De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.

Discussie: speaker impedance

  1. #1

    Standaard speaker impedance

    Ik heb gezocht op het forum maar kom er zo niet uit.
    Ik heb mordaunt short speakers met een Nominal impedance 4-8Ω aangegeven door fabrikant. Op mijn receiver(onkyo txsr608) kan ik dit instellen op 2 manieren
    4ohms of op 6ohms, standaard staat dit op 6 ohms dit is voor speakers tussen 6en 16ohms, staat dit nu zo goed of moet ik dit op 4ohms zetten en als ik dit verander moet ik dan audyssey opnieuw laten instellen.
    "Succes isn't overnight, every day you get a little better than the day before, it all adds up"

  2. #2

    Standaard

    niemand ??
    "Succes isn't overnight, every day you get a little better than the day before, it all adds up"

  3. #3

    Standaard

    Als je deze op 4 Ohm instelt kan de receiver een wat hogere stroomsterkte leveren en zal de beveiliging niet zo snel aanspreken dan bij 6 Ohm. Ben je bang dat je de luidsprekers gaat beschadigen, dan op 6 Ohm.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    bedankt voor je antwoord, maar wat is nu voor wat betreft het geluid beter en ga ik ook verschil in geluid horen of laat ik de instelling gewoon zo staan.
    "Succes isn't overnight, every day you get a little better than the day before, it all adds up"

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pascal b Bekijk bericht
    bedankt voor je antwoord, maar wat is nu voor wat betreft het geluid beter en ga ik ook verschil in geluid horen of laat ik de instelling gewoon zo staan.

    Speakers hebben geen constante weerstand, deze wisselt met het uitgangsvermogen en de gebruikte frequenties.

    Had je nergens problemen mee en valt de receiver niet uit, dan gewoon laten staan zoals het staat, zeker als je niet op hoge volumes draait, dan is er niet snel iets aan de hand.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Het verschil tussen 4 en 6 Ohm is heel moeilijk te horen, maar in theorie zou het geluid bij 4 Ohm net iets meer impact en iets minder veervorming moeten hebben dan bij 6 Ohm. Wil je deze verschillen wat beter kunnen horen, dan zal je de volumeknop een keer wat verder open moeten draaien zonder dat het gaat vervormen en dan gaan vergelijken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •