Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567
De resultaten 151 tot 170 van 170 worden weergegeven.

Discussie: Blade Runner 2049

  1. #151

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    De film heeft mij wel aan het denken gezet. De huidige replicants zien er jonger uit dan Ford. In de tijd van Blade Runner hadden replicants nog geen lange levensduur, in Blade Runner 2049 zien wij een oude Deckard. Ik denk daarom dat Deckard een mens is ondanks wat de film je wilt laten geloven. De meeste replicants zijn ook kil en vertonen ook robotachtige trekjes en kennen geen direct pijn. Als ik naar de personage van K kijk, werdt hij na zijn confrontatie met zijn herinnering en cijfer reeks 61020 meer menselijker gaan gedragen. Tijdens de basline checks had K geen concentratie en waren zijn antwoorden trager dan in het begin van deze checks. Dan de bijzondere relatie met een A.I kwam ook op een ander niveau nadat hij zich meer als mens ging gedragen. Hij gaf haar meer vrijheid en had zelfs intiem contact (De A.I ziet geen onderscheidt tussen replicants en mens?). K zocht voldoening en wilde niets meer dan mens zijn. Hij kreeg meer besef van de gevolgen die speelde en nam initiatief op een hoger niveau. Ik kan niet anders dan concluderen dat K een nog menselijker replicants was dan andere replicants. Als replicant kon hij ook enorm veel pijn inflictie en later tijdens de ontvoering van Deckard loopt K zowat door een muur heen. Ik ben dan ook benieuwd naar se levensduur van K, en vond zelf dat hij het meest menselijke replicants was tot nu toe, vooral 1 die stierf aan zijn verwondingen dan aan zijn levensduur

    Replicant
    The definition given in the opening to The Workprint Version.
    A Replicant is a synthetic, biorobotic being with para-physical capabilities and designed to resemble a living, organic being.
    It is a genetically engineered being composed entirely of organic substance.

    In BD uit 1982 waren er diverse modellen replicanten gecreëerd voor diverse specifieke taken. Bij elke model worden in de volgende generatie verbeteringen doorgevoerd. Echter tussentijdse upgrades waren niet mogelijk. Daarbij hebben allen een ingebouwde (bij gebrek aan een beter woord) maximale levensduur (ook niet aan te passen / up te graden).
    Daarnaast waren er ook experimentele / prototype modellen (als Ragel en Deckard).
    Omdat een replicant een synthetisch biochemisch volledig organisch wezen is, is er geen reden om niet aan te nemen dat zonder een einddatum het replicant biomechanische organische zich niet als al de natuurlijk biomechanische organische zal gedragen, en dus verouderen.
    "A man's got to know his limitations", ...

  2. #152

    Standaard

    Gisteravond gezien in 3D. Werkelijk fantastisch, de lange speelduur vloog voorbij. Prachtige, trage shots, fantastische muziek en elke acteur deed het erg sterk. Ook het verhaal past naadloos op het origineel zonder gekunsteld aan te voelen. Ook echt een film om op het grote doek te beleven.

    De zaal was trouwens bijna leeg. Komt er een keer een geweldige film uit, blijft het stil in de bioscoop. Zo jammer want dat betekent dat dit soort projecten het moeilijker krijgen om groen licht te ontvangen. Ik heb echt genoten en diegene die met me mee was, vond het ook fantastisch.

    9,2

  3. #153

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht

    De zaal was trouwens bijna leeg. Komt er een keer een geweldige film uit, blijft het stil in de bioscoop. Zo jammer want dat betekent dat dit soort projecten het moeilijker krijgen om groen licht te ontvangen. Ik heb echt genoten en diegene die met me mee was, vond het ook fantastisch.

    9,2
    Draait wel al meer dan een maand. Toen ik in het première weekend ging zat de IMAX zaal aardig vol. Voor mij een 10!

  4. #154

    Standaard

    Ik kan even geen andere moderne film bedenken met zulke verbluffende cinematografie. Hoe iemand verveelt kan raken is mij echt een raadsel. Ik vond die sluimerende en broeierige toon echt heerlijk. En dan de muziek...die op de juiste momenten aanzwelde zodat je het in je onderbuik ging voelen. Wat een film.
    Het gebruik van CGI in combinatie van ouderwets knap camerawerk was fenomenaal.

    Daarvoor werd een trailer getoond van Justice League wat bombastisch overkwam zonder overzicht. Heel veel lawaai, cgi en flauwe oneliners. Ik zag ook alleen maar lelijke shots met zo'n laagje "computerspel" erover heen. Wat een verschrikking. En wat een verschil dan met Blade Runner. Je kon de omgeving rustig tot je nemen, de vluchten met de ruimteschepen waren overzichtelijk. Deze toon zie ik graag vaker. En nogmaals, het gebruik van CGI in Blade Runner is hoe ik het graag zie; totaal vermengt met de acteursprestaties en het camerawerk.

  5. #155

    Standaard

    Nog vorige week de allerlaatste voorstelling in mijn Pathe kunnen pakken, nadat mijn eerdere 3 (!) reserveringen om verschillende redenen niet door konden gaan.

    O, o, wat ben ik blij dat ik deze film nog in de bios heb kunnen zien. Groots, grootser, grootst... Sowieso verbluffende, prachtige beelden met schitterende muziek. En daarnaast een indringend verhaal dat je laat nadenken. Zoals ik verwacht had is Gosling geknipt voor de rustige rol, maar anderen zoals de sterke Wright en Hoeks blinken ook uit. En dan niet te vergeten de verrassing Ana de Armas die ik niet kende.

    Voor mij met nog anderhalve maand te gaan, voorlopig mijn film van het jaar, maar ik denk niet dat deze nog overtroffen wordt.

    4K UHD en 3D komen er allebei in!

  6. #156

  7. #157

  8. #158

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    4K UHD en 3D komen er allebei in!
    Dan ga je vast voor deze:


    (de Franse)

  9. #159

    Standaard

    Oeh, dat is wel mooi, zo bij elkaar. Nou nog even wachten op de subs, al denk ik tegen de tijd dat de kinderen deze mooi vinden, ze wat ouder zijn.

    Als ik zo kijk, zijn er qua extra's geen speciale edities. Wel zo'n versie met whiskey glazen of zo'n blaster, maar dat doet mij niet zoveel.

    Dit lijkt dan wel een goede optie .

  10. #160

    Standaard

    Deze lijkt mij ook wel wat, al voegt 3D niet echt veel toe. Misschien dat ik me vooral op de 4K UHD versie richt. Even afwachten wat de prijsverschillen zullen worden.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  11. #161

    Standaard

    Ik ben zeer benieuwd wat de verschillen tussen de Sony en Warner uitgaven zullen zijn...
    Laatst aangepast door Hombre : 19-11-2017 om 10:15
    "A man's got to know his limitations", ...

  12. #162
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  13. #163

    Standaard

    Leuk, maar ik heb geen 4K.

    Gezien het een Sony uitgaven is zal de BD ook geen Atmos hebben en een lage video bitrate...
    "A man's got to know his limitations", ...

  14. #164

    Standaard

    Er komt een Blade Runner serie op Amazon Prime, Blade Runner 2099.

    https://deadline.com/2022/02/blade-r...on-1234931521/

  15. #165

    Standaard

    In de tussentijd is er ook een anime-serie uitgekomen: Blade Runner: Black Lotus

    Zelf heb ik die (nog) niet gezien maar de reacties waren niet positief. De huidige score op IMDB is 5,8.
    Laatst aangepast door Richard B. : 15-02-2022 om 19:04

  16. #166

    Standaard

    Tsja, die ga ik toch wel kijken, je weet het nooit.

  17. #167

    Standaard

    De originele Blade Runner met Rutger Hauer vind ik best een goede film.

    Maar Blade Runner 2049 vind ik geen bal aan, die film ook niet uitgekeken.

    Weer een Blade Runner film/serie hoeft voor mij niet zo nodig.

    Al die Star Wars series die er zijn is ook twee keer niks.Iets nieuws verzinnen is er niet meer bij.

  18. #168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SWAT*66 Bekijk bericht
    De originele Blade Runner met Rutger Hauer vind ik best een goede film.

    Maar Blade Runner 2049 vind ik geen bal aan, die film ook niet uitgekeken.

    Weer een Blade Runner film/serie hoeft voor mij niet zo nodig.

    Al die Star Wars series die er zijn is ook twee keer niks.Iets nieuws verzinnen is er niet meer bij.
    Dat is wel grappig, want zo'n serie als The Mandalorian was toch juist wat nieuws in het Star Wars universum (meer een western) en dat vond je niets ?

    Er zijn best nieuwe dingen op sci-fi gebied de laatste 10 jaar hoor, Under The Skin, Snowpiercer, The Endless, Ex Machina, Arrival etc. Misschien moet je die eens proberen.

  19. #169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat is wel grappig, want zo'n serie als The Mandalorian was toch juist wat nieuws in het Star Wars universum (meer een western) en dat vond je niets ?

    Er zijn best nieuwe dingen op sci-fi gebied de laatste 10 jaar hoor, Under The Skin, Snowpiercer, The Endless, Ex Machina, Arrival etc. Misschien moet je die eens proberen.
    Snowpiercer de film en Arrival heb ik beide gezien en die films vond ik best goed.
    Er zijn best wel films die ik goed vind in allerlei soorten van science Fiction tot misdaad tot avontuur etc.
    En wat series betreft ik kijk graag naar misdaad series zoals The X-Files,The Closer,Major Crimes,Silent Witness,Vera,S.W.A.T,Flikken Maastricht,Baantjer etc.

  20. #170

    Standaard

    The movie failed to cross the magical threshold of making $100 million in the US, resulting in Alcon Entertainment reportedly losing up to $80 million. The most interesting thing was when I was going to see the movie in the cinema. It was a pre-screening, the tickets were very difficult to get. But I won them. Yep, you won't believe it, but I won them as an extra prize to the main one on the betting here. It was the Manchester derby, I made a very risky decision, but I wasn't wrong about my favourites from Manchester City.
    Laatst aangepast door Kertiver : 09-12-2022 om 12:18

Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •