Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 55 worden weergegeven.

Discussie: Inspector Morse

  1. #1

    Standaard Inspector Morse

    Geen echt algemeen topic gevonden bij de zoekfunctie, dus bij deze...

    Deze Britse detective is hier al een tijdje op DVD, uitgebracht in een fraai vormgegeven box bij Universal i.s.m. KRO. Nu, die box staat hier al een tijdje in de kast, en recentelijk ben ik weer wat afleveringen gaan kijken en het valt me toch wel op dat de kwaliteit vooral van de oudere afleveringen relatief laag ligt.



    Na wat zoekwerk blijkt dat er in de UK een boxset verkrijgbaar is met geremasterd beeld en geluid. Iemand die me kan garanderen dat dit effectief zo is? Want er wordt tegenwoordig wel heel erg losjes omgesprongen met het woord remastering... Er staan bovendien opnieuw twee afleveringen van 100 minuten op één schijfje, wat me toch doet twijfelen om de oude Nederlandse box in te ruilen voor deze UK versie. Dus, als iemand me hierbij zou kunnen helpen...
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  2. #2

    Standaard

    Ik kan je niet helpen, maar wat een fantastische serie was dit om naar te kijken en toen al in belabberde kwaliteit btw
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Haha, ja, ongeacht de beeldkwaliteit is het vermoedelijk een van de meest succesvolle Britse series ooit. De spin-off Lewis kan er trouwens bijna aan tippen als het op scripts aankomt.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  4. #4

    Standaard

    Ik heb dan toch maar de overschakeling gemaakt naar de UK box. En voor de geïnteresseerden, ziehier mijn vergelijking qua kwaliteit:



    De oudere afleveringen (eerste shot) zijn zéér mooi opgepoetst, maar bij de latere afleveringen (tweede shot) valt de remastering nauwelijks op ten opzichte van de NL uitgave.

    Voor mij was het wel de moeite waard om deze switch te doen, voornamelijk ook voor de drie documentaires van elk zestig minuten over de serie.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  5. #5

    Standaard

    En hoe zit het met ondertiteling? Zeker geen Nederlands?
    It's my round killing thing.

  6. #6

    Standaard

    Helaas niet. Maar er zijn wel Engelse subs (hard of hearing) aanwezig...
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  7. #7

    Standaard

    Nu reeds halverwege de box (ik kijk sporadisch een aflevering) en ik moet toch wel zeggen dat de beeld-en geluidskwaliteit stukken beter is als bij de Nederlandse box.

    't Is volgend jaar trouwens de 25th anniversary of Inspector Morse. Misschien een ideetje voor Universal om de serie opnieuw uit te geven in een remastered edition? (I wish).
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  8. #8

    Standaard

    De Lewis-boxen zijn anders ook niet te versmaden, binnenkort komt deel 5 uit en begint in de UK seizoen 6.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #9

    Standaard

    Tell me something, Werner. Ik zit al vol spanning te wachten op Lewis VI. 'k Heb in afwachting daarvan eens de Blu-Ray van Lewis V besteld uit Amerika. Ik hoor goeie dingen over de transfer, vandaar.

    Wat denk je trouwens van de Morse-prequel 'Endeavour' die er zit aan te komen?
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  10. #10

    Standaard



    Deze 'Inspector Morse' prequel was afgelopen maandag op ITV... (trailer)

    Man, wat heb ik genoten! Een waar eerbetoon aan de originele serie (ik telde op z'n minst een tiental directe verwijzingen, de cameo van Colin Dexter achterwege gelaten) en gewoon ook heel erg goed geschreven en geacteerd.

    De film van 90 minuten kreeg enorm positieve reacties en kijkcijfers, zo sterk zelfs dat men overweegt om ook deze spin-off (zie Lewis) een volwaardige serie te gunnen. Ik ben alvast 100% pro (al wil ik niet dat Lewis hierdoor zou verdwijnen, veruit de beste serie van dit moment!).

    Anyway. Ik heb dus ook maar eventjes mijn koopstop opgeschort om deze aan te schaffen.

    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  11. #11

    Standaard

    Voor wie (zoals ik) ITV kan ontvangen: vanaf zondag 14 april 21u (20u in Engeland) volgen er nieuwe afleveringen van Endeavour
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Voor wie (zoals ik) ITV kan ontvangen: vanaf zondag 14 april 21u (20u in Engeland) volgen er nieuwe afleveringen van Endeavour


    Klik.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  13. #13

    Standaard

    Pieter, wij moeten een Morse-club oprichten of zoiets...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #14

    Standaard

    Bestaat voor zover ik weet al in de UK, met Colin Dexter als ere-lid.

    Zij hebben trouwens ook deze DVD uitgebracht Werner, zeker eens de aanschaf waard. Bevat heel wat nieuwe interviews en "new footage" van Oxford. En waar blijft toch die Blu-Ray release van de originele reeks?

    Roll on Sunday!
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  15. #15

    Standaard

    Voor de geïnteresseerden onder ons: Just Bridge brengt op 20 mei het eerste seizoen van de absoluut meesterlijke prequel "Endeavour" op DVD uit. Geen spoor van een Blu-Ray uitgave, terwijl Just Bridge de laatste tijd nochtans goed bezig is op dat vlak. Spijtig. Om de een of andere vage reden hebben ze ook de titel omgedoopt naar "Endeavour Morse". Ik ben al in het bezit van de US Blu-Ray dus ga 'm niet kopen, maar ben wel benieuwd of ze zo slim zullen geweest zijn om de pilot-aflevering in de box op te nemen.

    En op 30 maart gaat op ITV alweer het tweede seizoen van start. Yes!
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  16. #16

    Standaard

    Goed nieuws, maar die naamsverandering bewijst nog maar eens dat JustBridge compleet geen kaas heeft gegeten van hun eigen releases met de nodige égards te behandelen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    ... naamsverandering bewijst nog maar eens dat JustBridge compleet geen kaas heeft gegeten van hun eigen releases met de nodige égards te behandelen.
    Absoluut. Maar dat was ook zo met "Lewis", waar ze hier om de een of andere reden "Inspector" gingen voorplakken. JustBridge heeft trouwens ook (vrij laat) de licentie voor die serie overgenomen en brengt Seizoen 7 (ditmaal slechts 3 films) ook op 20 mei uit.

    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  18. #18

    Standaard

    Dubbelpost
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  19. #19

    Standaard

    Endeavour: 180 minuten. I have a bad feeling about this...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #20

    Standaard

    Jij had een bad feeling Werner... Wat hiervan te denken? TWEE verschillende releases van een en dezelfde serie. Geraak hier nog maar eens aan uit...



    Uitgave Dutch Filmworks, te verschijnen op 5/7/2014



    Uitgave Just Bridge - te verschijnen op 20/05/2014 (en volgens de speelduur is dit de pilot + seizoen 1).

    ???
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  21. #21

    Standaard

    Ah, 480 minuten! Ik had op een (slecht) plaatje 180 minuten gezien, en dacht al "dat kan niet".
    Nu ja, ik zal zeer duidelijk opletten wanneer ik 'm ga kopen. Het moet die met Pilot, Girl, Fugue, Rocket en Home zijn.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #22

    Standaard

    Ik dacht eerst dat de DFW uitgave énkel de pilot was, maar dan zag ik het prijskaartje (€ 24,99) en de speelduur van JustBridge, die inderdaad op 5 films slaat. Vreemde zaak!
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  23. #23

    Standaard

    Nog een opmerking 480 minuten op 2 disks. Da's 240 minuten per disk, dat gaat net. Maar hoe gaan ze die afleveringen verdelen? Pilot + 4 afleveringen zijn er 5. Gaan ze er één in twee kappen misschien?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  24. #24

    Standaard

    De UK uitgave van het eerste seizoen zonder de pilot heeft een speelduur van 358 minuten, verdeeld over 2 discs. De pilot zelf is 98 minuten. Dus hoe men aan 480 minuten komt is niet echt duidelijk.

  25. #25

    Standaard

    5 afleveringen elk van 90 a 95 minuten, dat kan ongeveer uitkomen op 480. Maar dan nog: hoe worden die verdeeld???
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •