan tegenwoordig in een prachtige kwaliteit, maar dat doe je dan wel in HD en daar mag ook mooi geluid bij, dat ga je met een halfbakken Philips niet redden. Mijn opmerking om er geen dubbeltje aan te spenderen is echt gemeend, het ding is 9 jaar oud en met defecten, ik kom vaker niet aardig over, kan daar niet mee zitten, maar geef wel een gemeende raad, ik ben hier niet om aardig gevonden te worden maar om mensen te helpen. Mag overigens graag de "kleine" man(vrouw) helpen, ben zelf ook maar heel gewoon, maar deze hobby is wel mijn passie.

    BTW, met die Philips kun je naar de radio luisteren, gewoon even een antenne of de kabel aansluiten

    Hoop dat je nog ergens wat van die tulpkabeltjes hebt liggen, de meeste mensen barsten van die dingen, bij elk apparaat word je ermee doodgegooid, anders even bij deze of gene vragen of ze nog wat van die dingen ergens ongebruikt hebben liggen.

    BTW, je kan aan iemands schrijven niet zien of hij arrogant is, mag zelf graag tenen beroeren

    Nogmaals besteed er geen dubbeltje meer aan, is echt zonde, de Philips is het echt niet meer waard, dus niet laten repareren, van reparatie geld alleen zou je al wat leuks kunnen kopen.
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 29-01-2011 om 19:41 Reden: tikfout
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    DVDProfilersgek zou het inderdaad wel wat beleefder kunnen brengen .... maar het is wel een feit dat home entertainment al snel verouderd is. Waarom zou je hiermee blijven prutsen en extra geld aan geven, terwijl het resultaat zeer waarschijnlijk tegen gaat vallen?

    Kun je niet beter iets nieuws kopen, waarbij je (voor minder geld dan vroeger) gewoon betere kwaliteit krijgt? Ik weet niet of forumleden je daarover je kunnen adviseren. De meesten hier zijn, geloof ik nou niet zo kapot van home cinema sets....

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hugo Bekijk bericht
    DVDProfilersgek zou het inderdaad wel wat beleefder kunnen brengen .... maar het is wel een feit dat home entertainment al snel verouderd is. Waarom zou je hiermee blijven prutsen en extra geld aan geven, terwijl het resultaat zeer waarschijnlijk tegen gaat vallen?

    Kun je niet beter iets nieuws kopen, waarbij je (voor minder geld dan vroeger) gewoon betere kwaliteit krijgt? Ik weet niet of forumleden je daarover je kunnen adviseren. De meesten hier zijn, geloof ik nou niet zo kapot van home cinema sets....

    Slecht nieuws beleefd brengen.... beter luid en duidelijk, ook al kan dat wat cru overkomen. Ik heb wel eens gezien wat mensen soms nog investeren in je reinste rommel, breng de boodschap dan liever wat cru.

    All in one setjes zijn voor kinderkamers, leuk voor een stacaravan op de camping en dat geld dan zeker voor de goedkopere setjes. Voor het geld dat een wat betere en duurdere all in one kost kope men beter alles los. Het zijn meestal de gemakzuchtigen die een all in one kopen, heb er geen medelijden mee als ze dan hier komen vragen wat er dan nog te reddden valt.... als hij stuk gegaan is, of een deel ervan, meestal de speler.

    Er zijn hier al bergen artikelen geschreven met alle nadelen van all in ones, ze worden dan idd niet aangeraden, wel afgeraden.
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    ik zie het: de liefde voor die setjes is inderdaad niet erg groot! Ik vind het echt niet erg te horen dat mijn setje uit het jaar kruik komt. Het is idd de manier waarop, maar ik zie ook dat je wel je je best alsnog voor me doet, dus bedankt daarvoor. Dat waardeer ik! En das dus wel aardig!

    In mijn geval heb ik echt de komende tijd het geld niet, ook niet voor iets anders. Dus voor mij doet zo'n setje het wel voor me. Ik weet wel dat jullie het niet kunnen aanhoren maar in dit geval was ik 2,67 euro kwijt ( 1x skartplug zoals voorgesteld en 2 x tulpjes snoer) bij de Action en..het werkt! Daar heb ik toch nooit een ander setje voor!!

    Beschouw het setje voor mij maar als: 'my first sony'. Enne, nogmaals, toch bedankt, DVDprofilers filmgek!

    groeten, Chantal.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chantal Bekijk bericht
    ik zie het: de liefde voor die setjes is inderdaad niet erg groot! Ik vind het echt niet erg te horen dat mijn setje uit het jaar kruik komt. Het is idd de manier waarop, maar ik zie ook dat je wel je je best alsnog voor me doet, dus bedankt daarvoor. Dat waardeer ik! En das dus wel aardig!

    In mijn geval heb ik echt de komende tijd het geld niet, ook niet voor iets anders. Dus voor mij doet zo'n setje het wel voor me. Ik weet wel dat jullie het niet kunnen aanhoren maar in dit geval was ik 2,67 euro kwijt ( 1x skartplug zoals voorgesteld en 2 x tulpjes snoer) bij de Action en..het werkt! Daar heb ik toch nooit een ander setje voor!!

    Beschouw het setje voor mij maar als: 'my first sony'. Enne, nogmaals, toch bedankt, DVDprofilers filmgek!

    groeten, Chantal.
    Leuk dat je het met een fijne uitleg lekker terugkoppelt

    Inderdaad wie het kleine niet eert is het grote niet weert..... en als je setje voor jou je First Sony is, oke Hoop dat ie het nog een tijdje blijft doen en er niet teveel uitvalt, mocht dat wel het geval zijn..... niet laten repareren als het echt stuk is, wel natuurlijk nakijken of er niet ergens een stekkertje los zit of zoiets dergelijks.

    Enne, toch heel graag gedaan
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    zie je wel, je bent een schatje!

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chantal Bekijk bericht
    zie je wel, je bent een schatje!
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •