Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 56 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Is maar een voorbeeldje en je kan tijdelijk nog even de oude sub gebruiken. Hier een testje van de set:

    http://www.areadvd.de/hardware/2008/...606_hcs3.shtml
    als ik mijn oude sub blijf gebruiken en dan de jamo s606 hsc 5 erbij aanschaf, wat is het verschil met de sub 200 bij deze set tov mijn huidige sub?
    Die is 100 w , dus dat is al aardig wat verschil, maar ik ben niet ontevreden over mijn huidige bas. (voorlopig niet dan)
    Of zijn er meer verschillen?

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stekun Bekijk bericht
    als ik mijn oude sub blijf gebruiken en dan de jamo s606 hsc 5 erbij aanschaf, wat is het verschil met de sub 200 bij deze set tov mijn huidige sub?
    Vrij weinig. Daarom zou ik je adviseren om je huidige Canton subwoofer nog even te houden en door te sparen voor een betere sub. Denk bijvoorbeeld aan de BK XXLS400.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stekun Bekijk bericht
    je had het hier boven over een setprijs van rond de 530/500. Welke winkel had je hiervoor in gedachten?

    http://www.coolsound.nl/jamo-s602-sp...2-stuks/P24558

    http://www.coolsound.nl/jamo-s606hcs...k-appel/P25207

    Wel even op de kleur letten.

    Je hebt nog veel meer keuze:

    http://www.kieskeurig.nl/surround_se...fhalen/309991/

    en

    http://www.kieskeurig.nl/speaker/jam...fhalen/268979/

    Wederom op de kleur letten, dit waren met afhaalprijzen, kun je kijken wat bij jou eventueel dicht in de buurt is. Handelen moet je zelf doen
    Have fun and enjoy your collection

  4. #29

    Standaard

    even een weekje op vakantie geweest, vandaar nu pas reactie. helemaal dromend over de jamo 606 hcs 3 set. en dacht laat ik eea eens opmeten want mijn tv staat op een tvkast. ik heb de panasonic txp50vte.
    kom ik erachter dat de boxen te groot van formaat zijn en eea niet zal passen. met name center speaker en frontspeakers. omdat frontspeakers behoorlijk diep zijn moet de tv een stuk naar voren(de frontspeakers moeten toch naast de tv staan en niet zij/achter?) maar dan past de center speaker er niet meer voor. en daarnaast is de centerspeaker te hoog waardoor hij voor het beeld komt. echt balen dit.
    Heb je wellicht een alternatief voor deze set in dezelfde prijsklasse maar dan compacter?

    nog een vraagje over de receiver die ik erbij wil. de onkyo sr 608. hoogte is 17.6 van de receiver, hij komt in een kastje met hoogte van 18.9. kaste kan open en er zitten 4 grote (lucht) gaten aan de achterkant. kan hij zijn warmte dan kwijt? Bij gebruik staat kastje uiteraard open.
    Laatst aangepast door stekun : 21-03-2011 om 19:18

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stekun Bekijk bericht
    even een weekje op vakantie geweest, vandaar nu pas reactie. helemaal dromend over de jamo 606 hcs 3 set. en dacht laat ik eea eens opmeten want mijn tv staat op een tvkast. ik heb de panasonic txp50vte.
    kom ik erachter dat de boxen te groot van formaat zijn en eea niet zal passen. met name center speaker en frontspeakers. omdat frontspeakers behoorlijk diep zijn moet de tv een stuk naar voren(de frontspeakers moeten toch naast de tv staan en niet zij/achter?) maar dan past de center speaker er niet meer voor. en daarnaast is de centerspeaker te hoog waardoor hij voor het beeld komt. echt balen dit.
    Heb je wellicht een alternatief voor deze set in dezelfde prijsklasse maar dan compacter?

    nog een vraagje over de receiver die ik erbij wil. de onkyo sr 608. hoogte is 17.6 van de receiver, hij komt in een kastje met hoogte van 18.9. kaste kan open en er zitten 4 grote (lucht) gaten aan de achterkant. kan hij zijn warmte dan kwijt? Bij gebruik staat kastje uiteraard open.
    Sorry, ik ga niet op maten speakers voor iemand uitzoeken, dat soort probleempjes moet je zelf oplossen, BTW, je TV mag gerust iets achter de frontspeakers staan en je kan je TV op een verhoging zetten als hij iets te hoog zou zijn.

    Als de Receiver zijn warmte kwijt kan, dan is het goed, idd wel de kast open laten, de warmte moet wel weg kunnen.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #31

    Standaard

    ik begrijp dat je dat niet doet. maar ik bedoelde eigenlijk meer qua kwaliteit/prijsverhouding vergelijkbare alternatieven. Ik kijk dan uiteraard zelf wel naar de maten
    maar wel goeie tip om onder de tvstandaard bijv viltjes te doen. gaat maar om enkele cm namelijk.
    en als het niet uitmaakt dat de frontspeakers iets voor de tv komen, dan kan de set wel.
    Laatst aangepast door stekun : 22-03-2011 om 11:05

  7. #32

    Standaard

    ook nog even met vrouwlief overlegd en die vind het allemaal wat "groot"worden. tsja ik beslis helaas niet alleen.

    dus als ik nou voor het boekenplankmodel zou gaan, wat is dan qua kwaliteit/prijs een alternatief voor de jamo s606 hcs 3?

    Ik zag op kieskuerig bijv magnat interior 501 A of wellicht een andere canton serie.

  8. #33

    Standaard

    Misschien toch 2 canton's erbij nemen, deze als fronts gebruiken, je hebt dan 7.1 voor een nette prijs en geen gezeur over te groot
    Have fun and enjoy your collection

  9. #34

    Standaard

    Het beste alternatief is lijkt mij om een stel luidsprekers te kopen die kwa klank, vormgeving en specs het mooist bij jouw set en inrichting passen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #35

    Standaard

    Nou Gerco, als je het over een open deur intrappen hebt, pfuuuh. Zet dan gewoon een keer niets neer.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #36

    Standaard

    Is idd het intrappen van een open deur, maar als een TS moeite heeft om een keuze te maken is dit soms de beste en makkelijkste oplossing.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #37

    Standaard

    vandaag komt de jamo s 606 hcs 3 binnen. ik heb er ook nog 2 losse s 602 bijgekocht en de onkyo staat ook al klaar om aan te sluiten. ik laat jullie binnenkort mijn bevindingen weten

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stekun Bekijk bericht
    vandaag komt de jamo s 606 hcs 3 binnen. ik heb er ook nog 2 losse s 602 bijgekocht en de onkyo staat ook al klaar om aan te sluiten. ik laat jullie binnenkort mijn bevindingen weten
    Ben erg benieuwd naar je bevindingen en als je daar ook nog een plaatje bij weet te plaatsen, maak je mij en meerdere forummers hun dag helemaal goed
    Have fun and enjoy your collection

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ben erg benieuwd naar je bevindingen en als je daar ook nog een plaatje bij weet te plaatsen, maak je mij en meerdere forummers hun dag helemaal goed
    plaatje komt eraan!
    het geluid is werkelijk schitterend. Nu ben ik alleen aan het rommelen met alle instellingen. Ik denk niet dat deze vraag hier thuis hoort maar wellicht kun je me aangeven waar wel.
    Volgende:
    Ik heb mijn pc met zowel een hdmi als een optische kabel verbonden met de onkyo. Als ik een film met vlc mediaplayer afspeel vanaf pc die dts is dan kan ik spdif selecteren en zie ik op de tv input dts staan. maar als ik in vlc bij audio device 5.1 selecteer zie ik als input mutichannel pcm staan. Ik wil ook graag dts geluid via mijn hdmi kabel hebben. De videokaart ondersetunt het wel.
    Het gaat mij er met name om dat er ook films zijn met bijv dts hd en spdif ondersteunt dat niet en mijn aansluiting via hdmi wel maar hoe krijg ik dat voor elkaar.
    en als ik spdif gebruik, hoor ik alle 7 boxen en als ik via audio device in vlc 5.1 selecteer hoor ik maar 5 boxen.
    Wie kan mij helpen?
    Of heb ik een andere mediaplayer nodig?

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stekun Bekijk bericht
    vandaag komt de jamo s 606 hcs 3 binnen. ik heb er ook nog 2 losse s 602 bijgekocht en de onkyo staat ook al klaar om aan te sluiten. ik laat jullie binnenkort mijn bevindingen weten
    Ik ben beniewd hoe mooi dit zal klinken. De S606-en zijn nl. luidsprekers die veel van een receiver vragen. Als de receiver moeite heeft om in deze vraag te voorzien, zal het lastig zijn om een geluidsbeeld te krijgen wat bij alle geluidssterktes blijft staan.

    Meer-kanaals PCM via HDMI is goed, maar als de bron DTS-HD of Dolby TrueHD is, is het vaak beter om dit als ongedecodeerd naar de receiver te sturen. Wanneer de bron het niet als ongedecodeerd naar de receiver kan sturen is meer-kanaals PCM dus goed.

    Dat je het geluid van 5.1 bronnen via 5 luidsprekers (en een sub) hoort is logisch. Wil je het via alle luidsprekers laten horen, dan kun je dit door de receiver laten bewerken door bvb "THX-cinema" te gebruiken. De receiver probeert er dan iets van te maken dat op 7.1 zal lijken. Of je dit prettig vindt zal je zelf moeten beoordelen.

    Via S/PDIF -wat bij meer-kanaal PCM meestal 2-kanaals PCM wordt- zal een receiver meestal DPLII of DTS Neo6 gebruiken om het te verdelen over alle luidsprekers. Meer-kanaals PCM is nl. een HD-formaat en kan dus niet via een optische of coaxiale digitale verbinding naar een receiver gestuurd worden.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 09-05-2011 om 23:52
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  16. #41

    Standaard

    Als je via HDMI een track met 5.1 DTS HD MA (of een Dolby True HD) stuurt naar de receiver, dan zal de receiver dat ook als zodanig weergeven en het signaal over 5 uitsturen. Wil je het geluid over 7 speakers hebben, dan schakel je op de receiver bijvoorbeeld Dolby PrologicII in (die heb je dan vaak nog onderverdeeld in Movie of Music). Er zijn maar weinig originele 7.1 tracks, je kan zoals Gerco ook al opmerkt, Neo6 of een of andere THX setting gebruiken als je receiver over de diverse mogelijkheden beschikt. Zelf gebruik ik altijd de DPLII Movie voor films en als muziek concerten bekijk de DPLII music stand, die kan wat meer ruimtelijk uitsturen, iets wat eigenlijk kleurt, de Movie stand kleurt niet.

    1 van de beste 7.1 tracks kun je vinden met de film Hellboy Golden Army.
    Have fun and enjoy your collection

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Meer-kanaals PCM via HDMI is goed, maar als de bron DTS-HD of Dolby TrueHD is, is het vaak beter om dit als ongedecodeerd naar de receiver te sturen. Wanneer de bron het niet als ongedecodeerd naar de receiver kan sturen is meer-kanaals PCM dus goed.


    Dat je het geluid van 5.1 bronnen via 5 luidsprekers (en een sub) hoort is logisch. Wil je het via alle luidsprekers laten horen, dan kun je dit door de receiver laten bewerken door bvb "THX-cinema" te gebruiken. De receiver probeert er dan iets van te maken dat op 7.1 zal lijken. Of je dit prettig vindt zal je zelf moeten beoordelen.

    Via S/PDIF -wat bij meer-kanaal PCM meestal 2-kanaals PCM wordt- zal een receiver meestal DPLII of DTS Neo6 gebruiken om het te verdelen over alle luidsprekers. Meer-kanaals PCM is nl. een HD-formaat en kan dus niet via een optische of coaxiale digitale verbinding naar een receiver gestuurd worden.
    "de bron als niet ongedecodeerd naar de receiver kan sturen "

    hoe doe ik dit? kan ik dit zelf instellen?


    Maar als ik in vlc de spidf uitgang selecteer dan zie ik op de tv dts staan als ingangsbron en als ik de hdmi selecteer (lees de 5.1 audio device) dan zie ik multichannel. en naar mijn idee klinkt dts toch natuurlijker. Ik krijg de multichannel dan niet naar 7 boxen. Hij blijft over 5 boxen.Terwijl dts dat wel doet
    of moet ik iets anders instellen

  18. #43

    Standaard

    Meestal zijn DTS en Dolby tracks 5.1.

    De instelling om het geluid toch over alle speakers te laten klinken zit op de receiver.

    Op de receiver kun je kiezen of je het geluid in stereo wilt, of in surround.

    Er zit een gebruiksaanwijzing bij je receiver, gebruik die dan ook Op blz 30 begint de uitleg van de diverse audiomodus en hoe je ze in moet stellen en wat de voorwaarden ervoor zijn!

    De HD audio tracks, onbehandeld kunnen alleen via HDMI in bitstream aan je receiver worden aangeboden, alleen dan zul je als de audio track in HD aanwezig is kreten als Dolby Thru en DTS HD MA etc etc kunnen vinden op je receiver. Bij downloads en andere vormen van copy's zul je zelden of nooit de HD audio tracks vinden, een standalone BR speler kost tegenwoordig ook geen goud meer en origineel kijkt natuurlijk wel even fijner
    Have fun and enjoy your collection

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stekun Bekijk bericht
    "de bron als niet ongedecodeerd naar de receiver kan sturen "

    hoe doe ik dit? kan ik dit zelf instellen?

    Maar als ik in vlc de spidf uitgang selecteer dan zie ik op de tv dts staan als ingangsbron en als ik de hdmi selecteer (lees de 5.1 audio device) dan zie ik multichannel. en naar mijn idee klinkt dts toch natuurlijker. Ik krijg de multichannel dan niet naar 7 boxen. Hij blijft over 5 boxen.Terwijl dts dat wel doet
    of moet ik iets anders instellen
    Als je de hele zin leest en ook tussen de regeltjes door kunt lezen, dan staat er ook dat sommige toestellen (zoals de PS3-Fat) het HD-geluid via HDMI alleen als gedecodeerd naar de receiver kunnen sturen. Dit komt dan door een beperking van de firm- of hardware en kun je dan dus niet veranderen.

    Wanneer je op de TV te zien krijgt dat er een geluidsspoor in DTS gekozen is, heeft dit meestal betrekking tot het gekozen geluidsspoor en niet de manier waarop deze naar een AV receiver verstuurd wordt. Het zou dus kunnen zijn dat formaten als DTS-HD MA en Dolby TrueHD dan als (meer-kanaals) PCM naar de receiver gestuurd worden.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 10-05-2011 om 00:22
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  20. #45

    Standaard

    ok het is me nu duidelijk. Alles werkt nu naar behoren. ben nu nog aan het kijken welke luistermodi ik het prettigst vind. Ik denk idd bij muziek aan de dpl II music en bij films aan de thx/dpl II
    cinema stand.
    OP dit moment alleen nog in twijfel bij gewoon tv kijken. Ik heb nu de neo 6 cinema stand aanstaan. Welke luistermodi gebruik jij voor tv kijken dvd profilersfilmgek?

    Nog een laatste vraag ivm tv kijken. ik kijk via de glasvezel mbh airties 7120 kastje. Ik kan op het kastje digitaal audio selecteren. Maar als ik op display van de receiver kijk, zie ik pcm 2.0 stereo geluid. Ik heb begrepen dat de meeste uitzendingen nog stereo zijn, dus zou dit logisch zijn (toch?) maar er zijn ook zenders zoals discovery die al volledig hd/digitaal zijn, maar dan zie ik nog 2.0 pcm staan. Klopt dit? of moet ik geluid via spdif laten gaan?
    Ik kan op de airties alleen maar kiezen voor stero of digital sound(ik heb digitaal gekozen)
    specs van airties zijn:
    Flexible Audio and Video Outputs
    • SCART, HDMI, 2xUSB, coax and optical S/PDIF connections
    Audio Codecs
    • AAC-LC, AAC-HE
    • AC-3, E-AC3 (Dolby Digital Plus)
    • MPEG-1 Layers 1,2,3 (MP3)
    • WM/WM-Pro Audio

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stekun Bekijk bericht
    ok het is me nu duidelijk. Alles werkt nu naar behoren. ben nu nog aan het kijken welke luistermodi ik het prettigst vind. Ik denk idd bij muziek aan de dpl II music en bij films aan de thx/dpl II
    cinema stand.
    OP dit moment alleen nog in twijfel bij gewoon tv kijken. Ik heb nu de neo 6 cinema stand aanstaan. Welke luistermodi gebruik jij voor tv kijken dvd profilersfilmgek?

    Nog een laatste vraag ivm tv kijken. ik kijk via de glasvezel mbh airties 7120 kastje. Ik kan op het kastje digitaal audio selecteren. Maar als ik op display van de receiver kijk, zie ik pcm 2.0 stereo geluid. Ik heb begrepen dat de meeste uitzendingen nog stereo zijn, dus zou dit logisch zijn (toch?) maar er zijn ook zenders zoals discovery die al volledig hd/digitaal zijn, maar dan zie ik nog 2.0 pcm staan. Klopt dit? of moet ik geluid via spdif laten gaan?
    Ik kan op de airties alleen maar kiezen voor stero of digital sound(ik heb digitaal gekozen)
    specs van airties zijn:
    Flexible Audio and Video Outputs
    • SCART, HDMI, 2xUSB, coax and optical S/PDIF connections
    Audio Codecs
    • AAC-LC, AAC-HE
    • AC-3, E-AC3 (Dolby Digital Plus)
    • MPEG-1 Layers 1,2,3 (MP3)
    • WM/WM-Pro Audio
    Persoonlijk kijk-luister ik alles in de DPLxII Movie stand, muziek in de DPLxII Music stand. Als ik daarbij kijk naar een Blu ray (of een DVD), dan kies ik natuurlijk wel voor de beste track die beschikbaar is. DPLxII houd de originele kanalen intakt maar filtert er de extra kanalen bij, dat kan DPLxII ook met een stereo signaal als bron.
    TV kijken doe ik praktisch niet, als ik het al wel doe heb ik meestal de all channell stereo stand aan, deze vind ik met TV vaak nog het beste klinken, maar ik heb dan ook enkel analoge TV van Ziggo. Ook muziek DVD's of andere bronnen met stereo muziek vind ik vaak nog het beste klinken met de all channel stereo of als niet alle speakers mee hoeven doen gewoon in stereo.

    Je hebt het over de AirTies 7120, ik heb gepoogd om de gebruiksaanwijzing te downloaden, doch er was enkel een datasheet beschikbaar. In principe zou er via de HDMI, als je die hebt aangesloten op je receiver, en zoals je meld op digitaal hebt gezet, de eventuele surround ontvangen moeten kunnen worden, is er een mogelijkheid om de instelling van PCM op Bitstream te zetten?

    Je zou een testje kunnen doen met de digitale coax uitgang, voor het testje kun je even een heel simpel tulp kabeltje gebruiken, maar ik ben bang dat dat geen verandering zal geven.
    Have fun and enjoy your collection

  22. #47

    Standaard

    ik heb gekeken of ik de ouput op de airties 7120 kon veranderen. enige dat ik kan aanpassen is of stereo uitgang of ac3 digitale uitgang.
    Ook geprobeerd om geluid via aangesloten optische kabel te laten gaan.
    Ik blijf hetzelfde op de display van de tv zien. input: pcm 48 chz 2.0
    ook als ik naar een hd kanaal ga, zoals europsort waar volgens mij gewoon het surround tekentje bijstaat.
    zou ik iets over het hoofd zien of is dit geluid zoals het bedoeld zou zijn via de airties

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stekun Bekijk bericht
    ik heb gekeken of ik de ouput op de airties 7120 kon veranderen. enige dat ik kan aanpassen is of stereo uitgang of ac3 digitale uitgang.
    Ook geprobeerd om geluid via aangesloten optische kabel te laten gaan.
    Ik blijf hetzelfde op de display van de tv zien. input: pcm 48 chz 2.0
    ook als ik naar een hd kanaal ga, zoals europsort waar volgens mij gewoon het surround tekentje bijstaat.
    zou ik iets over het hoofd zien of is dit geluid zoals het bedoeld zou zijn via de airties
    Je hebt die airties toch wel aangesloten met HDMI op de receiver? En van de receiver loopt er weer een HDMI naar de TV?
    Have fun and enjoy your collection

  24. #49

    Standaard

    Ik ken dit systeem niet echt, je hebt het over een apparaat dat download/streamt vanaf de kabel, is het niet zo dat de kabelprovider enkel het PCM signaal dan meestuurt??..... je kijkt immers niet naar het door de zender uitgezonden digitale signaal zoals een schoteldecoder het signaal ontvangt. Wat zijn de specificaties van de profider over dit signaal?

    BTW, wat kost het eigenlijk en wie is de profider?
    Have fun and enjoy your collection

  25. #50

    Standaard

    ik kijk via de glasvezel via caiway. maar ik dek dat je gelijk hebt dat de provider gewoon pcm doorgeeft.

    even weer een andere vraag. ik probeer avatar 3d te kijken. geluid is subliem btw, dolby master hd. wouw!
    maar ik zie volgens mij geen 3d beeld. Ik heb de 3d bluray in mijn ps 3 gedaan en kijk naar de panasonic p50 vt20e. alles zit aangesloten met hdmi op de onkyo tx-sr r608 receiver. ik heb de instellingen op mijn tv bekeken en de 3d instellingen gedaan maar ik zie geen 3d. enig idee wat ik verkeerd doe?


    update van ps 3 gedaan en nu heb ik wel 3d beeld. Dus toch gelukt!
    ook weer heeeel moooi.
    maar viel me op dat ik nu ineens geen dolby master hd kan selecteren. klopt dat? is dat gewoon dts dan?
    Laatst aangepast door stekun : 12-05-2011 om 14:40

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •