Pagina 12 van 34 EersteEerste ... 2891011121314151622 ... LaatsteLaatste
De resultaten 276 tot 300 van 832 worden weergegeven.
  1. #276
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Stekkertje is besteld dus laat mijn bevindingen weten.

    Nu het volgende...
    Ik heb geen Atmos en voorlopig vind ik het aanschaffen van een nieuwe receiver niet nodig omdat ik zeer tevreden ben met mijn geluid.
    Maar... Nu kan ik nog extra speakers op mn Onkyo aansluiten. Front wide en Front height.

    tx-nr3008_conexiones.jpg

    Nu zit ik er aan te denken om dat te gaan doen
    met extra kleinere speakers. Mijn vraag is, kan ik dit gewoon aansluiten en dan alle speakers gewoon gebruiken? Of werkt dit alleen als ik mn
    surround back speakers uitschakel? Of heb ik hiervoor een extra stereo amp (zone 2/3) nodig om dit te voorelkaar te krijgen?

    Deze opzet heb ik een beetje in gedachten.

    4792d5bf71e7c20d2e3cb6e3aa204356.jpg

    of deze...

    z11roomdiag.jpg

    Dit zal wel weer niet zonder slag of stoot gaan en ik wordt niet echt wijzer van mijn 3008 manual.
    Wie kan mij hiermee helpen?
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  2. #277

    Standaard

    Het is niet heel moeilijk, maar je moet wel heel goed de instellingen maken,
    toch kun je nooit meer dan 9.1 speakers tegelijk laten spelen, je hebt immers
    "maar" 9 eindtrappen(net als de mijne).

    Wat voor speakers je er ook bij aansluit, het blijft afhankelijk van de "listening mode"
    welke je gaat horen, je receiver zal enkel die speakers bijschakelen waar je voor
    gekozen hebt.

    Front high/wide en back high zijn geen bestaande kanalen op een schijfje, dat is 1
    van de redenen waarom ik er zelf nooit aan heb gedacht om ze ook maar te willen
    aansluiten, immers het bestaat niet echt en is enkel bedoeld voor een subtiele
    uitbreiding van het surround geluid, verwacht er dan ook niet teveel van en persoonlijk
    zou ik er niet over piekeren om er een extra versterker voor bij te nemen, teveel
    moeite voor te weinig extra.

    Wel kun je met je bestaande setup er voor kiezen waar je denkt nog wat winst te
    kunnen halen door uit te breiden met 1 paartje extra voor of front wide/high of
    back high, je hebt immers 2 eindtrappen daarvoor nog tot je beschikking, zou
    in jouw geval beginnen met een losse proefopstelling dan kun je proefondervindelijk
    bepalen welke plek de meeste winst in je surround beleving geeft...

    Maar wie ben ik, je kunt zelf het beste bepalen wat je het meest leuk lijkt

    Oh.... bedenk wel dat niet van elke bron extra geluid gemixed kan worden naar
    de extra kanalen, vaak zal ook het geluid wat zachter zijn(gevonden in je gebruiksaanwijzing)
    Have fun and enjoy your collection

  3. #278
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Thnx voor het antwoord Herman. Welke eindtrap moet ik hier voor gaan gebruiken dan? Front High of Front Wide?
    Of kan ik ook (ik heb nog 1 Jamo Concert II over) een achter center op 1 of andere manier plaatsen/aansluiten?
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  4. #279

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Thnx voor het antwoord Herman. Welke eindtrap moet ik hier voor gaan gebruiken dan? Front High of Front Wide?
    Of kan ik ook (ik heb nog 1 Jamo Concert II over) een achter center op 1 of andere manier plaatsen/aansluiten?
    Was even abuis over achter hoog, die mogelijkheid heeft je receiver niet, al is hij
    in weze tot meer in staat dan de mijne, die heeft geen bridge mogelijkheid om
    dubbel vermogen naar de fronts te sturen(al heb ik dat bij mijn Onkyo ook
    nooit gebruikt- net als de mogelijkheid om te biampen) maar goed, er waren
    toen nog geen top speakers en achter hoog speakers(voor Auro 3D).

    Voor in de hoogte zou je dan de mogelijkheid van je Front High kunnen gebruiken, je hebt
    zo te zien al in je gebruiksaanwijzing gebladerd, je kan toe met 1 backrear en je huidige
    backrears als Front High inzetten. De backrear komt volgens je gebruiksaanwijzing
    dan op de surr. back/zone 3 aansluiting van je receiver..... je krijgt dan een soort
    van 6.1.2 opstelling. Je hebt net als ik 11 speakeraansluitingen, al naar gelang je
    settings krijgen de aansluitingen een ander signaaltje, we dienen er wel voor te zorgen
    dat de aangesloten speakers op het juiste plekje staan/hangen.

    Verwacht er niet teveel van, probeer je proefopstelling wel met verschillende
    audio tracks..... wie weet wordt het toch nog een aardige aanvulling en wordt de
    proefopstelling een definitieve opstelling..... heb zelf jaren gedraaid met een
    niet definitieve 7.1 opstelling, deze is pas echt definitief geworden toen ik toe
    was aan nieuwe luidsprekers. Overigens is mijn ATMOS opstelling ook nog niet
    echt optimaal en verkeert ook in een soort van proefopstelling, de toppertjes staan
    immers op statieven en zouden nog beter gericht moeten worden.....
    Misschien kunnen de Front High nog wel een beetje hetzelfde idee geven als
    de Top bij ATMOS, beetje de hoek van de speaker aanpassen(moet ik dus
    zelf nog even doen met mijn Top speakers, die staan naar ATMOS inzicht
    toch nog niet goed)

    Je moet een verbeter puntje houden, anders komen andere weer duurdere zaken
    om de hoek kijken

    Wens je veel proefplezier
    Have fun and enjoy your collection

  5. #280
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Thnx Herman voor de heldere uitleg. Ga ik mee aan de slag...
    En @ Claudio... Ik kan je wel zoenen. Dankzij je tip met het stekkertje heb ik en de hoogste resolutie en mn HD audio weer terug... THNX
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  6. #281
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Misschien dat iemand dit weet in Windows 8.1 instellingen?
    Ik heb mn PC dus aangesloten van HDMI out naar Receiver en van DVI-D out naar TV. Is het ook mogelijk dat ik het video gedeelte uit kan schakelen in HDMI out in PC instellingen zodat daar alleen het audio signaal doorgaat?
    Op deze manier wil ik dat de PC alleen de DVI-D out als video signaal herkent. Zodat ik geen handshakes krijg. Want de PC ziet de Receiver ook als TV/Monitor.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  7. #282
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    In Nvidia configuratie settings kan je dat instellen, maar ik heb dat weer op twee beeldschermen moeten zetten, omdat de receiver de HDMI-verbinding met de PC kwijt raakte. Ik heb wel bij de DVI-uitgang het geluid uitgezet. Maar je kunt het daar even proberen bij digitale audio-settings.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #283
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    In Nvidia configuratie settings kan je dat instellen, maar ik heb dat weer op twee beeldschermen moeten zetten, omdat de receiver de HDMI-verbinding met de PC kwijt raakte. Ik heb wel bij de DVI-uitgang het geluid uitgezet. Maar je kunt het daar even proberen bij digitale audio-settings.
    Ik heb al even gegoogled en vond ook dit. http://www.tomshardware.co.uk/answer...dio-video.html

    Het schijnt dus niet te kunnen. Dus ik ga het anders doen. Ik behoud mn Receiver als primaire "beeldscherm" en mn TV als secundaire beeldscherm. Als ik ga gamen draai ik dat om. Ik kan dan dus gamen met 2160p en HD-Audio.
    Als ik film of PC allerdaagse dingen ga kijken dan ga ik de Receiver als primaire scherm gebruiken. Ik wil tzt een bluraydriver kopen die in mn PC komt en de Xtreamer en Pana Blurayspeler gaat vervangen.
    Zodat ik dus alles via PC ga doen. Cyberlink PowerDVD 16 is onderweg. Ik heb even een trail gedowned en dit werkt fantastisch vandaar dat ik geen Xtreamer of Blurayspeler nodig ben.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  9. #284
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Wat ik natuurlijk wel kan doen zat ik me ff te bedenken is dat ik van mn huidige surround speakers omtover tot speakers front/wide, van mijn huidige surround/back speakers omtover tot surround speakers en van mijn Jamo Concert II die ik nog over heb en opgeruimt heb, mn enkele surround/back speaker maak.
    Dan heb ik als het ware een 8.1 setup..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  10. #285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Wat ik natuurlijk wel kan doen zat ik me ff te bedenken is dat ik van mn huidige surround speakers omtover tot speakers front/wide, van mijn huidige surround/back speakers omtover tot surround speakers en van mijn Jamo Concert II die ik nog over heb en opgeruimt heb, mn enkele surround/back speaker maak.
    Dan heb ik als het ware een 8.1 setup..
    Iets anders verwoord als;

    Voor in de hoogte zou je dan de mogelijkheid van je Front High kunnen gebruiken, je hebt
    zo te zien al in je gebruiksaanwijzing gebladerd, je kan toe met 1 backrear en je huidige
    backrears als Front High inzetten. De backrear komt volgens je gebruiksaanwijzing
    dan op de surr. back/zone 3 aansluiting van je receiver..... je krijgt dan een soort
    van 6.1.2 opstelling.
    6.1.2 is een andere schrijfwijze voor 8.1. maar dat maakt niet zoveel uit, je kan zelf het beste
    beslissen welke speakers het meest geschikt zijn om een proef mee te starten

    Je kan altijd kijken wat het lekkertste gaat werken, wide of high...
    Have fun and enjoy your collection

  11. #286
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik heb al even gegoogled en vond ook dit. http://www.tomshardware.co.uk/answer...dio-video.html

    Het schijnt dus niet te kunnen. Dus ik ga het anders doen. Ik behoud mn Receiver als primaire "beeldscherm" en mn TV als secundaire beeldscherm. Als ik ga gamen draai ik dat om. Ik kan dan dus gamen met 2160p en HD-Audio.
    Als ik film of PC allerdaagse dingen ga kijken dan ga ik de Receiver als primaire scherm gebruiken. Ik wil tzt een bluraydriver kopen die in mn PC komt en de Xtreamer en Pana Blurayspeler gaat vervangen.
    Zodat ik dus alles via PC ga doen. Cyberlink PowerDVD 16 is onderweg. Ik heb even een trail gedowned en dit werkt fantastisch vandaar dat ik geen Xtreamer of Blurayspeler nodig ben.
    Toch raar, want bij mij werkt het wel allemaal. Ik heb mijn pc op resolutie 'bril nodig' en HD audio bij beide pc outputs. Dus HD video DVI naar het scherm en HDMI naar de receiver. Ik hoef nergens te swappen. Zolang je maar twee beeldschermen instelt (wat verder niet erg is) Of begrijp ik het niet goed?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #287
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Toch raar, want bij mij werkt het wel allemaal. Ik heb mijn pc op resolutie 'bril nodig' en HD audio bij beide pc outputs. Dus HD video DVI naar het scherm en HDMI naar de receiver. Ik hoef nergens te swappen. Zolang je maar twee beeldschermen instelt (wat verder niet erg is) Of begrijp ik het niet goed?
    Het werkt ook wel alleen mijn PowerDVD ziet het als 2 beeldschermen. En met PowerDVD worden 2 beeldschermen afgeraden. Dus dan zet PowerDVD het gewoon om naar 2D. Daarom wilde ik alleen audio (dus video signaal uitzetten wat dus niet kan in de instellingen) via HDMI naar Receiver hebben en alleen video via DVI naar TV.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  13. #288
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Heb nog even een kleine aanpassing aan het meubel aangebracht. Toen ik de nieuwe TV op z'n plek zette en aanpassingen maakte aan meubel moest de Receiver ook uit het meubel.
    Onder de Receiver een enorme stofbats. Dat komt natuurlijk door de fanbak die op de Receiver staat. Die zuigt lucht en daarmee ook stof in de Receiver. Geen goed plan.
    Als de Receiver op de originele pootjes staat, is het onmogelijk om onder de Receiver af te stoffen. Dus ik heb de Onkyo omhoog gebracht op 2 vurenhouten balkjes.
    Zodat ik onder de Onkyo kan afstoffen.

    20160614_104636.jpg

    Dit ziet er niet uit natuurlijk dus heb ik een roostertje gehaald an de binnenkant verwerkt met een zwarte panty. Dit gerekt en vastgelijmd met een hete lijmpistool. Het roostertje klemt nu tussen de 2 zijkanten
    en zo houdt deze heel veel stof tegen maar de "koele" lucht kan wel passeren.

    20160614_104651.jpg20160614_104624.jpg

    Vandaag of morgen ga ik aan de gang met de 6.1.2 setup...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  14. #289

    Standaard

    Moest even een glimlach onderdrukken;

    de binnenkant verwerkt met een zwarte panty
    Zoveel oog voor detail en geduld om kleine dingetjes(zijn ook
    de dingen waar ik op let in het leven) op te lossen
    Nu maar hopen dat het zweepje en de handboeien zich niet
    eenzaam gaan voelen

    Nu niet vergeten om de panty tijdig te reinigen..... zulke
    fijnmazige filters kunnen redelijk snel vollopen.

    Misschien een luchtreiniger in huis? Ben zelf allergisch
    voor de halve wereld en wederhelft heeft last van droge
    ogen, groot deel van het jaar draait er dan ook een luchtreiniger/
    bevochtiger, de stofdoek wordt hier niet ijverig beroerd
    Have fun and enjoy your collection

  15. #290
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    je hebt zo te zien al in je gebruiksaanwijzing gebladerd, je kan toe met 1 backrear en je huidige
    backrears als Front High inzetten.
    Hey Herman.. Bedoel je ipv de back-rears niet de normale surrounds als front-wide? Als ik de Surround-Backs als Front-Wide gebruik krijg ik dan niet een verkeerd Audio beeld?
    Ik heb even een schetsje gemaakt van mijn huidige setup van boven aan gezien.

    20160616_090725.jpg

    En dit schetsje is waar ik naar toe wil.

    20160616_090732.jpg

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Misschien een luchtreiniger in huis? Ben zelf allergisch
    voor de halve wereld en wederhelft heeft last van droge
    ogen, groot deel van het jaar draait er dan ook een luchtreiniger/
    bevochtiger, de stofdoek wordt hier niet ijverig beroerd
    Trouwens.. Zo'n luchtreiniger is nog niet eens zo'n gek idee met de 4 katten die we rond hebben lopen.
    Een luchtreiniger filtert ook stofdeeltjes uit de lucht..
    Laatst aangepast door geoffreyvanvugt : 16-06-2016 om 08:21
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  16. #291
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik ben begonnen met de 6.1.2 setup.
    Allereerst moest ik zoeken waar de vurenhouten balken zaten achter het gips.
    20160616_104854.jpg

    Toen heb ik een plaat bevestigd dat het gehele oppervlakte van muurtje bedekt.
    20160616_110343.jpg

    Daarna op de nieuwe plaat nogmaals platen aan weerskanten bevestigd met een sleuf in het midden voor de speakersnoer.
    De speakersnoer gaat vanaf dit punt via het plafond naar de audiokast naar receiver.

    Speaker vast gemaakt met jashaken.
    20160616_123418.jpg 20160616_123318.jpg

    Alles moet natuurlijk nog afgewerkt en wit geschilderd worden.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  17. #292

    Standaard

    Je bent er maar druk mee,
    Als je zover gaat zie ik je ook nog wel een keer aan de atmos.
    Cool trouwens hoe je alles zelf maakt, respect.

  18. #293
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Goed bezig weer en volgens mij hebben wij flink wat gelijkenissen. Zeker dat zelf dingen bedenken en oplossen. Van niets naar iets en muziek maken natuurlijk.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #294
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pascal. Bekijk bericht
    Je bent er maar druk mee,
    Als je zover gaat zie ik je ook nog wel een keer aan de atmos.
    Cool trouwens hoe je alles zelf maakt, respect.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Goed bezig weer en volgens mij hebben wij flink wat gelijkenissen. Zeker dat zelf dingen bedenken en oplossen. Van niets naar iets en muziek maken natuurlijk.

    Bedankt voor de complimenten. Vind het zelf altijd leuk en een uitdaging om zelf dingen te bedenken en dan te maken. Over Atmos gesproken... Tja ik heb er zeker aan zitten denken. Ik heb de Marantz SR7010 op het oog.
    Eerst maar weer even sparen hiervoor. Het geld groeit me niet op m'n rug helaas. Dus moet ik het tot die tijd doen met m'n Onkyo 3008 wat zeker geen straf is.
    Nu ik bezig ben met m'n 6.1.2 setup bezig ben en nu weet hoe ik dit moet aansluiten wil ik toch even verder kijken naar de opties die ik heb met m'n 3008.

    Ik ga dus m'n huidige surround speakers gebruiken als Front-Wide speakers en ga de met blauwe pijlen aansluiting gebruiken. Dit is correct toch?
    aansluitingen.jpg

    Nu heb ik dus nog over de met groene pijlen aangegeven Front-High over. Kan ik hier dan ook nog speakers op aansluiten om toch de High's te benutten?
    Kan dit samen met de Front-Wide's. Is het dus of High, of Wide? Of kan het ook en High, en Wide? En natuurlijk ook belangrijk...
    Kan dit ook samen met de enkele Surround-Back?
    groen.jpg

    Kan dit nou niet is het dan ook mogelijk om de met rode pijlen aangegeven Pre-Outs een versterker aan te sluiten om als nog Front-Highs te krijgen?
    pre out high.jpg

    Sorry voor de vele vragen alvast maar ik zie door de bomen het bos niet meer en het zal wel aan mij liggen maar de gebruiksaanwijzing vind ik ook niet echt duidelijk.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  20. #295
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Speakerkabel en kabelgoot gedaan.
    20160617_120207.jpg 20160617_120216.jpg 20160617_120222.jpg 20160617_125512.jpg

    Weer even mooi geweest voor vandaag. Morgen ga ik de speakers in 6.1.2 aansluiten en horen hoe dit bevalt.
    Laatst aangepast door geoffreyvanvugt : 17-06-2016 om 12:07
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  21. #296
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht

    Nu heb ik dus nog over de met groene pijlen aangegeven Front-High over. Kan ik hier dan ook nog speakers op aansluiten om toch de High's te benutten?
    Kan dit samen met de Front-Wide's. Is het dus of High, of Wide? Of kan het ook en High, en Wide? En natuurlijk ook belangrijk...
    Kan dit ook samen met de enkele Surround-Back?
    groen.jpg
    .
    Volgens mij kan ik ook nog extra Highs aansluiten. Toen ik de Wide's aansloot en deze moest activeren, activeerde de Onkyo ook de Highs automatisch. Deze heb ik nu in de Hz optie op none gezet.
    En ik kan het ook aan displaytje zien.. Bij mijn weten kan dit allemaal.

    20160618_093706.jpg
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  22. #297

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Volgens mij kan ik ook nog extra Highs aansluiten. Toen ik de Wide's aansloot en deze moest activeren, activeerde de Onkyo ook de Highs automatisch. Deze heb ik nu in de Hz optie op none gezet.
    En ik kan het ook aan displaytje zien.. Bij mijn weten kan dit allemaal.

    20160618_093706.jpg
    Zo.... is tie weer, hondje vreet tijd en energie.... ook vanmiddag en morgen moet
    ik werken, vakantie voorbij en dan heb je gewoon minder tijd voor de hobby

    Ja, alles kan, je moet alleen in je achterhoofd houden dat je receiver nooit
    meer dan 9 kanalen tegelijkertijd kan aansturen.

    Je hebt nu gezien dat je zowel de highs als de wides tegelijkertijd kunt aansluiten,
    helemaal geen probleem, je receiver bepaald dan wel welke bij een bepaalde
    bron gaan meespelen. De enkele backrear moet volgens je gebruiksaanwijzing
    dacht ik zo uit mijn hoofd dan op het backrear linker kanaal te worden aangesloten.

    Puntje van aandacht is dan ook nog de weerstand van je speakers, zeker als
    je allemaal laag ohmige speakers(4Ohm) hebt, maak dan de juiste instellingen en
    ik zou zeggen, vermijd dan hoge volumes (staat dacht ik ook in je gebruiksaanwijzing)
    Ben benieuwd naar je ervaring.

    BTW, ook jij ziet er weer heel anders uit dan ik me had voorgesteld, als dat wat je avatar is ook jij bent.
    Had het bijvoorbeeld met Pascal ook, en ook met Hombre en meerderen, de anderen die ik in den lijve
    heb ontmoet hadden een redelijk sprekende Avatar en dat waren dan ook geen verrassingen.
    Have fun and enjoy your collection

  23. #298
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Zo.... is tie weer, hondje vreet tijd en energie.... ook vanmiddag en morgen moet
    ik werken, vakantie voorbij en dan heb je gewoon minder tijd voor de hobby

    Ja, alles kan, je moet alleen in je achterhoofd houden dat je receiver nooit
    meer dan 9 kanalen tegelijkertijd kan aansturen.

    Je hebt nu gezien dat je zowel de highs als de wides tegelijkertijd kunt aansluiten,
    helemaal geen probleem, je receiver bepaald dan wel welke bij een bepaalde
    bron gaan meespelen. De enkele backrear moet volgens je gebruiksaanwijzing
    dacht ik zo uit mijn hoofd dan op het backrear linker kanaal te worden aangesloten.

    Puntje van aandacht is dan ook nog de weerstand van je speakers, zeker als
    je allemaal laag ohmige speakers(4Ohm) hebt, maak dan de juiste instellingen en
    ik zou zeggen, vermijd dan hoge volumes (staat dacht ik ook in je gebruiksaanwijzing)
    Ben benieuwd naar je ervaring.

    BTW, ook jij ziet er weer heel anders uit dan ik me had voorgesteld, als dat wat je avatar is ook jij bent.
    Had het bijvoorbeeld met Pascal ook, en ook met Hombre en meerderen, de anderen die ik in den lijve
    heb ontmoet hadden een redelijk sprekende Avatar en dat waren dan ook geen verrassingen.
    Haha.. Hondje vreet tijd... Of ook de kabels?
    Hey Herman. Die avatar, dat ben ik helaas niet. Ik ben niet zo knap. Ik gebruik deze avatar voor al mn applicaties.

    Over aansluiting. Al mn speakers zijn 6Ohm dus heb ik de Onkyo ook op 6Ohm staan. En inderdaad, ik moet de linker Surr/Back aansluiting hebben
    en dan de back op 1-channel zetten. Mijn eerste indruk is zeer positief. Ik heb nu weer echt een Back en het Front gedeelte klinkt net iets voller.
    De wide's staan eigenlijk qua volume laag in vergelijking met de Fronts. Ik heb het geluid nu even op Auddessey DSX. Dan gaan de Wide's mee draaien.
    Ik moet alles nog een keer op m'n dooie gemak afstemmen op elkaar. Maar ik ga zeker kijken naar Heights. Ook ivm alvast voorbereiden op Atmos.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  24. #299
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Is het ook mogelijk om de met rode pijlen aangegeven Pre-Outs een versterker aan te sluiten en deze dan tegelijkertijd met m'n nieuwe 6.1.2 te laten draaien om een soort van Atmos te krijgen?
    Ik weet het, het is natuurlijk geen echte Atmos maar ik wil gewoon een stereo amp mee laten draaien en dan 4 speakers aan plafond hangen zodat deze op een lager volume meedraaien.
    En alvast voorbereiden op het echte Atmos werk.
    pre out high.jpg
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  25. #300

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Is het ook mogelijk om de met rode pijlen aangegeven Pre-Outs een versterker aan te sluiten en deze dan tegelijkertijd met m'n nieuwe 6.1.2 te laten draaien om een soort van Atmos te krijgen?
    Ik weet het, het is natuurlijk geen echte Atmos maar ik wil gewoon een stereo amp mee laten draaien en dan 4 speakers aan plafond hangen zodat deze op een lager volume meedraaien.
    En alvast voorbereiden op het echte Atmos werk.
    pre out high.jpg
    Denk dat dat wel kan..... in gedachte had ik ook al je naam aangepast in John Tak II

    Ga je dan met je eigen versterker werken in 6.1.2 en met een stereo versterker
    erbij nog .2 erbij om zodoende tot 6.1.4 te komen?

    Zou, voordat je de kast weer grondig gaat verbouwen, eea op proefdraaien en
    dan pas wat proberen te plaatsen, verwacht geen grote vooruitgang, ook ATMOS
    is maar een subtiele vooruitgang
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 12 van 34 EersteEerste ... 2891011121314151622 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •