Pagina 5 van 9 EersteEerste 123456789 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 209 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Even een korte reactie van mijn kant, op advies van Immanuel met een korte toelichting.

    Het klopt dat de site de laatste tijd aanzienlijk minder aandacht heeft gehad dan wellicht nodig, één van de problemen hierbij is dat mijn tijd momenteel heel erg beperkt is. Drukke baan, druk gezinsleven, lang niet altijd zin / tijd om te werken aan WiW.

    Grootste probleem hierbij is dat de problemen niet zozeer met de site zelf te maken hebben (al geef ik onmiddellijk toe dat de site zeker niet volgens de letter van de programmeerwet is geschreven), maar veelal met externe factoren. Reden nu dat de site zo slecht bereikbaar was, is dat er een enorme hoeveelheid crawlers vanuit Yahoo bezig waren de site te indexeren. Ik weet niet waarom ze dat deden en waarom ze het in deze mate deden, maar het ging letterlijk om 10.000-en pagina verzoeken en die hebben de site onderuit gehaald.
    En van dit stuk van websitebeheer (of eerder: serverbeheer) heb ik helaas veel minder kennis. Dat maakt het soms wat lastig om snel iets op te lossen omdat ik me helemaal moet inlezen of - zoals nu - ik afhankelijk ben van de expertise van mijn host.

    Het probleem nu is - als het goed is - opgelost en de site lijkt weer vlot te werken. De export functie kost veel rekenkracht, maar is weer terug.

    Tenslotte: de site is wat mij betreft niet einde verhaal. Ik wil hem graag in de lucht houden en als er verzoeken zijn wil ik daar - bij voldoende rust - ook best eens naar kijken. Ook verzoeken van de mods. Ik probeer ook snel(ler) te reageren op mails die ik krijg: brat.mokstrof@gmail.com; voel je vrij me te mailen, ik doe mijn best om snel te antwoorden.

    Verder @StefaanD: het datamodel is niet zo simpel als je denkt, er zit best wat logica in de site die jij mogelijk niet ziet, maar er wel is. Het is echt geen klein websitetje.

    Algemeen excuses voor de slechte bereikbaarheid en ik hoop dat het nu beter is. En mocht iemand briljante ideeën voor nieuwe functies hebben, let me know, wellicht is er soms iets mogelijk.

  2. #102

    Standaard

    Brat bedankt voor de toelichting en de hele fijne site
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #103

    Standaard

    Thanks voor je reactie en het goede werk!

  4. #104
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Brat, bedankt voor de toelichting en je toewijdig om WiW te blijven onderhouden, zelfs met het tijdsgebrek

    Vermoed dat het probleem met de Yahoo crawler opgelost is met een gericht robots.txt bestandje ?

    Denk niet dat ik gezegd heb dat het datamodel simpel is, als dat zo is was dat niet de bedoeling. Met simpel bedoelde ik gewoon hoe de site eruit ziet en hoe je deze gebruikt dat is "simpel" ( recht-toe, recht-aan zeg maar ) en meteen ook een bijzonder sterk punt. Datamodel van WiW ken ik inderdaad niet, en kan me best inbeelden dat na verloop van tijd het originele model na een aantal uitbreidingen niet meer helemaal voldeed en het daardoor ook database aanvragen nodig zijn dit een stuk ingewikkeld zijn. Had ik vroeger ook eens een keer aangegeven op het WiW forum

    Zoals ik toen ook reeds aangaf, bij de originele opzet een architectuur bedenken die klaar is voor toekomstige uitbreidingen is bijzonder moeilijk. Zal je wel niet verwonderen dat ik zelf werk voor een software huis, en momenteel zijn we voor ons software ook modules zelfs vanaf nul aan het herschrijven waarbij de database ook volledig op de schop gaat omdat deze slecht ontworpen is, werd indertijd ontworpen door professionelen, kan je nagaan

    Nu mijn vraag toen om eens een kijkje te mogen nemen in de logbestanden of daar iets opvalt en kan aangepast worden ivm snelheid is nog altijd geldig en wil daar best wel eens naar kijken.


    Nog een ander idee, weet niet of je zelf de MySQL log bestanden kan inkijken en of de host bereid is om eventueel een aanpassing te doen om trage aanvragen op te slaan in een apart logbestand ? Als je op een dedicated hosting (VPS bv.) draait wil ik je wel uitleggen hoe je deze trage query log tijdelijk kan aanzetten. Wellicht is daar ook wel een patroon te ontdekken wat er precies voor vertragingen zorgt.

    In ieder geval ben altijd bereid om mee te denken, en mijn moderator werk op WiW neem ik verder ten zeerste van harte.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  5. #105
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Brat, misschien nog een tip om bij de export de link voor de beelden naar een externe site te laten lopen ? Nu is dat altijd een link als "http://www.whatiwatch.net/images/xxx.png" en dus op iedere site waar iemand zijn kijkgedrag post en die pagina wordt geladen wordt er ook een aanvraag gedaan naar WiW voor het ophalen van de beedjes. Nu die beeldjes zijn natuurlijk klein in bestandsgrootte maar 'k denk dat alle beetjes helpen om WiW zo min mogelijk te belasten.

    Trouwens kan me niet van de indruk ontdoen dat de export functie vroeger anders werkt, maar kan er ook grandioos naast zitten. Als je nu een export doet krijg je meteen het hele jaar te zien, denk dat dit vroeger alleen de huidige maand was, dus dan zag je alleen de maand mei. Klopt dit ?
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  6. #106

  7. #107

    Standaard

    De autist in mij wordt nu heel erg zenuwachtig.... Ik moet mijn gekeken films invoeren....

  8. #108
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    En nu terug up-and-running, hield ook even mijn hart vast dat het een tijd ging duren aangezien het feestdagen zijn, maar kijk toch nog 'sneller' dan verwacht terug online.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  9. #109

    Standaard

    WhatIWatch was leuk, maar telkens dat offline gedoe was ik beu. Ben overgestapt naar letterboxd. Enig nadeel is dat ik geen series kan toevoegen.

    Je kan me daar volgen: https://letterboxd.com/dauntlessraptor/
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  10. #110
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Als je ook je kijkgedrag voor series wilt volgen samen met films, dan kan ik ook trakt.tv aanraden.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  11. #111

    Standaard

    Weer verdwenen?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  12. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Weer verdwenen?
    Was gisteren al.....ben benieuwd.

  13. #113

    Standaard

    Klopt het dat het niet meer mogelijk is om zelf films toe te voegen?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Klopt het dat het niet meer mogelijk is om zelf films toe te voegen?
    Het is mij gistermiddag nog wel gelukt.

  15. #115

    Standaard

    Mijn browser waarschuwt sinds twee dagen voor een mogelijk beveiligingsrisco en raadt af de website te bezoeken. Heb ik nog niet eerder ergens gehad. Anderen die nu ook deze waarschuwing krijgen? Het houdt me nu even tegen om verder te gaan.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  16. #116

    Standaard

    De site is inderdaad niet veilig. Die waarschuwing krijg ik al tijden. Ook niet zo vreemd, want ze gebruiken nog steeds het prehistorisch php-protocol... Aan de andere kant denk ik dat het risico verder wel meevalt zolang je geen rekeningnummers en universele wachtwoorden doorgeeft.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  17. #117

    Standaard

    Apart dat ik die melding dan nu voor het eerst krijg. Maar het is dus niets nieuws onder zon begrijp ik. Dan waag ik het erop.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  18. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Apart dat ik die melding dan nu voor het eerst krijg. Maar het is dus niets nieuws onder zon begrijp ik. Dan waag ik het erop.
    Ik krijg ook geen aparte waarschuwing, maar in de adresbalk vóór het webadres staat bij mij al tijden "Niet beveiligd" (Google Chrome), "Niet veilig" (Safari) of een slotje met rode streep erdoorheen (Firefox).
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  19. #119
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    De site is inderdaad niet veilig. Die waarschuwing krijg ik al tijden. Ook niet zo vreemd, want ze gebruiken nog steeds het prehistorisch php-protocol... Aan de andere kant denk ik dat het risico verder wel meevalt zolang je geen rekeningnummers en universele wachtwoorden doorgeeft.
    LOL. Denk dat je HTTP, HTTPS en PHP door elkaar aan het halen bent

    Nu laten we eerlijk zijn, er is nog nul, komma, nul ontwikkeling op WiW dus HTTPS voor veilig verkeer zal er ook wel nooit inzitten. Is zoals elk jaar bang afwachten tot augustus als het domeinnaam vernieuwd moet worden of de site dan plots niet helemaal met de noorderzon verdwijnt.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    LOL. Denk dat je HTTP, HTTPS en PHP door elkaar aan het halen bent
    .
    Zal vast wel, Stefaan. Maar wie bouwt nu nog websites met PHP? Is toch zo jaren 90 toen iedereen met eigen websites aan de gang ging.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  21. #121

    Standaard

    Het zou hierbij gaan om een ongeldig certificaat dat, in mijn geval door Firefox, als bedreigend wordt gezien. Of komt dat op hetzelfde neer?

    ik krijg deze foutcode: MOZILLA_PKIX_ERROR_SELF_SIGNED_CERT
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  22. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Het zou hierbij gaan om een ongeldig certificaat dat, in mijn geval door Firefox, als bedreigend wordt gezien. Of komt dat op hetzelfde neer?

    ik krijg deze foutcode: MOZILLA_PKIX_ERROR_SELF_SIGNED_CERT
    Hmmm, als ik met Firefox de site benader krijg ik die melding niet. Kan het zijn dat je virussoftware misschien deze waarschuwing afgeeft? En kun je nu helemaal niet op de site? Want dat zou wel vreemd zijn.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  23. #123

    Standaard

    Het lijkt er toch meer op dat Firefox dat doet. Ik zie een pagina met een dik geel kader en ook deze tekst erbij:

    Firefox heeft een mogelijk beveiligingsrisico gedetecteerd en is niet doorgegaan naar www.whatiwatch.net. Als u deze website bezoekt, zouden aanvallers gegevens kunnen proberen te stelen, zoals uw wachtwoorden, e-mailadressen of creditcardgegevens.

    Ik heb de nodige veiligheid add-ons geïnstalleerd, dus ik vermoed dat daar misschien ergens de crux zit. Maar zo'n waarschuwing krijg je natuurlijk niet voor niks zou ik denken.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  24. #124

    Standaard

    Dat zou kunnen dat één van die add-ons die melding geeft. Persoonlijk schat ik het risico niet zo hoog in. Je logt niet in met je e-mailadres, je stuurt geen rekeningnummers of creditcardgegevens naar de site. Maar ik weet te weinig van cybercriminaliteit en de trucs die cybercriminelen uithalen om achter jouw gegevens te komen. Dat ze je waarschuwen, prima, maar ze mogen nooit de toegang blokkeren. Dat is altijd je eigen verantwoordelijkheid/keuze.
    Ik zal eens kijken op mijn Windows PC of ik die waarschuwing dan ook krijg. Op mijn Mac - waarop ik geen beveiligingssoftware van externe partijen heb draaien - krijg ik alleen in de adresbalk de melding dat de site niet veilig is. Maar dat is volgens mij puur omdat de site niet het https-protocol gebruikt of omdat de nodige geldige certificaten ontbreken. Ik kan er verder wel gewoon op.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 23-11-2019 om 09:11
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  25. #125

    Standaard

    Als ik doorklik (geavanceerde optie) dan kan ik er wel voor kiezen om door te gaan naar de pagina, maar ik heb dat tot nu toe nog niet gedaan.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

Pagina 5 van 9 EersteEerste 123456789 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •