De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.

Discussie: The Loft

  1. #1

    Standaard The Loft

    Erik Van Looy is al drie weken in Los Angeles voor de voorbereidingen van de Amerikaanse remake van 'Loft'. Vandaag schreef de gezaghebbende Amerikaanse filmsite variety.com al dat Van Looy De Amerikaanse Loft zou regisseren.


    Erik Van Looy op de première van de Belgische Loft
    DBA








    Dat Van Looy de remake gaat regisseren is nog niet 100% zeker. Maar volgens Hilde De Laere ziet het er wel goed uit. De Laere was de producente van de Vlaamse en van de Nederlandse versie van 'Loft'. Zij zou ook de coproducente worden van de Amerikaanse versie.
    Op dit moment zijn de castings volop bezig. Patrick Wilson, die ook een rol had in de remake van The A-Team, en James Marsden, bekend uit Superman Returns en X-Men zouden zeker in de film spelen.
    Wesley Strick, die eerder al 'A Nightmare on Elm Street' schreef, bewerkte het originele script van Bart De Pauw.
    De start van de productie is gepland voor het voorjaar. Later deze week bezoekt Van Looy samen met de productieploeg een aantal mogelijke locaties.

    Het budget van de film bedraagt 15 à 16 miljoen dollar. Dat van de Belgische en Nederlandse 'Loft' bedroeg slechts 3 à 4 miljoen euro. De film wordt gemaakt door het productiehuis Anonymous Content, een kleiner huis dat onder meer Babel en Eternal Sunshine Of The Spotless Mind maakte.
    Plannen voor een remake niet nieuw
    De plannen voor een Amerikaanse remake hingen al langer in de lucht. De presentator van 'De Allerslimste Mens' ging niet in op de vraag om de Nederlandse versie volledig te regisseren zodat hij zich ten volle kon concentreren op Amerika.
    Van Looy regisseerde ook een aantal scènes van de Nederlandse remake nadat de Nederlandse cineaste Antoinette Beumer van een stelling was gevallen tijdens de opnames. Net als in eigen land was de film ook in Nederland een groot succes.

    In 2004 was er al sprake om een Amerikaanse remake van 'De zaak Alzheimer' door Van Looy te laten regisseren. En in 2007 kon Van Looy naar Hollywood voor de regie van de horror-thriller 'Mile Zero'. Na problemen met de casting, zegde Van Looy dit project af. Hij koos in de plaats voor de regie van... 'Loft'.
    'Loft' lokte in eigen land meer dan 1.186.000 bezoekers naar de bioscoop en is de meest succesvolle Belgische film ooit. De film gaat over vijf getrouwde mannen die gezamenlijk een loft huren om hun minnaressen te ontvangen. Alles gaat prima tot één van hen er op een ochtend het lichaam van een jonge vrouw ontdekt.
    Laatst aangepast door Thomas Gabriel : 10-06-2012 om 13:41


  2. #2

    Standaard

    En dan nu een commentaartje van de scenarist...

    http://www.youtube.com/watch?v=zWcLfYlhCwg
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    Maandagochtend om 7 uur lokale tijd (14 uur Belgische tijd) gaan in New Orleans de opnames van start van The Loft, de Amerikaanse remake van Loft, de succesvolle film van Bart De Pauw en Erik Van Looy. Dat meldt Kinepolis zondagmiddag.

    De regie van The Loft is ook nu in handen van regisseur Erik Van Looy. Wesley Strick (Cape Fear) tekende voor de Amerikaanse adaptatie van het script. Na de opnameperiode in New Orleans komt het hele team naar België voor het vervolg van de draaiperiode.

    De mannelijke hoofdrollen worden vertolkt door Karl Urban (Vincent), James Marsden (Chris), Wentworth Miller (Luke), Eric Stonestreet (Marty) en Matthias Schoenaerts (Philip).
    Rachael Taylor (Ann), Isabel Lucas (Sarah), Rhona Mitra (Allison), Valerie Cruz (Barbara), Elaine Cassidy (Ellie), Kali Rocha (Mimi) en Margarita Levieva (Vicky) spelen de vrouwelijke hoofdrollen.

    De remake wordt geproduceerd door Anonymous Content en Woestijnvis en wordt in het voorjaar van 2012 in de bioscopen verwacht. Het is de eerste keer dat een Vlaamse film een Amerikaanse remake krijgt. Eerder werd van Loft ook al een Nederlandse versie gemaakt.

    The Loft gaat over vijf getrouwde mannen die in het grootste geheim een loft delen waar ze hun minnaressen ontvangen. Een prima regeling tot ze op een ochtend het lijk aantreffen van een onbekende jonge vrouw.
    Bron: www.nieuwsblad.be
    Laatst aangepast door Sylver : 26-11-2011 om 16:14

  4. #4

    Standaard

    'The Loft', de Amerikaanse remake die Erik Van Looy van zijn eigen Vlaamse kaskraker Loft heeft gedraaid, lijkt weer een succesverhaal te worden. Tijdens een testvertoning die onlangs in de buurt van Los Angeles voor een Amerikaans publiek werd gehouden, kreeg de film van 92 procent van de toeschouwers de score 'goed tot zeer goed'.
    'We toonden de film in Woodland Hills', zegt Van Looy. 'Testscreenings worden wel vaker buiten LA gehouden om vakmensen en journalisten op afstand te houden. Het resultaat overtrof alle verwachtingen. Er zaten 318 mensen in de zaal en niémand is naar buiten gelopen. Walkouts zijn nochtans normaal bij testvertoningen. Ze zijn gratis, de film is nog niet af en zodra het mensen niet meer boeit, stappen ze op.'

    Naar The Loft bleef iedereen echter geboeid kijken. 'In het begin van de film zit wat meer humor dan in de Vlaamse versie en ze lachten precies op de juiste momenten. Ook toen duidelijk werd wie het had gedaan, ging er een soort zucht van verbijstering door die zaal. Toen ik ook nog een tevredenheidsscore van 92 procent kreeg, vielen alle zenuwen van me af, want een negatieve testscreening kan je film helemaal dood maken. Dan moet je bijvoorbeeld het einde veranderen, een personage toevoegen of bijkomende opnamen doen. Kortom, dat is vaak de start van een helse tocht terwijl je weet dat het toch niet meer goed komt. Gelukkig blijft me dat bespaard. Die testscreening moet zowat de mooiste avond uit mijn filmcarrière zijn geweest.'

    De vertoning was zo positief dat een tweede screening werd afgelast en dat de onderhandelingen met distributeurs meteen konden starten. 'Voor alle duidelijkheid: The Loft komt in de Amerikaanse zowel als de Belgische bioscopen en gaat niét rechtstreeks naar de DVD-markt. Dat we nog onderhandelen, komt omdat we voor onze film het onderste uit de kan willen halen. We bekijken nu het best geschikte moment voor de release en daarom ligt de datum nog niet vast.'

    The Loft zal pas in januari helemaal af zijn. 'Nu werk ik aan de begintitels', zegt Erik Van Looy, die stilletjes hoopt dat zijn film een tweede keer een kaskraker wordt in Vlaanderen.
    Bron: http://destandaard.be/artikel/detail...elid=G7I3IRGGA

    Vooral dit vind ik toch wel goed nieuws voor onze Erik:
    The Loft komt in de Amerikaanse zowel als de Belgische bioscopen en gaat niét rechtstreeks naar de DVD-markt.

  5. #5

    Standaard

    Eerste trailer!!!!!!!!!

    klik

    Awesome!

    Volgens IMDB komt hij 28 maart in de zalen (België).


  6. #6

    Standaard

    En nu maar hopen dat deze film voor Van Looy niet hetzelfde doet als The Vanishing deed voor "onze" George Sluizer of Down voor Dick Maas....

  7. #7

    Standaard

    Gisteren de onrechtstreekse making-off gezien via 'God en Klein Pierke', wat een heel uitzonderlijke blik achter de schermen betekende, iets wat ik nog nooit eerder zag in die context. Acteurs die we in hun gewone doen zagen, zonder script, onvoorbereid en zonder interview-toestanden. Vooral de opname scène waarin iemand op de wagen terecht komt heeft voor een intens moment gezorgd.

    Je merkte wel dat Erik het moeilijk had met die constante afstandelijkheid, op een Vlaamse set gaat het er veel gemoedelijker aan toe. Meer open. Hier waren de vele 'regeltjes' toch een beperking betr. het contact onderling. Ook het feit dat er mensen zijn die voor de mensen werken die op zich beurt voor de mensen werken die voor hem werken, maakt dat hij zaken die hij hier zélf allemaal deed allemaal uit handen móet geven. 't Was een mooi tijdelijk portret.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    En nu maar hopen dat deze film voor Van Looy niet hetzelfde doet als The Vanishing deed voor "onze" George Sluizer of Down voor Dick Maas....
    En dat was...?


  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas Gabriel Bekijk bericht
    En dat was...?
    Beide films zijn regelrechte flops geweest en hebben nooit het origineel kunnen evenaren. Voor The Vanishing heeft Sluizer een dusdanige aanpassing in het script moeten doen van de studio dat dit zijn geloofwaardigheid en artistieke kwaliteiten als regisseur teniet hebben gedaan. Hij heeft daarmee zijn ziel verkocht en liefhebbers van hem en het origineel hebben hem dat eigenlijk nooit vergeven.
    Down heeft nooit de charme van De Lift gehad en werd een beroerde recht-toe-recht-aan c-film actiepulp. Maar omdat Dick Maas een arrogante, betweterige vent is kwam hij nooit meer aan het werk in de US en ging weer snel naar de NL waar hij pas in 2007 (na 6 jaar) weer een NL film maakte, die ook geen hoge ogen gooide. Zijn laatste vehikel is Sint, die voornamelijk in het nieuws is geweest door de filmposter.
    Dussss......ik hoop voor onze zuiderburen dat dit US-remake avontuur beter afloopt voor de Hollandse passagiers op het Hollywood schip...

    Edit: de enige echt recent geslaagde US remake van een NL is Interview geweest naar het gelijknamige origineel van wijlen Theo van Gogh. Maar niemand minder dan Steve Buscemi is dan ook verantwoordelijk geweest voor de regie en de mannelijke hoofdrol. De US versie moet ik nog zien en krijgt goede recensies, maar de NL versie is in elk geval erg sterk. Wellicht zit in die opzet toch ergens een wijze les...
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 24-01-2012 om 09:33

  10. #10

    Standaard

    vind de trailer niet echt spectaculair, ben benieuwd of het Belgische origineel overtroffen kan worden

  11. #11

    Standaard

    Of hij beter/slechter is dan het origineel maakt mij nu eigenlijk niets uit. Ik ben al blij dat hij komt, want daar was veel commotie rond.


  12. #12

    Standaard

    b-cast, de vlaamse en nederlandse verfilming gezien... door de nederlandse geen zin meer in de amerikaanse

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    b-cast, de vlaamse en nederlandse verfilming gezien... door de nederlandse geen zin meer in de amerikaanse
    Sorry hoor maar ik vind mensen als Karl Urban, James Marsden en Wenthworth Miller verre van een B-cast. Urban en Marsden zijn rising stars en Urban was goed in RED en heeft de lead in de nieuwe Judge Dredd verfilming. James Marsden heeft toch ook goede rollen neergezet in X-men en The Box. Miller heeft in Prison Break al laten zien te kunnen acteren, al lijkt het na Resident Evil:Afterlife alleen maar een bepaald soort rol aan te kunnen.

    Maar een B-Cast kan je dit toch echt niet noemen eerder een jonge vernieuwende cast en het kan nog veel erger. Al de Direct-to-DVD shit in de US en Twillight dat zijn films met een B-, C- of Z-cast dat is vele malen erger.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  14. #14

    Standaard

    The Loft is gekocht door Dark Castle Entertaintment van Joel Silver!! En de film krijgt dus waarschijnlijk een wereldwijde release! Wss zal de film dan uitgebracht worden onder Warner Brothers of Universal! Goed nieuws zou ik zeggen!

  15. #15

    Standaard

    @Thomas: Misschien is het een goed idee om de titel van dit topic te veranderen naar "The Loft".
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #16
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Bericht is van 24 januari. Is gewoon de eerste trailer Er staat zelfs dat de film 28 maart zou moeten verschijnen.


  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas Gabriel Bekijk bericht
    Bericht is van 24 januari. Is gewoon de eerste trailer Er staat zelfs dat de film 28 maart zou moeten verschijnen.
    Klopt maar ik heb de trailer herpost, want de eerste link is intussen verwijderd.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #19
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  20. #20

    Standaard

    Op volgende link kan je een nieuwe trailer vinden voor The Loft:

    http://www.comingsoon.net/movies/tra...-james-marsden

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •