De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Harman Kardon reciever geeft geen geluid meer

    Ben in het bezit van da AVR 130 van Harman Kardon.Heb sinds kort de 2 rear boxen bij de front aangesloten.Na informeren word dit dus 4 ohm ipv 8ohm.
    Hier is wel helemaal niet luid mee gespeeld.Weet iemand of deze recievers beveiligd zijn tegen dit soort zaken of zijn mijn eindtrappen naar de haaien.

    Mvg kris

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kris Bekijk bericht
    Ben in het bezit van da AVR 130 van Harman Kardon.Heb sinds kort de 2 rear boxen bij de front aangesloten.Na informeren word dit dus 4 ohm ipv 8ohm.
    Hier is wel helemaal niet luid mee gespeeld.Weet iemand of deze recievers beveiligd zijn tegen dit soort zaken of zijn mijn eindtrappen naar de haaien.

    Mvg kris
    Normaal gesproken is een beetje receiver wel beveiligd tegen dit soort ongein. Doen de andere kanalen het nog wel?
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    de andere kanalen geven ook geen uitgang meer.Ikzelf had gedacht dat de rear uitgangen die ik ontkoppeld had wel nog zouden werken maar helaas.Zelf de uitgang v/d koptelefoon geeft niets meer.

  4. #4

    Standaard

    Je kunt het volgende even proberen:

    To correct this problem, first unplug the unit from the AC wall outlet and
    wait at least three minutes. After the pause, reconnect the AC power
    cord and check the unit’s operation. If the system still malfunctions, a
    system “reset” may clear the problem. To clear the AVR 130’s entire
    system memory , first put the unit in Standby by pressing the

    Standby/On Switch so that the Power Indicator turns amber. Next,
    press and hold the Tone Mode Button for three seconds. The unit will
    reset and then turn on automatically.

    Samenvattend
    Eerst minimaal 3 minuten de stekker van de receiver uit het stopcontact. Weer inpluggen. Is het probleem er nog steeds, dan een reset uitvoeren. Dit doe je door het systeem eerst in Standby (power lampje brandt amberkleurig) te zetten en vervolgens de Tone Mode knop 3 seconden ingedrukt houden. Dan wordt de receiver gereset.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  5. #5

    Standaard

    Heb dit gedaan,en geeft nog altijd geen geluid uit.
    Is het normaal dat de hoofdtelefoon ook niets uitgeeft.
    Al de zekeringen zijn intact

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kris Bekijk bericht
    Heb dit gedaan,en geeft nog altijd geen geluid uit.
    Is het normaal dat de hoofdtelefoon ook niets uitgeeft.
    Al de zekeringen zijn intact
    Ook niet via de ingebouwde tuner?

    Je hebt geen brandlucht geroken?

    Soms kun je slecht zien of een zekering wel of niet doorgeslagen is...... ik test dat dan met behulp van een stukje alufolie om de zekering.... (niet iets om te doen als je geen verstand van zaken hebt, en vergeetachtig bent, met name om bij elke test de stekker uit de muur te halen )

    BTW, ook gecontroleerd dat je niet perongeluk sluiting maakt met 1 van de speakeraansluitingen?
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Heb de zekeringen allemaal doorgemeten dmv geluidsignaal en waren allemaal oke.
    Een verbrande geur heb ik niet geroken,visueel is er niets te zien van verbrande delen.
    Zelfs de uitgang v/d sub (sub is actief) geeft zelfs geen signaal uit wat al helemaal raar is.
    Aangezien deze geen voeding moet leveren.

  8. #8

    Standaard

    Dan lijkt het er toch echt op dat er ergens een chip het heeft begeven
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9

    Standaard

    Heb je ruw geschat een idee wat zo een herstelling gaat kosten

  10. #10

    Standaard

    Nee, daar heb ik geen idee van, maar meestal is het te veel.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #11

    Standaard

    Is het dan normaal dat de uitgang die naar de sub gaat ook stuk is.

  12. #12

    Standaard

    Er zijn ook 2 v/d 4 beveiligingsweerstanden stuk ( -15v +15v ).Heb deze vervangen maar gaan bij de spanning op te zetten terug stuk.Probleem zit blijkbaar nog ergens anders.
    Laatst aangepast door kris : 08-02-2011 om 07:44

  13. #13

    Standaard

    Hier ook hetzelfde probleem met AVR130. Geen geluid, voor de rest lijkt apparaat wel te werken. Bij radio staat de fm ontvangst gewoon in display.

    Op ander forum dit gevonden om als mogelijke oplossing. Wellicht ook ook voor jullie van toepassing:
    http://www.fixya.com/support/t362649-no_output

  14. #14

    Standaard

    het probleem zit namelijk rond de smeltweerstanden.
    alle onderdelen die rond die 4 weerstanden zitten zou je eens met een zekering tester moeten meten.
    Als hij dan ook piept is het onderdeeltje defect.
    Het zijn veelal die elco,s die op salmiak snoepjes lijken.
    Is er eentje defect vervang dan gelijk alles het kost allemaal nog geen 2 euro bij elkaar.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door guus Bekijk bericht
    het probleem zit namelijk rond de smeltweerstanden.
    alle onderdelen die rond die 4 weerstanden zitten zou je eens met een zekering tester moeten meten.
    Als hij dan ook piept is het onderdeeltje defect.
    Het zijn veelal die elco,s die op salmiak snoepjes lijken.
    Is er eentje defect vervang dan gelijk alles het kost allemaal nog geen 2 euro bij elkaar.
    Een plaatje zegt zoveel meer
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    hk5.jpg Dit zijn ze ....... de rechtse is bij mij iig doorgefikt .....

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •