Pagina 28 van 34 EersteEerste ... 18242526272829303132 ... LaatsteLaatste
De resultaten 676 tot 700 van 832 worden weergegeven.
  1. #676

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Volgens mij de 2e generatie..
    Dat is de 1ste.
    Ik heb die destijds een maand na release gekocht en heb er toen 600 Euro voor betaald.

    Wat een next-gen gevoel gaf dat beest.

  2. #677
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Dat is de 1ste.
    Ik heb die destijds een maand na release gekocht en heb er toen 600 Euro voor betaald.

    Wat een next-gen gevoel gaf dat beest.

    Maar de 1e had toch 4 usb ingangen? En een chromen plaatje? Deze heeft 2 USB ingangen en een alu plaatje. En volgens mij kon je met de 1e generatie dat klepje aan de voorkant open klappen. Deze zit vast..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  3. #678

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Maar de 1e had toch 4 usb ingangen? En een chromen plaatje? Deze heeft 2 USB ingangen en een alu plaatje. En volgens mij kon je met de 1e generatie dat klepje aan de voorkant open klappen. Deze zit vast..
    Dat grote model dat jij daar hebt staan is dat er ook in 2 versies geweest dan ?
    Hoeveel USB hij had ben ik echt kwijt.

  4. #679
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Dat grote model dat jij daar hebt staan is dat er ook in 2 versies geweest dan ?
    Hoeveel USB hij had ben ik echt kwijt.
    Dit is de eerste generatie.. Deze heb ik nog wel gehad. Had ook een grotere hdd. Wordt volgens mij nog steeds als beste generatie beschouwd.


    Dit is de 2e generatie.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  5. #680

    Standaard

    Ja die eerste moet ik dan gehad hebben want ik kocht hem toen hij net uit was hier in NL.

    Een tijd na garantie liet door warmte wat chip gebeuren los waardoor ik weer een nieuwe heb moeten kopen.Had er flink wat tijd inzitten hoor

    En dat werd dit model:

  6. #681
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Ja die eerste moet ik dan gehad hebben want ik kocht hem toen hij net uit was hier in NL.

    Een tijd na garantie liet door warmte wat chip gebeuren los waardoor ik weer een nieuwe heb moeten kopen.

    En dat werd dit model:
    Dit is de 3e generatie alweer.. De slim modellen vind ik toch de mooiste...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  7. #682

    Standaard

    1ste PS3 game:



    Wat een geweldige arcade racer

  8. #683
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    1ste PS3 game:



    Wat een geweldige arcade racer
    Ik weet echt niet meer wat mijn eerste PS3 game was. Van de PS2 was dat Tekken Tag Tournament. Dat weet ik nog wel..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  9. #684

    Standaard

    Dat is nu bijna niet meer denkbaar dat de consument 600 Euro[PS3 bij release] betaald voor een console.

    Los van bijna geen exclusieve content gaat de prijs denk een probleem worden voor de X [499] Je zou denken dat Microsoft een leuke bundel maakt met Forza7 maar niets van dat.Ik vind het een vette console maar ik denk dat hij keihard gaat floppen.


    Heel het X gebeuren leeft totaal niet op het web.Ja een handjevol hardcore-gamers die gaan hem halen.

    Ga jij hem in november wel aanschaffen ?

    Verder zullen we het hier wee bij je Home-Theater discussie houden
    Laatst aangepast door jeroeni : 25-08-2017 om 12:00

  10. #685
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Ga jij hem in november wel aanschaffen ?
    Ik zit er wel aan te denken om de X te kopen tzt.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Verder zullen we het hier wee bij je Home-Theater discussie houden
    Consoles en PC zijn in mijn ogen ook HT gerelateerde componenten, dus reageer hier er maar op los over..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  11. #686

    Standaard

    Precies
    Met die X haal je ook nog eens een UHD speler in huis die Atmos ondersteund.

    Voor film freaks die UHD Blur-ray willen kijken en af en toe een spelletje willen spelen lijkt me de X zo gek nog niet.zeker als men nu nog geen UHD speler heeft.

  12. #687
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Precies
    Met die X haal je ook nog eens een UHD speler in huis die Atmos ondersteund.
    Dit is ook precies de reden waarvoor ik deze zou kopen..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  13. #688

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Dit is ook precies de reden waarvoor ik deze zou kopen..
    Dan is heel mijn punt over die exclusieve content voor jou niet van toepassing.

    Ik heb mijn film en game gebeuren gescheiden in de kamer dus ik kan prima verder met de Pro.Zo kan ik en mijn vriendin toch ieder zijn ding doen.

  14. #689
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik ga weer een nieuw projectje starten. Ik wil toch mijn speakers laten "zien". Ik ga de frontjes aanpakken. Ik wil het stof gaan vervangen voor gaas.
    Niet alleen voor de looks maar ook voor bescherming van grijpgrage kinderhandjes..
    Ik kwam op het idee toen ik deze speakers zag. Ik ga dit racegaas van kunstof bestellen in de zwarte kleur.
    Het is eigenlijk heel simpel te maken en kan mooi het bestaande frame van mijn speakers gebruiken.

    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  15. #690
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Denk om resonanties...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #691
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Denk om resonanties...



    Thnx voor de tip Claudio en ga er natuurlijk rekening mee houden.


    Even een vraagje.


    De MA500 blokken van Marantz blijven in standby mode redelijk warm. Niet heet ofzo maar een beetje warm.
    Dat is denk ik niet erg want dit staat ook in manual volgens mij. Toch wil ik ze volledig uitschakelen als ik weg ben en er verder niemand thuis is of als er geslapen wordt. Dat kan natuurlijk volgens mij door eerst naar standby te gaan en dan de power knopje aan de voorkant te gebruiken om volledig uit te schakelen. Moet geen probleem zijn lijkt me.




    Nu mijn vraag..
    Op mijn Marantz SR7011 zit alleen een standby mode op en niet met het knopje een volledige uit geschakelde stand zeg maar. Met mijn Onkyo TX-NR3008 gebruikte ik zo'n stroomschakelaar die je rechtstreeks in het stopcontact moest doen. Een hoofdschakelaar zeg maar.
    Kan het ook slecht voor de 7011 zijn om weer met hoofdschakelaar te gaan werken om zo het stroom compleet uit te schakelen? En kan dat ook met de MA500 blokjes.,. Zou fijn zijn als dit geen kwaad kon. Dan ga ik weer met een fijner gevoel van huis..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  17. #692

    Standaard

    ziet er top uit!!
    heb je snel bij elkaar gescharreld..... Wat was je nu kwijt per stuk? Mag via app hoor
    Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
    LG 60PB560V PLASMA TV
    Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
    Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / 4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000
    canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlinks en HDMI's

  18. #693
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 2cvman Bekijk bericht
    Wat was je nu kwijt per stuk? Mag via app hoor
    Hey Age.. Thnx..
    Je mag het best weten dat als ik de laatste 2 NAD's verkocht heb ongeveer kiet heb gedraaid. Ik schiet er een beetje bij in omdat ik de NAD's voor een beurt heb weggebracht.
    Heb ik het eigenlijk over reiskosten van Lemmer naar Harlingen. Op deze manier ben ik er wel achter gekomen dat ik enorm blij ben met de MA500 blokjes..
    Ik ben er ook achter dat het geen probleem is om de MAtjes handmatig uit te schakelen. De 7011 laat ik wel op Stand-By staan. Jammer alleen dat als ik de MAtjes weer inschakel ze niet eerst naar Stand-By modes gaan maar gelijk "aan" gaan. Maar ja.. Zo voldoet het ook prima.. Ze gaan alleen uit als er niemand thuis is of als we allemaal slapen.

    Het gaas voor de speakers is besteld dus Dinsdag ga ik starten met het projectje ..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  19. #694

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Dit is de eerste generatie.. Deze heb ik nog wel gehad. Had ook een grotere hdd. Wordt volgens mij nog steeds als beste generatie beschouwd.


    Dit is de 2e generatie.
    Zijn hier beiden nog aanwezig Oh.... en werken ook beiden nog prima, de eerste is zelfs
    maar kort in gebruik geweest en ging omdat hij teveel herrie maakte met blu rays afspelen
    dan ook al snel zijn originele doos weer in nadat er een standalone BR speler voor in de plaats
    was gekomen. De eerste heeft nog software die het mogelijk maakt om PS 2 games mee te spelen,
    heeft niet de updates gekregen die hem daar van afhielpen.

    Dat is nu bijna niet meer denkbaar dat de consument 600 Euro[PS3 bij release] betaald voor een console.

    Los van bijna geen exclusieve content gaat de prijs denk een probleem worden voor de X [499] Je zou denken dat Microsoft een leuke bundel maakt met Forza7 maar niets van dat.Ik vind het een vette console maar ik denk dat hij keihard gaat floppen.


    Heel het X gebeuren leeft totaal niet op het web.Ja een handjevol hardcore-gamers die gaan hem halen.

    Ga jij hem in november wel aanschaffen ?

    Verder zullen we het hier wee bij je Home-Theater discussie houden
    Kan me nog herinneren dat hier de PS2 werd aangeschaft, al weer bijna 20 jaar
    geleden en de vraagprijs was toen FL1000,-- en dat was toendertijd ook een
    hele bult geld. Staat hier ook nog ergens, kan me er van herinneren dat het
    maar een heel magere DVD speler was, maar daar was hij toen ook niet voor
    gebruikt, daar had ik gelukkig betere alternatieven voor.

    HT, ja dat is toch wel iets anders dan het gamen, maar idd.... de apparatuur komt
    wel steeds dichter tot elkaar en met de juiste verbindingen speelt zo'n beetje
    alles met elkaar samen, het is dan ook wel iets van de laatste paar jaren dat alles
    via het netwerk aardig met elkaar weet te "praten". HT gaat over films en dit is
    dan ook een film forum, voor gamers zijn er heel veel gamers forums, toch is
    het best wel aardig dat je op dit forum op een bepaald plekje ook je ei over
    games en alles wat daar mee te maken heeft kwijt kunt.

    De X Box X..... of die er hier gaat komen? nah..... ik hoorde hier ook eerst iets over
    de Switch en dat hoefde allemaal niet, want dit en dat en dit..... en plots moest het
    met spoed allemaal aangeschaft worden en..... staat dat hier met de betere controllers
    etc etc etc ook te spelen. De X Box X..... zal er ook wel komen, maar dat is dan als ik
    het goed begrepen heb wel afhankelijk van het spelaanbod.
    Have fun and enjoy your collection

  20. #695

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Thnx voor de tip Claudio en ga er natuurlijk rekening mee houden.


    Even een vraagje.


    De MA500 blokken van Marantz blijven in standby mode redelijk warm. Niet heet ofzo maar een beetje warm.
    Dat is denk ik niet erg want dit staat ook in manual volgens mij. Toch wil ik ze volledig uitschakelen als ik weg ben en er verder niemand thuis is of als er geslapen wordt. Dat kan natuurlijk volgens mij door eerst naar standby te gaan en dan de power knopje aan de voorkant te gebruiken om volledig uit te schakelen. Moet geen probleem zijn lijkt me.




    Nu mijn vraag..
    Op mijn Marantz SR7011 zit alleen een standby mode op en niet met het knopje een volledige uit geschakelde stand zeg maar. Met mijn Onkyo TX-NR3008 gebruikte ik zo'n stroomschakelaar die je rechtstreeks in het stopcontact moest doen. Een hoofdschakelaar zeg maar.
    Kan het ook slecht voor de 7011 zijn om weer met hoofdschakelaar te gaan werken om zo het stroom compleet uit te schakelen? En kan dat ook met de MA500 blokjes.,. Zou fijn zijn als dit geen kwaad kon. Dan ga ik weer met een fijner gevoel van huis..
    De meeste receivers hebben geen hoofd-schakelaar meer vanwege het lage energie-verbruik in de slaap-stand(standby) en dat ze een (afgeschermde) schakelende voeding hebben. Een schakelende voeding wil zeggen dat deze bepaalt hoe het toestel in en uit schakelt. In het gedeelte wat in de slaap-stand aktief blijft zit nl. ook een regelaar voor de voedingsspanning. Deze moet er voor zorgen dat alle micro-elektronica in beide standen een stabiele spanning(Volt) krijgen. Wanneer je het toestel met een hoofd-schakelaar in en uit zou schakelen, is deze niet meer stabiel en zal dit ten koste gaan van de levensduur van het apparaat. Het is daarom vaak verstandiger om de slaap-stand te gebruiken en het apparaat helemaal uit te schakelen wanneer je op vakantie gaat of even wanneer het een storing heeft.

    Hoe dit bij de MA500 blokken werkt is mij niet bekend. Het kan zijn de hoofd-voeding ook in slaap-stand blijft werken en dat het apparaat daarom een beetje warm is. Over het algemeen zit er weinig micro-elektronica in een eindversterker en daarom zou je deze aan en uit mogen schakelen wanneer je meer dan 4 uur in de slaap-stand moeten staan.

    Een stroom-schakelaar is ook een sluip-verbruiker. Deze verbuikt dus ook energie als deze het daarop aangesloten apparaat uitgeschakeld heeft. Je kunt deze het beste gebruiken wanneer een apparaat geen slaap-stand heeft of een onveilige zoals bij oudere CRT-TV's.

    Om een antwoord te geven op jouw vraag:
    De receiver kun je het beste gewoon op standby laten staan en als de MA500's na een uur in de slaap-stand niet afgekoeld zijn, zou je deze met een stroom-schakelaar kunnen schakelen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 27-08-2017 om 14:22
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  21. #696

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Hey Age.. Thnx..
    Je mag het best weten dat als ik de laatste 2 NAD's verkocht heb ongeveer kiet heb gedraaid. Ik schiet er een beetje bij in omdat ik de NAD's voor een beurt heb weggebracht.
    Heb ik het eigenlijk over reiskosten van Lemmer naar Harlingen. Op deze manier ben ik er wel achter gekomen dat ik enorm blij ben met de MA500 blokjes..
    Ik ben er ook achter dat het geen probleem is om de MAtjes handmatig uit te schakelen. De 7011 laat ik wel op Stand-By staan. Jammer alleen dat als ik de MAtjes weer inschakel ze niet eerst naar Stand-By modes gaan maar gelijk "aan" gaan. Maar ja.. Zo voldoet het ook prima.. Ze gaan alleen uit als er niemand thuis is of als we allemaal slapen.

    Het gaas voor de speakers is besteld dus Dinsdag ga ik starten met het projectje ..
    Bijna kiet...... maar wel een hele berg ervaring rijker en je weet uit eigen hand de verschillen
    tussen beiden, denk dat je voor een klein prijsje er heel veel op vooruit bent gegaan en
    denk dat je zodoende meer overgehouden hebt

    Ik weet dat je alles keurig hebt weggewerkt, niet alleen de audio verbindingen, maar ook
    je stroomtoevoer, je kunt er niet even makkelijk bij.

    Misschien kun je het volgende doen: sluit alle MA blokjes aan op 1 verdeeldoos, de
    verdeeldoos sluit je aan op een stekkerdoos met afstandsbediening, je hebt het bij mij
    ook zien werken met de verlichting, maar zo'n stekkerdoos met AB kan wel een paar duizend
    watt schakelen, dus die 7 blokjes hoeven geen probleem te zijn...... en dan het gemak, met
    1 druk op de knop alles weer uit of aan, dat ook nog eens zonder er voor te hoeven opstaan

    Zo'n setje:



    http://r.twenga.nl/g3.php?pg=VDs4OTQ...ZDgyZDgy&dac=0

    Kost ook nog geen drol ook en ik denk dat het zichzelf redelijk snel terugverdient, immers die
    warmte die ze verbruiken kost wel stroom en als dat zo'n 25 watt per stuk zou zijn, iets waar
    ze vroeger geen probleem mee hadden, maar iets dat nu niet meer is toegestaan, is toch
    zo'n 150watt/pu en dat is op jaarbasis toch echt iets dat je niet wil weggooien, Doet me denken
    aan tante, die bleef ook warm, ze verstookte in standby 75watt per uur, ja..... dat was toch
    echt vet vermotten, vind het niet gek dat er nu regels zijn dat dat niet meer mag, niet alleen
    voor mijn of jou beurs(we geven beiden niet zo om het stroomverbruik voor onze hobby), maar
    wel om het milieu, want wij waren niet de enigen met zulke vermotters van electra.

    Denk dat je het doet voor je veiligheid, nou met deze oplossing bespaar je ook nog eens heel
    makkelijk een paar euro al zou je ze maar 12 uur per dag uithebben en zou het standby verbruik
    van alle 7 samen 100 watt/pu zijn, is dat 1.2 Kilowatt maal 365 x €0.25 = €91,25

    Tel uit je winst, veiliger, zuiniger en makkelijk met een AB
    Have fun and enjoy your collection

  22. #697
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Bijna kiet...... maar wel een hele berg ervaring rijker en je weet uit eigen hand de verschillen
    tussen beiden, denk dat je voor een klein prijsje er heel veel op vooruit bent gegaan en
    denk dat je zodoende meer overgehouden hebt

    Ik weet dat je alles keurig hebt weggewerkt, niet alleen de audio verbindingen, maar ook
    je stroomtoevoer, je kunt er niet even makkelijk bij.

    Misschien kun je het volgende doen: sluit alle MA blokjes aan op 1 verdeeldoos, de
    verdeeldoos sluit je aan op een stekkerdoos met afstandsbediening, je hebt het bij mij
    ook zien werken met de verlichting, maar zo'n stekkerdoos met AB kan wel een paar duizend
    watt schakelen, dus die 7 blokjes hoeven geen probleem te zijn...... en dan het gemak, met
    1 druk op de knop alles weer uit of aan, dat ook nog eens zonder er voor te hoeven opstaan

    Zo'n setje:



    http://r.twenga.nl/g3.php?pg=VDs4OTQ...ZDgyZDgy&dac=0

    Kost ook nog geen drol ook en ik denk dat het zichzelf redelijk snel terugverdient, immers die
    warmte die ze verbruiken kost wel stroom en als dat zo'n 25 watt per stuk zou zijn, iets waar
    ze vroeger geen probleem mee hadden, maar iets dat nu niet meer is toegestaan, is toch
    zo'n 150watt/pu en dat is op jaarbasis toch echt iets dat je niet wil weggooien, Doet me denken
    aan tante, die bleef ook warm, ze verstookte in standby 75watt per uur, ja..... dat was toch
    echt vet vermotten, vind het niet gek dat er nu regels zijn dat dat niet meer mag, niet alleen
    voor mijn of jou beurs(we geven beiden niet zo om het stroomverbruik voor onze hobby), maar
    wel om het milieu, want wij waren niet de enigen met zulke vermotters van electra.

    Denk dat je het doet voor je veiligheid, nou met deze oplossing bespaar je ook nog eens heel
    makkelijk een paar euro al zou je ze maar 12 uur per dag uithebben en zou het standby verbruik
    van alle 7 samen 100 watt/pu zijn, is dat 1.2 Kilowatt maal 365 x €0.25 = €91,25

    Tel uit je winst, veiliger, zuiniger en makkelijk met een AB
    Dat is zeker een idee Herman. Ik vraag me alleen af of het verstandig is voor de blokjes om ze vanuit standby uit te schakelen met dit systeem ipv de knopjes op de blokjes zelf te gebruiken. Als dit veilig is dan is het zeker een optie om in overweging te nemen.
    Thnx voor de tip.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  23. #698
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    De meeste receivers hebben geen hoofd-schakelaar meer vanwege het lage energie-verbruik in de slaap-stand(standby) en dat ze een (afgeschermde) schakelende voeding hebben. Een schakelende voeding wil zeggen dat deze bepaalt hoe het toestel in en uit schakelt. In het gedeelte wat in de slaap-stand aktief blijft zit nl. ook een regelaar voor de voedingsspanning. Deze moet er voor zorgen dat alle micro-elektronica in beide standen een stabiele spanning(Volt) krijgen. Wanneer je het toestel met een hoofd-schakelaar in en uit zou schakelen, is deze niet meer stabiel en zal dit ten koste gaan van de levensduur van het apparaat. Het is daarom vaak verstandiger om de slaap-stand te gebruiken en het apparaat helemaal uit te schakelen wanneer je op vakantie gaat of even wanneer het een storing heeft.

    Hoe dit bij de MA500 blokken werkt is mij niet bekend. Het kan zijn de hoofd-voeding ook in slaap-stand blijft werken en dat het apparaat daarom een beetje warm is. Over het algemeen zit er weinig micro-elektronica in een eindversterker en daarom zou je deze aan en uit mogen schakelen wanneer je meer dan 4 uur in de slaap-stand moeten staan.

    Een stroom-schakelaar is ook een sluip-verbruiker. Deze verbuikt dus ook energie als deze het daarop aangesloten apparaat uitgeschakeld heeft. Je kunt deze het beste gebruiken wanneer een apparaat geen slaap-stand heeft of een onveilige zoals bij oudere CRT-TV's.

    Om een antwoord te geven op jouw vraag:
    De receiver kun je het beste gewoon op standby laten staan en als de MA500's na een uur in de slaap-stand niet afgekoeld zijn, zou je deze met een stroom-schakelaar kunnen schakelen.
    Bedankt voor de heldere uitleg. Een goede uitleg en ook nog eens in Jip en Janneke taal..Top
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  24. #699
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    1ste PS3 game:



    Wat een geweldige arcade racer
    Ik weet het weer Jeroen.. Dit was mijn 1e PS3 game. Ik weet het nog goed dat je geeneens trophy's hiermee kon verzamelen. Dat was er nog niet.



    Ik heb vandaag leuke MGS deals gemaakt in de PSstore.. Ik heb ze nu allemaal..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  25. #700

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik weet het weer Jeroen.. Dit was mijn 1e PS3 game. Ik weet het nog goed dat je geeneens trophy's hiermee kon verzamelen. Dat was er nog niet.



    Ik heb vandaag leuke MGS deals gemaakt in de PSstore.. Ik heb ze nu allemaal..
    De beste MGS die Kojima heeft gemaakt wat mij betreft.
    Dat trophy systeem is idd later gekomen.
    Laatst aangepast door jeroeni : 28-08-2017 om 07:34 Reden: foutje bedankt

Pagina 28 van 34 EersteEerste ... 18242526272829303132 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •