De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.

Discussie: Surround sound

  1. #1

    Red face Surround sound

    Hallo,
    ik heb een JVC receiver staan (type RX-5060),
    een Samsung full hd tv,
    en een Samsung Blu Ray speler (type c6500).

    Ik zit met het volgende probleem,
    op de receiver heb ik een Harman Kardon (type HKTS 7 BQ)
    surround set aangesloten, alleen fungeren de achterste speakers nu mono en de voorste als stereo zijn er nog mogelijkheden om deze wel surround te laten lopen?

    En mijn tweede probleem is dat ik de blu ray speler aangesloten heb met een hdmi kabel op de tv maar het geluid verloopt nu via de tv en niet via de boxen, de receiver heeft helaas geen hdmi aansluiting, dus hoe kan ik nu het geluid van de blu ray via de boxen laten lopen?

    Zijn er bepaalde kabels o.i.d die ik kan gebruiken om alles wel naar wens te laten afspelen?

    Alsvast bedankt voor de reactie('s)

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door malibu_ Bekijk bericht
    Hallo,
    ik heb een JVC receiver staan (type RX-5060),
    een Samsung full hd tv,
    en een Samsung Blu Ray speler (type c6500).

    Ik zit met het volgende probleem,
    op de receiver heb ik een Harman Kardon (type HKTS 7 BQ)
    surround set aangesloten, alleen fungeren de achterste speakers nu mono en de voorste als stereo zijn er nog mogelijkheden om deze wel surround te laten lopen?

    En mijn tweede probleem is dat ik de blu ray speler aangesloten heb met een hdmi kabel op de tv maar het geluid verloopt nu via de tv en niet via de boxen, de receiver heeft helaas geen hdmi aansluiting, dus hoe kan ik nu het geluid van de blu ray via de boxen laten lopen?

    Zijn er bepaalde kabels o.i.d die ik kan gebruiken om alles wel naar wens te laten afspelen?

    Alsvast bedankt voor de reactie('s)
    Wat betreft je 2e probleem: Tref jij het effe . Ik heb dezelfde BR en ook een receiver zonder hdmi.
    Ik heb het zo gedaan:
    Je BR heeft analoge uitgangen. Die sluit je aan op je receiver (want die heeft analoge ingangen). Daarvoor gebruik je gewoon 3 audiokabeltjes (met van de rode en witte pluggen)
    Dan moet je je receiver denk ik nog instellen op analoog (maar dat zal vast ergens in de gebruiksaanwijzing staan) en je audioprobleem is opgelost.
    Gaat trouwens niet ten koste van de kwaliteit van het geluid want bij mij is die super.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Wat betreft je 2e probleem: Tref jij het effe . Ik heb dezelfde BR en ook een receiver zonder hdmi.
    Ik heb het zo gedaan:
    Je BR heeft analoge uitgangen. Die sluit je aan op je receiver (want die heeft analoge ingangen). Daarvoor gebruik je gewoon 3 audiokabeltjes (met van de rode en witte pluggen)
    Dan moet je je receiver denk ik nog instellen op analoog (maar dat zal vast ergens in de gebruiksaanwijzing staan) en je audioprobleem is opgelost.
    Gaat trouwens niet ten koste van de kwaliteit van het geluid want bij mij is die super.
    Heb het idd net zo aangesloten als jou en het werkt prima geluid doet het ook goed!

    Dat alvast opgelost
    Bedankt

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door malibu_ Bekijk bericht
    Heb het idd net zo aangesloten als jou en het werkt prima geluid doet het ook goed!

    Dat alvast opgelost
    Bedankt
    Was BTW wel een heel matig advies van Pieter Rijkers, dat kan beter, met echt surround geluid over de speakers:

    Dus voor beiden, even een optisch kabeltje halen, de speler heeft een optische uitgang en de receiver een optische ingang. Wel even in de setup van de speler instellen dat het geluid via de optische uitgang moet lopen, neem de gebruiksaanwijzing daarvoor even ter hande indien noodzakelijk.(blz 33 en 34 van de speler)

    http://downloadcenter.samsung.com/co...NG-0303-BM.pdf

    @ Malibu, begrijp even niet wat je bedoeld met voor stereo en achter in mono??? hoe heb je eea dan aangesloten op je receiver?

    Gebruiksaanwijzing receiver:

    http://nl.jvc-service.net/webtemp/LV...TOKEN=83079081

    Indien je met optisch aansluit zie dan blz 11 en 12

    Bij vragen:

    gewoon stellen
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Ik had toevallig een optisch kabeltje liggen, die heb ik aangesloten op de br en receiver zoals geadviseerd, instellingen op de br ook aangepast.

    alleen als ik de instellingen voor het geluid op de receiver aanpas naar dolby digital of dts blijven de icoontjes van de luidsprekers uit staan wat dus aangeeft dat de luidsprekers niet gevonden worden (zie voorbeeld)



    en als ik de receiver op analoog instel wordt het volgende weergegeven:



    dus de achterste 2 luidsprekers worden niet herkend lijkt het wel terwijl er wel geluid uitkomt in de analoge modus.

    Wat ik dus met mono bedoelde alleen verkeerd omschreven, dat het geluid uit de achterste 2 speakers zachter is dan de voorste.

    Dit is de manier waarop de luidsprekers aangesloten zijn:

    Laatst aangepast door malibu_ : 21-02-2011 om 01:10 Reden: Afbeelding was te groot

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door malibu_ Bekijk bericht
    Ik had toevallig een optisch kabeltje liggen, die heb ik aangesloten op de br en receiver zoals geadviseerd, instellingen op de br ook aangepast.

    alleen als ik de instellingen voor het geluid op de receiver aanpas naar dolby digital of dts blijven de icoontjes van de luidsprekers uit staan wat dus aangeeft dat de luidsprekers niet gevonden worden (zie voorbeeld)



    en als ik de receiver op analoog instel wordt het volgende weergegeven:



    dus de achterste 2 luidsprekers worden niet herkend lijkt het wel terwijl er wel geluid uitkomt in de analoge modus.

    Wat ik dus met mono bedoelde alleen verkeerd omschreven, dat het geluid uit de achterste 2 speakers zachter is dan de voorste.

    Dit is de manier waarop de luidsprekers aangesloten zijn:

    Het plaatje is niet duidelijk, maar ik zal maar aannemen dat je al je speakers hebt verbonden zoals aangegeven in je gebruiksaanwijzing v/d receiver(blz5), tevens neem ik daar bij aan dat je alle plusjes op de plusjes hebt aangesloten en alle minnetjes op de minnetjes.(blz9 speakerset)

    Gebruiksaanwijzing speakersetje:

    http://www.harmankardon.com/resource...l/HKTS7-OM.pdf

    Om aan te geven welke speakers je hebt aangesloten, heb je blz10, 20, 21 en 22 van je gebruiksaanwijzing van de receiver gelezen. Je hebt voor je speakers small gekozen en voor de sub yes. cross op 120 (aangezien H&K te beroerd is daar gegevens over te verstrekken maar afgegaan op het speakerformaat).

    Je klaagt erover dat je achterspeakers wat te zacht klinken, maar dat is aan te passen, je kan het volume instellen van -10dB tot +10dB (zie blz 25 van de gebruiksaanwijzing van je receiver)

    Over je speler, je schrijft dat je hem hebt ingesteld, als je het goed hebt gedaan, dan heb je gekozen voor Bitstream(Audiophile).

    Al met al denk ik dat je te weinig gebruikt hebt gemaakt van je gebruiksaanwijzingen en iets te bang bent geweest om wat in te stellen of aan te passen. Lees je gebruiksaanwijzingen altijd goed door, daarmee kun je het optimale uit je spullen halen. Veel apparaten zijn tegenwoordig allesbehalve simpel, je kan niet zonder dat boekje, zelfs ik als redelijk ervaren heb ze nodig als ik na lange tijd iets wil aanpassen en even niet meer weet hoe dat ook al weer ging. Ik vind heel veel mensen zeer dom, zij die denken dat ze het wel even doen zonder die gebruiksaanwijzing en een beperkte kennis van zaken, die geven ook nog eens een verkeerd advies en uiteindelijk krijgt de apparatuur de schuld.....

    Mijn TIP:

    Neem er even de tijd voor en ga oefenen met je instellingen, pas hier en daar wat aan, het kan zijn dat je even teveel of te weinig bas hebt, schrijf standen op, en pas met kleine stapjes aan. Het kan wel tot 3 maanden duren eerdat je de voor jezelf fijne instellingen te pakken hebt. Door veel met je instellingen te spelen leer je ook je apparatuur beter te kennen. Je kan ook nog wat spelen met je EQinstellingen en zodoende de zwakke plekken in je speakers iets verzachten of tekortkomingen aan te vullen.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •