Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 35 van 35 worden weergegeven.
  1. #26
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheDude32 Bekijk bericht
    Aan de kant van het raam. Het plan is om die helemaal dicht te maken. Datzelfde ga ik doen met het raampje boven de deur, zodat er helemaal geen licht de kamer in komt.
    Dan zou je het kunnen aanpakken als een van de garageprojecten die ik je heb doorgegeven. Wall-to-wall projectie met akoestisch transparant scherm en je weet niet wat je ziet
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  2. #27

    Standaard

    Daar zit ik zeker aan te denken ja. Die schermen zijn alleen redelijk aan de prijs volgens mij. Toch?

  3. #28
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Ook daarin heb je kwaliteitsverschil en is er voor ieder budget wel een oplossing mogelijk. Er is iemand die eigen schermen bouwt met kwaliteitsdoek voor een nette prijs. Je kent hem waarschijnlijk van het HTforum.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Ook daarin heb je kwaliteitsverschil en is er voor ieder budget wel een oplossing mogelijk. Er is iemand die eigen schermen bouwt met kwaliteitsdoek voor een nette prijs. Je kent hem waarschijnlijk van het HTforum.
    Ben die volgens mij wel eens tegengekomen. Wordt toch een lastige keuze, groter scherm door speakers achter het scherm - of een wat kleiner scherm, maar wel meer ruimte tussen de stoelen en het scherm.

  5. #30
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Je hebt ook zgn. in- of on-wallspeakers. Deze zijn ideaal voor dit soort toepassingen. Daarnaast is een kleine gesloten speaker ook een optie, bijv. Sonus Faber Toys. HTforumlid Sonic Circle heeft dit prachtig geïntegreerd in zijn ook redelijk smalle ruimte.

    Bovendien kan je met 1080p bronnen prima dicht op het scherm zitten. Ter vergelijking, ik zit op 330cm van mijn scherm van 110". Zeker met films met zwarte balken is dit zeker niet te dichtbij. Met beeldvullend materiaal is het op het randje, maar wel erg gaaf.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  6. #31

    Standaard

    Dank weer. Ik ga weer verder met de research 1 juni eindelijk de sleutel, dus dan kan ik aan de slag (als de rest van het huis gedaan is). Dan zal ik wel een nieuwe discussie starten met een verslag van de verbouwing.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheDude32 Bekijk bericht
    Of de 10.2's veel beter zijn dan de 10.1's in combinatie met ofwel de 10.5's of de 10.7's.

    De specs die op de 425 speakers staan:

    8 ohms
    100 watt
    88 db sensitivity

    Hierbij een foto:

    In een opstelling met jouw huidige centre zal de 10.2 beter zijn. Dit heeft te maken met de verhouding tussen de belastbaarheid van de luidsprekers en het uitgangsvermogen van de receiver.

    Wil je een stel 10.1's als 'surrounds' gaan gebruiken, dan wil ik je aanraden om voor een kleinere 'centre' te kiezen en deze in een 5.1 opstellingen met middels 'bi-amping' aangesloten zuilen te gebruiken of een 7.1 met 10.2's als 'fronts' en een 10.CC als centre. Op deze manier zullen de verhoudingen beter kloppen en zal je dus ook een mooier geluidsbeeld hebben.

    De 425's zitten volgens mij tussen de 10.1 en de 10.2 in. Deze zou je wanneer je besluit om een 7.1-opstelling met jouw huidige 'centre' te maken, als 'surround-back' kunnen gebruiken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    De 425's zitten volgens mij tussen de 10.1 en de 10.2 in. Deze zou je wanneer je besluit om een 7.1-opstelling met jouw huidige 'centre' te maken, als 'surround-back' kunnen gebruiken.
    Dan ga ik voor de 10.7 als fronts en 10.2 als rears met mijn 425's als surround back idd. Aangezien ik ze niet allemaal tegelijk kan aanschaffen, ga ik eerst voor de 10.7 met 425 als surround en daarna komende 10.2's erbij. Dan weet ik sowieso zeker dat de 5.1 opstelling goed op elkaar afgesteld is. Of is mijn sub (mivoc) dan weer de zwakke schakel?

    Ik ben me nu helemaal aan het inlezen op isolatie ed, man o man... dat is ook een boel informatie!

  9. #34

    Standaard

    Ik denk dat bij een deze samenstelling zowel de receiver als de sub een zwakke schakel zijn. De receiver is volgens mij niet krachtig genoeg zijn om de gewone luidsprekers onder controle te houden.

    Als ik een dedicated ruimte wil zal ik ook moe worden bij het lezen van alle informatie die nodig is voor een goed resultaat. Dit is (ook) een reden waarom ik (nu nog) geen dedicated ruimte wil.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #35

    Standaard

    Het is volgens mij ook maar net hoe hoog je de lat legt. Daarbij zijn dingen altijd nog te upgraden.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •