Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 56 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard aanschaf nieuwe rearspeakers, welke?

    Goedenavond

    Ik ben in het bezit van een canton 5.1 set, 5 boxen canton cx en een aktieve woofer canton as 5.
    Ik wil de onkyo sr 608 aanschaffen. Dit is een 7.1 set.
    Ik heb dus nog 2 nieuwe rearspeakers nodig. Nu kan ik de canton cx speakers niet meer vinden.
    Ik zat zelf te denken aan de canton plus mx.
    Zijn deze speakers aan te raden in deze combinatie of kan ik beter naar andere speakers kijken. Ik wil de set met name gebruiken voor het kijken van films met surround geluid.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stekun Bekijk bericht
    Goedenavond

    Ik ben in het bezit van een canton 5.1 set, 5 boxen canton cx en een aktieve woofer canton as 5.
    Ik wil de onkyo sr 608 aanschaffen. Dit is een 7.1 set.
    Ik heb dus nog 2 nieuwe rearspeakers nodig. Nu kan ik de canton cx speakers niet meer vinden.
    Ik zat zelf te denken aan de canton plus mx.
    Zijn deze speakers aan te raden in deze combinatie of kan ik beter naar andere speakers kijken. Ik wil de set met name gebruiken voor het kijken van films met surround geluid.
    Je hebt alles al, je hoeft je dus gelukkig niet te haasten.

    Canton heeft zowel de CX 65 als de CX 85, deze zijn nog steeds verkrijgbaar. Canton is in mijn ogen ook een serieus merk en kent contact mogelijkheden, zou zeker als ik jou was aan Canton de vraag voorleggen of het mogelijk is om uit jouw serie er 2 bij te bestellen en als dat niet mogelijk is wat dan de beste match is.

    Je kan de zaak ook anders benaderen en 2 nieuwe fronts nemen, misschien wel mooie zuiltjes van Canton en daar je CX set als surround setup bij gebruiken....
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    dank voor je antwoord!
    Inderdaad mooie nieuwe frontspeakers kan natuurlijk ook. Dan ga ik de huidige frontspeakers als rearspeakers gebruiken.
    Maakt het nog uit wat voor soort zuilspeakers van canton ik dan moet nemen? Moet ik nog ergens in het bijzonder op letten?

    bij nader inzien gaat dat waarschijnlijk wel boven mijn budget. Als ik dan toch voor bijv de uitbreiding kies naar canton cx 65/85 , wat is dan het verschil met bijv die zuilspeakers?
    Ik gebruik de set met name voor het kijken van films.

    die cx 65/85 kan ik zo snel niet los vinden, zou evt de plus mx die ik eerder vermeldde ook een optie zijn?
    Laatst aangepast door stekun : 04-03-2011 om 18:15

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stekun Bekijk bericht
    dank voor je antwoord!
    Inderdaad mooie nieuwe frontspeakers kan natuurlijk ook. Dan ga ik de huidige frontspeakers als rearspeakers gebruiken.
    Maakt het nog uit wat voor soort zuilspeakers van canton ik dan moet nemen? Moet ik nog ergens in het bijzonder op letten?

    bij nader inzien gaat dat waarschijnlijk wel boven mijn budget. Als ik dan toch voor bijv de uitbreiding kies naar canton cx 65/85 , wat is dan het verschil met bijv die zuilspeakers?
    Ik gebruik de set met name voor het kijken van films.

    die cx 65/85 kan ik zo snel niet los vinden, zou evt de plus mx die ik eerder vermeldde ook een optie zijn?
    Aan je budget kan ik helaas niets veranderen, zelf heb ik kort geleden alles nog uit kast getrokken wat ik had, om weer een paar nieuwe langdurige vrienden aan te schaffen, ben geslaagd

    Ik kan begrijpen dat niet iedereen zomaar even een compleet nieuwe set zal gaan aanschaffen, toch zijn speakers erg belangrijk en in een 5.1, maar zeer zeker ook in een 7.1 setup is vooral het evenwicht van het geluid belangrijk, oftewel al je speakers zullen dezelfde klankkleur moeten hebben. Je bent nog niet heel duidelijk geweest welke Canton set je nu hebt, maar ik denk dat deze speakers er nog het best bij passen:




    http://www.kieskeurig.nl/speaker/can...caties/176691/

    Ik weet niet precies welke set je hebt, maar je zou ze kunnen bestellen bij een webwinkel en als de klank niet overeenkomt, ze weer terugsturen, dat is een voordeeltje van het kopen op afstand al kan je dat wat verzendkosten kosten, of je moet op pad gaan.

    Als ik het goed begrijp wilde je deze aanschaffen:




    http://www.kieskeurig.nl/speaker/can...caties/338226/

    Als ik van beiden de speceficaties doorneem, dan heeft de eerstgenoemde de betere papieren, maar de klank is het belangrijkste, hij moet passen in huidige setup en de eerstgenoemden zijn maar een paar tientjes duurder dus als je huidigen meer lijken op de eerstgenoemden, dan zou ik persoonlijk gaan voor de CD 10 II.

    Het verschil met zuilen...... als je ook muziek luisterd met je setup zou dat duidelijker worden, de frontkanalen zijn toch het belangrijkste. Bij voornamelijk film gebruik weet je reeds wat je hebt en dat je daar ja dan wel nee tevreden mee bent, als je huidige setup bevalt, dan zou ik ook niet meer investeren dan echt noodzakelijk is, maar wel goed (dus wel opletten op de juiste klankkleur om het evenwicht van je setup te bewaren)

    Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden en of de klank dan ook helemaal naar het zin is geworden.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    dank voor de weer heldere en goede uitleg!Ik weet niet precies welke speakers ik nu heb. Het staat er niet op en de bon heb ik helaas niet meer. Ze zijn uit 2004 en het zijn van die kleine melkpakjes(10cm hoog), 5x dezelfde speakers.Ik denk dat ik die cd 10 ga proberen. Ik zal uiteraard nog een reactie geven hoe eea bevalt.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stekun Bekijk bericht
    dank voor de weer heldere en goede uitleg!Ik weet niet precies welke speakers ik nu heb. Het staat er niet op en de bon heb ik helaas niet meer. Ze zijn uit 2004 en het zijn van die kleine melkpakjes(10cm hoog), 5x dezelfde speakers.Ik denk dat ik die cd 10 ga proberen. Ik zal uiteraard nog een reactie geven hoe eea bevalt.
    Mochten de nieuwe iets beter(dieper, meer laag en hopenlijk wel dezelfde klankeur) klinken, zet ze dan in als front, mochten ze minder presteren, gebruik ze dan als backrears.

    Grote speakers moeten zeker inspelen, de rubber rand om de conussen moet soepel worden, maar ik denk compacte speakers ook, dus het kan even duren voordat de nieuwe speakers op hun best zijn.
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    nog een vraagje
    stel dat ik dan toch voor 2 nieuwe frontspeakers ga, de zuilen bijv. mag dat dan ook van een ander merk zijn of kan ik het beste bij canton blijven?
    Mijn budget is ongeveer 400/500 euro.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stekun Bekijk bericht
    nog een vraagje
    stel dat ik dan toch voor 2 nieuwe frontspeakers ga, de zuilen bijv. mag dat dan ook van een ander merk zijn of kan ik het beste bij canton blijven?
    Mijn budget is ongeveer 400/500 euro.
    Als je het geluk hebt dat ze dezelfde klankleur hebben als je huidige set, dan mag het vanzelfsprekend van een ander merk zijn. Het zal alleen niet makkelijk zijn om een paar speakers te vinden die dat ook daadwerkelijk doen.

    Heb zelf meer dan 10 jaar gedraaid met een combinatie van Magnat de All Ribbon P serie en van B&W de Vision serie, deze hadden een vergelijkbare klankkleur en dat was voor mij toch wel fijn, kwam waarschijnlijk ook omdat je een bepaalde smaak op speakergebeid hebt, in die klankkleur koop je dan ook je speakers.

    Mijn Huidige speakers zijn er gekomen omdat mijn vorige set een kwart eeuw oud was en tweeters heeft die er na een bepaalde tijd spontaan mee uit kunnen scheiden. Heb ze voordat er problemen kwamen en op een voor mij op budgetgebied gezien gunstig moment dan ook allemaal vervangen door speakers van 1 merk en van dat merk van 1 serie. De klankkleur van mijn nieuwe speakers komt wederom overeen met mijn smaak al hebben mijn huidige speakers een betere weergave van het middengebied zonder daarin overdreven aanwezig te zijn. Mooie uitgebalanceerde speakers.

    Je hebt nu een budget van 4 a 5 euro voor speakers, misschien wil je in de toekomst wel een heel compleet andere setup met ipv satellieten allemaal full range speakers. Speakers hoef je dan ook niet allemaal in 1x aan te schaffen, je kan de pijn spreiden en dat is als je bij een goed merk koopt dan wel fijn. Speakerfabrikanten voeren een aantal jaren een bepaalde modellenserie, dat kunnen ze gerust doen, speakers hebben een lange levensduur, zeker als de eigenaar er netjes mee omgaat en ze in een normale woonomgeving staan. Bijna niemand wisselt regelmatig van speakers, en door een modellenserie een aantal jaren te voeren kan een fabrikant (als het tenminste een fijne serie is) daarmee een goede naam opbouwen en daarmee nieuwe klanten trekken.

    Ik kan niet in je hart kijken en zien wat je plannen zijn op speakergebied, maar als je echt van goed geluid houd, dan wil je daar wel wat moeite voor doen. Als er ergens een produkt is waar je eigenlijk zo'n beetje een onbeperkte keuze van hebt, dan is dat wel met speakers. De grote keuze maakt het voor velen dan moeilijk, maar dat is het in weze niet.

    Alles draait om de poen...... en wat je daarmee niet allemaal kan doen

    Je stelt voorjezelf een bepaald budget op, en voor speakers kan dat eigenlijk niet hoog genoeg zijn....... maar in elke prijsklasse kan je slagen en in elke prijsklasse zitten wel een paar juweeltjes die kunnen wedijveren met speakers uit een hogere prijsklasse, als die dan ook nog net eens naar je smaak klinken, dan kun je toch voor eeen fijn prijsje een hele mooie set bemachtigen, je moet er alleen wat voorbereidingen voor treffen en op pad willen gaan om te luisteren of dat wat je dacht ook aan je verwachtingen voldoet.

    Met een goede set ga je vanzelf ook steeds meer naar muziek luisteren, als dat tenminste iets is waar je van houd.

    Speakers..... je kan 4 zuilen 1 center en 2 boekenplankers als backsurrounds nemen, maar ook alles als boekenplankers en 1 center, ook 2 zuilen en 2 iets grotere en 2 iets kleinere boekenplankers en een center(combo die ik zelf heb) Alles is eigenlijk afhankelijk van de ruimte die je hebt om eea toch een fijn plaatsje te kunnen geven.

    Laat bij speakers de klank het belangrijkste zijn, ik weet dat vormgeving mee kan spelen, maar dat mag niet nummer 1 in je overweging zijn, speakers koop je voor het geluid dat eruit komt, niet voor hoe zij eruitzien. (vind mijn huidige speakers niet echt lelijk, maar mooi zou ik ze nu ook niet direct noemen, maar ze zijn zwart en dat was voor mij voldoende , al had ik ze waarschijnlijk ook nog wel in een andere kleur genomen als het niet anders kon..... klank is immers het belangrijkste en met een kwast kun je verkomen )

    Je hebt voorlopig een setje waarmee je uit de voeten kan, je kan dan ook in alle rust je plan opstellen, je kan tenslotte maar 1x je geld uitgeven, doe het dan wel zo optimaal mogelijk, we willen tenslotte allemaal zoveel mogelijk waar voor ons geld.

    Laat je niet meeslepen door mijn verhaal, het upgrade virus..... zou je te pakken kunnen krijgen
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Ik denk dat ik om te starten met de speaker van canton cd 10 II ga beginnen. En inderdaad voor de toekomst eens ga kijken naar een nieuwe set.
    Ik ben op zich best tevreden met het geluid nu, dus ik kan nog wel even vooruit. Ik wil alleen dan de uitbreiding naar de 7.1.
    Ik ga hem binnenkort aanschaffen en laat je dan weten hoe eea bevalt.
    Wat vind je eigenlijk van de receiver die ik op het oog heb?? de onkyo sr 608.
    Ik wil deze gebruiken om mijn tv, ps3, en pc aan te sluiten middels hdmi en optische geluidskabels.
    Is er trouwens een verschil in kwaliteit of je via hdmi luistert of via optische geluidskabel?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stekun Bekijk bericht
    Ik denk dat ik om te starten met de speaker van canton cd 10 II ga beginnen. En inderdaad voor de toekomst eens ga kijken naar een nieuwe set.
    Ik ben op zich best tevreden met het geluid nu, dus ik kan nog wel even vooruit. Ik wil alleen dan de uitbreiding naar de 7.1.
    Ik ga hem binnenkort aanschaffen en laat je dan weten hoe eea bevalt.
    Wat vind je eigenlijk van de receiver die ik op het oog heb?? de onkyo sr 608.
    Ik wil deze gebruiken om mijn tv, ps3, en pc aan te sluiten middels hdmi en optische geluidskabels.
    Is er trouwens een verschil in kwaliteit of je via hdmi luistert of via optische geluidskabel?
    De Onkyo 608 is momenteel een super koopje, heeft alles wat zijn opvolger de 609 ook heeft en weegt ook nog eens minimaal een ons zwaarder, dat is bij receivers vaak een voordeel

    Via HDMI kunnen de HDMI HD audio modes worden weergegeven, helaas betaan er tegenwoordig nog veel nep HD audio tracks en klinken de gewone DD 5.1 kanalen vaak beter dan de nep HD DTS HD Master kanalen.

    Koop je super goede speakers wordt je alsnog belazerd, teveel mensen hebben zo'n plastic barrel en die horen nog niet eens verschil tussen mono en stereo , de mensen met goede spullen moeten daar onder lijden

    Er zijn mensen met zo'n plastic barrel die denken dat ze ook nog eens het verschil kunnen horen tussen gewoon DD 5.1 en DD true HD, trwijl het barrel nog niet eens in staat is gewoon dd 5.1 goed weer te geven

    Sommige mensen kun je gewoon alles verkopen.....
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    de reactie van canton:


    De CX is niet los leverbaar, de MX is iets groter echter vrijwel hetzelfde.
    Wellicht kunt u overwegen om de Plus XS.2 aan te schaffen als hoofdluidsprekers, dit geeft een behoorlijk opwaardering van de set.

    wat vind je ervan?

  12. #12

    Standaard

    en ik kreeg nog een reactie vanuit canton is duitsland

    Best possible way to add 2 speakers to your movie surround system is to buy a pair of Plus MX.2 speakers. Use this speakers as front and use the 2 satellites CX as additional surround speakers.

    Nou zou ik deze speakers op mijn bestaande standaard kunnen gebruiken. Dus dat heeft wel mijn voorkeur.
    Welke vind jij beter? de canton plus xs2 of deze mx2?

  13. #13

    Standaard

    en toch heeft het upgrade virus me misschien te pakken.
    Ik zat te denken dat ik misschien de aanschaf van de 2 rearspeakers nog even uitstel en doorspaar voor een complete nieuwe 7.1 set
    welke set zou in aanmerking komen bij de receiver die ik op het oog heb?
    Weet dat dat persoonlijk is maar ben gewoon benieuwd naar wat tips.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stekun Bekijk bericht
    de reactie van canton:


    De CX is niet los leverbaar, de MX is iets groter echter vrijwel hetzelfde.
    Wellicht kunt u overwegen om de Plus XS.2 aan te schaffen als hoofdluidsprekers, dit geeft een behoorlijk opwaardering van de set.

    wat vind je ervan?

    De speakers die ik je in het 1e voorbeeld als eerste liet zien lijken mij de beste keus, er zit een link bij, en daar kun je ze ook via bestellen..... 2 stuks, hetzelfde geld ook voor het andere voorbeeld, via de link worden ze ook te koop aangeboden.

    Hier kun je ze allemaal vinden:

    http://www.kieskeurig.nl/speaker/canton/alle

    Daar staan er nog een paar meer bij, ook die van 2 in 1 setje, wat je uiteindelijk ook neemt, het blijft je eigen keus, via een webshop gekocht kun je ze altijd nog retourneren
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    dat is zo
    en als ik nou langzaam aan wil uitbreiden naar een geheel nieuwe set, wat voor set past dan goed bij deze receiver? want ze zeiden bij canton dat mijn huidige set wel wat eenvoudig is.
    Ik ga uiteraard zeker luisteren maar heb je wellicht voorbeelden?
    Ik las over de focal chorus 700 V of jbl e80/e20 serie.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stekun Bekijk bericht
    en toch heeft het upgrade virus me misschien te pakken.
    Ik zat te denken dat ik misschien de aanschaf van de 2 rearspeakers nog even uitstel en doorspaar voor een complete nieuwe 7.1 set
    welke set zou in aanmerking komen bij de receiver die ik op het oog heb?
    Weet dat dat persoonlijk is maar ben gewoon benieuwd naar wat tips.
    Leuk dat je antwoord kreeg uit Duitsland, komt in weze overeen met mijn antwoord al hebben ze wat andere modelnummers, maar mijn voorbeelden zijn tenminste wel te koop hier.

    Het Upgrade Virus..... oei, neem maar gauw wat glazen versgeperst sinasappelsap en dan maar hopen dat de extra vitamientjes snel hun werk gaan doen

    Iets doorsparen of heel veel doorsparen....

    Je zou dan toch wel wat meer info moeten verstrekken, je budget, je ruimte...... is die groot genoeg, kun je full range speakers kwijt, wat wil je satellieten, boekenplankers, zuilen of een combinatie ervan.

    Wil je echt een set opbouwen waar je wat langer wat aan hebt? Wil je alles in 1x of ga je alles stap voor stap uitbouwen/opbouwen.

    Een prijspakker die het helemaal niet slecht doet:




    +




    Maakt een 7.1 opstelling, geschatte totaalprijs ca. 530 euro, maar met een beetje onderhandelen incl bezorgen dan ongeveer 500 euro.

    Is maar een voorbeeldje en je kan tijdelijk nog even de oude sub gebruiken. Hier een testje van de set:

    http://www.areadvd.de/hardware/2008/...606_hcs3.shtml

    Er zijn teveel leuke voorbeelden te geven, bovenstaande is in zijn prijsklasse wel een leuk voorbeeld van wat er mogelijk is met een niet te groot budget
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    Mijn budget is nu ongeveer 1000 euro. de kamer is 10 meter lang, en ongeveer 5 meter breed , ik wil het liefst een combi van zuilen met boekenplankers. of alleen boekenplankers kan ook.
    Het liefst alles in 1x maar ja dat ligt aan de prijs.
    Ik wil absoluut voor een set waar ik wat aan heb voor langere tijd.
    Ik vind het uiterlijk ook wel belangrijk (niet belangrijkste maar toch)

  18. #18

    Standaard

    http://www.eshop.nl/winkel/Receiver_...08_zilver.html

    mooi setvoordeel of niet?
    zou dit kunnen en dan voorlopig in combinatie met mijn huidige set?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stekun Bekijk bericht
    dat is zo
    en als ik nou langzaam aan wil uitbreiden naar een geheel nieuwe set, wat voor set past dan goed bij deze receiver? want ze zeiden bij canton dat mijn huidige set wel wat eenvoudig is.
    Ik ga uiteraard zeker luisteren maar heb je wellicht voorbeelden?
    Ik las over de focal chorus 700 V of jbl e80/e20 serie.
    Langzaamaan opbouwen, heel goed idee.

    De Focal Chorus is toch wel van een iets andere klasse (duurder) als de JBL e80, en ik dacht dat het model aan het uitlopen is, die zou je nu voordelig moeten kunnen aanschaffen.

    De Focal en JBL modellen door je genoemd, bestaan beiden alweer een tijdje, als je tegen het eind van het modelleven wat koopt, dan loop je de kans als je gespreid wilt aanschaffen, je bepaalde onderdelen, niet meer of heel moeilijk nog kunt aanschaffen.

    Ga in ieder geval luisteren naar de serie die je op het oog hebt, de JBL E serie is een zeer betaalbare en voor het geld krijg je echt waar voor je geld, helemaal niets mis meeJe dient wel in je achterhoofd te houden dat ze wat minder verfijnd klinken dan mogelijk is, maar dat zul je toch proefondervindelijk zelf moeten ontdekken. Voor hetzelfde geld is het wel helemaal wat je zoekt en is het helemaal je smaak, dan zit je goed. Hier op het forum zijn ook veel leden begonnen met de JBL's en je leest er eigenlijk nooit een kwaad woord over.

    De Focal 700 serie is van een iets andere klasse, al is de 700 serie wel heel betaalbaar, zeker een luistersessie waard, ook in de 700 serie kun je kiezen hoe je eea wilt samenstellen

    En dan bestaan er nog wel een paar heel goede speakermerken die je aandacht verdienen, KEF, Mordaunt Short, Wharfedale, Canton, Teufel, Magnat, B&W, Heco, Klipsch, en Dali om er zo maar een paar te noemen. Ga luisteren naar een modellijn die ook een centerspeaker heeft, dan weet je dat de fabrikant tenminste met je meedenkt op surround gebied
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    en die jamo set die jij bedoelde, ziet er ook wel prima uit. maar dat is toch een 5.1 set?
    ik ga eens bij een audiozaak hier in de buurt luisteren naar de verschillende mogelijkheden

  21. #21

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stekun Bekijk bericht
    http://www.kieskeurig.nl/surround_se...zorgen/907833/

    en deze set?

    en dan 2 losse extra speakers erbij?


    En de sub van H&K heeft ook geen beste naam....

    Sorry voor mijn reactie, maar H&K en speakers, dat is net zoiets als Samsung speakers, Sony speakers en andere plastic r.....

    (ze stonden ook niet in mijn etc. lijstje )
    Have fun and enjoy your collection

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stekun Bekijk bericht
    en die jamo set die jij bedoelde, ziet er ook wel prima uit. maar dat is toch een 5.1 set?
    ik ga eens bij een audiozaak hier in de buurt luisteren naar de verschillende mogelijkheden
    Ja, een 5.1 set, maar die + 2 zijn hetzelfde als die bij de set geleverd worden, oftewel Jamo is wel zo doordacht dat er ook mensen zijn die een 7.1 willen en je de mogelijkheid geven er 2 bij te bestellen.

    Kijk onder products en speakertypes:

    http://www.jamo.com/na-en/products/

    Kun je het helemaal samenstellen zoals je het zelf wilt, Jamo wordt aangeboden in verschillende samenstellingen.
    Have fun and enjoy your collection

  24. #24

    Standaard

    Je hebt een budget met mogelijkheden, ga zoveel mogelijk in je eigen prijsklasse luisteren en probeer daar het meeste voor je geld te krijgen.

    Een set met zuilen voor, kan je met jouw ruimte wel hebben, van een satellietsetje weet je hoe het in jouw ruimte klinkt en waarschijnlijk kun je ook wel toe met rondom boekenplankers, maar dan heb je weer wel een beetje meer ondersteuning van een active sub nodig.

    De Onkyo 608 kan een redelijke set speakers aansturen, maar het moet ook weer niet al te groot en moeilijk worden. Let er bij je aanschaf een beetje op of het "makkelijke" of "moeilijke" speakers zijn. Is oa te zien aan de gevoeligheid van de speaker en de weerstand en ook in een goede review wordt je daar wel van op de hoogte gebracht.

    Mijn Focals zijn bijvoorbeeld makkelijk aan te sturen en vergen niet direct een hele zware versterker met veel technische hoogstandjes om ze onder controle te houden. Ieder zijn ding, maar ik hoef geen speakers die heel veeleisend zijn om tot een beetje klank te kunnen komen.

    Door eea bij elkaar te zoeken op internet in je prijsklasse en daar de reviews van te lezen maak je het jezelf weer wat makkelijker, je weet dan al een beetje wat je te wachten staat, zoiets als in mijn Jamo voorbeeld.

    Zeker gaan luisteren bij je locale speakerspecialisten, je hebt er met een ruime keuze, probeer op een tijd te gaan dat ze tijd voor je hebben, maak desnoods een afspraak, neem muziek mee die je kent, niet al te makkelijke muziek, maar muziek waar een speaker wat voor moet doen, neem ook geen stapels mee, hooguit een nummertje of 3.

    Het allerbelangrijkste:

    Wees geduldig, je kunt je budget maar 1x uitgeven en als je er lang van wilt genieten, doe je aanschaf dan zorgvuldig. Als de vonk overslaat, dan zit je goed.

    We zijn beneuwd
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25

    Standaard

    je had het hier boven over een setprijs van rond de 530/500. Welke winkel had je hiervoor in gedachten?

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •