De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Controle SAMSUNG twin tuner, defect?

    Hallo,

    Ik heb een SAMSUNG twintuner SMT-1100T een Sony DVD recorder RDR-HX900 DVD recorder en een oude Philips TV met 2 scart aansluitingen.
    TV:
    SCART1: RGB-in, video in/uit, audio in/uit
    SCART2: video in/uit, audio in/uit, Y/C in

    Helaas lukt het me niet om een programma op te nemen op de recorder. Via de tuner stel ik in dat ik een programma via VCR wil opnemen en schakel tegelijkertijd de recorder in (record). Als ik afspeel van de recorder krijg ik alleen een zwart beeld.

    Ik heb onder andere de volgende aansluiting:

    De antenne (DIGITENNE) op de antenne ingang van de tuner en de tuners doorgelust zoals het hoort:

    1. Tuner SCART VCR naar Line 1 (TV) recorder. Tuner SCART TV naar TV (SCART 1).

    Ook ander opties heb ik geprobeerd, maar helaas. Ik begin te vermoeden dat de twintuner niet meer werkt. Dat wil zeggen dat het 2e signaal niet meer via VCR naar de recorder gestuurd wordt. Mijn eerst vraag is hoe kan ik dat controleren?
    Mijn tweede vraag is, als de tuner ok is, hoe moet ik de boel aansluiten? Ik heb veel forums gelezen en veel geëxperimenteerd maar tot nog toe geen succes. Daarbij was één oplossing met een switch maar dat werkte bij mij ook niet, weliswaar zonder switch maar met kabels verwisselen, maar toch.

    PS ik ben niet echt technisch.

    Groet en bij voorbaat dank Kees

  2. #2

    Standaard

    Van sommige van die twintuners moet de antenne van digitenne doorgelusd worden, als het goed is moet je dan een kabeltje verbinden van de ene antenne uitgang naar de antenne ingang van de tuner die bestemd is voor de recorder. Je hebt het zelf over de scarts, maar ook de antenne zelf moet doorgelusd worden, wel ontzettend stompzinnig van de maker van het apparaat, maar ik kan er ook niets aan doen.

    Je vroeg ook nog hoe je eea kan controleren, wederom de 2e digitennetuner programmeren, maar nu die scart niet aansluiten op de recorder maar op de TV, dan sluit je iig de recorder als boosdoener uit.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je snelle reactie.

    Volgens mij hoef je de 2e tuner niet te programmeren toch? Alle zenders zijn beschikbaar voor beide tuners. Ik heb alleen de VCR uit scart aangesloten op de TV en geprobeerd de VCR/TV stand op de afstandsbediening te wijzigen, maar om een of andere manier lukt dat niet of is het defect. Als ik het probeer krijg ik even een rood lampje te zien op de tuner en daarna niets meer.

    Betekent dit dat ie defect is of kan kun je het niet op deze wijze testen?

    Groet Kees

    no fun yet ...

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door KEES01NED Bekijk bericht
    Bedankt voor je snelle reactie.

    Volgens mij hoef je de 2e tuner niet te programmeren toch? Alle zenders zijn beschikbaar voor beide tuners. Ik heb alleen de VCR uit scart aangesloten op de TV en geprobeerd de VCR/TV stand op de afstandsbediening te wijzigen, maar om een of andere manier lukt dat niet of is het defect. Als ik het probeer krijg ik even een rood lampje te zien op de tuner en daarna niets meer.

    Betekent dit dat ie defect is of kan kun je het niet op deze wijze testen?

    Groet Kees

    no fun yet ...
    Is dat antenne-kabeltje aangesloten? zenders zijn pas beschikbaar op de 2e tunes als dat antenne-kabeltje is aangesloten!

    En.... ja ik denk dat je hem wel moet programmeren om eea te controleren, zat er geen gebruiksaanwijzing bij?
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    In dit Topic is de Samsung twin tuner ook uitvoerig behandeld, misschien vind je daar een antwoord:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=57676

    Kijk ook nog even of de aansluiting achterop met loop in loop out is gemaakt, dat is die antennekabel van de ene naar de andere tuner.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Hier kun je nog een handleiding vinden:

    http://www.gebruikershandleiding.com...wnload-ok.html
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard Opgelost defect doorluskabel !!!!!!!!!!!

    Het is een tijdje geleden dat ik voor het laatst gereageerd heb. Mijn probleem is opgelost, eindelijk.

    Voor de anderen die een vergelijkbaar probleem hebben, hierbij wat ik gedaan heb:

    Natuurlijk alle scart kabelverbindingsmogelijkheden geprobeerd, helaas geen resultaat. Scart kabels vervangen (éénrichting scart), geen resultaat.
    Voeding alle elco's vervangen, schijnt een Samsung probleem te zijn. Elco's van het merk Yung of zoiets. Je raadt het al geen resultaat. Was bij mijn tuner waarschijnlijk ook geen probleem. Voor de liefhebbers heb ik hier wel foto's van.
    Nog een keer de gebruikshandleiding van de twin tuner gelezen en uitgevoerd. Geen resultaat.
    Uiteindelijk het doorluskabeltje eruit getrokken en hé het zelfde resultaat, geen resultaat. Maar dat is verdacht. Waarschijnlijk werkt de 2e tuner niet zoals ik al vermoed had. Kabeltje doorgemeten. Buiten kant (huls) van beide connectoren geen weerstand (ok), binnenader doorgemeten hé oneindig veel weerstand, lees kabeltje gebroken. Snel naar een electronicazaak en een doorluskabel gekocht, wel 1 meter 20 maar goed het gaat om de doorverbindingen. Uitproberen en ja hoor het werkt!!!!!!!!!!! Jippy

    Kabels verbonden zoals beschreven in mijn eerste bericht.

    Desalniettemin bedankt voor je positieve bijdrage DVDProfilersFilmgek

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door KEES01NED Bekijk bericht
    Het is een tijdje geleden dat ik voor het laatst gereageerd heb. Mijn probleem is opgelost, eindelijk.

    Voor de anderen die een vergelijkbaar probleem hebben, hierbij wat ik gedaan heb:

    Natuurlijk alle scart kabelverbindingsmogelijkheden geprobeerd, helaas geen resultaat. Scart kabels vervangen (éénrichting scart), geen resultaat.
    Voeding alle elco's vervangen, schijnt een Samsung probleem te zijn. Elco's van het merk Yung of zoiets. Je raadt het al geen resultaat. Was bij mijn tuner waarschijnlijk ook geen probleem. Voor de liefhebbers heb ik hier wel foto's van.
    Nog een keer de gebruikshandleiding van de twin tuner gelezen en uitgevoerd. Geen resultaat.
    Uiteindelijk het doorluskabeltje eruit getrokken en hé het zelfde resultaat, geen resultaat. Maar dat is verdacht. Waarschijnlijk werkt de 2e tuner niet zoals ik al vermoed had. Kabeltje doorgemeten. Buiten kant (huls) van beide connectoren geen weerstand (ok), binnenader doorgemeten hé oneindig veel weerstand, lees kabeltje gebroken. Snel naar een electronicazaak en een doorluskabel gekocht, wel 1 meter 20 maar goed het gaat om de doorverbindingen. Uitproberen en ja hoor het werkt!!!!!!!!!!! Jippy

    Kabels verbonden zoals beschreven in mijn eerste bericht.

    Desalniettemin bedankt voor je positieve bijdrage DVDProfilersFilmgek
    Dank voor je berichtje KEES01NED , ik was dus wel heel erg warm, dat het kabeltje defect zou zijn, daaraan zou je bijna niet denken.

    Het enige dat ik kon bedenken was dat er geen verbinding was, vandaar mijn herhaalde opmerking over dat kabeltje en de opmerking over de loop in loop out, maar zelf zou ik als ik dat kabeltje gemonteerd had er ook niet direct aan denken dat zo'n kabeltje de boosdoener zou kunnen zijn.

    Goed dat je deze ervaring met ons deelt, het zou meerderen kunnen overkomen, zeker nu blijkt dat deze twintuners nog steeds populair zijn

    Maak graag positieve bijdragen die mensen aan het denken zetten
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard Opnemen via de timer werkt ook mits!!!

    Dan nog een kleine toevoeging. opnemen met de timer. Hier ontbreekt een instelling TV/VCR die wel werkt bij handmatig opnemen.

    De timer kan via EPG of Menu van de twin tuner ingesteld worden en beide leidt tot dezelfde lijst van op te nemen programma's, waarbij via EPG de zender en start en stoptijden direct overgenomen worden. De DVD recorder moet ook op dezelfde tijd als de programma's van de twin tuner ingesteld worden, omdat deze domweg opneemt wat er binnenkomt via de twin tuner. Daarna en dat was een tip van mijn vriendin moet je de DVD recorder op standby zetten en niet aan laten staan, want dat laatste resulteert in de opname van het programma wat je op dat moment aan het bekijken bent. DUS BELANGRIJK DVD RECORDER OP STANDBY. De DVD recorder start vanzelf en neemt dan wel de geprogrammeerde programma's op.

    Pffffffffffffffff eind goed al goed en genoeg voor vandaag. Eind conclusie opnemen en kijken naar TV al dan niet via de timer kan tegelijkertijd mits je de juiste instellingen verricht op beiden (twin tuner en DVD recorder). Aansluitingen conform KPN manual twin tuner.

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •