De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.

Discussie: Nog goedkoper?

  1. #1

    Standaard Nog goedkoper?

    Ga dus de cantons 125 mx set kopen, die vind ik voor 390euro, vind ze iemand nog ergens goedkoper?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door snicker Bekijk bericht
    Ga dus de cantons 125 mx set kopen, die vind ik voor 390euro, vind ze iemand nog ergens goedkoper?
    Hier 360 excl verzendkosten:

    http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/...Id/kieskeurig/

    incl. verzendkosten op 2 cent na 380.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Had het ook al gezien op redcoon, maar ik kan ze voor 390 in de mediamarkt halen hier 20min van mijn deur...dus dacht ik voor die 10euro , miss beter zelf halen moest er iets aan schelen hoef ik maar net heen en weer te rijden...

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door snicker Bekijk bericht
    Had het ook al gezien op redcoon, maar ik kan ze voor 390 in de mediamarkt halen hier 20min van mijn deur...dus dacht ik voor die 10euro , miss beter zelf halen moest er iets aan schelen hoef ik maar net heen en weer te rijden...
    Heel goed argument

    Maar je vraag was iig beantwoord
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Kvraag mij af of er kabels bij die set zit en zoniet welke ik best koop?

  6. #6

    Standaard

    Kabels zullen daar nie bij zijn.
    Je kan in ieder geval best voor 4mm kabels gaan. Die hoeven echt niet zo duur te zijn. Kijk maar eens op het net.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door snicker Bekijk bericht
    Kvraag mij af of er kabels bij die set zit en zoniet welke ik best koop?
    Eerst even uitmeten hoeveel je nodig hebt, wel rekening houden dat de speakers(behalve als zij aan de muur worden vastgeschroefd) en de receiver verplaatst moeten kunnen worden. Als je dan niet langer dan een meter of 12 moet, kan je met 2x2,5mm2 ruim uit de voeten met deze speakers. Wil je eventueel later nog grotere speakers en receiver kopen en niet nogmaals draden willen leggen, dan kun je 2x4mm2 in overweging nemen, toch zal over het algemeen 2,5mm2 in de meeste gevallen voldoen, kijk ook hier maar even:

    http://www.breem.nl/fldtechniek/pgkabelarglsp.htm#Wat is er echt onzin

    Koper is koper, OFC of niet, als je maar uitkijkt voor de hele goedkope luidspreker kabel, deze is niet 100% koper maar een aluminium met koper mantel. ( hier bijvoorbeeld aangeboden en niet echt voordelig: http://www.geronika.be/web/index.php...mart&Itemid=61 )

    Natuurlijk hoeft er ook geen heel dure merknaam op de kabel gezet te worden, helpt echt niet om een beter signaal te krijgen, helemaal geen merknaam maar gewoon een goed en goedkoop kabeltje is dan ook het beste. Hier kun je OFC kabel op een door je gewenste lengte bestellen, hoe meer lengte je neemt des te voordeliger wordt het, BTW geeft dit voorbeeld om je indicatie van de prijs te geven.

    Zelf betaalde ik 3 maanden geleden nog voor low cost OFC 2x4.0MM2 kabel bij een lenget van 52 meter, €1,75 de meter. Dat kost het daar nog steeds en dat is netjes, de 2,5MM2 kost je:

    http://www.allekabels.nl/Luidspreker...-Low-Cost.html

    tussen de 1,15 en 1,05 euro de meter, een heel mooi prijsje, ga zelf maar eens vergelijken hier en daar. Kijk uit op Marktplaats, daar wordt ook die goedkope alu/koper luidspreker kabel aangeboden.

    Hoor wel of je hier iets aan hebt.
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Tja, dat ligt er al een beetje aan hoe je het bekijkt.

    Ik gebruik nu steeds 4mm-kabels. Voor dat beetje dat het maar meer kost.
    Ik heb ooit de fout gemaakt gewoon kabeltjes te gebruiken. Die waren toen zeker goed genoeg voor wat ze moesten dienen, vier gewone JVC-speakertjes aansturen.
    Allereerst had ik de grootste fout gemaakt toen ik mijn huis bouwde. Toen had ik net zoals je de electriciteitskabels legt ook buizen moeten leggen (en liefst genoeg) waar je makkelijk eender wanneer luidsprekerkabels kunt doortrekken. Had ik dus niet gedaan. Kort daarna, verven en behangen moest toch nog gebeuren, had ik dus gleuven in de muren gemaakt en had ik daar die kabeltjes ingelegd, zodat ze ook mooi weggewerkt waren.
    Maar die kabeltjes zitten daar nu en die kunnen dus niet vervangen worden.
    Nu heb ik dus mijn krachtigere home cinema en die hebben dus wel zeker de 4mm kabels nodig.
    En nu moet ik dus kunst- en vliegwerk doen om zoveel mogelijk die kabels weg te werken.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tarzanneke Bekijk bericht
    Tja, dat ligt er al een beetje aan hoe je het bekijkt.

    Ik gebruik nu steeds 4mm-kabels. Voor dat beetje dat het maar meer kost.
    Ik heb ooit de fout gemaakt gewoon kabeltjes te gebruiken. Die waren toen zeker goed genoeg voor wat ze moesten dienen, vier gewone JVC-speakertjes aansturen.
    Allereerst had ik de grootste fout gemaakt toen ik mijn huis bouwde. Toen had ik net zoals je de electriciteitskabels legt ook buizen moeten leggen (en liefst genoeg) waar je makkelijk eender wanneer luidsprekerkabels kunt doortrekken. Had ik dus niet gedaan. Kort daarna, verven en behangen moest toch nog gebeuren, had ik dus gleuven in de muren gemaakt en had ik daar die kabeltjes ingelegd, zodat ze ook mooi weggewerkt waren.
    Maar die kabeltjes zitten daar nu en die kunnen dus niet vervangen worden.
    Nu heb ik dus mijn krachtigere home cinema en die hebben dus wel zeker de 4mm kabels nodig.
    En nu moet ik dus kunst- en vliegwerk doen om zoveel mogelijk die kabels weg te werken.
    Ik denk dat je met 2,5 ook goed had gezeten, maar dat terzijde.

    Heb duidelijk seintje gegeven:

    Als je dan niet langer dan een meter of 12 moet, kan je met 2x2,5mm2 ruim uit de voeten met deze speakers. Wil je eventueel later nog grotere speakers en receiver kopen en niet nogmaals draden willen leggen, dan kun je 2x4mm2 in overweging nemen, toch zal over het algemeen 2,5mm2 in de meeste gevallen voldoen, kijk ook hier maar even

    Ik begrijp je bezorgdheid, je kan niet genoeg waarschuwen, dit om latere teleurstellingen te voorkomen
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •