De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.

Discussie: Zone 2

  1. #1

    Standaard Zone 2

    Eindelijk zijn mijn fronts aangekomen ... en de center was er ook ineens bij. Voor sub, backs en surrounds, nog effen wachten dus.

    Maar ik heb nog een vraagje aangaande mijn Onkyo 608.
    Die mogelijkheid van ergens anders ook luidsprekers te bedienen, via die zone 2 dus, lijkt mij dat je daar nog een versterker moet tussen steken.
    Het zijn gewone line-outs via RCA's, dus die zouden toch nooit rechtstreeks naar luidsprekers gaan, of het zouden actieve moeten zijn.

  2. #2

    Standaard

    Bij een 608 kun je zone 2 op verschillende manieren gebruiken. De ene manier is passief en de andere aktief. Passief wil zeggen dat je de eindtrappen van de surround-backs gaat gebruiken en aktief dat je externe versterking daarvoor gaat gebruiken. Wanneer je in zone 1 een 7.1 opstelling of een 5.1 met bi-amping gaat gebruiken valt passief dus af.

    De RCA's die je voor zone 2 kunt gebruiken zijn uitgangen op lijn-niveau en kun je gebruiken voor een draadloos aan te sturen luidsprekerset, een 2.1 luidsprekerset zoals je bij een PC of laptop gebruikt of een stereo (eind-)versterker. Ze zijn dus niet geschikt om rechtstreeks luidsprekers op aan te sluiten.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Allereerst bedankt voor je reactie.

    Ja, zoals ik dus dacht, eerst was ik zins 5.1 op te stellen, maar dat is ondertussen veranderd in 7.1, dus via de RCA's, die zoals ik dacht naar een line-in op een andere versterker moeten.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tarzanneke Bekijk bericht
    Allereerst bedankt voor je reactie.

    Ja, zoals ik dus dacht, eerst was ik zins 5.1 op te stellen, maar dat is ondertussen veranderd in 7.1, dus via de RCA's, die zoals ik dacht naar een line-in op een andere versterker moeten.
    Op die andere plek gewoon een draagbaar gevalletje neerzetten

    Zo, ook helemaal over op 7.1 ..... als tenminste je speakers allemaal aankomen, ben benieuwd Aan je 608 een hele berg speakers hangen, het kan, maar wees wel voorzichtig met de volume knop, 7 speakers lusten ook vermogen en daarin kan de 608 niet ongelimiteerd in voorzien. Denk dat als je de levels een beetje in de gaten houd toch nog een heel eind zult komen Ben helemaal nieuwsgierig naar een plekje van je op het forum waar je je set in beeld kunt laten zien
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Ja, ik weet het ... het duurt lang he. Maar ja, ze hadden mij direct al gezegd : zes weken wachten ... dus ja, lang zal het niet meer duren.
    Wat betreft dat vermogen ... Zoals ik al zei is het hier niet om muziek te spelen (dat doe ik wel boven) en voor films heb je eerder toch genoeg aan een beperkter vermogen. By the way : onkyo schrijft voor 7x160W, natuurlijk wel met een korrel zout te nemen, maar je zal er toch wel iets mee kunnen he.

  6. #6

    Standaard

    Ook voor films kijken heb je een behoorlijk uitgangsvermogen nodig. Op luide momenten krijgen alle luidsprekers de volle lading en dan is het de vraag of de receiver als de 608 van Onkyo voldoende reserves heeft om ze onder controle te kunnen houden.

    Er is echter maar één manier om daarachter te komen en dat is proberen. Wordt het voor een receiver te veel, dan zal je merken dat het geluid op een gegeven moment niet meer voldoende 'body' heeft.

    Het verhaal over 'clippen' is bij de meeste receivers dus verleden tijd.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 01-04-2011 om 13:04
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ook voor films kijken heb je een behoorlijk uitgangsvermogen nodig. Op luide momenten krijgen alle luidsprekers de volle lading en dan is het de vraag of de receiver als de 608 van Onkyo voldoende reserves heeft om ze onder controle te kunnen houden.

    Er is echter maar één manier om daarachter te komen en dat is proberen. Wordt het voor een receiver te veel, dan zal je merken dat het geluid op een gegeven moment niet meer voldoende 'body' heeft.

    Het verhaal over 'clippen' is bij de meeste receivers dus verleden tijd.
    Maak je nu maar geen zorgen..... je bent veel te melkpakjes minded, lijkt er bijna op of je de mensen bang wilt maken voor een paar zuiltjes.

    Heb zelf een onkyo die 40 watt per kanaal meer beloofd, en die kan ik echt niet opendraaien, niet alleen omdat ik dan last krijg met mijn buren, en ook niet omdat hij zal gaan klippen, maar wel omdat er in de setup ook speakers bijzitten die dat vermogen echt niet zien zitten.

    Met je gezonde verstand kun je met veel verkrijgbare receivers toch nog wel heel wat zuiltjes aansturen zonder dat de receiver de boel verbrand..... zolang je natuurlijk je oren en je verstand erbij houd, want laten we eerlijk zijn.... onder alle omstandigheden is de boel te slopen

    Er zijn alleen omstandigheden die het slopen wat gunstiger maken
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Bookshelf-minded lijkt me een beter omschrijving.

    Het belangrijkste vind ik zelf nl. dat een receiver kan leveren waar de luidspreker en de luisteraars om vragen. Wanneer je een set-up hebt waarbij het voor een receiver niet mogelijk is om de luidsprekers onder controle te houden, is dus goed om het gezonde verstand te gebruiken.

    Zelf heb ik inmiddels ook zuilen als 'fronts' en daarbij maak ik ook gebruik van 'bi-amping'. Ik kan je bij deze vertellen dat dit geen overbodige luxe is. Het uitgangsvermogen van één kanaal van mijn receiver is nl. niet voldoende om deze onder controle te kunnen houden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Bookshelf-minded lijkt me een beter omschrijving.

    Het belangrijkste vind ik zelf nl. dat een receiver kan leveren waar de luidspreker en de luisteraars om vragen. Wanneer je een set-up hebt waarbij het voor een receiver niet mogelijk is om de luidsprekers onder controle te houden, is dus goed om het gezonde verstand te gebruiken.

    Zelf heb ik inmiddels ook zuilen als 'fronts' en daarbij maak ik ook gebruik van 'bi-amping'. Ik kan je bij deze vertellen dat dit geen overbodige luxe is. Het uitgangsvermogen van één kanaal van mijn receiver is nl. niet voldoende om deze onder controle te kunnen houden.
    Wauw.... je maakt me reuze nieuwsgierig.

    Welke?

    Plaatjes?

    Bi-amping en bi-wiring..... we hebben er al eens uitvoerig over "gesproken" is niet mijn ding en de voordelen kunnen net zo snel weer nadelen worden, veel winst is er niet uit te halen, maar dat terzijde.

    Hoe bevallen ze?

    Passen ze een beetje bij de overige speakers van je setup? (klankkleur en indien niet ga je de rest dan ook updaten? )

    Je ziet.... je brengt wat teweeg met je openbaring, viel nog net niet van mijn stoel toen ik las..... Gerco heeft ook zuiltjes
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 03-04-2011 om 15:00 Reden: tikvout
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •