Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 26 worden weergegeven.

Discussie: Wat lastig!

  1. #1

    Standaard Wat lastig!

    Beste medeforumleden,

    Ik zit met het volgende. Ik heb samen met mijn vriendin een huis gekocht en wil voor de woonkamer een hele nieuwe a/v installatie aan gaan schaffen. Ik heb in mijn vrije uurtjes al flink het inernet afgestruind, maar ik kan nou niet echt zeggen dat ik er nu uit ben waar ik goed aan doe.
    In 2 verschillende speciaalzaken hebben ze aangegeven dat een Bose systeem erg gebruiksvriendelijk is en uitstekend geluid produceert voor standaard gebruik (films en muziek). Op het systeem zouden allerlei andere apparaten met gemak kunnen worden aangesloten zoals een bluray speler, een game consol en een interactieve decoder. Deze zijn tevens goed te benaderen via de afstandbediening van het Bose Systeem. Klinkt wat mij betreft allemaal erg aannemelijk, ondanks dat het V35 al gauw € 4.500,- moet kosten. Erg veel geld uiteraard, maar als het goed is heb ik het er best voor over.
    Omdat ik niet helemaal thuis ben in deze wereld vind ik het ontzettend lastig om de knoop door te hakken en over te gaan tot aankoop. Ik zit met zo ontzettend veel vragen in mijn hoofd dat ik heb besloten om hier een forumbericht achter te laten in de hoop dat ik door één of meerdere van jullie kan worden ondersteund.

    Ik zal eerst eens aangeven wat ik eigenlijk voor in de huiskamer wil creëren. Het idee is om dus een volledig nieuwe installatie aan te schaffen wat best wat mag kosten. Deze installatie zal moeten bestaan uit een 3D TV, een bluray speler, een interactieve HD decoder, een media player en een NAS (netwerk harde schijf). De NAS wil ik in principe direct aan mijn router hangen die in de meterkast komt te staan. Het idee is dan om via de mediaplayer de NAS te kunnen bereiken zodat er op TV digitale bestanden kunnen worden weergegeven. Een game consol zal wellicht niet direct worden aangeschaft, maar ik wil zeker de mogelijkheid hebben om deze in de toekomst te kunnen aansluiten. Daarnaast moet ik dus ook nog een receiver aanschaffen waar al deze apparaten op aangesloten kunnen worden voor het geluid. Wellicht is dit dus mogelijk via een Bose Systeem, maar hier ben ik niet goed van op de hoogte. En wellicht is een andere manier wel veel beter of logischer.

    Wat betreft de TV en de bluray speler neig ik naar de aanschaf van de nieuwe series van Samsung. De interactieve decoder die bij Ziggo wordt aangeboden is een Cisco decoder, ik lees hier overigens weinigs goeds over en het lijkt me logischer om een Humax aan te schaffen. Het is mij alleen niet volledig duidelijk of je alle interactieve diensten van Ziggo kan gebruiken op een andere decoder dan die zij aanbieden.
    Verder ben ik helemaal niet op de hoogte van wat een goede NAS en een mediaplayer is en zou ik dus graag worden geadviseerd.

    Wellicht kunnen jullie sowieso aangeven of het een realistisch plan is wat ik heb bedacht.

    Alvast bedankt voor al jullie hulp.

    Gr. Kabab

  2. #2

    Standaard

    Vraag in het TV forumdeel naar de TV

    Vraag in het Mediaspeler en bluray DVD speler forumdeel naar de nas en blu ray speler

    Hier zit je wel goed voor je reciever en speakers..... als je je geld weg wilt gooien dan koop je een Bose set.

    Vermeld voor elk onderdeel wat je er ongeveer voor een budget voor over hebt. Je hebt ergens een totaalbedrag, verdeel dat enigzins over de apparaten.

    Geef bij de TV niet alleen aan het budget, 3D maar ook het beeldformaat.

    Hetzelfde geld voor de homecinemaset (receiver en speakers) budget voor beiden, maar ook aanvullende info over wat voor een soort speakers je wilt.

    Met het bovenstaande verhaal kan niemand je enig advies geven, alleen koop geen Bose, je krijgt geen slecht produkt, maar het is veel en veels te duur voor het gebodene, Bose geeft teveel reclame uit in allerlei w.v.bl..dj.s en dat maakt de prijs te hoog. Voor de helft van de prijs van een Bose koop je al snel iets dat veel meer mogelijkheden bied en echt niet minder klinkt, je moet er alleen wat moeite voor doen. Koop ook geen alles in 1, daar krijg je pas vreselijk spijt van als er iets kapot gaat of je wilt er iets op aansluiten, al geld dat laatste niet voor alle.

    Nog een tip:

    Houd je hoofd erbij, ga niet overhaast handelen en koop iets pas als je het gehoord en gezien hebt
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor de uitleg, ik zal mijn vragen verdelen over de verschillende forumdelen.

    Wat betreft de receiver en speakers ben ik opzoek naar niet al te grote speakers (huiskamer van ongeveer 8 bij 3,5) vandaar ook dat ik bij Bose uit kwam. Wat ik overigens nog wel vreemd vind is dat ze bij die speciaalzaken dan Bose prijzen voor de prijs/kwaliteit, of is dat gewoon pure verkoopspraat?


    Momenteel heb ik overigens nog 2 front speakers en een center speaker van Magnat. Verder ook een actieve subwoofer van Yamaha. Wellicht kan ik daar nog wat mee?

    Het budget wat ik over heb voor de cinemaset is tussen de 2.000,- en 4.000,- euro.

  4. #4

    Standaard

    Bose is een perfect geoliede verkoopmachine! Goede prijs/kwaliteit? Het is alsof je een strijkijzer voor 1000 euro koopt!

    Vergeet dat verkoopgezwam (in zulke winkels kan je beter een wasmachine kopen) en kijk op fora zoals HTforum, AVS AVforums etc.

    Bose klinkt als iets van 200 euro, max!

    Voor 6000 euro koop je een prachtset met bv. een Marantz versterker en B&W speakers o.i.d.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kabab Bekijk bericht
    Bedankt voor de uitleg, ik zal mijn vragen verdelen over de verschillende forumdelen.

    Wat betreft de receiver en speakers ben ik opzoek naar niet al te grote speakers (huiskamer van ongeveer 8 bij 3,5) vandaar ook dat ik bij Bose uit kwam. Wat ik overigens nog wel vreemd vind is dat ze bij die speciaalzaken dan Bose prijzen voor de prijs/kwaliteit, of is dat gewoon pure verkoopspraat?


    Momenteel heb ik overigens nog 2 front speakers en een center speaker van Magnat. Verder ook een actieve subwoofer van Yamaha. Wellicht kan ik daar nog wat mee?

    Het budget wat ik over heb voor de cinemaset is tussen de 2.000,- en 4.000,- euro.
    -Jaap- is ook al een echte Bose fan

    Elke winkel die de prijs/kwaliteitsverhouding van Bose prijst..... is de moeite om gelijk weer uit te lopen, daar verkopen ze alleen maar praatjes. Ze bedoelen waarschijnlijk dat ze daar het meeste op pakken. Laat ik aan Bose maar geen woorden meer vuilmaken, is iets voor luie mensen en domme w.v.n.

    Of je nog iets hebt aan je oude speakers? Dat ligt eraan of je van Magnat nog iets uit de serie kan krijgen dat bij je wensen aansluit en of je Magnats je nog steeds bevallen. Je sub, Yamaha heeft ook een paar bonkertjes gemaakt, dus het ligt aan de kwaliteit van je sub. In weze kun je van elk merk een sub nemen, wel een goede, en bij je setup inpassen, een sub bepaald namelijk niet het klankbeeld van je setup. Misschien kun je de typenummers/modelnummers van je speakers opgeven, kijk ik even of er eventueel wat aangepast moet worden of dat ze beter ingeruild of op Marktplaats gezet kunnen worden.

    Receivers, mmmmmm te kust en te keur, neem er 1 van de grote 4 op multichannel receiver gebied, en dan doel ik op Yamaha, Onkyo, Marantz of Denon. Van Sony, Pioneer en H&K komen ook de heel dure eventueel in aanmerking, hun goedkopere modellen presteren over het algemeen iets minder tov de grote 4 (in mijn ogen dan ) Er zijn ook nog genoeg befaamde stereo merken die nog niet lang ook multichannel receivers bouwen, daar heb ik persoonlijk nog niet zo heel veel mee op, maar dat kan ongegrond zijn. Nog een tip, soms kan het honderden euro's schelen als je een uitlopend model neemt of een reeds vervangen model, je kan dan bijvoorbeeld voor hetzelfde geld een model hoger nemen.

    Speakers, je schijnt nu een 3.1 systeem te hebben of gehad te hebben, tenminste dat doen de opgenoemde speakers vermoeden. Waar gaat nu je voorkeur naar uit? Alles is mogelijk, zeker met compacte speakers kun je in een kleinere ruimte eigenlijk van alles plaatsen, 3.1, 5.1 maar ook 7.1 zou kunnen, ben benieuwd naar je voorkeur of eventuele vragen.

    Je schijnt goed spul te willen hebben, denk dan ook even na over een Oppo regiovrij gemaakte 3D blu ray speler, lijkt niet goedkoop, maar is veelzijdig en staat bekent als degelijk. Natuurlijk zal op 3D blu ray gebied ook een Samsung kunnen bevallen, de 6900 staat dacht ik goed bekent, het is maar net wat je wensen zijn.

    Zo, is weer een heel verhaal geworden, met wat meer aanvullende info, kan ik je nog wat beter op weg helpen.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Bij een systeem van Bose krijg je geen luidsprekers maar arrays die nog niet eens een tweeter en vanwege het formaat een beperkt dynamische bereik hebben, geen subwoofer maar een acoustimass module met een paar kleinere woofers en tegenwoordig vaak ook geen speler. O ja...en je moet er nog jarenlang plezier van hebben, want van upgraden hebben ze bij Bose ook nog nooit van gehoord.

    Genoeg redenen dus om zelf een set samen te stellen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Bij een systeem van Bose krijg je geen luidsprekers maar arrays die nog niet eens een tweeter en vanwege het formaat een beperkt dynamische bereik hebben, geen subwoofer maar een acoustimass module met een paar kleinere woofers en tegenwoordig vaak ook geen speler. O ja...en je moet er nog jarenlang plezier van hebben, want van upgraden hebben ze bij Bose ook nog nooit van gehoord.

    Genoeg redenen dus om zelf een set samen te stellen.
    arrays oftwel een serie opsmuk die ze gemstones, edelstenen, noemen:veryfunny::veryfunny::veryfunny::veryfunny: k.kpraat voor k.akzooi voor k.kmensen
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Allereerst wil ik jullie alvast bedanken voor jullie reacties tot dusver. Ben er nu van overtuigd dat ik er geen goed aan doe om een Bose installatie aan te schaffen, ondanks het eventuele aansluitingsgemak.

    Op verzoek volgt hierbij mijn (volledige) installatie zoals deze nu staat in een slaapkamer van 3 x 4. Ik heb overigens wel een 5.1 systeem aangesloten, naast de speakers van Magnat zijn er ook 2 Kenwood speakers aangesloten.

    Samsung TV - LE40R51B
    Samsung HD Decoder - DCB-H360R
    Onkyo receiver - TX-DS474
    Pioneer Harddisk recorder - DVR-4334
    Yamaha Subwoofer - YST-SW105
    Magnat Center Speaker - Vector Needle Center 10
    Magnat frontspeakers (2x) - Vector Needle 11
    Kenwood speakers - LS-V120-W

    Ik denk dat 7.1 wellicht wat te veel van het goede is aangezien ik dan ook niet goed weet waar ik die extra speaker moet gaan neerzetten. Nou ik min of meer heb besloten dat het losse componenten gaan worden heeft mijn vriendin nog wel aangegeven dat het oog ook wat wil, maar daar bedoeld ze meer het design van de speakers in combinatie met de rest van de nog aan te schaffen apparatuur mee.

    Ik zal zelf eens bekijken naar de merken voor de receivers die jullie hebben genoemd. Het is voor mij gewoon erg belangrijk dat er voldoende manieren zijn om alles goed aan te sluiten. Alhoewel dat wellicht toch wel ingewikkeld gaat worden, aangezien ik toch wel wat wensen heb, maar er niet super veel verstand van heb. Ik lees gelukkig op dit forum dat jullie tot aan het aansluiten aan toe graag mee willen denken. Misschien zijn jullie in staat om wat type receivers te noemen waar ik eens naar moet kijken. Het zelfde geldt voor de speakers.

    Kopen jullie overigens jullie spullen altijd in winkels of is het hedendaags toch vaak via het internet bestellen en laten bezorgen?

  9. #9

    Standaard

    Aansluitgemak bij een Bose set..... ja heel vaak kun je er niet veel op aansluiten, dat is lekker makkelijk

    Technische specificaties geven ze ook niet, snappen die vrouwen toch niet zal hun achtergrond gedachte wel zijn, en die pantoffelhelden die ermee getrouwd zijn durven er toch niet om te vragen

    Zo weer teveel woorden over Bose gebruikt, anti reclame wordt soms ook beschouwd als reclame en ik wil toch echt niet de indruk wekken dat ik reclame voor ze maak

    Heb even je receiver en speakers opgezocht, inderdaad helemaal niet slecht om op een slaapkamer op een regenachtige dag een filmpje mee te kijken. De Magnat Needle reeks staat goed aangeschreven, komen wel iets te kort in het laag door de slanke bouw, maar met en sub is het echt geen straf. En dan die andere speakers erbij, dat is voor 5.1 een beetje vloeken, je krijgt het bijna nooit goed als 1 harmonisch geheel of je moet de mazzel hebben dat de verschillende merken dezelfde of praktisch dezelfde klankkleur hebben. Je receiver is al weer van een paar generaties terug, in weze helemaal niets mis mee, maar niet meer van deze tijd en voor een slaapkamer genoeg vermogen, maar voor een grotere ruimte kan hij in ademnood komen. Ik kan begrijpen dat je wilt gaan upgraden en wat nieuws wilt hebben. Over je TV ga ik niets roepen, ik houd zelf van groot, heel groot, kwestie van wat je wilt, heb zelf na er heel lang sceptisch over geweest te zijn een plasma genomen, kijkt echt schitterend en ben er wel te spreken over, tenminste zolang ie het doet, het kreng gaf er verleden week de brui aan na een hard tik geluid. (Samsung PS63C7700 echt wel een mooie TV als ie het doet, durf je de werkende exemplaren wel aan te raden ) Over recorders ga ik niets roepen, kijk praktisch nooit TV, laat staan dat ik die troep op wil nemen, tegenwoordig kun je beter kijken naar een decoder met opname mogelijkheden op een harde schijf, steeds minder analoge kanalen maken het werken met een analoge recorder steeds lastiger.

    Uitkijken voor vriendinnen die teveel kijken naar het uiterlijk..... het mag natuurlijk wel meespelen, maar nooit een hoofdrol spelen, voor speakers is natuurlijk het geluid het belangrijkste. Voor een receiver het bedieningsgemak, aansluitmogelijkheden, veelzijdigheid, vermogen, klank en reageren op de AB, zoals je ziet nergens iets over het uiterlijk en zolang die zooi allemaal zwart is zal het allemaal wel loslopen, wat heb je aan een mooi apparaat waar je niet mee uit de voeten kan en niet op aan kunt sluiten....... geloof me, er zijn zat van die domme ....... die die bling bling bling troep kopen, komen ze hier janken hoe ze er iets op aan moeten sluiten...... terwijl er soms helemaal niets op aan te sluiten is.

    Oke, je wilt iets knaps en je wilt er ook nog iets voor betalen, heel mooi, nu wel uitkijken dat je niet in de valkuil van de mooie kastjes trapt, die kolerezooi is een aanslag op je vrijheid om wat knaps te plaatsen, veel van die rommel houd geen rekening met het plaatsen van een knappe receiver en een beetje knap formaat TV

    Zo, mooie helemaal hedendaagse receivers die goed in staat zijn om een knappe set satellietspeakers aan te sturen en netjes geprijst zijn lijken me:

    Marantz SR5005
    YamahaRX-V2067 of de iets lichtere RX-V1067
    Onkyo TX-NR808
    Denon AVR-2311

    Zijn zo'n beetje gelijkwaardige receivers, allen met hun voor en nadeeltjes die heel persoonlijk kunnen zijn. Zijn momenteel niet de meest prijsguntige modellen omdat het de meest recente modellen zijn, als je bijvoorbeeld geen HDMI 1.4 (3D) of Internet streaming oid nodig hebt wat een voorgaand model soms niet heeft, kun je honderden euro's besparen, kan ook begrijpen dat je het laatste van het laatste wilt, maar dat kost altijd een beetje meer

    Mooie setje speakertjes erbij:

    Focal:


    Kef:





    Canton:




    Ga ook eens kijken bij Teufel, luisteren wordt wat lastiger, maar je mag ze terugsturen als ze niet mochten bevallen:

    http://www.teufel.de/heimkino-lautsprecher.html

    De motiv 6 ziet er bijvoorbeeld wel lekker uit, maar ze hebben nog veel meer keuze:



    Ik kan niet voor jullie spreken, maar ik weet dat er hier genoeg zijn die via internet kopen, dat doe ik zelf ook, maar niet alles. Soms kan het best wel eens heel lonend zijn om bij je lokale speakerboer een aanschaf te doen, zeker als je iets knaps koopt, dan is er zeker te onderhandelen over de prijs, iets waar ik mij zelf graag schuldig aan mag maken, je bent een dief van je eigen als je het niet doet Door prijsbewust te zijn en in te kunnen schatten wat nu wel en niet verstandig is, kun je een keus maken om het 1 op het internet te bestellen en het ander via de winkel om de hoek(bij wijze van spreken). Van adviezenprijzen moet je altijd afpingelen, van uitlopende modellen met een stuntprijs krijg je zelden nog wat af, je dient dan ook wel een beetje op de hoogte te zijn van het spel en hoe het wordt gespeeld

    BTW, niet alle internetwinkels zijn echte internetwinkels meer, wel in naam, maar overgenomen door wat grote jongens die zelf minder bedreven waren als internethandelaar, kun je hem niet verslaan, dan koop je de concurrent.

    Zo kon KPN met zijn grote bek al zijn weggelopen klanten weer terugkopen door de concurrent gewoon te kopen. Zo doet nu ook de winkel op de hoek met zaken waar ze normaal veel op pakken heus wel mee met een leuke korting aanbieden, beter iets pakken dan niets pakken

    Zo, dat was weer een heel verhaal, hoop dat je er wat aan hebt.
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Ik denk dat ik wellicht nog wat van mijn oude spullen in de schuur gebruik of eventueel in een kamer die we over hebben....het is nu in ieder geval tijd voor iets nieuws, maar dat hadden jullie wel begrepen.

    Ik heb zojuist even de receivers die door @DVDProfilersFilmgek zijn genoemd bekeken en in eerste instantie neig ik naar de Onkyo receiver. Maar ik vraag me af of dit de beste van dat rijtje is. Het is in ieder geval sowieso belangrijk dat de hdmi 1.4 aanwezig is, althans ik begreep dat dit voor het 3D signaal nodig is. Dus ga ik liever voor de nieuwe versies.

    Wat betreft de speakers begrijp ik inmiddels dat deze duurder zijn dan de receiver zelf. Ik had via via vernomen dat Jamo s 606 hcs 5 ook goede speakers zouden moeten zijn, maar als ik daar de prijs van zie dan vermoed ik dat die te licht zullen zijn.

    Verder lees ik in verschillende reviews dat de consument nog wel eens de spullen uit het buitenland haalt om zomaar honderden euro's minder kwijt te zijn. Is dat te adviseren?

    Ik ben er voorlopig nog lang niet, maar krijg wel steeds een beter beeld van alle mogelijkheden en waar ik naar moet kijken. Uiteraard met jullie hulp.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kabab Bekijk bericht
    Ik denk dat ik wellicht nog wat van mijn oude spullen in de schuur gebruik of eventueel in een kamer die we over hebben....het is nu in ieder geval tijd voor iets nieuws, maar dat hadden jullie wel begrepen.

    Ik heb zojuist even de receivers die door @DVDProfilersFilmgek zijn genoemd bekeken en in eerste instantie neig ik naar de Onkyo receiver. Maar ik vraag me af of dit de beste van dat rijtje is. Het is in ieder geval sowieso belangrijk dat de hdmi 1.4 aanwezig is, althans ik begreep dat dit voor het 3D signaal nodig is. Dus ga ik liever voor de nieuwe versies.

    Wat betreft de speakers begrijp ik inmiddels dat deze duurder zijn dan de receiver zelf. Ik had via via vernomen dat Jamo s 606 hcs 5 ook goede speakers zouden moeten zijn, maar als ik daar de prijs van zie dan vermoed ik dat die te licht zullen zijn.

    Verder lees ik in verschillende reviews dat de consument nog wel eens de spullen uit het buitenland haalt om zomaar honderden euro's minder kwijt te zijn. Is dat te adviseren?

    Ik ben er voorlopig nog lang niet, maar krijg wel steeds een beter beeld van alle mogelijkheden en waar ik naar moet kijken. Uiteraard met jullie hulp.
    Wat uiteindelijk voor jou de beste receiver is bepaal je helemaal zelf, dat kan afhankelijk zijn van de eisen die je er aan stelt.

    Mmmm, even voor de duidelijkheid, bij een goede set zouden de speakers best minimaal 2x zoveel als de receiver/versterker mogen kosten, te vaak worden ze er nog even bijgekocht, het liefst voor nog geen 200 euro incl de sub en ........... je hebt dan ook geluid. Speakers worden te vaak als sluitstuk van de begroting gebruikt ipv van serieus aangeschaft, dit terwijl het toch 1 van de allerbelangrijkste componenten van een setup zijn, ook nog eens omdat zij de randapparatuur een aantal malen kan overleven.

    Een met zorg gekozen speakerset kunnen je vrienden voor het leven zijn. Het is dan ook dat onderdeel dat je met veel zorg en in alle rust zou moeten aanschaffen, in weze kun je daar niet genoeg aan uitgeven, maar ik zou daar toch het overgrote deel van je budget insteken en er desnoods even een hartig woordje over spreken met de wederhelft, alles went ook grote speakers.

    Over grote speakers gesproken...... dat Jamo setje is toch geen satellietset, dus als je het over kleine speakers hebt mag je wel eens wat duidelijker zijn met wat je nu echt wilt Met de prijs/kwaliteitsverhouding van die jamo set is niets mis, de set wordt daar de hemel voor ingeprezen, onderandere hier kun je er een test van vinden van zowel de 606 als de 608 (zonder de sub):

    http://www.areadvd.de/hardware/2009/...608_hcs3.shtml

    De Jamo speakers zijn niet te licht, zij lusten zelfs wel een beetje vermogen om zich onder controle te laten houden. BTW, speakers kunnen tov de receiver nooit te licht zijn, beter is het om een krachtige receiver te hebben en lichtere speakers dan andersom. Het enige dat er te licht kan zijn is een lichtzinnige die de volumeknop bedient zonder op zijn/haar oren te letten

    In het buitenland kopen kan een optie zijn, moet het bijvoorbeeld geen TV zijn..... gaat die kapot en de nederlandse importeur ondersteund dat niet dan moet je dan maar weer zien hoe je dat gerepareerd krijgt en met een beetje muiter valt dat nog niet mee. Het ligt dus een beetje aan het artikel dat je koopt en hoe groot de kans is dat het defect raakt, al met al is het een gok die je zelf moet maken.
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Waarschijnlijk ben ik door de vele informatie die ik inmiddels van jullie heb gekregen langzaam mijn wensen aan het wijzigen.

    Denk er nu aan om een set te kopen met 2 grote frontspeakers en dan wat kleinere speakers voor op een statief voor achter de bank. Zulke sets zijn er toch?

    En ik heb er totaal geen bezwaar tegen om meer geld uit te geven aan mijn speakers dan aan de receiver. Wil het gewoon direct goed hebben.

    Moet ik overigens nog iets weten wat betreft het aansluiten. Het soort speakerdraad wat ik moet gebruiken en dergelijke?

  13. #13

    Standaard

    Wat betreft je mediaspeler zou ik onmiddelijk voor een degelijk model gaan, die uiteraard ook HD audio aankan.

    Ik kan je hiervoor eigenlijk maar 1 merk aanraden: een hdi dune
    http://dune-hd.com/index.php?do=players

    Toeval wil nu, dat net vandaag op ibood een dune te koop staat (voor Nederland de dune hd max, en voor België de dune d1

    Beide zijn super toestellen met een heuse community achter zich! Ga je niet beklagen !

    Ivm je NAS, indien je een klein beetje PC minded bent, weet ik een veel betere oplossing, -> Unraid

    Veeeeeel meer mogelijkheden, veel meer future proof, sneller als een gewone NAS, kan qua stroomverbruik een NAS zo goed als evenaren, maar en hier komt het, veel goedkaper dan een NAS

    een eenvoudige NAS kost al snel 200-300 euro, en dan heb je bijlange niet veel plaats voor harde schijven (en geloof me, die zitten snel vol)
    Unraid heb je voor diezelfde prijs maar met veel meer uitbreidingsmogelijkheden, meer toepassingen mogelijk, en veel sneller

    http://www.lime-technology.com/

    ze hebben een enorme community en het is aan een serieuze opmars bezig

    kijk ook even naar hun forum daar vind je veel antwoorden op al je vragen, ik dacht ook dat er hier op het forum al het een en ander stond van mezelf inclus.

    Kijk ook even hier http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=106749.0
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kabab Bekijk bericht
    Waarschijnlijk ben ik door de vele informatie die ik inmiddels van jullie heb gekregen langzaam mijn wensen aan het wijzigen.

    Denk er nu aan om een set te kopen met 2 grote frontspeakers en dan wat kleinere speakers voor op een statief voor achter de bank. Zulke sets zijn er toch?

    En ik heb er totaal geen bezwaar tegen om meer geld uit te geven aan mijn speakers dan aan de receiver. Wil het gewoon direct goed hebben.

    Moet ik overigens nog iets weten wat betreft het aansluiten. Het soort speakerdraad wat ik moet gebruiken en dergelijke?
    Zulke sets zijn er toch?????

    Nou en of, te kust en te keur in allerlei soorten en maten, met kleine prijsjes en grote prijzen en in allerlei klankkleuren.

    Zelfs de zuilen kun je vaak in meerdere maten krijgen, net als de boekenplank modellen, zolang er van zo'n modellen reeks een center te verkrijgen is mag je aannemen dat de fabrikant zijn best heeft gedaan om de hele serie dezelfde klankkleur te geven zodat je ze helemaal naar je smaak en budget kunt samenstellen.

    Het enige waar je dan vrij in bent is de aanschaf van de sub, die mag van een ander merk zijn, een sub draagt namelijk niets bij in het klankbeeld.

    Het mooie is dat je niet alles in 1x hoeft aan te schaffen, maar een klein addertje onder het gras is dat je niet weet wanneer een fabrikant stopt met een bepaalde modellenreeks, je moet er dan ook geen jaren over willen doen om een bepaald model compleet te maken.
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Oh.... bijna vergeten, je vroeg nog wat over luidsprekerkabel.

    De dikte van de kabel is afhankelijk van de kwaliteit, de lengte en hoe veeleisend je speakers zijn, hier vind je er een artikel over, op andere plekken op het forum heb ik er ook al aandacht aan besteed.

    http://www.breem.nl/fldtechniek/pgkabelarglsp.htm

    Normaal gesproken moet je met een goede koper(vaak gebruikt men daar ook de term OFC bij, maar koper is koper) kabel van 2x2,5mm2 al een heel eind komen. Mocht je ooit door het upgrade virus gepakt worden en hele grote zware speakers of moeilijke speakers willen kopen, dan zou je willen dat je 2x4.0mm2 kabel had genomen, aangezien de kabel niet bederft en je gelijk goed wilt zitten, kun je gaan voor 2x4.0mm2 , baat het niet, schaden zal het zeker niet.

    BTW, laat je niet het vel over de oren trekken door bla bla bla en nog meer bla bla verhalen over kabels met hele dure merknamen en dito prijzen, een kabeltje van OFC zonder merknaam doet het net zo goed, al zal er dan niet een hele mooie mantel oid omheenzitten. Gewoon op de rol of misschien nog voordeliger, die lengte bestellen die je nodig hebt en bij de receiver wat extra lengte overhouden natuurlijk, je wil niet als je je receiver naar voren moet schuiven eerst al je speakerkabels moeten verwijderen.

    Mocht na het lezen van het artikel nog vragen hebben of naar aanleiding van mijn schrijven wat willen weten, gewoon vragen....

    M
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Dan ben ik waarschijnlijk verkeerd aan het zoeken geweest tot dusver. Ik heb nu eigenlijk alleen naar surround sets gekeken waar de sub dus inclusief zit. Dit naar aanleiding van de foto voorbeelden die @DVDProfilersFilmgek hier had geplaatst. Ik dacht daarom dat de Canton 2000.2 een van de weinige mogelijkheden was.

    Ik zal dus nog weer even verder moeten gaan zoeken denk ik....ik keek voornamelijk op vergelijk.nl, maar als er goede alternatieven zijn hoor ik het uiteraard weer graag.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kabab Bekijk bericht
    Dan ben ik waarschijnlijk verkeerd aan het zoeken geweest tot dusver. Ik heb nu eigenlijk alleen naar surround sets gekeken waar de sub dus inclusief zit. Dit naar aanleiding van de foto voorbeelden die @DVDProfilersFilmgek hier had geplaatst. Ik dacht daarom dat de Canton 2000.2 een van de weinige mogelijkheden was.

    Ik zal dus nog weer even verder moeten gaan zoeken denk ik....ik keek voornamelijk op vergelijk.nl, maar als er goede alternatieven zijn hoor ik het uiteraard weer graag.
    Die voorbeelden had je te danken aan je eigen info, je begon deze post met Bose en de opmerking kleine kamer en kleine speakers.

    Wat betreft de receiver en speakers ben ik opzoek naar niet al te grote speakers (huiskamer van ongeveer 8 bij 3,5) vandaar ook dat ik bij Bose uit kwam. Wat ik overigens nog wel vreemd vind is dat ze bij die speciaalzaken dan Bose prijzen voor de prijs/kwaliteit, of is dat gewoon pure verkoopspraat?

    Ga eerst maar eens wat meer lezen in andere topics op het forum, daar staan ook voorbeelden van wat grotere speakers die gebruikt worden in HT setups.

    Voorlopig ben ik even klaar met je
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    Zoals ik eerder aangaf heb ik mijn voorkeur inmiddels links en recht wat gewijzigd door al het advies wat ik hier heb gekregen. Begrijp goed dat je het verwarrend over vind komen en je me wellicht niet echt verder wil helpen. Mocht dat zo zijn, dan wil ik je alsnog bedanken voor al je hulp. Ik zal die topics over de speakers nog wat verder induiken, heb ik overigens al verschillende keren gedaan, maar ik ga er nog even verder mee.

    Momenteel heb ik de volgende apparaten op mijn lijstje staan;

    TV- Samsung UE46D8000
    Receiver - Onkyo TX-NR609, Denon AVR-2311 of Yamaha RX-V2067
    Interactieve decoder - Humax 5200C
    3D BluRay speler - Samsung BD C6900 of de Samsung BD C8900
    Media Player - Dune HD MAX
    Surround Set - Teufel LT5

    Ik heb overigens nog niks beluisterd, maar dat is met Teufel speakers geloof ik sowieso niet mogelijk, maar ik heb zo het idee dat ik met deze samenstelling wel wat kan.

  19. #19

    Standaard

    Waarom geen plasma tv ?
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  20. #20

    Standaard

    Wat is het extreme voordeel van een plasma ten opzichte van een LED tv? Ik sta namelijk overal voor open. Wat vind je verder van de samenstelling?

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kabab Bekijk bericht
    Wat is het extreme voordeel van een plasma ten opzichte van een LED tv? Ik sta namelijk overal voor open. Wat vind je verder van de samenstelling?
    Plasma's gaan na circa 4 maanden stuk, dan worden ze na 2 weken gerepareerd en als de reparatuur weggaat zegt hij: Zo, u kunt er weer 4 maanden tegen

    In de winter kan er een radiator minder aan, het scherm is aardig in staat de woonkamer op temperatuur te houden, mits je huis natuurlijk wel een beetje knap geïsoleerd is Het stroomverbruik is iets hoger dan van een LCD, maar de centrale hoeft er nu ook weer geen overuren voor te gaan draaien.

    Voor een tikkeltje meer krijg je wel 2x zoveel TV dan het designachtigegeval dat je nu op het oog hebt(63inch tegen 46inch en voor de helft van het geld een 50inch plasma), de 3D prestaties van een plasma liggen op een iets hoger niveau dan van een LCD. Beeld van de plasma oogt iets natuurlijker dan het snoepzuurtjeskleurigebeeld van een LCD, ook kijkt een plasma wat rustiger, al is dat moeilijk onder woorden te brengen, maar dat kan iets persoonlijks zijn al hoor ik veel meer mensen deze bewering maken

    Kan niet zeggen wat hij van de rest van je samenstelling vind....

    Kom eens van je krent, nadat je hier op het forum nog wat voorbeelden van speakers hebt kunnen vinden, zou je pad moeten gaan en je oor te luisteren moeten leggen. De Teufels hebben bij bijna al hun speakers een zeer goede testuitslag, ze maken voor het geld gewoon goede speakers al moet je dan wel van het THX concept houden.

    Er gaan momenteel berichten rond van een speakertje dat 30x beter presteerd dan dat hij kost, hij speelt volgens de tester speakers van 3000 euro het schaamrood op de kaken. Kijk als je er daar 4 van hebt a 129 euro het stuk, de bijpassende center en een echt goede sub, dan heb je voor circa 1600/1750 een set die dus 30x duurdere sets eruit zou spelen, toch een overweging waard.....
    Have fun and enjoy your collection

  22. #22

    Standaard

    Plasma is tot op heden zoiezo nog altijd de top gewoon.

    -Betere zwartlevels.
    -Dus betere kleurreproductie.
    -Beste imageproductie
    - Viewing angle is groter

    Ga je voor het echte filmkijken, dan is plasma gewoon the way to go.

    Steekt het niet zo nauw, en kijk je vooral in een goed verlichte kamer, vooral overdag, dan ga je voor een led

    Qua beeldkwaliteit is er dus gewoon niks beter dan plasma (hoewel ze tegenwoordig dichtbij komen), wil je vooral een energiezuinige tv, ga dan voor een led.

    Bovendien hebben enkele plasmas tegenwoordig ook een thx stand waarbij de kleurweergaves zo dicht mogelijk liggen bij de kleuren die de regisseur bedoelt heeft, en heus dit maakt een enorm verschil in kijken! Laat maar zeggen dat deze enorm aanleunen bij het laten callibreren van je tv.
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Er gaan momenteel berichten rond van een speakertje dat 30x beter presteerd dan dat hij kost, hij speelt volgens de tester speakers van 3000 euro het schaamrood op de kaken. Kijk als je er daar 4 van hebt a 129 euro het stuk, de bijpassende center en een echt goede sub, dan heb je voor circa 1600/1750 een set die dus 30x duurdere sets eruit zou spelen, toch een overweging waard.....

    Dan ga ik maar eens goed zoeken welke dat zijn. Beter en goedkoper is natuurlijk iets wat je zeker moet overwegen!

  24. #24

  25. #25

    Standaard

    Vanmiddag er even op uit geweest. Uiteindelijk heb ik naar een B & W speakers staan luiteren. Het was de CM lijn en daar kwam me toch een geluid uit. Ik had aangegeven dat ik het een wel erg dure investering zou gaan vinden. De beste man gaf aan dat ik misschien eerst moet overwegen om alleen de center en de frontspeakers (CM8) aan te schaffen om het later uit te bouwen. Hij zij dat mijn Magnat speakers wellicht voorlopig nog wel als rear speakers zouden kunnen fungeren.

    Het is er al met al niet eenvoudiger op geworden.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •