De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard "Meester, hij begint weer!" op DVD (oktober 2011)

    "Meester, hij begint weer!" op DVD (oktober 2011)


    In 1985 ging de toenmalige BRT van start met "Meester, hij begint weer!", een Vlaamse comedy- en jeugdserie met Frank Dingenen.

    Het was één van de topprogramma's uit de tweede helft van de jaren 80 en het programma zorgde mee voor de doorbraak van onder andere Jacques Vermeire en Bart De Pauw. In het najaar van 2011 verschijnt "Meester, hij begint weer!" op dvd. "Eindelijk is het zover. Op oudejaarsavond zat er blijkbaar nog een aflevering van het programma in de eindejaarsspecial van Canvas en ik kreeg daar heel wat reacties op. Ik was eigenlijk van plan om de VRT te contacteren om te vragen waarom de serie nooit op dvd werd uitgebracht maar dat is dus niet meer nodig. Ik ben dan ook enorm blij want ik had ooit alle afleveringen op video maar je leent die wel eens uit en dan gaat er wel wat verloren. Het staat vast dat ik de volledige reeks op dvd zal kopen want het is en blijft één van mijn visitekaartjes."
    De release van de reeks "Meester, hij begint weer!" op dvd is voorzien voor 23 oktober 2011.
    Bron: www.showbizzsite.be

    Mooi! Hierop zat ik wel te wachten!
    Heb de aflevering gezien in de eindejaarsspecial en heb daar enorm van genoten - heel leuk om terug te zien...
    Ik wist trouwens niet meer dat Jacques Vermeire zo prominent aanwezig was in de reeks (of misschien was dit enkel het geval in de desbetreffende aflevering).

    Alleen vrees ik voor de beeldkwaliteit... op Canvas HD zag het er maar belebberd uit, dus er is nog heel wat restauratiewerk nodig!

  2. #2

    Standaard

    'k Heb vandaag de DVD box aangeschaft (wel vrij prijzig voor slechts 8 afleveringen van een half uur). Ben benieuwd of de serie zijn reputatie naleeft...
    Laatst aangepast door Pieter D : 21-10-2011 om 20:12
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  3. #3

    Standaard inderdaad eindelijk, maar dus maar 8 afleveringen? voorlopig...?

    als ik de reclame er van zag op tv dacht ik ook meteen: EINDELIJK!
    sentimentele herinneringen, als kind destijds enorm vaak bekeken (hadden ook een groot deel op video)
    maar dus (voorlopig?) maar 8 afleveringen?
    misschien herinner ik me het foutief maar dat waren toch een stuk meer of niet? weet ook niet meer hoe lang 1 aflevering duurde maar...

    zullen ze weer van willen profiteren, weten dat mensen het omwille van jeugdherinneringen/sentimentele waarde het dan vaak toch kopen.

    ochja, we zullen wel zien of we gaan bezwijken (vast wel) of niet.


    groets!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    'k Heb vandaag de DVD box aangeschaft (wel vrij prijzig voor slechts 8 afleveringen van een half uur). Ben benieuwd of de serie zijn reputatie naleeft...
    Voor mij nog steeds een must-have, maar inderdaad zeer prijzig!
    Hoe bevalt de beeldkwaliteit overigens?

  5. #5

    Standaard

    Redelijk goed. Natuurlijk niet denderend voor een reeks die bijna dertig jaar oud is, maar acceptabel. De grappen daarentegen hebben de tand des tijds iets minder goed doorstaan, maar 't blijft een must voor fans van Vlaamse comedy.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  6. #6

    Standaard

    gisteren volume 1 & 2 voor kerst gekregen en er zitten toch nog heel wat grappige stukken in.
    Volume 2 is wel opmerkelijk beter als 1.

  7. #7

    Standaard

    Ik ben even de draad kwijt over de seizoenen...

    Canvas is intussen al een ganse tijd bezig met "Meester, Hij Begint Weer" te herhalen op zondagavond...
    Heb het niet echt gevolgd wat ze precies uitzonden, maar ze zijn al bezig van in augustus, dacht ik...

    Nu zie ik opeens in de TV-gidsen (Humo, Telenet, ...) dat ze seizoen 3 (!) uitzenden...
    Tiens, ik wist helemaal niet dat er nog een derde seizoen was?

    Even gekeken en dat blijken de afleveringen te zijn uit het tweede seizoen (de stagiair, medisch onderzoek, etc...).

    Nu vraag ik me dus wel af wat ze de afgelopen weken dan wel allemaal hebben uitgezonden...?
    Ik heb de indruk dat er wel degelijk meer afleveringen zijn dat wat op de boxen staan...

    Zou het kunnen dat ze bepaalde afleveringen samengebracht hebben uit s1 en s2, en vervolgens verkopen onder de noemer "seizoen 1"?

    Ik dacht trouwens dat er veel meer sitcom-afleveringen waren (dus afleveringen met een verhaaltje en niet onderbroken door sketches), dan de 8 die op de tweede box staan...
    Uiteraard het afkooksel dat later op VTM werd uitgezonden niet meegerekend...

  8. #8

    Standaard

    wist het zelf ook niet goed want was ook aant wachten op seizoen 3 ma hier staat ook dat er maar 16 afleveringen zijn over 2 seizoenen,dvd release is dan compleet: http://www.imdb.com/title/tt0149489/

  9. #9

    Standaard

    Er zijn wel degelijk 3 seizoenen. Het eerste is echter niet op DVD verschenen. De DVD 'reeks 1' is dus eigenlijk seizoen 2, en de DVD 'reeks 2' is dan seizoen 3 (de sitcom-reeks dus die Canvas nu uitzendt).

    Het 'echte' eerste seizoen bestond ook uit klasscènes en sketches, net als seizoen 2. Het verschil is wel dat bepaalde sketches werden hergebruikt van oudere programma's met Frank Dingenen, zoals iets met een verborgen camera en het jongerenprogramma PVBA Elektron.

    Het is natuurlijk jammer dat de VRT bij de DVD-serie het eerste seizoen heeft overgeslaan en zomaar is begonnen met het tweede seizoen.

    Hier zie je een sketch met Frank Dingenen uit PVBA Elektron, die later werd heruitgezonden in het eerste seizoen van Meester hij begint weer:

    http://www.youtube.com/watch?v=7PqQjgjo1wA

  10. #10

    Standaard

    ah ok dat wist ik niet,ja vind eerlijk gezegd ook vooral seizoen 2(3) goed,die sketces enzo vind ik toch minder

  11. #11

    Standaard

    Wellicht is reeks 1 gewoon niet bewaard gebleven en hebben ze daarom moeten beginnen met seizoen 2.
    Volgens mij is ook bij Merlina, waarbij reeks 4 nog steeds niet verschenen is op dvd.

  12. #12

    Standaard

    De niet op DVD uitgebrachte afleveringen van Merlina en Meester hij begint weer zijn zeker bewaard hoor.

    Van die laatste serie werd het eerste seizoen zelfs eerder dit jaar meegenomen in de heruitzending van de reeks op Canvas. Het zou kunnen dat het eerste seizoen niet op DVD is uitgebracht wegens een probleem met de rechten. Maar ik gok er eerder op dat de VRT deze reeks commercieel minder interessant vond, omdat bijvoorbeeld Jacques Vermeire nog niet meedeed en Bart De Pauw een minder prominente rol had. Ook zijn de sketches uit seizoen 2 (DVD reeks 1) meer bekend bij het publiek dan de sketches van seizoen 1.

    Het vervolg van Merlina is gewoon nog niet uitgebracht op DVD, net als het vervolg van andere VRT-series zoals Langs De Kade, Heterdaad of het Pleintje. Dit jaar is er trouwens nog geen enkele VRT-klassieker op DVD uitgebracht. Hopelijk komt daar volgend jaar verandering in.

  13. #13

    Standaard

    Redelijk goed. Natuurlijk niet denderend voor een reeks die bijna dertig jaar oud is, maar acceptabel. De grappen daarentegen hebben de tand des tijds iets minder goed doorstaan, maar 't blijft een must voor fans van Vlaamse comedy.



    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 25-01-2013 om 07:23

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •