De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard A River Runs Through It: NL DFW versie vs US Digibook

    Heeft er iemand enig idee of beiden dezelfde transfer hebben?

    Op blu-ray.com krijgt hij 4,5 voor beeldkwaliteit, terwijl mijn eigen DFW-uitgave toch wel enkele mindere momenten heeft.

  2. #2

    Standaard

    Is denk ik echt een andere transfer, want die Sony is echt goed. Die DFW zal wel dezelfde als de Franse zijn en op een BD25 staan.
    Overigens is de US versie ook in een HD slim case te koop tegenwoordig en dus aangenamer van prijs
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Mindere momenten is wat aardig uitgedrukt. De surround mix op de NL BD is hopeloos verkeerd gemaakt. Ik denk dat ze kunstmatig de achterkanalen hebben gemaakt middels een (verkeerd toegepast) algoritme waardoor er allerlei vreemde haast elektronische geluiden uit de surround speakers komen als er water stroomt.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  4. #4

    Standaard

    Had al een vermoeden dat er iets niet klopte ... pfff

  5. #5

    Standaard

    Is de DFW uitgave nog wel de moeite waard deze heb ik in bestelling voor €4,44.
    http://www.whatiwatch.net/collection.php?ov=3795
    Bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla.

  6. #6

    Standaard

    Alleen als je je surround kanalen uit kunt zetten is mijn mening.
    Bij muziek valt het niet zo op, bij de vertelstem en het kabbelende water van de rivier is het wel duidelijk aanwezig (het lijkt een beetje op een slecht afgestemde zender, dat soort geluiden). Het komt alleen uit de surround kanalen.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  7. #7

    Standaard

    Toevallig heb ik deze Blu-ray (de DFW-uitgave) twee weken terug bekeken en eerlijk gezegd is mij niets bijzonders opgevallen, al vond ik de beeldkwaliteit iets minder dan ik op grond van de lovende recensies had verwacht. Ik moet wel toegeven dat ik de film op normale geluidssterkte heb bekeken en eigenlijk meer geboeid was door het gebeuren op het scherm dan door wat er uit de surroundspeakers kwam. Bovendien spelen die bij de meeste films toch maar een ondergeschikte rol, zo is mijn ervaring. De nadruk ligt toch meestal op de front- en centerspreakers. En ja, mijn speakers zijn verder goed geconfigureerd. Als ik tijd (en zin heb) zal ik van de week eens luisteren of ik dit fenomeen ook waarneem.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jethro Bekijk bericht
    Is de DFW uitgave nog wel de moeite waard deze heb ik in bestelling voor €4,44.
    Afhankelijk of je al dan niet NL ondertitels nodig hebt ... Ook al is m'n Engels niet slecht, bij "snelle dialogen" e.d. kan het wel handig zijn. Na een zware werkdag is enkel "kijken naar de film" soms al een hele opgave

    Je kan ook voor de Amerikaanse versie gaan zonder nl-ondertitels. Kan je kiezen tussen een "standaard versie" of een "blu-ray book".

    Heb de film net gezien, en wacht even af tot de blu-ray book afgeprijsd zal worden. Aangezien m'n vriendin Franstalig is, is het handig ook een versie met Fr ondertitels te hebben (staan op de Amerikaanse versie). De NL-versie kan ik dan aan m'n ouders uitlenen.

    Alweer een misser van DFW. Ik had liever 20€ betaald en een degelijke transfer gekregen, dan 7€ voor een wisselvallige beeldkwaliteit.
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 15-02-2011 om 13:38

  9. #9

    Standaard

    @ Quadran.

    Dat is helder, deze DFW inmiddels ontvangen, maar moet deze nog kijken.
    http://www.whatiwatch.net/collection.php?ov=3795
    Bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •