Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 32 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The Troll Hunter (2010)







    Noorse Mockumentary die stelt dat er in het afgelegen noorden van Noorwegen een trollenpopulatie leeft, die al tijden verborgen wordt gehouden voor de bevolking. Een documentaireploeg gaat op zoek naar de wezens en ontdekt dat ze niet zo heel vriendelijk zijn.

    Trailer (wel niet ondertiteld): http://www.vgtv.no/#id=32482

    De film draait normaal gezien al sinds 29 oktober 2010 in de Noorse bioscopen, en zou juni 2011 ook buiten Noorwegen worden uitgebracht. Of er een Nederlandse of Belgische bioscooprelease komt is niet geweten...

    Ik vind het wel een interessant gegeven, zeker omdat in de Noorse mythologie en legendes trollen volgens mij telkens een (grote) rol spelen, dat trollen ergens verborgen zouden kunnen bestaan.

    De trailer ziet er in ieder geval al ok uit vind ik...
    Sonny: "What the hell is this?"
    Clemenza: "It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes."
    - The Godfather (1972) -


    whatiwatch

  2. #2

    Standaard

    Leuke film met zeer goedgelukte effecten...wel een aanrader!

  3. #3

    Standaard

    ik heb mij zeeeeeeeeeer vermaakt echt een onverwachte topper

  4. #4

    Standaard

    Leuke film met zeer goedgelukte effecten...wel een aanrader!
    ik heb mij zeeeeeeeeeer vermaakt echt een onverwachte topper
    Draait de film dan al in de Benelux? Of hebben jullie hem op één of ander filmfestival kunnen kijken?
    Sonny: "What the hell is this?"
    Clemenza: "It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes."
    - The Godfather (1972) -


    whatiwatch

  5. #5

    Standaard

    Ik denk dat ze hem via het filmfestival genaamd Internet hebben gezien.

  6. #6

    Standaard

    Blair witch meets Cloverfield maar dan zonder shaky? Ziet er wel grappig uit, maar ben nog niet echt enthousiast.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  7. #7

    Standaard

    Trailer ziet er goed uit !
    StarTrader

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Don van Straalen Bekijk bericht
    Ik denk dat ze hem via het filmfestival genaamd Internet hebben gezien.
    Aan het World Wide Web had ik inderdaad niet gedacht...kijk eigenlijk zelf zelden films via internet.
    Laatst aangepast door Peter Neefs : 10-03-2011 om 20:37
    Sonny: "What the hell is this?"
    Clemenza: "It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes."
    - The Godfather (1972) -


    whatiwatch

  9. #9

    Standaard

    Een dikke week geleden deze gekeken, erg vermakelijke film!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Neefs Bekijk bericht
    Aan het World Wide Web had ik inderdaad niet gedacht...kijk eigenlijk zelf zelden films via internet.

    In 720 of 1080 kwaliteit te vinden

  11. #11

    Standaard

    Ik heb hem een maandje geleden gezien en er zelfs nog een stukje over geschreven hier, maar de film was niet best. Slordig, oninteressant en vrij matige acteerprestaties.

  12. #12

    Standaard

    Ik had em uiteraard ook al gezien, recensie:

    Trolljegeren aka The Troll Hunter (André Øvredal, 2010)

    De liefhebber van verhalen over mysterieuze lokale legenden en mythen heeft de laatste tijd volgens mij genoeg om te kijken, want na het Finse Rare Exports en de Nederlandse film Sint was het nu tijd voor Noorwegen om te kijken of zij nog interessant mythische wezens of legenden hadden om een film over te maken. In Trolljegeren zien we een groepje studenten die meer informatie zoeken over een serie mysterieuze beer-aanvallen. Hiervoor kloppen ze aan bij een excentrieke jager die op meer lijkt te jagen dan alleen beren..

    Ondanks dat het script niet heel veel om het lijf heeft is de manier waarop de kijker wordt betrokken in de film erg slim, want samen met de jonge studenten leer je gaandeweg over de trollen en hun eigenschappen. Vanwege het gebruik van het first-person standpunt voel je je extra bij de film betrokken, en ondanks dat dit de laatste tijd een beetje te veel gebruikt is kan ik niet anders dan concluderen dat het in deze film prima werkt. Het acteerwerk is niet altijd even overtuigend en de personages maken af en toe vreselijk onlogische keuzes, maar het schaadt de film verder niet echt. De film neemt zichzelf gelukkig niet al te serieus en weet eigenlijk op elk vlak te overtuigen. De nachtscènes in het begin waarin de kijker slechts een glimp van de wezens krijgt zijn spannend, maar als de trollen vervolgens in volle glorie in beeld komen zijn de special effects verrassend indrukwekkend. Leuke film!

    Overigens kan ik het afraden om de trailer te kijken aangezien hier toch wel een aantal belangrijke dingen in te zien zijn en het wellicht beter is als je de film blanco in gaat.

    7.5

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Neefs Bekijk bericht
    Draait de film dan al in de Benelux? Of hebben jullie hem op één of ander filmfestival kunnen kijken?
    De film komt in Mei uit in de Benelux geloof ik.
    Ikran is not horse!

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintjuh Bekijk bericht
    Blair witch meets Cloverfield maar dan zonder shaky? Ziet er wel grappig uit, maar ben nog niet echt enthousiast.
    blair was niet de eerste en cloverfield was niet de eerste, het is geen genre waar je al die tienermeuk aan vast kunt koppelen

  15. #15

    Standaard

    New Trollhunter Clip Released

    Source: Yahoo! Movies
    May 5, 2011



    A new clip from Trollhunter is now online, thanks to Yahoo! Movies. The film, from Norwegian writer/director André Ovredal, hits On Demand tomorrow and will receive a theatricalrelease on June 10th.

    Shot in a vérité style, Trollhunter tells the story of a group of Norwegian film students that set out to capture real-life trolls on camera after learning their existence has been covered up for years by a government conspiracy.
    http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=77235
    Sonny: "What the hell is this?"
    Clemenza: "It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes."
    - The Godfather (1972) -


    whatiwatch

  16. #16

    Standaard

    joH! zie ik dat nou goed? Ze veranderen in steen???

  17. #17

    Standaard

    Zag hem ook op de Pathe site staan bij verwacht, lijkt me wel een leuk om in de bios te zien.

  18. #18

    Standaard

    Vrijdag gezien bij Pathe. Geweldige film. Mysterieuze en griezelige sfeertje met prachtige regenachtige Noorse landschap.
    Things you own end up owning you.

  19. #19

  20. #20

    Standaard

    Amerikaanse remake Troll Hunter?

    It was a pretty big deal that a low-budget film all the way from Norway was getting limited release in the US, and TROLL HUNTER is supposed to be something pretty special as it heads into select theaters this weekend. It tells the story of Norwegian film students who discover that giant trolls exist and have been covered up by the government.

    So naturally, any good enough film from a foreign country must naturally be remade by us in America. Chris Columbus's 1492 Pictures has partnered up with CJ Entertainment and Media to make this happen.

    "Troll Hunter was a visceral, thrilling cinematic rock and roller coaster ride of a movie. Visually, there are scenes in this film that American audiences have never seen. We want to introduce an International audience to this amazing moviegoing experience!" said Chris Columbus.

    So, in other words, we're going to take your low-budget film and inject it with steroids. I'm not sure if this means that Chris Columbus would direct an eventual remake, but he does have troll experience (directing the first Harry Potter film) and might requisition the job for himself.

    Is this sort of move helping out a low-budget original film, or ripping off an idea?
    Wel triest laat ik het zo zeggen..een remake van een film die van zichzelf uitstekend doet en er prima uitziet.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  21. #21

    Standaard

    Geinig voor een keer maar eigenlijk is er geen troll aan...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #22

    Standaard

    Erg leuk filmpje. Heb de gehele speelduur met een big smile zitten kijken. Remake zal vast niet zo leuk worden. Hoop wel dat ze het over een hele andere boeg gooien.

  23. #23

    Standaard

    Fantastische film, ik houd sowieso al van het "shaky cam/lost footage" subgenre, heel sfeervol, spannend maar ook soms grappig en met hele goede special effects.

  24. #24

    Standaard

    Weet iemand wanneer de Nederlandse blu-ray/dvd-release is van Trolljegeren/Troll Hunter ???
    Ik kan nergens een releasedatum vinden...

  25. #25

    Standaard

    Hij draait hier volgende week in een openlucht bios in het bos, helaas ben ik een weekendje weg anders was het een mooie manier om de film te kijken.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •