De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Het SHM-SACD-topic: Pop-, Rock-, Hardrock- en Soulreleases

    Hier een lijst van de reeds verschenen titels (sacd stereo) + aangekondigde titels.

    Ondanks de hoge prijs, ben ik een enorme fan geworden van deze Japanse schijfjes. Tot m'n favorieten behoren o.a. The Who, Rolling Stones (beter dan ABKCO sacd's), 10cc, Dire Straits, Blind Faith, Black Sabbath, Caravan,...

    CD Japan's shm-sacd page: SHM-SACD page


    30-06-2010
    The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico
    Marvin Gaye - What's Going On
    The Rolling Stones - Let It Bleed
    The Allman Brothers Band - At Fillmore East
    Steely Dan - Aja
    The Moody Blues - Every Good Boy Deserves Favour
    Eric Clapton - 461 Boulevard
    The Police - Synchronicity
    Derek & the Dominos - Layla and other Assorted Love Songs


    25-08-2010
    Blind Faith - Blind Faith
    10cc - The Original Soundtrack
    Dire Straits - Dire Straits
    Black Sabbath - Paranoid
    Kiss - Destroyer
    The Who - Who's Next


    27-10-2010
    Rainbow - Long Live Rock 'n' Roll
    Wishbone Ash - Argus
    Cream - Wheels of Fire
    The Police - Outlandos D'Amour
    Asia - Asia


    24-11-2010
    Traffic - John Barleycorn Must Die
    Steely Dan - Gaucho
    Rod Stewart - Gasoline Alley
    John Mayall & the Bluesbreakers with Eric Clapton - S/T
    Caravan - In the Land of Grey and Pink
    Free - Fire and Water


    15-12-2010
    The Rolling Stones - Beggars Banquet
    Fairport Convention - Liege & Lief
    The Style Council - Cafe Bleu
    Gentle Giant - Octopus
    Elton John - Goodbye Yellow Brick Road
    Whitesnake - Come An' Get It


    23-02-2011
    Stevie Wonder - Songs in the Key of Life
    The Who - My Generation
    The Rolling Stones - Big Hits volume 1 (High Tide and Green Grass)
    Creedence Clearwater Revival - Bayou Country


    25-05-2005
    Elvis Costello - My Aim Is True
    The Rolling Stones - Sticky Fingers
    The Rolling Stones - Their Satanic Majesties Request
    The Rolling Stones - Through the Past. Darkly (Big Hits vol. 2)
    T. Rex - Electric Warrior
    Uriah Heep - Look at Yourself
    Stevie Wonder - Innervisions
    Stevie Wonder - Talking Book
    B.B. King - Live at the Regal


    22-06-2011
    Elton John - Elton John
    The Who - The Singles
    Steely Dan - The Royal Scam
    The Rolling Stones - It's Only Rock 'n' Roll
    The Rolling Stones - Love You Live
    Stevie Wonder - Fulfillingness' First Finale


    20-07-2011
    Dire Straits - Love over Gold
    Black Sabbath - Master of Reality
    Lynyrd Skynyrd - Second Helping
    Rainbow - Rising
    Thin Lizzy - Black Rose
    The Rolling Stones - Tattoo You
    The Rolling Stones - Dirty Work


    Cancelled releases:
    The Kinks - The Kinks Are the Village Green Preservation Society
    Humble Pie - Smokin'

    Suggesties kan je sturen naar:

    "SHM-SACD" Section
    Sales Promotion Division
    Universal International
    Universal Music Co.
    8-5-30
    Akasaka
    Minatoku
    Tokyo
    Japan
    #107-8583



    NOTE:
    1. "#107-8583" at the end of the address is a post code for Japan Post. It's very useful for them to deliver mails to designated address effectively.
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 15-05-2011 om 19:57 Reden: nieuwe titels

  2. #2

    Standaard

    Lijstje aangevuld. Enkele leuke titels in mei.

  3. #3

    Standaard

    Tijdje geleden ...

    Major update!!!

    Leuke nieuwe titels op komst.

  4. #4

    Standaard

    Waar bestel jij die dan?

    Vrij duur lijkt me zo, maar kwaliteit lijkt wel optimaal te zijn!

  5. #5

    Standaard

    Meestal bij cd japan. Of via ebay.

    Eens om de twee maand bestel ik er een viertal.

    Enkele toppers op gebied van geluidskwalitieit zijn voor mij persoonlijk: The Who (Who's Next), Dire Straits (Dire Straits), Black Sabbath (Paranoid), 10cc (The Original Soundtrack), Traffic (Johnn Barleycorn Must Die), Caravan (In the Land of Grey and Pink), Wishbone Ash (Argus), Fairport Convention (Liege and Lief), Cream (Wheels of Fire).

    Free (Fire and Water) is niet de beste geluidskwaliteit, maar toch net iets beter dan de Deluxe Edition cd. Zalig album

  6. #6

    Standaard

    Mooie collectie regular SACD's heb je trouwens!
    Enkele exclusieve exemplaren ertussen!
    Best wel om trots op te zijn...

    Heb ook eens uw blu-ray's bekeken en het verbaast me toch weer telkens dat bijna niemand concerten of muziek op blu-ray lijkt te kopen.
    Bij mij bestaan ze bijna uit 50% van mijn BR-collectie.

    Nochtans... -en vooral omdat je blijkbaar ook wel audiofiel bent-, er zijn heel wat mooie muziek-blu-ray's verkrijgbaar met supergeluid!

  7. #7

    Standaard

    Ik ben m'n sacd-collectie nog wat aan het aanvullen met oude OOP titels. Veel zoekwerk om toch maar een betaalbaar exemplaar te vinden ...

    Eens dat achter de rug is (nog zo'n twaalftal titels), ga ik me wat meer gaan concentreren op blu-ray concerten en blu-ray audio.

  8. #8

    Standaard

    Op dit moment bezit ik 3 SHM-SACD's: Dire straits - Dire straits, Eric Clapton - 461 Ocean Boulevard en Dire straits - Love over gold. Met name Love over gold heeft een fenomenale geluidskwaliteit, absoluut demomateriaal! Ik ben van plan om binnenkort een SHM-SACD van Diana Krall aan te schaffen. Verder heb ik nog SACD's van onder andere Michael Jackson en de Simple minds.

    Waar ik echter naar op zoek ben, is de SACD van Depeche Mode - Black celebration. Hij is nog wel te koop, maar wordt voor woekerprijzen aangeboden. Ik heb wel alle andere SACD's van Depeche Mode reeds in mijn bezit. Ben trouwens benieuwd wanneer ze Sounds of the universe op SACD uitbrengen!

    Weet iemand een adres waar ik Black celebration voor een normaal bedrag kan krijgen? De andere SACD's van Depeche Mode kostten mij twee jaar geleden maar een paar tientjes per stuk.

  9. #9

    Standaard

    De Depeche Mode-sacd's werden vervangen door cd+dvd.

    Desondanks lagen de "oude versies" met sacd onlangs opnieuw in mediamarkt te Brussel. Daarvoor was het enkel altijd de cd-dvd versie.

    De kans dat ze er nu nog liggen zal klein zijn ...

    Ebay in de gaten houden is de enige optie, en hopen dat iemand z'n exemplaar wegdoet. Er zijn nog altijd mensen die zich niet bewust dat de versie met sacd zoveel waard is. Ik vraag me af of het merendeel wel weet waar die sacd voor staat.

    "Sounds of the Universe" zal niet meer als sacd uitgebracht worden. EMI had eerst Mute overgenomen, en daarna heeft EMI, Mute opnieuw verkocht ... met uitzondering van Depeche Mode.

    EMI Canada (de enigen) sturen alle vragen i.v.m. high resolution, sacd,... direct door naar de "top".
    Sommige suggesties werden serieus genomen.

    Ik raad je dan ook aan om naar hen een berichtje te sturen: Link

    Je moet de optie catalog suggestions kiezen. Ik heb al verscheidene keren een vriendelijke reply gekregen.

    Check ook de actie i.v.m. Pink Floyd.

    Ik ben ook tevreden met de meeste shm-sacd's. Ook al zijn de meningen verdeeld, vooral in de US. De kostprijs is natuurlijk wel erg hoog. Als er dan een mindere titel tussen zit, ben je wel een pak geld kwijt.
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 23-08-2011 om 11:50

  10. #10

    Standaard

    Bedankt voor de tips. Ik ga eBay en andere veilingsites in de gaten houden.

    Ik ben pas sinds 2009 Depeche Mode-fan. Het eerste wat ik van ze kocht was The best of volume 1 CD. Sinds ik die heb beluisterd, was ik direct helemaal weg van ze! Ik kende daarvoor uiteraard al een aantal nummers, zoals Enjoy the silence en People are people.

    Ik heb toen direct alle albums op SACD aangeschaft. Het vreemde is echter dat ik destijds Black celebration compleet over het hoofd heb gezien. Die ontdekte ik dus te laat; hij was toen al te duur.

  11. #11

    Standaard

    Ik heb gisteren blind o.b.v. recensie(s) op http://sa-cd.net de (momenteel 6) Black Sabbath SHM-SACD's besteld bij cdjapan:
    • Black Sabbath
    • Paranoid
    • Sabbath Bloody Sabbath
    • Master of Reality
    • Heaven & Hell
    • Vol. 4
    Van Paranoid heb ik de Deluxe Edition al met daarin de quadrophonic mix op DVD, maar die vond ik erg tegenvallen. Die houd ik wel, want de SHM-SACD is stereo, geen multichannel.
    Bronnen | Oppo BDP-83 SE | Humax IR-5000C | AppleTV | Sonos
    Receiver | NAD T757(v1)
    Output (video) | Panasonic 50PZ800
    Output (audio) | Dali Piano Noble (fronts) | Dali Piano Vocal (center) | Dali Piano Agile (surrounds) | Dali Piano Ambient (back surrounds) | Elac SUB 301 ESP (sub)

    Bediend m.b.v. een Logitech Harmony 1000.

  12. #12

    Standaard

    Met de zwakke € is het wel een duur grapje geworden. Ik probeer me zelf wat in te tomen en nog enkel sporadisch een titel te kopen. Onlangs kocht ik "Communique" van Dire Straits omdat die blijkbaar al OOP is. En wilde hem nog hebben vooraleer ze op ebay astronomische bedragen gaan vragen.

    Andere pop/rock titels zijn nog allemaal beschikbaar. Het is dus de kat uit de boom kijken en kosten spreiden.

    In de USA loopt het momenteel ook vlot bij Analogue Productions en MoFi, en sinds deze week is het officieel dat Audio Fidelity terug hybrid stereo sacd's gaat uitbrengen ipv gold cd's (o.a. Yes 'Close to the edge').

    Jammer genoeg is men in de US wat enggeestig qua artiesten en muziekgenres, dus het is altijd meer van hetzelfde selecte groepje artiesten die ze opnieuw uitbrengen.

    Toch wel vreemd dat Europa geen "audiophile label" heeft voor pop & rockmuziek en we altijd dure importtitels moeten bestellen uit US en Japan.
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 15-11-2012 om 20:59

  13. #13
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Is inderdaad jammer dat er zo weinig meer op SACD/DVD-A uitkomt. Maar dankzij jou hebben we een mooie site in Japan waar nog wel goede titels verkrijgbaar zijn. Zijn wel duur, maar je moet wat over hebben voor onze hobby.

    Volgende week krijg ik bezoek en o.a. staat op het programma het vergelijk tussen de SACD en DVD-A van Eagles - Hotel California. Ben benieuwd welke beter klinkt...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  14. #14

    Standaard

    Hoi HTip. Eagles-sacd is gewoon de opname van de dvd-a die ze van PCM naar DSD gekopieerd hebben.

    Ik hoop nog altijd dat één of ander Amerikaanse audiofiel label de Eagles-albums een keertje op SACD zal uitbrengen.

    Zowel Fleetwood Mac "Rumours" en Eagles "Hotel California" dvd-a/sacd's zijn niet slecht, maar kunnen beter ... check 24-96 vinyl-rips die van beide albums op het net circuleren.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrjobse Bekijk bericht
    Ik heb gisteren blind o.b.v. recensie(s) op http://sa-cd.net de (momenteel 6) Black Sabbath SHM-SACD's besteld bij cdjapan:
    • Black Sabbath
    • Paranoid
    • Sabbath Bloody Sabbath
    • Master of Reality
    • Heaven & Hell
    • Vol. 4
    Van Paranoid heb ik de Deluxe Edition al met daarin de quadrophonic mix op DVD, maar die vond ik erg tegenvallen. Die houd ik wel, want de SHM-SACD is stereo, geen multichannel.
    Ik ben er blij mee, ondanks de hoge kosten. Ik vind het nog steeds erg leuk om deze muziek te horen en vindt het dan wel de moeite waard. Met een betere receiver zal het ongetwijfeld nog beter klinken, maar het moge duidelijk zijn dat de ene (bijv. Sabbath Bloody Sabbath) qua kwaliteit minder blijft dan de andere (bijv. Masters of Reality). Dat verschil was er op redbook CD al zo, en is er op SHM-SACD ook.
    Bronnen | Oppo BDP-83 SE | Humax IR-5000C | AppleTV | Sonos
    Receiver | NAD T757(v1)
    Output (video) | Panasonic 50PZ800
    Output (audio) | Dali Piano Noble (fronts) | Dali Piano Vocal (center) | Dali Piano Agile (surrounds) | Dali Piano Ambient (back surrounds) | Elac SUB 301 ESP (sub)

    Bediend m.b.v. een Logitech Harmony 1000.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •