Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 39 van 39 worden weergegeven.
  1. #26
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Hele mooie set.
    Het design van die sub vind ik ook erg mooi. Maar kan dat geen kwaad dat het zo dicht bij de kachel staat?

  2. #27
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik bedoel inderdaad de warmte van radiator.
    Ga je de sub in het midden van adiomeubel plaatsen. Volgens velen is dat het ideaalst.
    Het van je vrouw gaat natuurlijk voor...
    Succes ermee...

  3. #28
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Leuk klein spelertje. Hij valt bijna weg bij je receiver. Fijn dat deze het beter doet. Kan je nu weer genieten van een mooie film
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  4. #29

  5. #30

    Standaard

    LG in de milieu straat mmmmm, zeker even al je frustraties op het apparaat afgereageerd en er even bovenop gesprongen.... , zou ik tenminste doen als een apparaat mij tergt Ik neem dan ook nooit meer een draadloos toetsenbord en muis, heb er al een paar onder mijn schoen gehad, en die krengen geven dan ook nog eens een berg rommel ook als die toetsen alle kanten heen vliegen

    Heb van een speler ook een keer het laatje in mijn handen gehad, zonder dat de speler er nog mee verbonden was......

    Begrijp je, wens je veel plezier met je Sony toe en hoop dat ie dan wel een tijdje probleemloos blijft spelen
    Have fun and enjoy your collection

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alberto Bekijk bericht
    Ja, het was wel bijna mijn bedoeling om de LG-BD550 in elkaar te trappen. Heb dat ook wel eens met een Yamaha DVD speler gehad. Nee, ik heb volgens mij de kamerdeur aan de achtertuin zeide los gedaan en hem met een grote boog de stoep op gedonderd. Kwam er toen wel achter dat er in deze speler van de Yamaha een Panasonic loopwerk zat.

    De LG-BD550 is ook echt een slechte speler waar je verre vandaan moet blijven.

    Heb het ook even een kans gegeven en dacht dat deze bugs in die speler wel opgelost zou worden met firmware updates.

    Jammer dat LG, die heus wel goede spelers kan maken(heb zelf hier nog ergens de BD370 liggen, ook de BD 390 scheen ook zeer goed te zijn), ermee bezig is zijn naam zo te grabbel te gooien. Ze brengen wat goeds uit, dat krijgt goede reviews en dan binnen datzelfde model wijzigen ze het eea aan de binnenzijde en krijg je vervolgens een heel ander(minder) apparaat

    Zo met je naam spelen lijkt mij in deze tijd niet bepaald slim van een fabrikant
    Have fun and enjoy your collection

  7. #32
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Heel goed dat je het hier post, want dat weet vast niet iedereen. Het is ook 1 van de zaken die tijdens een ISF-calibratie worden aangepast. Voor film heb ik de ISF-stand, maar voor foto's heb ik andere voorkeuze, want dan is de scherpte op 0 niet goed.

    Het beste is ook om alleen de instellingen van de TV aan te passen en van de bron (in jouw geval de Sony) niet (alles in het midden of uit).
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  8. #33
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alberto Bekijk bericht
    @ HTip, inderdaad en zo leer ik iedere keer weer wat bij. Die apparatuur van tegenwoordig is allemaal zo uitgebreid met instellingen en dan nog maar te zwijgen van de fabrieksinstellingen van apparaten die je als leek in huis haalt. Dat je soms maanden bezig bent om het goed te krijgen en naar je zin.
    Heb je helemaal gelijk in. De fabrikanten denken dat de consumenten het toch niet zien, dus maakt het niet uit hoe ze een TV/projector uitleveren. Gelukkig is er dan de ISF-calibratie die volgens strikte richtlijnen moet worden uitgevoerd.

    HTip? Heeft het zin om calibratie materiaal te kopen? Zit te denken aan zo'n calibratie blu-ray schijf en heb je tips hiervoor.
    Er zijn calibratieschijven, maar zonder de mogelijkheid om in het service menu te komen beperken deze zich alleen tot helderheid, contrast en scherpte. Zonder meetapparatuur is het moeilijk maar wel te doen. Maar ook erg leuk en leerzaam.

    Ik heb de BD's van DVE (Digital Video Essentials) en Spears&Munsil (werd vroeger met een Oppo geleverd). Leuke is dat een korte discussie op ons forum is gevoerd (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=65471).

    Ook de AVIA-BD is populair, zie bijv. deze review (http://www.practical-home-theater-gu...e-theater.html)
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  9. #34

    Standaard

    Is natuurlijk ook een film met heel veel grain.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #35

    Standaard

    De zogenaamde beeldverbeteraars adviseren we altijd uti te zetten idd. Grain dient wel zichtbaar te zijn als het in de film zit, anders ben je dingen aan het wegfilteren en dan niet alleen de grain maar ook detail...

    Ik weet niet of je een Pixar BD hebt, daar zitten wat testbeelden op om contrast e.d op een grove manier in te stellen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #36

    Standaard

    Vergeet ook niet te kijken naar de instellingen van de ruis-onderdrukking. Die kunnen het beeld ook minder scherp maken. Deze hoef je alleen te gebruiken als je veel naar SD-bronnen kijkt en zitten niet alleen in de TV.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #37
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Aparte oplossing, maar het gaat om het resultaat en dat jij er tevreden mee bent. Goed bezig dus
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  13. #38

    Standaard

    Dat is idd een oplossing voor een probleem waar je niet zo snel aan zou denken.

    Zo zie je maar weer dat er voor alles een oplossing is, als je maar durft te experimenteren.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #39
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alberto Bekijk bericht
    Vond het ook al een aparte oplossing maar het werkt. Het is geen "officieel" plaatje hoe het eigenlijk hoort te staan, maar heb er van meerdere positieve reacties op gehad.
    En daar gaat het om...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •