Pagina 4 van 34 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 832 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Mooi man! alleen nog een popcorn machine erbij.

  2. #77
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Gaaf om dat verhaal over je auto-hobby te lezen. En ook erg goed hoe je je stoelen verbouwd. Dat gaat heel mooi worden. Succes!
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  3. #78
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Mooi man! alleen nog een popcorn machine erbij.
    Zijn we druk mee bezig...

  4. #79

    Standaard

    Zou ik ook eerst nemen maar vind het wel erg cliche....

    Beetje machine kan ook aardig aan de prijs zijn....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #80
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    De stoelen zijn geschuurd en klaar voor een likje verf en daarna aflakken met vernis.

    Alles afgedekt.




    Close-up schuurwerk.



    Ergens volgende week even leer halen en dan bij een kennis laten bekleden.

  6. #81
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Goed bezig! Ziet er netjes uit. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  7. #82
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Eerste laag primer zit er op. Ik heb ook de beker houders geplaatst voor het idee van eindresultaat. Nog zo'n laag er op en dan aflakken.


  8. #83
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik heb nu zo,n db meter van voltcraft SL-50.
    Op diverse sites staat dat ik het speaker niveau op 75 db moet afstellen.
    Hoe moet ik nu eigenlijk de db meter instellen? Op MIN of MAX.
    Ook staat op diverse sites dat ik moet beginnen met left front. Deze met de MASTER volume knop naar 75 db brengen. Dit kan dus in mijn geval niet. Als ik de speaker calibratie (ruistoon) aanzet kan ik dit niet met de Master volume knop doen maar alleen met de 4 punten toets. Heel raar. Ook krijg ik alle speakers niet precies op 75 db maar het schommelt er net onder of boven. Is dat normaal?
    Graag zou ik hier wat hulp bij kunnen gebruiken of juiste uitleg van instellingen van DB meter...
    Op deze manier zie ik eigenlijk het nut niet in van een db meter.

  9. #84

    Standaard

    Bij receivers als die van jou is dit idd lastig, omdat deze tonen een vaste geluidssterkte hebben en je deze aan moet passen met de afzonderlijke niveaus van de kanalen. Vaak zijn deze niveaus daardoor niet in de buurt van de 0 dB, maar er ver onder. Dit is dan bedoeld om alle kunstmatige verbeteraars als 'Dynamic Volume' en 'Dynamic EQ' goed te laten werken.

    Om zelf de niveaus in te stellen, kun je de test-tonen het beste extern laten genereren zoals door een test-DVD/-BD. Dergelijke schijven hebben vaak ook instructies voor het juist instellen van de meter en de niveaus.

    Het makkelijkste (en veiligste) is dan om daarvoor een voor het gehoor normale geluidssterkte als referentie te gebruiken, omdat veel dB-meters vaak niet de juiste waarde aangeven.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 03-07-2011 om 15:34
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #85
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Bij receivers als die van jou is dit idd lastig, omdat deze tonen een vaste geluidssterkte hebben en je deze aan moet passen met de afzonderlijke niveaus van de kanalen. Vaak zijn deze niveaus daardoor niet in de buurt van de 0 dB, maar er ver onder. Dit is dan bedoeld om alle kunstmatige verbeteraars als 'Dynamic Volume' en 'Dynamic EQ' goed te laten werken.

    Om zelf de niveaus in te stellen, kun je de test-tonen het beste extern laten genereren zoals door een test-DVD/-BD. Dergelijke schijven hebben vaak ook instructies voor het juist instellen van de meter en de niveaus.

    Het makkelijkste (en veiligste) is dan om daarvoor een voor het gehoor normale geluidssterkte als referentie te gebruiken, omdat veel dB-meters vaak niet de juiste waarde aangeven.
    OK, Welke test dvd/bd raad je mij aan??

  11. #86
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    OK, Welke test dvd/bd raad je mij aan??
    Er is veel verschil in dB-meters, maar het beste werken de analoge typen. Bij de buren heb ik een artikel geschreven waar je misschien wat aan hebt. Gaat niet alleen over volume, maar ook andere zaken waar je mee rekening moet houden...

    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105013.0
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    OK, Welke test dvd/bd raad je mij aan??
    Zelf gebruik ik nog steeds Digital Video Essentials-DVD. Voor basis-instellingen voldoet deze uitstekend. Deze is ook als BD te koop.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #88
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Daar ben ik weer..
    FF terug van weggeweest. Door een grote aanpassing in het gezin (ik heb een prachtige zoon gekregen)
    moest ik de Biosstoelen verwijderen. Omdat dit toch vast aan de grond zat en als de kleine in de toekomst gaat kruipen toch wel in de weg staat. Dus ipv biosstoelen een IKEAstoel. Komt er nog een.
    Zit eigenlijk nog fijner ook.
    Ik zit ook bij een online raceclub met Gran turismo 5 voor de PS3. http://www.dmracing.nl/
    Voor de belevenis heb ik een eigen playseat van PVC gemaakt en hier een Logitech G27 op geplaatst.

    Ook maak ik replay's voor de club van de races die we doen met een Hauppauge HD PVR en edit
    deze replay's met Sony Vegas PRO 11. Erg gaaf om te doen.
    http://www.youtube.com/watch?v=TLs6VSbzAJc&feature=plcp

    Ik heb nogal wat problemen met een HDMI splitter. Ik heb een ATEN vs 182. Op een of andere manier
    is deze niet 3d compatible. Dus heb ik een andere besteld.
    http://www.marmitek.com/nl/product-d.../split-414.php
    Hoop dat dit probleem dan opgelost is.

    Voor de rest heb ik mn kast wat opgeruimt en apparaten een andere plaats gegeven om het om de TV wat rustiger te maken.


    Zo dat was het weer even..

  14. #89
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Kleine update.

    Popcornhour a-110 vervangen voor een Xtreamer Sidewinder 3.
    Werkt veel makkelijker dan de popcorn en weer een beetje future proof.

    Ook heb ik mezelf tegoed gedaan aan de bluray Avengers 3D.
    Fantastisch...

    Nu nog Ghostrider 2 uiteraard 3D aanschaffen en mn superhelden bluray collectie is compleet..

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Kleine update.

    Popcornhour a-110 vervangen voor een Xtreamer Sidewinder 3.
    Werkt veel makkelijker dan de popcorn en weer een beetje future proof.

    Ook heb ik mezelf tegoed gedaan aan de bluray Avengers 3D.
    Fantastisch...

    Nu nog Ghostrider 2 uiteraard 3D aanschaffen en mn superhelden bluray collectie is compleet..
    Oke, zoals je ziet volg ik je topic nog steeds al reageer ik niet elke keer

    Heb zelf nog steeds de Popcorn a-110, kun je een beetje beschrijven wat er prettiger aan je nieuw aanwinst werkt..... zo gebruik ik zelf de TV als Mediaplayer om 3D downloads mee te kijken en voor Blu ray iso's zet ik m'n Oppo in, tenminste zolang ik niet zo stom zal zijn hem te updaten, want dan verlies ik ook die functie. BTW, ik houd van origineel en koop praktisch alles origineel, dus een preview(zo benoem ik de downloads altijd maar) moet wel een goede kwaliteit hebben, maar HD geluid was tot nu toe nog geen must. Ben benieuwd naar je ervaringen met je nieuwe mediaplayer ten opzichte van de Popcorn....

    Mijn aanschaf van Ghostrider 2 was hier op het forum in het water gevallen, in de winkel is ie me nog te duur, niet een titel waar ik 20 euro voor over heb , wacht het gewooon even rustig af.

    Heb overigens wel Battleship gekocht, ook een heerlijk spektakelstuk. Vanzelfsprekend heb ik ook The Avengers 3D aan mijn verzameling toegevoegd, heb ik nog niet het origineel van bekeken(klein stukje geprobeerd) in 3D, wel de download, dus dat beloofd veel goeds

    Hoe is het afgelopen met je 3D splitter?

    BTW, nog wel even een plaatje van je Ikea stoelen, ben benieuwd welke typen je hebt ingezet als de beter zittende bioscoopstoel

    Veel plezier met de uitbreiding
    Have fun and enjoy your collection

  16. #91
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik kijk graag naar 3D bluray films samen met mijn vrouw. Ikzelf heb er niet zo'n probleem mee dat ze niet ondertitelt zijn, maar mn vrouw wel. Ik download ook wel eens een MKV 3D. Ik ga niet elke Bluray kopen die er maar uitkomt behalve de Superhelden films en Transformers. Jurassic park trilogy en Back to the future Trilogy en Pirate's Trilogy staan ook in de kast. De popcorn leest geen 3D subtitle file die ik met de 3D subtitler geconverteerd heb. Wel de film zelf. Als het goed is doet de Xtreamer dit wel. Bovendien leest de Xtreamer ook Bluray ISO af. Moet ik nog wel proberen hoor.
    Gebruiks gemak bedoel ik eigenlijk gewoon mee dat de infoscheremen en menu's veel makkelijker zijn dan die van de Popcorn. Veel overzichtelijker zeg maar.
    HDMI Splitter werkt prima. Veel beter dan mn vorige omdat de nieuwe 3D compatible is.

    Ik plaats nog wel even een picca van de IKEA stoel.
    Laatst aangepast door geoffreyvanvugt : 31-08-2012 om 03:22

  17. #92
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik heb de Xtreamer getest wat het 3D ondertiteling betreft.
    Het WERKT..
    Met de 3D subtitler converted en daarna met TSMUXER converted.
    Afspelen met de Xtreamer en eindelijk 3D ondertitels. Wat zal mijn vrouw blij zijn..

    PS; PC frontje ook maar even zwart gespoten..

  18. #93

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik heb de Xtreamer getest wat het 3D ondertiteling betreft.
    Het WERKT..
    Met de 3D subtitler converted en daarna met TSMUXER converted.
    Afspelen met de Xtreamer en eindelijk 3D ondertitels. Wat zal mijn vrouw blij zijn..

    PS; PC frontje ook maar even zwart gespoten..
    Het is wel fijn als je lekker kunt klussen

    Ondertitels van 3D worden door de TVmediaplayer van de TV wel afgespeeld, m'n Oppo maakt daar weer wel een zooitje van, die splitst ze, dan wordt het onleesbaar.

    Voorlopig kan ik me nog redden met de huidige mogelijkheden om een downloadje af te spelen, mocht de popcorn de pijp aan maarten geven, dan is het wel tijd om naar iets anders te kijken.

    Veel plezier met je nieuwe player
    Have fun and enjoy your collection

  19. #94
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Bluray ISO wordt ook zonder problemen afgespeelt.

  20. #95
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Oke, zoals je ziet volg ik je topic nog steeds al reageer ik niet elke keer



    BTW, nog wel even een plaatje van je Ikea stoelen, ben benieuwd welke typen je hebt ingezet als de beter zittende bioscoopstoel

    Veel plezier met de uitbreiding


    Maar dan met zwarte bekleding. Zit fantastisch en is erg praktisch.

  21. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht


    Maar dan met zwarte bekleding. Zit fantastisch en is erg praktisch.
    Staat er hier 1tje met rode bekleding en een bijpassend voetenbankje in de spelletjeskamer, moet inderdaad uitmuntend zitten, wederhelft brengt er behoorlijk veel tijd in door.
    Have fun and enjoy your collection

  22. #97
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Gefeliciteerd met je zoon! En ook erg gaaf hoe je die playseat hebt gemaakt. Ook het filmpje vond ik erg gaaf om te zien. Ik speel ook graag GT5, alleen de laatste maanden even niet. Online racen doe ik ook niet. Vind het racen tegen de computer al moeilijk genoeg.

    Veel plezier nog met alles...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  23. #98
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Gefeliciteerd met je zoon! En ook erg gaaf hoe je die playseat hebt gemaakt. Ook het filmpje vond ik erg gaaf om te zien. Ik speel ook graag GT5, alleen de laatste maanden even niet. Online racen doe ik ook niet. Vind het racen tegen de computer al moeilijk genoeg.

    Veel plezier nog met alles...
    THNX voor de comps..

  24. #99
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Kleine update.

    Marmitek HDMI 412 splitter vervangen voor een Marmitek HDMI 540 switch.

    Met een splitter geef je het signaal tegerlijkertijd door aan beide outputs.
    Met een switch kun je zelf kiezen welke output te gebruiken doormiddel van schakelaars. Ik kan dit weten want ik moet ook nog een switch hebben.
    Ik heb een 3dTV van Pana en een non 3d tv van Samsung. Teevees op de uitgangen van mijn splitter aangesloten en de splitter op de uitgang van mijn onkyo. Als ik een 3d film wil kijken dan moet ik de HDMI kabel uit de splitter halen dat verbonden is met mn non 3d tv. Als ik dit niet doe dan zegt mn 3d Blurayspeler dat ik een 3d compatible tv moet aansluiten. De splitter scheidt dus niet de 2 uitgangen maar laat het signaal door beide uitgangen gaan.
    Splitter zegt het eigenlijk al.. Hij splitst het signaal over 2 uitgangen. Bij een switch kan je dus kiezen welke uitgang je wilt gebruiken.

    Werkt perfect en ik zit nu niet meer met de hdmi kabels te verwisselen.

  25. #100
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Mijn vrouw en ik wonen dus in Lemmer en mijn droom was om ooit een eigen thuisbioscoop te maken. Nou hebben we maar een klein huisje zonder extra kamer of garage waar ik dat kon bouwen. Dus met mn vouw haar goedkeuring hebben we onze thuisbioscoop in de woonkamer gemaakt. Alle wanden zijn ten eerste compleet geisoleerd met steenwol en dakleer en losstaand van de bestaande muren. Verder hebben we echte bioscoopstoelen en na wat repareren hier en daar verankerd in de vloer als vervanging voor 2 stoelen.
    Verder willen we in de toekomst nog een popcornmachine aanschaffen.
    De tv/audio kast hebben we ook zelf gemaakt.

    Apparatuur;
    Onkyo TX-NR609 7.2 Receiver
    Samsung LE 46B650 LCD TV
    Panasonic TXP50VTE Plasma 3D TV
    Panasonic DMP-BDT100 3D Blurayspeler
    Playstation 3
    Nintendo Wii
    Xtreamer Sidewinder 3

    Speakers;
    Front-Jamo Concert V
    Surround-Jamo Concert II
    Surroundback-Jamo Concert II
    Center-Jamo S60 Cen
    Surroundtop-Jamo S60 Sur
    Subwoofer-2x Sony SA-WM500

    Overig
    Western Digital external HDD 1.5 TB
    Marmitek 540 HDMI switch
    Philips Living Colorlights 2x













    Mijn trotse Thunderbirds collectie uit Japan.


    Mijn Blu-Ray collectie. Voornamelijk Superhelden films van Marvel en DC. Die spaar ik.
    Ik mis eigenlijk alleen nog Blade-Trilogy
    Kleine update..
    Ik heb de kast maar eens wit geschilderd en afgewerkt met aluminium strips. Nog niet helemaal af maar dat komt wel.
    Ik heb een half jaartje terug ook een Acer Predator gekocht. Prima PC voor al mijn doeleinden.
    Ook een 2e IKEA stoel erbij gekregen. Dat zit toch fijner dan Biosstoelen. Beetje off-topic maar heb ook een Thrustmaster T500 RS
    aangeschaft voor Gran Turismo 6. Ik ben een redelijk fanatieke racer alleen blijft het met GT6 een beetje uit.
    Omdat ik een zoon heb gekregen een dik anderhalf jaar terug heb ik mijn side surround speakers op de stands aan de grond vast gezet.
    De stand zit dus nu vast aan de vloer. De speakers kan ik naar wens draaien. Ook heb ik bij een tuincenter 2 betonnen tegels uit de afvalbak
    gehaald voor de subwoofers. 40x40x5 cm. Zware jongens dus. Ik moet ze alleen nog wit maken. De subs zelf wil ik zwart lakken binnenkort.
    Dat was even een kleine update over mijn HT.

Pagina 4 van 34 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •