Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 56 van 56 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stekun Bekijk bericht

    update van ps 3 gedaan en nu heb ik wel 3d beeld. Dus toch gelukt!
    ook weer heeeel moooi.
    maar viel me op dat ik nu ineens geen dolby master hd kan selecteren. klopt dat? is dat gewoon dts dan?
    Klopt dat je nu geen DTS HD MA meer kunt selecteren, dat werd net even teveel voor de PS3

    zie hier:

    http://manuals.playstation.net/docum...diooutput.html
    Have fun and enjoy your collection

  2. #52

    Standaard

    aha ok thanks. wie weet lukt dit wel in de toekomst.

    waarom gebruik je eigenlijk de thx luistermodi niet bij films?
    Ik ben zelf nog aan het switchen tussen ths plxii cinema en de neo 6 dts cinema stand. kan geen keuze maken. (en nog geen verschil horen eigenlijk)

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stekun Bekijk bericht
    aha ok thanks. wie weet lukt dit wel in de toekomst.

    waarom gebruik je eigenlijk de thx luistermodi niet bij films?
    Ik ben zelf nog aan het switchen tussen ths plxii cinema en de neo 6 dts cinema stand. kan geen keuze maken. (en nog geen verschil horen eigenlijk)
    Ik heb veel verschillende luister mogelijkheden, ze klinken allemaal net even anders, waarschijnlijk zul je wel verschil horen als je net als ik rondom full range speakers hebt.

    Dat brengt eigenlijk ook al mee waarom ik niet zo ga voor THX, deze heeft een aantal principes die oa inhouden dat alle speakers worden afgeknepen op 80Hz en dat de rest van het laag allemaal over de sub gaat...... voorstaande is een beetje kort door de bocht, maar het komt er kort gezegd wel op neer

    Nu heb ik rondom geinvesteerd in een paar knappe (voor mijn doen dan) full range speakers, die wil ik ook als zodanig inzetten en niet gebruiken als THX satellieten. Dolby Digital, DTS, DTS HD MA, DD True HD etc etc etc heeft wel de mogelijkheid om over alle kanalen het laagste laag en het hoogste hoog weer te kunnen geven. Vroeger had je eerst nog Dolby Prologic Surround, hierbij waren de achterkanalen niet full range, moet nog ergens een receiver van Technics met dit principe hebben staan, mijn eerste surround ervaring van 15 a 16 jaar geleden. Behalve dat de achterkanalen een beperkt frequentbereik hadden, was het achtergebeuren ook nog eens in mono, maar dan uit fase.

    Tegenwoordig kan men het volledige freguentiegebied dan ook gebruiken, niet dat dat bij alle films gebeurt, maar als het wel gebeurt, dan wil ik wel graag zo horen en niet op de THX manier

    Niks mis met THX, maar ik heb het persoonlijk graag op de full range manier
    Have fun and enjoy your collection

  4. #54

    Standaard

    Bij gebruik van een THX-luistermodus is het de bedoeling dat het geluid wordt weergegeven zoals de makers het bedoeld hebben. Dit betekent bij THX niet alleen de niveaus en de vertragingen, maar ook het bass-management en de toonregeling. Wanneer het bass-management en de toonregeling ook door de makers bepaald worden, zal het geluid niet meer persoonlijk zijn.

    Daar komt bij dat het geluid vaak ook minder dynamiek heeft en minder mooi past bij de akoestische eigenschappen van de ruimte en de opstelling minder bij de mogelijkheden van de inrichting.

    Dit zijn de redenen waarom we vaak aanraden deze instellingen niet helamaal te gebruiken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #55

    Standaard

    ok bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb er heel veel aan gehad!

    enige dat ik nog jammer vind is dat het geluid via die airties 7120 om zo tv te kijken 2.0 stereo is. maar ik las ergens dat de meeste tv zenders/providers niet anders aanbieden. Hebben jullie hier ervaringen mee?

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stekun Bekijk bericht
    ok bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb er heel veel aan gehad!

    enige dat ik nog jammer vind is dat het geluid via die airties 7120 om zo tv te kijken 2.0 stereo is. maar ik las ergens dat de meeste tv zenders/providers niet anders aanbieden. Hebben jullie hier ervaringen mee?
    Kijk niet vaak TV en als ik al wel doe gebruik ik vaak de all channel stereo stand. Je kan ook gebruik maken van DPLIIx, dan heb je ook geluid over alle speakers.
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •