De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 8mm video cassette zelfstandig converteren

    Hallo Allemaal,

    Heb hier circa 14 video cassetes van mijn ouders, deze wil ik graag op dvd's zetten en digitaal op mijn pc hebben.
    Dit zodat zij de films gemakkelijk kunnen bekijken en ik via m'n pc de boel kan gaan bewerken.
    Ze zien erals volgd uit:



    Heb bij verschillende zaken geïnformeerd alleen dit bleek behoorlijk kostbaar om dit te laten doen.
    Nu wil ik dus kijken of het ook eigenhandig te doen is?
    Beschik niet meer over de camera waar de cassetes in kunnen worden afgespeeld want deze is kapot.

    Groetjes Jan

  2. #2

    Standaard

    Ik denk toch dat de eerste stap is om een apparaat te vinden waarmee je deze tapes kunt afspelen. Idealiter iets met een component-aansluiting. En als je dat eenmaal hebt dan zijn er bergen oplossingen om video te capturen. Zelf gebruik ik een TERRATECH G1 en daar ben ik wel tevreden over. Het is belangrijk om iets te vinden waar goeie software mee wordt meegeleverd.

  3. #3

    Standaard 8mm video cassette zelfstandig converteren

    Of je informeert eens (bijvoorbeeld bij www.adaption.nl) naar de mogelijkheden om je tapes alleen als MPEG op harddisk te laten plaatsen. Kan nog behoorlijk wat schelen qua kosten.

  4. #4

    Standaard

    Ja het is inderdaad nogal prijzig. Zonder reclame te maken; wij doen het voor 19,95 per bandje met een staffel van 15,00 bij 10+ (stuur maar PM als je linkje wil naar website). Als je tijd en zin hebt is het ook erg leuk om zelf te doen. Ik zou dan ook de Terratech G1 aanraden, die begint al vanaf €55!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •