De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Een koppel vraagstukje

    Hallo, Mijn TV netwerk ziet er als volgt uit:
    In de woonkamer: 1 hdtv, 2 sat ontvangers, 1 set up box (Deens, daar woon ik nml) en een home cinema.
    In de slaapkamer: 1 hdtv welke verbonden is met een marmitek megaview HDMI extender over 15 meter.
    Dit werkt allemaal perfekt, het enige wat er aan mankeert is dat ik de hdmi stekkers moet omwisselen om in de slaapkamer tv of bluray te kunnen kijken. Dan is er dus geen signaal meer in de woonkamer.

    Moet ik nu een switch of splitter of iets dergelijks hebben?
    Om eea aanschouwelijk te maken heb ik de volgende schets bijgevoegd, zie beneden.

    Ik wil dus het signaal van de rode en groene kabel zonder van alles te hoeven ompluggen in de slaapkamer krijgen, zonder dat de woonkamer zonder signaal zit. Dus op de plaats van het vraagteken moet een wonderkastje komen.

    Wieowie is de koppelbaas met het verlossende antwoord?

    Groet, Rolvert (hij weet het even niet)
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rolver Bekijk bericht
    Hallo, Mijn TV netwerk ziet er als volgt uit:
    In de woonkamer: 1 hdtv, 2 sat ontvangers, 1 set up box (Deens, daar woon ik nml) en een home cinema.
    In de slaapkamer: 1 hdtv welke verbonden is met een marmitek megaview HDMI extender over 15 meter.
    Dit werkt allemaal perfekt, het enige wat er aan mankeert is dat ik de hdmi stekkers moet omwisselen om in de slaapkamer tv of bluray te kunnen kijken. Dan is er dus geen signaal meer in de woonkamer.

    Moet ik nu een switch of splitter of iets dergelijks hebben?
    Om eea aanschouwelijk te maken heb ik de volgende schets bijgevoegd, zie beneden.

    Ik wil dus het signaal van de rode en groene kabel zonder van alles te hoeven ompluggen in de slaapkamer krijgen, zonder dat de woonkamer zonder signaal zit. Dus op de plaats van het vraagteken moet een wonderkastje komen.

    Wieowie is de koppelbaas met het verlossende antwoord?

    Groet, Rolvert (hij weet het even niet)
    Normaal gesproken stop je alles in een beetje knappe receiver en laat die het switch werk doen, de wat duurdere modellen hebben 2 monitor uitgangen, je kan er dus voor kiezen om een wat meer uitgebreidere receiver voor te nemen.

    Het kan ook met zoiets, is momenteel aldaar in een aanbieding:

    http://www.smartvm.com/hdmi-matrix-s...ote-p39394.htm

    Je stopt al je apparaten in de switch, 1x uitgang naar de TV en 1x naar die Marmitek.

    Is dat nog niet helemaal wat je zoekt, gebruik dan met Google bijvoorbeeld de zoekterm:


    HDMI switch 4 in 2 out

    Sterkte
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Normaal gesproken stop je alles in een beetje knappe receiver en laat die het switch werk doen, de wat duurdere modellen hebben 2 monitor uitgangen, je kan er dus voor kiezen om een wat meer uitgebreidere receiver voor te nemen.

    Het kan ook met zoiets, is momenteel aldaar in een aanbieding:

    http://www.smartvm.com/hdmi-matrix-s...ote-p39394.htm

    Je stopt al je apparaten in de switch, 1x uitgang naar de TV en 1x naar die Marmitek.

    Is dat nog niet helemaal wat je zoekt, gebruik dan met Google bijvoorbeeld de zoekterm:


    HDMI switch 4 in 2 out

    Sterkte
    Het is dus een König KN-HDMIMAT 10 geworden, zie ook hier: http://www.hdmi-kabel.nl/media/catal...MAT10_MR_8.JPG

    Na 1 week werkte het omschakelen niet meer, na 2 weken beginnen de leds het al te begeven. Het vertrouwen in dit apparaat is tot 0 geslonken, maar het kan exemplarisch zijn.

    Heeft iemand ervaringen die positiever zijn met een 4 in 2 out hdmi switch. Het principe voldoet, nu de hopenlijke stabiele hardware invulling nog, want de König gaat terug.

    Groet Rolvert (hij voelt zich niet de Koning)

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rolver Bekijk bericht
    Het is dus een König KN-HDMIMAT 10 geworden, zie ook hier: http://www.hdmi-kabel.nl/media/catal...MAT10_MR_8.JPG

    Na 1 week werkte het omschakelen niet meer, na 2 weken beginnen de leds het al te begeven. Het vertrouwen in dit apparaat is tot 0 geslonken, maar het kan exemplarisch zijn.

    Heeft iemand ervaringen die positiever zijn met een 4 in 2 out hdmi switch. Het principe voldoet, nu de hopenlijke stabiele hardware invulling nog, want de König gaat terug.

    Groet Rolvert (hij voelt zich niet de Koning)
    Als zelfs een led het al na 2 weken begeeft dan is er iets duidelijk mis met het apparaat, gelukkig heb je garantie, je kan altijd kijken of het inderdaad een exemplarische fout was en voor hetzelfde geld heb je wel mazzel en blijft die het wel doen. Als het 2e apparaat net zo gammel is als de 1e, dan ben je er ook weer snel achter

    Kan helaas geen ervaringen op dit gebied met je delen
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •