De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Probleem met DVB-T en Memup Mediadisk ZX HD 1TB

    Iemand ervaring met een Memup Mediadisk ZX HD mediaplayer met ingebouwde harde schijf?
    Ik kan namelijk de DVB-T tuner niet op gang krijgen. Ik heb mijn Metronic DVB-T-antenne aangesloten op het lichtnet en op de antenne-ingang van mijn nieuwe zx en mijn Samsung LED TV op de loop uitgang ervan: de TV ontvangt perfect de digitale zenders. Maar ik krijg de ZX niet zover. Als ik via de setup-menu automatisch of handmatig naar kanalen laat zoeken gebeurt er niks. Alsof er geen DVB-T-signaal is.
    Ik heb intussen opgemerkt dat bij de keuze handmatig scannen er een melding staat 'status: inactive'. Maar ik vind verdorie nergens terug hoe ik de status naar active kan veranderen.
    Ik heb alle instellingen overlopen en vind nergens iets... ook geen hulp in de handleiding of op de Memup website.
    Heeft iemand soms een goede tip?

  2. #2

    Standaard Probleem ZX en tv kanalen

    Als je nieuwe firmware download dan zal het wel werken. Dat deed het toch bij mij (België). Hij is echter alleen te vinden op de franse en duitse website:
    http://www.memup.fr/file/92067/
    Laat je me eens weten als je de netwerk toegang aan de praat krijgt, zijnde de toegang tot de bittorent client en de toegang tot de hd vanaf een andere pc?

    Succes

  3. #3

    Standaard

    Hey Kim, bedankt voor je reactie.
    Ik heb de nieuwe firmware al een tijdje geinstalleerd. Had hem, net als jij, gevonden op de Franse website. Het werkte toen nog niet maar ik slaagde er wel in om kanalen manueel te vinden. Heb toen een buitenantenne gekocht en daarmee lukte het wel om kanalen automatisch te vinden. Probleem dus opgelost alhoewel ik meer kanalen vind met de antenne rechtstreeks op mijn tv aangesloten dan op mijn ZX. Blijkbaar is de tuner van de ZX minder krachtig of gevoelig. Maar goed, ik heb wat ik nodig heb en kan programma's opnemen op de harde schijf.

    Wat het netwerk betreft: ik heb mijn ZX gewoon via een ethernetkabel in het netwerk geplaatst en het werkte direct. Ik gebruik de 1TB-schijf van de ZX ook als opslagschijf. Ik kan hem aanspreken vanaf mijn Vista laptop (ZX en laptop op dezelfde router aangesloten) en vanaf mijn ouwe XP desktopcomputer (via de extra poort op mijn internet adsl router). Just like that. (Ik gebruik alleen een bekabeld netwerk, geen draadloos). Ik browse probleemloos naar mijn beide pc's en de usb-schijven die er aan hangen, zowel via de afstandsbedienenig en mijn TV (lang de HDMI-verbinding) als via mijn laptop en pc (netwerkverkenner).
    Ik heb wel de firewall-instellingen van mijn Norton antivirus aangepast door de netwerkbeveiligingskaart ervan bij te stellen.
    Verleden week was ik de connectie even kwijt maar even via mijn tv in de menu van de ZX gegaan (setup) en daar de netwerkinginstellingen automatisch laten zoeken en hupsakee, alles weer in orde.

    Ik heb intussen Mediaplayer 11 op mijn pc en laptop geinstalleerd en ingesteld. Ik vind beide nu ook terug in het UPnP-menu van de ZX. Da's een andere manier om multimediabestanden die op mijn pc en laptop staan (en op de USB-schijven) af te spelen via de ZX.
    Ik moet wel nog uitzoeken hoe ik de ondertitels (.srt) kan afspelen want mediaplayer 11 ondersteund die blijkbaar niet standaard.

    Op de Memuppagina op Facebook heb ik een vraag gesteld en antwoord gekregen dat er over een dag of 8 nieuwe firmware vrij komt. Daarmee zou de ZX ook als UPnP server kunnen worden gebruikt. Dan zou ik hem via het netwerk moeten kiunnen vinden op mijn Samsung tv (via DLNA). Nu lukt me dat niet en kan ik hem alleen rechtstreeks via USB aanspreken. Ben benieuwd of de ondertitels zullen worden ondersteund. Dat zou pas handig zijn want USB en Ethernet komen in conflict als ze gelijktijdig gebruikt worden. En een kabel minder zou welkom zijn in ons interieur.

    De bit-torrentfunctie van de ZX gebruik ik niet. Ik hou het graag onder controle op mijn desktopcomputer. Kan je dus geen ervaring meedelen.

    Hopelijk heb je hier iets mee?

    PS: Nog een vraag voor jou. Werkt de EPG-functie (Electronic Program Guide) van de ZX bij jou? Als ik EPG op het scherm krijg dan zie ik alle programmablokken met begin- en eindtijd. Er is echter geen info (titel of uitleg over het programma). Lukt dat bij jou wel?
    Ik woon ook in België en op de EPG rechtstreeks van mijn TV krijg ik wel de programma-info. Bizar...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •