Ik heb sinds een tijdje een Panasonic EH53 harddiskrecorder. Regelmatig kopieer ik op de HDD gemaakte opnamen naar DVD+RW schijfjes (ik gebruik TDK) om op de slaapkamer ook te kunnen kijken en de schijfjes daarna weer opnieuw te kunnen gebruiken voor nieuwe opnamen. Soms gaat dit goed maar regelmatig ook niet. Opname kopiëren gaat goed maar bij het Topmenu maken gaat het regelmatig mis. Hij probeert een Topmenu te maken, een boel geratel en gebrom, en dan komt de melding "Kan Topmenu niet maken - controleer schijf". Maar er valt niets te controleren, het schijfje is onleesbaar geworden, ook niet meer te formatteren, ik kan het in de prullenbak gooien. (moet zelfs eerst de stekker er uit en er in doen om het schijfje überhaupt uit het apparaat te kunnen halen)
Eerst dacht ik dat alleen de oude opname wissen niet voldoende was; ik ging daarom steeds het schijfje eerst opnieuw formatteren voordat ik er een nieuwe opname op zette. Maar dat helpt ook niet.
Nu heb ik het vermoeden dat de storing alléén optreedt als ik een opname in XP of SP-kwaliteit of een VPS-PDC geprogrammeerde opname op een schijfje kopieer. Zou dat kunnen? Hebben anderen er ook ervaring mee?
Of zou het ergens anders aan liggen?
Ik ben benieuwd naar reacties want ik baal ervan om steeds schijfjes in de prullenbak te moeten gooien!