Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 44 worden weergegeven.
  1. #1

  2. #2

    Standaard

    Ik weet niet of het jammer is.

    Toen wij gingen kijken voor een lcd tv vond ik Philips niet echt geweldig. Mijn schoonouders hebben zo'n platte leeslamp Ambilight gekocht en ik ben niet onder de indruk van de beeldkwaliteit en kleurstelling.

    Waarschijnlijk hebben meer mensen dit of ze zijn te duur, wat ik niet geloof. Maar ergens in het midden ligt misschien de (halve) waarheid...

    Maar ik vind het wel jammer dat een echt Nederlands bedrijf weer een aderlating doet.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  3. #3

    Standaard

    Philips kan gewoon niet meer concurrend zijn tegen over de grote Japanse/Chinese/Taiwanese producten zoals Sony, Sharp, Samsung en Panasonic. Het is niet voor niets dat LG de panels al maakte voor Philips. Wat dat betreft geld voor Philips hetzelfde als voor JVC: als er geld bij moet, stoppen ermee.

    Even voor de duidelijk de merknaam Philips blijft nog wel gewoon bestaan. In de nieuwe constructie gaan Philips samen met een chinees bedrijf TV's produceren, eigenlijk het Chinese bedrijf maakt alle tv's in china (want dat is veel goedkoper) en het ontwikkelen en ontwerpen word samen gedaan met Philips was resulteert in een Joint-Venture met 30% aandelen voor Philips en 70% voor het Chineese bedrijf.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Ik weet niet of het jammer is.

    Toen wij gingen kijken voor een lcd tv vond ik Philips niet echt geweldig. Mijn schoonouders hebben zo'n platte leeslamp Ambilight gekocht en ik ben niet onder de indruk van de beeldkwaliteit en kleurstelling.

    Waarschijnlijk hebben meer mensen dit of ze zijn te duur, wat ik niet geloof. Maar ergens in het midden ligt misschien de (halve) waarheid...

    Maar ik vind het wel jammer dat een echt Nederlands bedrijf weer een aderlating doet.
    De beeldkwaliteid is prima van Philips.
    De kleurstelling van Philips is mat en daar moet je van houden.
    Laatst aangepast door jerox : 18-04-2011 om 14:36

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Philips kan gewoon niet meer concurrend zijn tegen over de grote Japanse/Chinese/Taiwanese producten zoals Sony, Sharp, Samsung en Panasonic. Het is niet voor niets dat LG de panels al maakte voor Philips. Wat dat betreft geld voor Philips hetzelfde als voor JVC: als er geld bij moet, stoppen ermee.

    Even voor de duidelijk de merknaam Philips blijft nog wel gewoon bestaan. In de nieuwe constructie gaan Philips samen met een chinees bedrijf TV's produceren, eigenlijk het Chinese bedrijf maakt alle tv's in china (want dat is veel goedkoper) en het ontwikkelen en ontwerpen word samen gedaan met Philips was resulteert in een Joint-Venture met 30% aandelen voor Philips en 70% voor het Chineese bedrijf.
    Dat van naamsbehoud begreep ik ook en dat is wel een goed ding als zijnde de Nederlandse naam vind ik.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jerox Bekijk bericht
    De beeldkwaliteid is prima van Philips.
    De kleurstelling van Philips is mat en daar moet je van houden.
    Smaken verschillen denk ik en gelukkig ook maar
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  6. #6
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Philips heeft ook gewoon still gezeten. Design bleef het zelfde, waar de tip toetsen zaten. Ambilight kun je ook niet jaren op teren. En met het 3D geweld, gaat het moeilijker worden. Samsung, LG, Sony, Sharp etc zoveel spelers op de markt, die niet blijven stil staan.

    Lig er zelf niet zo wakker van.

  7. #7

    Standaard

    Dat denk ik helaas ook.
    Daarnaast zie je bijvoorbeeld met enorme exposure bij een dichtbekeken terugkerend evenement: Champions League. Dat scheelt denk ik enorm.
    Daarnaast zie je Philips niet zo heel veel wat tv's betreft.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  8. #8

    Standaard

    Philips staat voor mij voor degelijkheid.LG en Samsung doen zo plastic aan.
    [meer respect voor het oude Philips]

  9. #9

    Standaard

    Zou mooi zijn als dit betekent dat de kwaliteit van Philips producten hiermee ook omhoog gaat. Tot nu toe zijn nare ervaringen met Philips de belangrijkste reden geweest om geen ambi light te kopen. De ervaring lijkt me geweldig.

  10. #10

    Standaard

    Waarschijnlijk is de nieuwe CEO van Philips bang om zijn vette bonus niet te krijgen als hij dit verlieslatend onderdeel niet afstoot. Winst, winst, winst moet er gemaakt worden en dat is de enige reden dat het zover is kunnen komen. Maar laat ons positief blijven, misschien is dit de manier om Philips terug op de rails te krijgen. 15 tot 20 jaar geleden was Samsung een totaal onbekend merk in onze regio en kijk nu eens waar ze staan. Zowel in Belgie als in Nederland zijn zij de absolute nr 1 met een gigantisch hoog marktaandeel. Dus wat de Koreanen kunnen dat zullen de chinezen ook wel kunnen zeker. Ik vind het zeker heel spijtig maar we kunnen er eigenlijk nog niet veel van zeggen want ook wij kennen de kleine lettertjes niet van de overeenkomst.
    Ik had eerlijk gezegd verwacht dat Philips net zoals Pioneer een paar jaar geleden volledig zou stoppen met televisie maar blijkbaar is dat toch niet het geval.

  11. #11

    Standaard

    Hoe zou dit met LOEWE gaan. ?!..Ook een kleine tv fabrikant...peperduur maar toch een sterke positie in een overvolle markt. Zal zeker mer het design te maken hebben.

  12. #12

    Standaard

    Jaren geleden was Philips een echte leider op het gebied van beeldbuizen, andere merken namen massa beeldbuizen af bij Philips om in hun eigen TV's te verwerken.
    Het marktaandeel van de eigen toestellen van Philips is echter nooit groot geweest volgens mij. In Nederland en Vlaanderen is Philips nog wel een merk met status omdat het een Nederlands merk is, maar in de VS en Japan was Philips altijd maar een kleine speler.
    Je ziet nu ook dat vooral de wat oudere generatie van oudsher nog bij een Philips TV zweert maar die doelgroep wordt alsmaar kleiner, jongeren kopen met het zelfde gemak een LG of Samsung.
    Laatst aangepast door Frenkel : 20-04-2011 om 05:57
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harrie van Geleuken Bekijk bericht
    Hoe zou dit met LOEWE gaan. ?!..Ook een kleine tv fabrikant...peperduur maar toch een sterke positie in een overvolle markt. Zal zeker mer het design te maken hebben.
    Sterke positie

    Bla bla merk, maakt niets zelf, loopt achter alles aan en stopt er dan een mooi jasje omheen, lekker sterk
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Jaren geleden was Philips een echte leider op het gebied van beeldbuizen, andere merken namen massa beeldbuizen af bij Philips om in hun eigen TV's te verwerken.
    Het marktaandeel van de eigen toestellen van Philips is echter nooit groot geweest volgens mij. In Nederland en Vlaanderen is Philips nog wel een merk met status omdat het een Nederlands merk is, maar in de VS en Japan was Philips altijd maar een kleine speler.
    Je ziet nu ook dat vooral de wat oudere generatie van oudsher nog bij een Philips TV zweert maar die doelgroep wordt alsmaar kleiner, jongeren kopen met het zelfde gemak een LG of Samsung.
    Ik denk dat je de spijker vol op het koppie slaat.
    Mijn schoonouders hebben zo'n ambileeslamp gekocht puur en alleen omdat er Philips op staat. Ook vonden ze het ambilight gebeuren prachtig. Smaken verschillen natuurlijk, maar dan hebben ze een beugel aan de want met de tv en als ze gaan kijken trekken ze de tv naar voren en draaien hem schuin de kamer in.
    Probeer ik nog met mijn boerenverstand bij te brengen dat het ambi effect weg is. Mooi niet zeggen ze..... Er weerkaatst niets meer. Terwijl ze zo'n mooie witte muur hebben...


    Maargoed, zoals je stelt val ik niet meer onder de jongeren want heb zelf een Sony (Bravilor; was dat maar waar, tv kijken en koffie zetten in 1).
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  15. #15

    Standaard

    Mijn abillight staat 50cm van de muur,en o wat straalt hij.

  16. #16

    Standaard

    ok, maar wel evenwijdig aan de muur denk ik. Die van mijn schoonouders is 45gr gedraaid van de muur en dat haalt het effect zeker weg
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  17. #17

    Standaard

    Heb zelf ook een Philips LCD.
    Prachtig beeld en geluid alleen ambilight heb ik nooit aanstaan. Vind ik eerder storen dan wat toevoegen. Maar verder een prachtige TV

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    ok, maar wel evenwijdig aan de muur denk ik. Die van mijn schoonouders is 45gr gedraaid van de muur en dat haalt het effect zeker weg
    Ook als je in het menu de abilight op max zet ?
    Ik heb de regelaar op zes staan,gewoon een relex stand.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Jaren geleden was Philips een echte leider op het gebied van beeldbuizen, andere merken namen massa beeldbuizen af bij Philips om in hun eigen TV's te verwerken.
    Het marktaandeel van de eigen toestellen van Philips is echter nooit groot geweest volgens mij. In Nederland en Vlaanderen is Philips nog wel een merk met status omdat het een Nederlands merk is, maar in de VS en Japan was Philips altijd maar een kleine speler.
    Je ziet nu ook dat vooral de wat oudere generatie van oudsher nog bij een Philips TV zweert maar die doelgroep wordt alsmaar kleiner, jongeren kopen met het zelfde gemak een LG of Samsung.
    Daar zit een klein deel waarheid in, inderdaad. Maar de de meest bekwame speciaalzaak uit de streek -geen keten, geen dubieuze zelfstandige die niet echt weet waarover ze het hebben- zwoer destijds bij Philips ... het merk boekte op een bepaald moment echter geen vooruitgang meer. En Philips ging ook focussen op verkeerde vlakken, imo. Zij hebben het merk aan de deur gezet vanwege talloze zaken die niet snor zaten en het gebrek aan échte innovatie. En ze hadden geen ongelijk.

    Philips is al láng niet meer het kwaliteitsmerk dat het ooit was. Dat ondervind ik dagelijks. Enerzijds denk ik dat ik 't mag zeggen, anderzijds ben ik toch liever voorzichtig : Philips is m'n werkgever, ik kon een jaar geleden het nieuwste model aan een ongelooflijk interessante prijs krijgen als personeelslid, maar ik weet ook waarom ik dat niet gedaan heb, zonder een seconde twijfelen. Um, yep, daar ga ik 't bij houden. Laat ik maar zeggen dat ik liever het dubbele uitgaf aan een minder recent model van Panasonic. Ook in de afdeling (ander product) waarin ikzelf insta voor steekproeven en kwaliteitscontrole zien we een zorgwekkend kwantiteit over kwaliteit-beleid dat meer en meer begint te overheersen. Ik weet dus ook perfect voor mezelf waarom ik bv. geen geluidsinstallatie van Philips wil.

    Dieper ga ik daar niet op in, dat zou enigzins begrijpelijk moeten zijn. Laat ik zeggen dat het nieuws in dit topic niet als een verrassing kwam en al geruime tijd in de lucht hing, een logisch gevolg. Mogelijk gaat het er bij zeer gewaardeerde merken van 't moment ook zo aan toe. Maar daar heb ik geen weet van.

  20. #20

    Standaard

    Misschien dat je beter gaat solliciteren bij Panasonic. Maar misschien gaat het er net zo aan toe als bij Philips. Ik heb een paar maanden geleden een blu-ray speler van Panasonic gekocht waar ik toen een Avatar 3D blu-ray gratis zou bijkrijgen. Deze blu-ray zou in de gesealde doos moeten aanwezig zijn. Toen ik merkte dat dit niet het geval was heb ik onmiddellijk Panasonic verwittigd.
    Dit is ondertussen 3 maand geleden en je raad het al. Ik wacht nog steeds op mijn "gratis" 3D blu-ray van Avatar. Ik heb ondertussen al vier keer contact gehad met de verantwoordelijke en zij begrijpt ook niet waarom dat allemaal zo lang duurt. Of denk je nu echt dat bij andere merken niets misloopt? Ik heb de afgelopen jaren altijd Philips tv's gehad en als er een probleem was werd dat altijd netjes afgehandeld. Ik heb dus absoluut geen klagen over Philips.
    Maar als Philips in de toekomst geen goede producten meer maakt(zoals hun EISA award winnende 9000 serie tv's) dan heb ik geen enkele moeite om over te schakelen op een ander merk.

  21. #21

    Standaard

    En had ik toevallig een LG of Samsung gekocht en dat merk vernoemd, zou ik waarschijnlijk daar beter gaan solliciteren ... tjah. Phil, ik geef zelf al aan dat het mogelijk bij andere merken niet anders verloopt. Het is dan vrij overbodig die vraag te stellen. Ik zeg gewoon dat ik over de andere merken geen uitspraken doe, omdat ik niet uit eigen ervaring kan spreken. Ik kan niet anders dan blij zijn om het feit dat je geen problemen hebt gehad met Philips, des te beter.
    Laatst aangepast door Esteban : 25-04-2011 om 20:46

  22. #22

    Standaard

    Beste Esteban, ik heb zelf 15 jaar in de branche gewerkt en ik kan je verzekeren dat er overal en bij elk merk wel wat misloopt. Maar om Philips met alle zonden van Jeruzalem te overladen dat vind ik een brug te ver. Maar ik herhaal dat als Philips in de toekomst geen kwaliteitsvolle producten meer maakt ik geen enkel probleem heb om over te schakelen naar een ander merk. We zullen wel zien.....

  23. #23

    Standaard

    Dat er overal wel eens iets misloopt, daar ben ik me ten volle van bewust. Philips als zwart schaap naar voor schuiven? Dat is helemaal niet wat ik doe, Phil. Maar ik ben niet blind voor de werkpunten omdat ik er toevallig werk, verder heb ik de grote lijnen enkel vermeld dat Philips niet meer is wat het was. Nothing more, nothing less. Niet nodig om daar een zwaardere klank aan te geven.

    Betr. Panasonic : Hopelijk ontvang je snel waar je recht op hebt.

  24. #24

    Standaard

    Je hebt zeker gelijk als je stelt dat Philips niet meer is wat het was. Maar dat geldt zeker niet alleen voor Philips. De kwaliteiten van de producten in het algemeen is er de laatste 10 jaar zeker niet op vooruit gegaan. Het moet ook allemaal veel sneller gaan en wat gisteren "hot" was is vandaag reeds achterhaald. De bedrijven willen elk jaar kunnen uitpakken met hogere winstcijfers en dat gaat dikwijls ten koste van de kwaliteit. De klant is hier dan ook heel vaak de dupe van....

  25. #25

    Standaard

    Een waarheid als een koe. Anderzijds, gelukkig niet overal. Bon, los van mijn mening over de producten, is het natuurlijk jammer nieuws. Het zal mogelijk ook gevolgen hebben voor de Philips-collega's uit Brugge.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •