De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Question Logitech Harmony 700

    Heb sinds enkele dagen de Logitech Harmony 700 universele afstandsbediening binnen na enthousiaste berichten hier.

    Vooralsnog ben ik in het geheel niet enthousiast... De handleiding is zeer summier (eigenlijk is het geen handleiding, maar een soort uitleg van het principe van functietoekenning aan universele ab's) en de setup-wizard is te simpel, in de zin dat het daarna niet werkt. Je bent dus aangwezen op de geavanceerde setup.

    Wat gemakkelijk ging, is het toewijzen van de 6 apparaten, hij herkent ze allemaal en de bediening van de apparaten los via het schermpje werkt. Bij mij gaat het dan om de volgende apparaten: Hitachi 42PD8600, Marantz CD5001, Eminent EM7080, UPC HD-Mediabox DCR7111/03, Onkyo TR-SR508 en Sony BDP-S550.

    Maar bediening via de menu's op het schermpje is natuurlijk zeer onhandig, het gaat om de macro's. En daar gaat het mis

    Begonnen met de setupwizard: video afspelen (via BD), waarvoor de volgende commando's moeten worden afgewerkt en aan de Video Afspelen knop (of Activiteit noemt de handleiding dit) moeten worden toegekend:
    1. Hitachi-tv aan en naar kanaal EXT6
    2. Onkyo aan en naar input BD/DVD
    3. Sony aan (en verder niks, bluray start dan vanzelf op).
    Niet al te ingewikkeld leek me.

    Wat gaat er fout: tv gaat niet (altijd) aan en nooit naar het goede kanaal (EXT6). Ik weet ook wel hoe dat komt en ook de oplossing in theorie, maar ik krijg het niet voor elkaar met de info die de handleiding geeft. Er moet nl. een vertraging bij aanzetten aan de tv worden toegekend (hij moet 10 seconden wachten nadat ie is aangezet, want het duurt even voordat er beeld is en de zaak reageert op de ab) en dan moet er geschakeld worden om naar EXT6 te komen. Dit is al ingewikkelder, want ik heb geen knop EXT6 op mijn (originele) ab. Normaal ga ik naar knop Menu --> 1 naar links voor inputkanalen --> dan 2x naar boven om op EXT6 uit te komen. Dat is de snelste manier. Een alternatief is 8x (ik heb naast EXT3 en EXT5 ook nog EXT3S en EXT5S) drukken op de knop voor het inputkanaal (als macro natuurlijk de simpelste oplossing), maar dat is als 'zappen' en dit duurt sowieso 2-3 sec per knopdruk (met de originele ab). Deze optie is wat de wizard standaard doet, maar dan komt hij maar tot EXT5, wat denk ik ook weer met vertragingen te maken heeft of met het feit dat hij inputkanalen 3S en 5S niet ziet). Maar ik wil niet 20 sec te wachten tot de tv op het juiste kanaal staat (dat doe ik met de originele ab ook nooit zo). Dus de menu-optie heeft de voorkeur. Alleen: ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar krijg:
    - "Vertraging bij aanzetten" staat genoemd in de HL, maar bij Apparaten-->Instellingen (en de voorbeelden in de HL) kan ik alleen de Invoer- en Interapparaatvertraging veranderen
    - "Het type ingangsbediening bepalen" staat eveneens genoemd in de HL, maar hoe je dan precies een reeks knopdrukken via een menu programmeert wordt niet uitgelegd. Via de software kom ik uit op Methode 3. Maar daar vraagt de wizard maar naar 3 dingen:
    1. welke knop om naar het menu te gaan
    2. welke knop om te schakelen tussen inputkanalen
    3. welke knop om de input te selecteren
    Maar tussen 1 en 2 moet dus nog een stap zitten (nl. van algemene menu naar inputkanalenmenu) en stap 2 moet niet 6 keer naar beneden (wat de standaardmethode is) maar 2 naar boven. Dit ook weer omdat het anders te lang duurt.

    Het gemakkelijkst is de door de setup-wizard gemaakte activiteit veranderen. Daar kan ik dan wel een infraroodvertraging bij opstarten van de activiteit toevoegen voor de tv, maar ik heb geen controle over de volgorde (bij "Verplaatsen" staat overal n.v.t.), waardoor hij dit nu pas na alle andere zaken doet (hier de volgorde even knip en plak uit de software wizard):
    Sony Dvd: Sony Dvd is aan
    Hitachi Tv: Hitachi Tv is aan
    Onkyo AV-ontvanger-Kamer 1: Onkyo AV-ontvanger-Kamer 1 is aan
    Anders: Alle andere apparaten zijn uit
    Hitachi Tv: Hitachi Tv is ingesteld op 'EXT 6'
    Onkyo AV-ontvanger-Kamer 1: Onkyo AV-ontvanger-Kamer 1 is ingesteld op 'BD/DVD'
    Hitachi Tv: De afstandsbediening pauzeert 10000 milliseconden

    Ik wil best wat tijd stoppen in prutsen en tweaken (en ben ook geen techniek-leek), maar heb nu geen idee waar te beginnen. Hopelijk kan iemand van de Harmonygebruikers hier me op weg helpen. Alvast bedankt

    Aangezien er vast meer mensen zijn die tegen dit soort zaken aanlopen heb ik de topictitel maar algemeen gehouden

    Laatst aangepast door Oakey : 26-02-2011 om 09:37

  2. #2

    Standaard

    Waarom niet Logitech bellen, ik heb begrepen dat die helpdesk extreem goed is.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Waarom niet Logitech bellen, ik heb begrepen dat die helpdesk extreem goed is.
    Goeie tip! Meteen even gedaan. Een vriendelijke dame gaat dan in jouw account de activiteiten aanpassen.
    Conclusie:
    - opstartvertraging kun je niet via de software aanpassen, moet via Help-knop op de 700 (die staat nu op 10 sec voor de tv)
    - de inputkiezer via menu kan niet Ik moet dus gewoon wachten tot ie langs die 8 kanalen is gezapt...

    Zo universeel is het dus niet.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Goeie tip! Meteen even gedaan. Een vriendelijke dame gaat dan in jouw account de activiteiten aanpassen.
    Conclusie:
    - opstartvertraging kun je niet via de software aanpassen, moet via Help-knop op de 700 (die staat nu op 10 sec voor de tv)
    - de inputkiezer via menu kan niet Ik moet dus gewoon wachten tot ie langs die 8 kanalen is gezapt...

    Zo universeel is het dus niet.
    Weet je iig wat wel en niet kan.
    Dat is toch het voordeel van de Pronto's, ze zijn (een stuk) duurder, maar alles kan. Dat dan wel weer in een verschrikkelijk lelijke en niet vriendelijke software omgeving(bij mijn model dan).
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Voor een harmony is het makkelijker als deze maar één toets hoeft te gebruiken om de juiste ingang te kiezen en dat de volgorde vast is of dat iedere bron een eigen toets heeft.

    In het eerste geval moet je m.b.v. de software de volgorde van de bronnen instellen in een bronlijst. De harmony onthoudt dan welke bron er als laatste gekozen is en hoeveel keer er een IR-opdracht verzonden moet worden om bij de juiste ingang te kunnen komen.

    Dit betekent dat het soms dus wat langer zal duren voordat je met kijken en/of luisteren kunt beginnen, maar dat alles dan wel op de juiste manier werkt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Exclamation

    Ik ben inmiddels al een heel stuk verder met programmeren. Hoewel de Harmony anders werkt dan ik in mijn hoofd had, lijkt het wel een verbetering t.o.v. 6 losse ab's.

    Ik had verwacht dat je aan activiteitenknoppen echte macro's zou kunnen toewijzen. Maar het is niet meer dan dat je op ieder apparaat wat voor een activiteit nodig is de juiste ingang wordt gekozen (en dat de apparaten worden aangezet). Enkele onhandigheidjes die wel goed zijn om te weten als je een Harmony wilt aanschaffen:

    - Het 'zappen' langs 8 inputkanalen blijft wel onhandig. Het duurt lang, en je moet dus ook 20 sec. de Harmony op de tv gericht houden, niet erg comfortabel. Als er in die tijd iemand door het beeld loopt, moet je het alsnog met de hand doen via het schermpje.
    - Bij de mediaspeler hetzelfde: ik had erwacht dat je met 1 druk op de knop tv/receiver/mediaspeler in de juiste setting aan zou kunnen zetten (dit kan ook), en dat hij ook meteen naar de juiste map van de mediaspeler zou gaan (dit kan dus niet)
    - Veel activiteiten/apparaten werken met PowerToggle (er zijn geen aan- en uit-knoppen op de originele ab's, maar alleen een aan/uitknop die afhankelijk is van of het apparaat aan staat of uit; ik vroeg me al af of dat dit voor problemen kan zorgen, antwoord is dus ja). Ik heb mijn tv bijv. nooit op standby staan, maar zet deze overdag en 's nachts fysiek uit. Als ik hem dan met de powerknop aanzet, gaat hij meestal meteen op standby (rood lampje). Daarna werkt de activiteitenknop prima. Maar soms gaat de tv na een druk op de powerknop wél helemaal aan (groen lampje). Als ik dan op de activiteitenknop druk om een bd te gaan kijken, gaat de tv juist weer uit.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •