De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Triggerkabel vergeten, wat nu?

    Hallo,

    Ik heb 3 x de Ci200.3QT plafond speakers van KEF. Ze zitten er al in. De kabels komen mooi via het plafond uit bij de versterker. Maar nu ben ik de triggerkabel vergeten. Toch doen de speakers het, ze klappen uit zodra ze 'input' krijgen. Maar soms klappen ze tijdens een film uit zichzelf weer in, misschien omdat het volume te zacht staat?
    Is er iets waar ik bijvoorbeeld de kabels van de luidspreker op kan aansluiten en ze van daar uit op de receiver kan aansluiten zodat ze uitgeklapt blijven?

  2. #2

    Standaard

    Helaas, als het inkomende geluid te weinig is (bijvoorbeeld bij stille passages in een film) zullen de speakers weer inklappen. Dit heeft met de automatische stand van de voeding te maken die de motortjes van de speakers aanstuurt. Gebruik de handmatige stand als die erop zit.

    De automatische stand is ook meer bedoeld voor muziek, waarbij je een meer constante stroom van inkomend geluid hebt.

    Wat ook kan is de voeding voor de motortjes even handmatig uitzetten als de speakers eenmaal zijn uitgeklapt. Dan reageert de auto mode die waarschijnlijk in de speakerbehuizing zit ook niet meer tot dat je de voeding weer aanzet.
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 03-03-2011 om 10:35
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •