Pagina 4 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 170 worden weergegeven.

Discussie: Blade Runner 2049

  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tyler_Durden Bekijk bericht
    Gisteren Blade Runner gezien, en genoten. Ik vond het een hele sfeervolle film (mede door de muziek en donkere setting). Niks gejaagd, mooie opbouw en spannend tot het einde.
    Geen idee welke versie ik heb gezien. Einde was in de lift (nadat Ford het Origami vogeltje opraapte).

    Kan me voorstellen dat deze film destijds iets bijzonders was, maar ook nu vind ik het knap gemaakt. De kostuums en decors maken er wat aparts van.
    Benieuwd of ze deze sfeer weten te pakken in 2049.
    Tijdloos is deze.

  2. #77

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  3. #78

    Standaard

    HOLY SHIT wat een vette trailer! Alleen al de muziek is kippenvel (wie weet wie de score doet?). En Roger Deakins weer op dreef, zitten prachtige shots in. En ja, onze Sylvie Hoeks zo te zien als slechterik.

    Zo te zien heeft Villeneuve een home-run in handen.

  4. #79

    Standaard

    F*cking briljante trailer. Kijk hier zo erg naar uit

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tyler_Durden Bekijk bericht
    HOLY SHIT wat een vette trailer! Alleen al de muziek is kippenvel (wie weet wie de score doet?). En Roger Deakins weer op dreef, zitten prachtige shots in. En ja, onze Sylvie Hoeks zo te zien als slechterik.

    Zo te zien heeft Villeneuve een home-run in handen.
    Score is net als Arrival van Johan Johannsson. Trailer is erg nice.

  6. #81

  7. #82

    Standaard

    Zal zeker z'n voorganger eer aan doen, men had geen betere cast en crew kunnen wensen.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  8. #83

    Standaard

    Eerste indrukken op basis van pakweg 2 minuten beeldmateriaal:

    -visueel geweldig (maar toch... het voelt niet als de originele Bladerunner)
    -Gosling... prima acteur maar voor deze film komt hij miscast over (is puur gevoelsmatig).
    -geen Vangelis



    Ik kan er niks aan doen maar net als met SW (en Indy en Alien/Aliens etc) speelt de nostalgie/opgroeifactor gewoon een grote rol (de originele zag ik rond 1984 op video, want het was SciFi en Han Solo zat erin ) waardoor het bij mij weliswaar goed kan zijn... maar niet beter dan het origineel.

  9. #84

    Standaard

    Ik ben het in deze met theThinWhiteDuke eens. Hoeveel ik er zeer naar uit kijk, ben ook ik nog niet volledig overtuigd met deze trailer. Het komt in de buurt, maar zoals het nu is lijkt het eerder een allemaal-net-niet-kopie van het origineel. Blade Runner is een gelaagd meesterwerk in mijn ogen, dus het kan bijna alleen maar tegenvallen. De lat ligt hoog. Maar het moet wel erg raar lopen wil dit een slechte film worden, dat verwacht ik toch ook niet. Zolang ze er maar geen actiefilm pur sang van maken. Daar zouden ze de plank nog volledig mee mis kunnen slaan.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 08-05-2017 om 22:43
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  10. #85

    Standaard

    Harrison Ford heeft al aangegeven dat dit het beste script was dat hij ooit heeft gelezen.

  11. #86

    Standaard

    Dat soort uitspraken neem ik met een grote korrel zout in tijden dat de PR machine loopt
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  12. #87

    Standaard

    Zeer mooie/toffe trailer. Gosling vind ik eigenlijk perfect. Hij speelt weer heerlijk stoïcijns zoals bv in Drive en dat past natuurlijk wel.
    Goede cast, mooie beelden, passende muziek....erg benieuwd naar.

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Ik ben het in deze met theThinWhiteDuke eens. Hoeveel ik er zeer naar uit kijk, ben ook ik nog niet volledig overtuigd met deze trailer. Het komt in de buurt, maar zoals het nu is lijkt het eerder een allemaal-net-niet-kopie van het origineel. Blade Runner is een gelaagd meesterwerk in mijn ogen, dus het kan bijna alleen maar tegenvallen. De lat ligt hoog. Maar het moet wel erg raar lopen wil dit een slechte film worden, dat verwacht ik toch ook niet. Zolang ze er maar geen actiefilm pur sang van maken. Daar zouden ze de plank nog volledig mee mis kunnen slaan.
    Maar heeft dat ook vaak niet te maken met dat men bang is dat een bepaald iets uit zn jeugd 'verpest' gaat worden? Want waarom zou deze film (of welk nieuw deel in een franchise danook) niet nog beter zijn dan het origineel of net zo goed? Ik heb de trailer ook gezien en ik vond het juist 'spot-on' Blade Runner. Dat het te maken heeft met opvoeding enz. betwijfel ik flink. Je kunt er toch voor kiezen om met een open mind een film te gaan kijken? ( tenminste: ik kan dat wel uitschakelen). Soms doen we ook wel of die oude films perfect waren. Maar als je de 1e film kijkt zie je bijv ook de bordkartonnen muren. Bovendien was het acteren van Hauer ook niet om over naar huis te schrijven.
    Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat het een actiefilm pur sang wordt. Er zal wel wat in moeten zitten om het jongere publiek ook wakker te houden, maar de pacing is wel toevertrouwd aan deze regisseur.

  14. #89

    Standaard

    Ik ben zeker nog niet overtuigd door deze trailer.

    Met name omdat een aantal dingen mij teveel opvallen of tegenvallen:
    - mis het bedrukkende van het origineel (die was erg close-quarters, waar ruimte was werd dur gevuld met stof dat werd belicht). Dit was erg clean, behalve op straat
    - hoop dat er niet dat er zich teveel buiten de stad afspeelt, want daar mis ik al het bedrukkende
    - teveel bekende acteurs die de laatste paar jaar te bekend zijn geworden door 1 specifieke rol (Letho = Jokker, Wright = House of Cards bijv.), waardoor ik direct denk aan die rol
    - de muziek leent van het origineel, maar zwakt het origineel af. Mind you, dit is trailer muziek, maar ga voor of 100% origineel liedje of maak zelf.
    - zie nog niet de Anglo-American/Latin/Asian combi van taal en cultuur terug in de film

    Het Atari logo was wel top en past zeer bij het origineel, ook de uitvoering als groot reclame licht op een snelweg.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter R. Bekijk bericht
    Maar heeft dat ook vaak niet te maken met dat men bang is dat een bepaald iets uit zn jeugd 'verpest' gaat worden? Want waarom zou deze film (of welk nieuw deel in een franchise danook) niet nog beter zijn dan het origineel of net zo goed? Ik heb de trailer ook gezien en ik vond het juist 'spot-on' Blade Runner. Dat het te maken heeft met opvoeding enz. betwijfel ik flink. Je kunt er toch voor kiezen om met een open mind een film te gaan kijken? ( tenminste: ik kan dat wel uitschakelen). Soms doen we ook wel of die oude films perfect waren. Maar als je de 1e film kijkt zie je bijv ook de bordkartonnen muren. Bovendien was het acteren van Hauer ook niet om over naar huis te schrijven.
    Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat het een actiefilm pur sang wordt. Er zal wel wat in moeten zitten om het jongere publiek ook wakker te houden, maar de pacing is wel toevertrouwd aan deze regisseur.
    Helemaal mee eens, ik vind het juist geweldig dat het niet teveel op het origineel lijkt maar dat het voor nu, want het is een trailer met maar iets van 2 minuten beeld, wel de sfeer ademt van de Blade Runner-wereld. Want als het teveel op het origineel lijkt dan zou ik die gewoon opzetten. Die valt gewoon niet te evenaren en alle kudos naar Villeneuve dat hij iets nieuws probeert in dezelfde wereld.

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tyler_Durden Bekijk bericht
    Harrison Ford heeft al aangegeven dat dit het beste script was dat hij ooit heeft gelezen.
    Dik 15 jaar geleden werd gezegd dat Attack of the Clones de beste SW film ooit zou zijn.

    Wellicht meent hij het echt, maar ik zie het nu vooral als PR praat.

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Dik 15 jaar geleden werd gezegd dat Attack of the Clones de beste SW film ooit zou zijn.

    Wellicht meent hij het echt, maar ik zie het nu vooral als PR praat.
    Ford heeft de laatste jaren nou ook niet de beste keuzes gemaakt in scripts (even EP7 niet meegerekend in de vraag of dat wel of geen goed script was), dus zijn opmerking is zeker met een korrelzout te nemen.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  18. #93

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter R. Bekijk bericht
    Maar heeft dat ook vaak niet te maken met dat men bang is dat een bepaald iets uit zn jeugd 'verpest' gaat worden? Want waarom zou deze film (of welk nieuw deel in een franchise danook) niet nog beter zijn dan het origineel of net zo goed? Ik heb de trailer ook gezien en ik vond het juist 'spot-on' Blade Runner. Dat het te maken heeft met opvoeding enz. betwijfel ik flink. Je kunt er toch voor kiezen om met een open mind een film te gaan kijken? ( tenminste: ik kan dat wel uitschakelen). Soms doen we ook wel of die oude films perfect waren. Maar als je de 1e film kijkt zie je bijv ook de bordkartonnen muren. Bovendien was het acteren van Hauer ook niet om over naar huis te schrijven.
    Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat het een actiefilm pur sang wordt. Er zal wel wat in moeten zitten om het jongere publiek ook wakker te houden, maar de pacing is wel toevertrouwd aan deze regisseur.
    Natuurlijk probeer je met een open mind de film in te gaan, maar als je met een remake, prequel, sequel of whatever te maken hebt, dan ontkom je niet aan vergelijkingen. En waar haal je 'opvoeding' ineens vandaan!? Dat is niet volledig hetzelfde als ergens mee opgroeien Ik heb het origineel vaker bekeken, en niet al te lang geleden nog in de bioscoop, dus jeugdsentiment speelt wat minder voor mij.

    Het gaat mij vooral om inhoudelijke dingen. De trailer - en dat kan vertekenen - lijkt echter de nadruk te leggen op actie en sensatie (dat komt mede door de bombastische muziek waar ik van hoop dat ze dat niet in de film doen), terwijl Blade Runner voor mij juist inhoudelijk zoveel meer te bieden heeft. Ik hoop dat deze nieuwe Blade Runner daar niet overheen stapt en het enkel in cosmetisch opzicht op de oude Blade Runner lijkt. De film is oorspronkelijk gebaseerd op een kort verhaal van Philip K. Dick, zoals de meesten hier wel zullen weten, en zijn stempel zou ik er toch wel graag in terug willen kunnen zien. Dat valt natuurlijk nog niet uit een trailer van 2 minuten te halen, dus dat blijft spannend.

    Op het oog ziet deze Blade Runner er zeer gelikt uit, maar het kan ook te gelikt (overmatig cgi kan hier een valkuil zijn). Van mij mag er best wat aan schorten, zolang de essentie van het verhaal, de neo-noir stijl en de dystopische wereld waarin het zich afspeelt geen geweld wordt aangedaan en het ook geen exacte kopie van het origineel wil zijn. Dat gaat immers toch niet lukken. Het is een moeilijke balans. Enerzijds kan het niet teveel afwijken, anderzijds moet het genoeg nieuws bieden om geen slappe kopie van het origineel te worden. Als er een regisseur is die deze klus kan klaren, dan is het in mijn ogen Villeneuve wel, dus ik blijf voorzichtig optimistisch. Maar ik ben in deze ook kritisch.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 09-05-2017 om 23:09
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  19. #94

    Standaard

    nieuwe beelden en kijkje achter de schermen: http://www.aintitcool.com/node/78070

    krijg er meer en meer zin in

  20. #95

    Standaard

    Een nieuwe trailer. De titel van dit topic mag ook worden aangepast naar Blade Runner 2049

    Laatst aangepast door tmvde : 17-07-2017 om 15:30

  21. #96

  22. #97

    Standaard

    Deze laatste trailer vond ik al iets beter, maar blijft (te) bombastisch. Alsof het een actie-spektakel gaat zijn. Hoop (en verwacht) van niet.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 17-07-2017 om 17:03
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  23. #98

    Standaard

    Geweldig!! Hier kijk ik echt ZO naar uit!! Ik kan helaas niet meer vaak naar de buis ivm 2 kleine kindjes, maar hier ga ik een mogelijkheid voor creeren!

  24. #99

    Standaard

    Erg mooi, de trailer is erg sfeervol! Het kleurgebruik in de trailer ziet er fenomenaal uit. Ik heb begrepen dat er wel meer actie in zit dan het eerste deel maar dat maakt mij niet zo zeer uit zolang het niet een slap verhaal wordt.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  25. #100

    Standaard

    Iets meer spoilers in nieuwe trailer, maar de look en feel voelen heel goed aan. En ik heb zo'n gevoel dat Sylvia Hoeks de show gaat stelen.

Pagina 4 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •