Pagina 27 van 34 EersteEerste ... 17232425262728293031 ... LaatsteLaatste
De resultaten 651 tot 675 van 832 worden weergegeven.
  1. #651

    Standaard

    Eigenlijk heb je een hele berg versterker kracht, en dat voor relatief weinig geld,
    een aparte voorversterker en 4 losse eindversterkers en dat voor minder dan
    ik moest schuiven voor een 1 geintegreerde versterker

    Nu heb ik er de ruimte niet voor, en als ik het had zou ik het waarschijnlijk
    nog niet eens aandurven, maar wie weet als je zo meteen alles klaar hebt
    en alles helemaal is ingeregeld naar je zin, je mij ook weet te overtuigen....
    al zal het dan waarschijnlijk toch nog niet doorgaan omdat ik er de ruimte
    niet voor heb om zo iets indrukwekkends te plaatsen.

    Hoop dat ze helemaal perfect bij Vogelaar vandaan komen en al je verwachtingen
    gaan waarmaken

    Tot zeer binnenkort, jij en Age zijn van harte welkom, liever op vrijdag dan
    op zaterdag, maar ja..... je weet dat ik je op zaterdag uiterlijk om 22:00
    moet uitzwaaien.... moet zondag helaas om 4:00 uur weer op, ook hier
    rollen de euro's niet uit zichzelf de mat op Vrijdag kun je/jullie zo laat
    weg gaan als het maar uitkomt....

    BTW.... prettige vakantie
    Have fun and enjoy your collection

  2. #652
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht

    Tot zeer binnenkort, jij en Age zijn van harte welkom, liever op vrijdag dan
    op zaterdag, maar ja..... je weet dat ik je op zaterdag uiterlijk om 22:00
    moet uitzwaaien.... moet zondag helaas om 4:00 uur weer op, ook hier
    rollen de euro's niet uit zichzelf de mat op Vrijdag kun je/jullie zo laat
    weg gaan als het maar uitkomt....

    BTW.... prettige vakantie
    Zaterdag de 29e komen we even lekker bij jou je systeem bewonderen. Age kan niet op Vrijdag. Wel op Zaterdag. Hij zit met zijn diensten. Rond de klok van 14.00 uur kunnen we bij je zijn. Gezellig.

    Ik hoop ook dat de NAD's fris en fruitig weer terug komen van Vogelaar. Maar ik denk dat dat echt wel goed zit. Een heel leuk winkeltje met allemaal vintage audio spul. Een aantal nieuwe items heeft hij ook staan. Maar deze man verstaat zijn vak wel. Ik zag echt een berg met gerepareerde versterkers, platenspelers, receivers, enz.... staan. Leuk om te zien allemaal. Hij vertelde ook per NAD waar het waarschijnlijk aan ligt en het een veel voorkomend iets is bij de NAD's. Ik heb er het volste vertrouwen in.
    Ik ga wel even een kleine aanpassing in de kast aanbrengen waar de NAD's staan. Ik ga daar stroom aanleggen zodat de stekkers van de NAD's niet langs de audio/speaker kabels meer hoeven te lopen. Altijd beter om stroom gescheiden te houden van audio kabels heb ik geleerd toen ik nog in car-audio zat. De Xtreamer en de 2 HDD's verhuis ik naar boven op de Bluray speler zodat enkel de NAD's op hun desbetreffende plank staan. Foto's volgen nog. Ik gebruik nu inderdaad het linkje van Pepijn voor de foto's.
    Nogmaals bedankt Pep..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  3. #653

    Standaard

    Was het maar vast zaterdag Scheelt mij weer een paar werkdagen

    Zie jullie as zaterdag
    Have fun and enjoy your collection

  4. #654
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ziezoo..

    Ik heb zelf een stekkerbak gemaakt en deze is achter de blurayspeler geplaatst. De Xtreamer en de 2 HDD's zijn naar op de Blurayspeler verhuist.
    Dus nu geen stroomkabels langs audio/speaker kabels meer.
    Ook heb ik een gat geboord in het onderste deel van audiokast recht achter de tegels van mijn rechter Front. Zodat de speakerkabel daar mooi uit
    kan komen en niet meer los ligt in de kast zelf. Morgen linkerkant even doen. Foto's volgen nog zodra de 4 NAD's hun plek weer terug hebben.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  5. #655

    Standaard

    Nog geen berichtje van je gezien.... alles goed gegaan met je 4 eindbakken?

    Druk druk druk met inregelen?

    PS

    Beaudy is zeer content met je cadeautje ik wacht met jouw
    cadeautje tot de wat koudere dagen..... dan schijnt een Beerenburger
    net wat beter tot zijn recht te komen.
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 02-08-2017 om 02:32
    Have fun and enjoy your collection

  6. #656
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard Update Geoffrey's HT

    Ik heb nu diverse aanpassingen in mijn HT gedaan. Ik ben toch niet tevreden met mijn NAD eindtrappen. Niet qua geluid. Daar is niks mee mee.
    Maar ik wil toch eindbakken van Marantz zelf hebben. Dus de NAD's gaan in de verkoop. Sterker nog, de NAD 916 is al verkocht met dikke winst.
    Ik ga nu voor de Marantz MA500 monoblokken en ga er vanavond 2 ophalen. Deze gaan mijn Fronts aansturen. Mocht dit bevallen dan wil ik tzt
    er meer bij hebben. Meerdere kan ik mooi naast elkaar plaatsen en ziet er in mijn optiek erg mooi uit.

    1086859-marantz-ma-500-mono-amplifiers.jpg 980117-marantz-ma500-mono-blocks-125wpc-5-total-selltrades.jpg


    Ik heb ook de Pioneer CD-speler verkocht en de Panasonic Bluray speler staat nu te koop. Ik ga nu voorlopig alles via de Playstation 4 doen. Misschien ooit eens een upgrade naar de Pro.

    Vanavond krijg ik ook een de Logitech Harmony Ultimate One binnen.
    Mijn Harmony 650 heeft een 3 lamme knopjes dus onbruikbaar.

    9200000026397211_1.jpg

    Dat was het weer even voorlopig. Ik plaats wel wat foto's zodra ik de monoblocks staan heb.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  7. #657

    Standaard

    Mooi bezig man

    Nog wel even je apparatenlijstje aanpassen als de Nad 916 reeds weg is

    De Marantz MA500 lijkt me iets krachtiger dan de Nads, en als je er dan
    een rijtje van weet te bemachtigen, wat meer als 1 geheel dan verschillende
    Nad series.

    Ben benieuwd of je het nu wel gevonden hebt, je hebt genoeg energie gestopt
    in de Nads, jammer als het dan toch net niet helemaal naar je smaak en verwachting
    verloopt. Hoop dat het met de Marantz MA500 wel gaat klikken
    Have fun and enjoy your collection

  8. #658
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Nog wel even je apparatenlijstje aanpassen als de Nad 916 reeds weg is
    Done..

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Hoop dat het met de Marantz MA500 wel gaat klikken
    Ben er tot nu toe dik tevreden over. Ik moet alleen nog even kijken hoe ik ze ga plaatsen ivm lengte



    Waarom zijn die foto's nou weer niet zichtbaar in mijn begin post? Eerst Photobucket en nu dit....?
    Laatst aangepast door geoffreyvanvugt : 15-08-2017 om 21:22
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  9. #659

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht


    Waarom zijn die foto's nou weer niet zichtbaar in mijn begin post? Eerst Photobucket en nu dit....?
    Zie in je openingspost wel al je plaatjes van al je apparaten......
    Have fun and enjoy your collection

  10. #660

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Zie in je openingspost wel al je plaatjes van al je apparaten......
    Ik ook.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #661
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik zie ze ook weer... Raar.. Gister had ik hetzelfde als met Photobucket een maand geleden.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  12. #662

    Standaard

    en zo blijf je bezig..........
    Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
    LG 60PB560V PLASMA TV
    Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
    Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / 4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000
    canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlinks en HDMI's

  13. #663
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 2cvman Bekijk bericht
    en zo blijf je bezig..........
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  14. #664
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Vanmiddag haal ik 3x Marantz MA500 bij. En ergens deze week komen nog 2 stuks binnen. Dus totaal 7 stuks. Ze gaan de Fronts, Surrounds, Surrounds-Back en Center aansturen. De Atmos speakers laat ik aan de SR7011 over.

    Op deze plek komen ze naast elkaar. Moest natuurlijk weer 1 en ander aanpassen maar dit is gelukt.




    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  15. #665

    Standaard

    Druk mannetje ben jij je blijft ook maar bezig.
    top man!

  16. #666
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Redcinema Bekijk bericht
    Druk mannetje ben jij je blijft ook maar bezig.
    top man!
    Ik wil het gewoon goed hebben. En begrijp me niet verkeerd, maar de NAD's heel mooi... Maar de MA500...
    Wat een geluid... Ge-Wel-Dig......Toch mooier en beter met de eindtrappen...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  17. #667
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Dit is al een oude post in mijn topic (p5 #111). Ik ben toen bezig geweest om mijn woofer te repareren van 1 van mijn Concert V en dat is allemaal prima gelukt toen. Ik was toch nieuwsgierig en ben even gaan kijken welke woofer de Concert II aan boord heeft. Het blijkt dus dezelfde woofer te zijn als de Concert V (W-20482). Laat ik nu ook nog een Concert II over hebben. Ik ga denk ik maar eens de "gerepareerde" woofer vervangen voor de goede van de Concert II.
    Dan weet ik zeker dat het tiptop is..

    Vandaag toch eindelijk de woofer vervangen voor een andere woofer uit een Concert II speaker.. Gelukt natuurlijk. Zo moeilijk is dat niet. Ik hoor verder geen verschil maar het idee dat speaker gerepareerd is geeft me een goed gevoel..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  18. #668

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Vandaag toch eindelijk de woofer vervangen voor een andere woofer uit een Concert II speaker.. Gelukt natuurlijk. Zo moeilijk is dat niet. Ik hoor verder geen verschil maar het idee dat speaker gerepareerd is geeft me een goed gevoel..
    Redcinema
    Druk mannetje ben jij je blijft ook maar bezig.
    top man!
    Ja.... druk manneke

    Ik begrijp dat het vervangen van de speaker je een goed gevoel geeft, zou ik zelf
    ook hebben, alle speakers gewoon goed en niet ergens een speaker waaraan
    "gerommeld" is.

    Ik/we volgen je project om je receiver van extra ondersteuning te voorzien nu ook
    al een tijdje deels buiten het forum om en ik weet dat je er een hoop energie en tijd
    instopt. Vanmorgen nog een update van je gehad van de aankomst van monoblokken
    nr 6 en nr 7, dan kan na alles aangesloten te hebben alles ingeregeld gaan worden,
    dat is een enorme geduld klus, helemaal omdat ook bij de Marantz SR 7011 net als
    bij mijn receiver voor elke ingang apart ingesteld kan worden, dat me er plots zelf
    aan doet denken dat ik mijn eigen receiver zijn gegevens nog moet backuppen omdat
    ik nu een ander netwerk gebruik dan waarop de receiver eerst stond. Had 2 netwerken,
    beiden waren bekabeld en beiden hadden Wifi, maar ze deden beiden weer andere
    apparaten..... daardoor kon nog niet alles met elkaar in contact treden..... Nu is er
    nog 1 netwerk, dat in het hele huis bereikbaar is, in de belangrijkste ruimtes is dat
    ook met een kabel, dus daar is alles razendsnel en storingsvrij. Het mooie is dat nu
    alles met elkaar kan samenwerken, grappig om te zien als je alles aanzet en je kijkt
    dan bijvoorbeeld op de PC wat er dan allemaal zoal via het netwerk is aangesloten,
    dat zou je een aantal jaren geleden toch niet gedacht hebben..... mijn keukenapparatuur
    is is dan wel AAA++++ of wat nog meer, maar daar zit nog geen internet op.....al hoeft
    dat voor mij ook niet direct, kan/wil er toch geen film op kijken of muziek naar luisteren

    Nu je gaat inregelen is het misschien ook voor jou niet een slecht idee om van je
    gemaakte instellingen regelmatig een backup te maken, zeker als je denkt al bijna
    de puntjes op d i gezet te hebben en toch nog wat wilt experimenteren.... ik weet
    ondertussen wat voor een uren werk het is als je alles op de hand terug moet zetten
    na een complete reset gegeven te hebben, daar wordt je niet vrolijk van

    Geoffrey, wens je heel veel plezier met inregelen en misschien kom ik nog wel eens
    even op bezoek, zelfs voordat we Pascal zijn Redcinema gaan bezoeken, want dat
    zit pas over ruim 2 maanden in de planning. Pascal heeft een compleet ander systeem
    dan wij en dat is best heel interessant om ook mee te maken, er zijn immers meer wegen
    om Rome te bereiken.

    PS.... hoe zit het met de warmte ontwikkeling van de 7 monoblokken naast elkaar?
    Hebben de monoblokken een fannetje?
    Have fun and enjoy your collection

  19. #669
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Bedankt voor je woorden Herman.

    Nu heb ik 7 op een rij. De Atmos laat ik door de SR7011 doen. Maar wat klinkt dit zeg. hello
    En het ziet er best indrukwekkend uit.
    Ik moet alleen nog iets verzinnen om bovenop af te werken. Ik zit te denken aan een zwart raster of iets dergelijks.








    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  20. #670
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik heb de blokjes toch maar op deze manier neer gezet. A, omdat het er toch mooier uitziet vind ik en B, omdat het de koeling ten goede komt. Zoals ze eerst stonden kreeg de middelste het toch warmer als de rest.

    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  21. #671

    Standaard

    Netjes.

    Ik zie daar ook nog een PS3 beest staan.

  22. #672

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik heb de blokjes toch maar op deze manier neer gezet. A, omdat het er toch mooier uitziet vind ik en B, omdat het de koeling ten goede komt. Zoals ze eerst stonden kreeg de middelste het toch warmer als de rest.

    Ja , met tussenruimte vind ik het ook iets imposanter dan alles aan elkaar geplakt en natuurlijk ook mooi
    meegenomen dat het wat beter zijn warmte kwijt kan

    Vind het nu op de PC echt fraai, zag het plaatje reeds eerder op de Phone, maar op de laptop ziet het
    er helemaal toppie uit. Ja een rooster erboven is mooi, kun je als je het volume flink opschroeft
    misschien wel een barbeque geven Maar alle gekheid op een stokkie, een metalen rooster plaat is mooi
    om de warmte af te voeren, natuurlijk nooit iets als vazen met bloemen er boven plaatsen, want dat
    is vragen om problemen.

    Weet zeker dat het je gaat lukken
    Have fun and enjoy your collection

  23. #673
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Eergister film gekeken met wat vrienden dus met geluid redelijk op volume, hoorde ik uit de left front speaker een schurend/kletterend geluid. Dat had ik al eens eerde gehoord met de NAD 214 en nu ook met de MA500. Ik dacht toen dat het aan de NAD 214 lag maar omdat hij dit ook met de MA500 deed wist ik dat het toch aan de speaker moest liggen.
    Ik de volgende dag even naar Audiolab in Sint Nicolaasga (ligt naast de deur bij mij). Audiolab is een speakerbouwer dus het juiste adres voor voor mij.

    https://www.audiolab.nl/

    Ik vertelde wat het probleem was en hij drukte toen met zijn hand de middentoon woofer in en hij zei gelijk al.."oh, ik hoor het al". Hij sneed heel voorzichtig het stofkapje van de woofer en liet me toen zien wat de oorzaak was. Er zat een knik in het metalen gedeelte van de woofer dat contact maakte met een ander metalen gedeelte daar achter. Ik weet niet hoe die onderdelen heten in de woofer zelf dus ik hoop dat jullie mij begrijpen. Dat schuurt dus langs elkaar als de woofer ver heen en weer gaat. Reparatie kosten zouden €35,- zijn. Maar gelukkig had ik nog steeds 4 van mijn Concert II boven liggen met precies dezelfde woofers aan boord. Dus voor mij was het eigenlijk alleen maar een kwestie van woofer vervangen. En dat heb ik gedaan met succes. Ik heb het ook de slechte woofer vergeleken met een goede woofer en inderdaad de goede woofer maakte dit geluid dus niet. Hier de foto's.

    Dit gedeelte schuurt dus lang elkaar heen.




    Oude woofer eruit...


    Goede woofer uit de Concert II gehaald.


    Goede woofer erin..


    Draadjes met kabelklemmetjes aanelkaar. Ik heb geen soldeer apparaat.


    En nu weer een gerepareerde speaker..
    Laatst aangepast door geoffreyvanvugt : 24-08-2017 om 11:56
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  24. #674
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Netjes.

    Ik zie daar ook nog een PS3 beest staan.
    Volgens mij de 2e generatie..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  25. #675

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Eergister film gekeken met wat vrienden dus met geluid redelijk op volume, hoorde ik uit de left front speaker een schurend/kletterend geluid. Dat had ik al eens eerde gehoord met de NAD 214 en nu ook met de MA500. Ik dacht toen dat het aan de NAD 214 lag maar omdat hij dit ook met de MA500 deed wist ik dat het toch aan de speaker moest liggen.
    Ik de volgende dag even naar Audiolab in Sint Nicolaasga (ligt naast de deur bij mij). Audiolab is een speakerbouwer dus het juiste adres voor voor mij.

    Ik vertelde wat het probleem was en hij drukte toen met zijn hand de middentoon woofer in en hij zei gelijk al.."oh, ik hoor het al". Hij sneed heel voorzichtig het stofkapje van de woofer en liet me toen zien wat de oorzaak was. Er zat een knik in het metalen gedeelte van de woofer dat contact maakte met een ander metalen gedeelte daar achter. Ik weet niet hoe die onderdelen heten in de woofer zelf dus ik hoop dat jullie mij begrijpen. Dat schuurt dus langs elkaar als de woofer ver heen en weer gaat.
    De (houder van de) spreekspoel is buiten de magneet gekomen door een ongecontroleerde beweging zoals een inschakel-piek, een slechte elektrische verbinding, het overbelasten van een eindtrap. Als dit gebeurt, dan kunnen de draden waarmee het bewegende deel(spreekspoel) met het vaste deel zijn verbonden er voor zorgen dat woofer scheef de magneet in wordt getrokken. Een deel van de spreekspoelhouder klapt dan vaak tegen voorkant van de magneet en wordt daardoor beschadigd en dat veroorzaakt(e) het schrapende geluid.

    Dit gebeurt vaker bij oudere luidsprekers, omdat de ophanging niet meer zo stijf is of -wanneer de rand van foam is gemaakt- gescheurd. Gelukkig zijn er reparateurs als Audiolab die de randen kunnen vervangen zodat ze weer als nieuw kunnen klinken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 27 van 34 EersteEerste ... 17232425262728293031 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •