Pagina 29 van 34 EersteEerste ... 19252627282930313233 ... LaatsteLaatste
De resultaten 701 tot 725 van 832 worden weergegeven.
  1. #701

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Dat is zeker een idee Herman. Ik vraag me alleen af of het verstandig is voor de blokjes om ze vanuit standby uit te schakelen met dit systeem ipv de knopjes op de blokjes zelf te gebruiken. Als dit veilig is dan is het zeker een optie om in overweging te nemen.
    Thnx voor de tip.
    Mmm.... snap het even niet, ik dacht dat je ze niet in standby wilde laten omdat ze dan alsnog warm
    bleven, en warmte betekent natuurlijk ook stroomverbruik, ook al zit je daar niet echt mee

    Ik dacht dat je, omdat ze toch al redelijk vintage zijn, uit veiligheidsoverwegingen ze echt helemaal
    wilde uitschakelen, daarvoor kwam ik met het idee van die met een AB bedienbare aan/uit
    schakelaar. Je zet ze met de hand op standby en daarna schakel je ze compleet uit en weer in(op standby),
    je kan dat ook testen met eerst de gewone stekker van een 7 doos in en uit het stopcontact te halen en
    zien hoe ze daar op reageren. Kan begrijpen dat je niet elke keer een stekker uit het stopcontact wil trekken,
    daarvoor dan die schakelaar die je achter je kast kan wegwerken, omdat het niet IR is kan de schakelaar
    uit het zicht blijven.

    Best wel even voor je gespeurd op het grote web, maar nergens staat vermeld hoeveel de MA 500 in standby
    verbruikt, wel staat er bij de MA 700 dat ze 3,5 watt verbruiken in standby, dat ze het bij de MA 500 niet
    vermelden doet me vermoeden dat ze zich moeten schamen, dat ze warm blijven doet ook al vermoeden
    dat het zeker veel meer zal zijn dan 3.5 watt, want daar houd je een eindtrap niet warm mee.

    Denk dat je er goed over hebt nagedacht om ze toch helemaal uit te schakelen als je niet thuis bent
    of veilig wilt slapen, de leeftijd van de blokjes zou zomaar ergens rond de 20 jaar kunnen liggen?

    Oh.... weer een nieuwe klus, hoop dat je het mooi voor elkaar krijgt om je speakers veilig achter een
    stalen doek te krijgen, kinderhandjes en rondvliegend speelgoed, ja kan me er iets bij voorstellen
    Have fun and enjoy your collection

  2. #702
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  3. #703
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Dit was jaren geleden gemaakt. Het studioalbum van ons. Ik heb m zelf niet eens....

    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  4. #704

    Standaard

    Leuk dat je muziek maakt.Ik ben zelf naast gamer ook echt een muziek liefhebber.

  5. #705
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Het gaas voor de speakers is besteld dus Dinsdag ga ik starten met het projectje ..
    Ik zeg... Missie alweer geslaagd.
    Wat de Center betreft ben ik nog niet over uit. Ik zit er toch aan te denken om een custom center te maken met 2 woofer en een tweeter in het midden. Nieuwe kist maken hiervoor met de juiste liter inhoud en een nieuwe filter hiervoor. Binnenkort maar eens even info bij Audiolab halen. Maar voor nu ben ik dik tevreden over de nieuwe looks van de Jamo Vtjes.







    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  6. #706
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Het blijkt dus dat Sikaflex 291 alle kunstoffen lijmt behalve ABS.
    Gelukkig heb ik zo'n hete lijmpistool dus kon mooi aan achterkant van roosters puntjes aanbrengen
    om de boel alsnog vast te zetten.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  7. #707
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik weet het nog niet zeker maar de kans is groot dat ik de speakers toch qua met het geven van een nieuwer moderne look, ze ga bekleden met Carbon folie. Ik wil dit dan eerst doen met mijn nieuwe center die ik eventueel ga maken. Om te zien hoe dit uitpakt. Aangezien de speakers al best oud zijn en de nodige gebruikerssporen hebben zit ik toch hier sterk aan te denken. En een Carbon look vind ik gewoon prachtig. Vond ik al met auto's.

    Deze..
    https://www.bol.com/nl/p/3d-carbonfo...pe=typedsearch

    Of deze..
    https://www.bol.com/nl/p/3d-carbon-c...6itm_role%3Din
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  8. #708
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Dat center projectje heb ik afgeblazen.. Wat een gedoe.. Carbon folie mislukt natuurlijk. De bekisting ging prima..
    Maar de afwerking was een drama. Valt erg tegen om dit echt strak voorelkaar te krijgen. Dus ik heb gewoon mijn bestaande Concert II "center" een raster gegeven net als de overige Concert Veetjes. Prima zo..


    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  9. #709
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    De MA500 blokken van Marantz blijven in standby mode redelijk warm. Niet heet ofzo maar een beetje warm.
    Dat is denk ik niet erg want dit staat ook in manual volgens mij. Toch wil ik ze volledig uitschakelen als ik weg ben en er verder niemand thuis is of als er geslapen wordt. Dat kan natuurlijk volgens mij door eerst naar standby te gaan en dan de power knopje aan de voorkant te gebruiken om volledig uit te schakelen. Moet geen probleem zijn lijkt me.




    Nu mijn vraag..
    Op mijn Marantz SR7011 zit alleen een standby mode op en niet met het knopje een volledige uit geschakelde stand zeg maar. Met mijn Onkyo TX-NR3008 gebruikte ik zo'n stroomschakelaar die je rechtstreeks in het stopcontact moest doen. Een hoofdschakelaar zeg maar.
    Kan het ook slecht voor de 7011 zijn om weer met hoofdschakelaar te gaan werken om zo het stroom compleet uit te schakelen? En kan dat ook met de MA500 blokjes.,. Zou fijn zijn als dit geen kwaad kon. Dan ga ik weer met een fijner gevoel van huis..

    Dat aan/uitschakelen met de MA500 blokjes. Kan dat ook met een hoofdschakelaar vanuit stand-by mode? Dus dat ik niet 7x een knopje in moet drukken en dus de knopjes ingedrukt laten? Of is dat schadelijk voor de blokjes en dat ik dan toch beter 7x knoppie moet drukken?
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  10. #710

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Dat aan/uitschakelen met de MA500 blokjes. Kan dat ook met een hoofdschakelaar vanuit stand-by mode? Dus dat ik niet 7x een knopje in moet drukken en dus de knopjes ingedrukt laten? Of is dat schadelijk voor de blokjes en dat ik dan toch beter 7x knoppie moet drukken?
    Er zijn verschillende soorten schakelaars, doch de schakelaar zelf heeft als enige functie contact-maken of -breken. Had al voorgesteld dat je zelf als proef voor schakelaar gaat spelen door de stekker van de verdeeldoos waarop alle zeven monoblokken zitten in en uit het stopcontact te halen, als dat zonder ploffen of harde klikken gebeurt, lijkt het mij dat er dan niets in de weg staat om die taak dan door een op afstandbedienbare schakelaar te laten doen.. Met andere woorden, door het zelf te ervaren ben je zeker van de uitkomst. Denk dat het geen kwaad kan, heb hier zelf 5 van die schakelaars in gebruik, al schakelen ze hier enkel het licht op afstand, die ik je als voorbeeld gaf kunnen per schakelaar 2300 watt schakelen, je blokjes komen samen op 7x230 watt = 1610 watt, dat moet geen probleem zijn. Dus alleen nog wel even goed opletten welke je aanschaft.....WANT er zijn er ook die maar MAX 1000 watt kunnen schakelen en dat is in jouw geval tekort!!!! Heb overigens nog 1 helemaal nieuw setje, nog helemaal in blisterverpakking(1 AB en 3 schakelaars), over, ligt hier al een heel tijdje niets te doen en heb het toen zelf voor een lief prijsje gekocht, je weet me te bereiken
    Have fun and enjoy your collection

  11. #711

    Standaard

    Jammer van je centerproject. Maar zoiets valt of staat natuurlijk met een mooie afwerking... Misschien eens rustig de tijd er voor nemen?

    Ik heb mezelf ook 2 stuks eindversterkers kado gedaan. Het zwaardere broertje van de MA500. De MA700 dus. Helemaal gereviseerd met nieuwe onderdelen erin.
    Voorlopig maar 2, puur voor de beide hoofdspeakers. Nu nog bedenken waar ze neer te zetten....
    Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
    LG 60PB560V PLASMA TV
    Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
    Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / 4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000
    canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlinks en HDMI's

  12. #712

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Dat aan/uitschakelen met de MA500 blokjes. Kan dat ook met een hoofdschakelaar vanuit stand-by mode? Dus dat ik niet 7x een knopje in moet drukken en dus de knopjes ingedrukt laten? Of is dat schadelijk voor de blokjes en dat ik dan toch beter 7x knoppie moet drukken?
    Als de hoofd-voeding ook aktief blijft in de wacht-stand, is het -vanwege de inschakel-verschijnselen- vaak verstandiger om ze niet tegelijk in- en uit te laten schakelen. Wanneer je een MA500 (weer) aansluit op de netspanning, zal deze een hoge stroomsterkte vraagt om de condensatoren op te laden en als meerdere apparaten dit tegelijk doen, heb je kans dat andere toestellen even geen voldoende spanning krijgen en zichzelf daardoor uitschakelen. In dat geval is het dus beter om ze afzonderlijk aan en uit te schakelen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #713
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Thnx alledrie voor de de reacties.
    @ Herman.. Ik app je wel even morgen.
    @ Age.. Toch maar overstag met de eindtrappen.. Gefeliciteerd. Krijg je zeker geen spijt van.
    @ Gerco.. Bedankt voor je duidelijke uitleg..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  14. #714

    Standaard

    ja...hahahaha. Maar ik wilde wat zwaarder dan die MA500. En kwam deze tegen, als ik de foto's moet geloven is alles vervangen en kunnen ze weer jaren mee.
    Laat je die van jou nog nakijken?
    Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
    LG 60PB560V PLASMA TV
    Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
    Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / 4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000
    canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlinks en HDMI's

  15. #715

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Thnx alledrie voor de de reacties.
    @ Herman.. Ik app je wel even morgen.
    @ Age.. Toch maar overstag met de eindtrappen.. Gefeliciteerd. Krijg je zeker geen spijt van.
    @ Gerco.. Bedankt voor je duidelijke uitleg..
    Mijn Phone stuk of de jouwe? (niks ontvangen, alles goed?)
    Have fun and enjoy your collection

  16. #716
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mijn Phone stuk of de jouwe? (niks ontvangen, alles goed?)
    Even druk dagje gehad Herman.. Morgen app ik je..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  17. #717
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 2cvman Bekijk bericht
    ja...hahahaha. Maar ik wilde wat zwaarder dan die MA500. En kwam deze tegen, als ik de foto's moet geloven is alles vervangen en kunnen ze weer jaren mee.
    Laat je die van jou nog nakijken?

    Er zijn volgens de vorige eigenaren 5 nagekeken. De eerste 2 die ik gekocht had weet ik het niet van. Maar ze doen het prima dus ik ga ze voorlopig niet na laten kijken.

    Voor mij zijn de MA500 zwaar genoeg..In feite heb ik nu eigenlijk gewoon een 7-kanaals eindtrap in losse componenten. Ook best een voordeeltje mocht 1 van de trappen het begeven. Ben ik ze niet allemaal kwijt voor reparatie..Maar vooralsnog werken ze perfect..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  18. #718

    Standaard

    Top, ik kom zeker binnenkort weer eens voor een bakkie!!
    Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
    LG 60PB560V PLASMA TV
    Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
    Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / 4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000
    canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlinks en HDMI's

  19. #719
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 2cvman Bekijk bericht
    Top, ik kom zeker binnenkort weer eens voor een bakkie!!
    Altijd welkom Age..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  20. #720
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Om toch weer even terug te komen op HDMI kabels.
    Ik heb me vergist en duurdere kabels maakt wel degelijk verschil!! Ik zat fout in een discussie een tijd geleden en neem mijn woorden terug.

    Ik had last van drop-outs met het upscalen naar 4K met mijn Marantz. Toen toch maar op aanraden van iemand duurdere HDMI kabels gekocht.
    Nu heb ik dus om te beginnen 1x kabel van PS4 naar Marantz en 1x kabel van Marantz naar TV. Kabels zijn van RU Connected.
    Ben er erg blij mee en uiteindelijk wil ik alle HDMI kabels gaan vervangen voor RU Connected kabels.
    Gister de hele avond fanatiek gegamed en geen enkele drop-out gehad. Qua beeld en geluid weet ik niet of het beter is geworden.
    Kan de kabels niet side by side vergelijken. Maar achteruit gegaan ben ik zeker niet.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  21. #721

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Om toch weer even terug te komen op HDMI kabels.
    Ik heb me vergist en duurdere kabels maakt wel degelijk verschil!! Ik zat fout in een discussie een tijd geleden en neem mijn woorden terug.

    Ik had last van drop-outs met het upscalen naar 4K met mijn Marantz. Toen toch maar op aanraden van iemand duurdere HDMI kabels gekocht.
    Nu heb ik dus om te beginnen 1x kabel van PS4 naar Marantz en 1x kabel van Marantz naar TV. Kabels zijn van RU Connected.
    Ben er erg blij mee en uiteindelijk wil ik alle HDMI kabels gaan vervangen voor RU Connected kabels.
    Gister de hele avond fanatiek gegamed en geen enkele drop-out gehad. Qua beeld en geluid weet ik niet of het beter is geworden.
    Kan de kabels niet side by side vergelijken. Maar achteruit gegaan ben ik zeker niet.
    bij de ingebruikname van de speler

    Dropouts? als je daarmee bedoeld hij doet het af en toe wel of af en toe niet deed....

    Had het niet gemeld in mijn gebruikerservaring met de Samsung blu ray speler, en dat had ik misschien wel even moeten doen, maar
    was het alweer vergeten omdat het alleen speelde bij de ingebruikname van de speler.

    Toen ik de speler aansloot op een HDMI kabel die reeds aangesloten was op de receiver kon ik de speler maar moeilijk
    "vinden" met de AB van de receiver, ben wel eens ongeduldig en HDMI heeft altijd even tijd nodig voor de handshake dus
    gaf de schuld aan mijn ongeduld toen ik de speler dan uiteindelijk wel vond. Heb de speler toen afgesteld en de settings gegeven
    die nodig waren om er volldig gebruik van te kunnen maken en alles werkte perfect.

    Helaas, kreeg een volgende keer weer problemen met het "vinden" van de speler en gaf wederom mijn ongeduld
    de schuld. De dag erop was het goed raak en kon ik de speler helemaal niet meer vinden, komt ook nog omdat de
    speler een zeer slechte indicatie heeft of hij nu aan of uit staat en dat helpt niet mee. Maar omdat alle andere
    apparatuur wel goed te vinden was met de receiver moest er dus ergens een probleem zijn met de speler of kabel
    zelf.

    Eerst de HDMI kabel van 1 van mijn andere spelers uit hun kont getrokken, die werkten immers zonder probleem,
    en daarop de Samsung aangesloten en toen werd ie wel weer probleemloos gevonden.


    Heb zat HDMI kabeltjes liggen, dus er maar ergens 1 vandaan getrokken, was volgens het zakje een HQ, iets
    met hoge kwaliteit etc. etc. kabel. Deze kabel aangesloten....... en de speler werd ook direct gevonden en heb
    sindsdien geen last meer gehad. Oh..... die HQ kabels was ook maar een €6,-- kabeltje.

    Heb later nog wel op het internet gelezen dat de speler heel veel problemen had met gevonden te worden,
    er waren veel meer mensen met problemen.

    Ja..... de moraal van het verhaal...... ook tussen goedkope kabeltjes onderling zit verschil, maar het hoeft
    dus niet duur te zijn om toch goed te zijn, dat blijkt ook uit mijn 10 meter lange kabel tussen de receiver en de
    beamer, kostte nog geen €10,-- en werkt ook nog steeds perfect. Zo'n lange kabel is wel een stukje dikker
    dan een korte kabel, zal ook wel iets te maken hebben met weerstand, net als bij speakersnoer.
    De Samsung speler zelf zal wel een zwak signaaltje uitsturen en verliest bij het minste of geringste signaal
    over de kabel en wordt dan niet gevonden...... HDMI, hij doet het wel of hij doet het niet.

    BTW...... ik houd niemand tegen om dure kabels te kopen, moeten ze allemaal zelf weten, maar nodig
    is het echt niet, als ie het doet is het goed.

    Oh...... en wat jij een duurdere kabel vind is voor de super freaks nog een vod, ook daar is het begrip
    goedkoop en duur wel eens de weg kwijt
    Have fun and enjoy your collection

  22. #722

    Standaard

    Ik heb ze ook van RU connected. Zijn mooie degelijke kabels voor relatief weinig geld. Wat ik vooral beter vind dan de echt goedkope zooi zijn de stekkers.
    Ik denk dat daar wel een grote winst in zit.
    Ik ik hou graag van eenheid. Dus alle kabels van dat merk genomen. Geen spijt van!
    Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
    LG 60PB560V PLASMA TV
    Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
    Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / 4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000
    canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlinks en HDMI's

  23. #723

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Om toch weer even terug te komen op HDMI kabels.
    Ik heb me vergist en duurdere kabels maakt wel degelijk verschil!! Ik zat fout in een discussie een tijd geleden en neem mijn woorden terug.

    Ik had last van drop-outs met het upscalen naar 4K met mijn Marantz. Toen toch maar op aanraden van iemand duurdere HDMI kabels gekocht.
    Nu heb ik dus om te beginnen 1x kabel van PS4 naar Marantz en 1x kabel van Marantz naar TV. Kabels zijn van RU Connected.
    Ben er erg blij mee en uiteindelijk wil ik alle HDMI kabels gaan vervangen voor RU Connected kabels.
    Gister de hele avond fanatiek gegamed en geen enkele drop-out gehad. Qua beeld en geluid weet ik niet of het beter is geworden.
    Kan de kabels niet side by side vergelijken. Maar achteruit gegaan ben ik zeker niet.
    Dat is totaal geen bewijs Geoffrey. Als je goede nieuwe goedkope kabels had gekocht, zou het ook wel opgelost zijn. Het enige wat dit zegt, is dat je een probleem had met je oude kabels; misschien waren die niet geschikt voor 4K of waren ze niet goed.
    Natuurlijk moet je het zelf weten; persoonlijk vind ik het geld weggooien, maar ieder zijn ding natuurlijk.

  24. #724

    Standaard

    Met beeld zal je moeilijk verschil zien maar in geluid hoor ik wel degelijk verschil tussen HDMI kabels.
    Lg oled 65e6v-onkyo rz900 thx-onkyo bdp 809 thx-teufel system 5.2.2 thx.
    Cambridge audio cxuhd dolby vision-audioguest-dedicated ht.

  25. #725
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Onderschat de kracht van suggestiviteit niet. Als jij je heel goed kan inbeelden dat de auto waarin je zit geen Opel, maar een rode Ferrari is, rijdt hij echt een heel stuk lekkerder.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 29 van 34 EersteEerste ... 19252627282930313233 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •