Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 40 van 40 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ik neem aan dat dit niet doorgaat. Het is wel erg stil namelijk...

  2. #27

    Standaard

    Het gaat helaas niet lukken met de douane..

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tosti Bekijk bericht
    Het gaat helaas niet lukken met de douane..
    Wat gaat er bij hen dan precies niet lukken?

  4. #29

    Standaard

    Komen veel kosten boven op want het wordt gelevert van buiten de EU, en weet nou niet precies hoe het zit met wapens importeren (hoeveelheid).

  5. #30

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tosti Bekijk bericht
    Komen veel kosten boven op want het wordt gelevert van buiten de EU, en weet nou niet precies hoe het zit met wapens importeren (hoeveelheid).
    En over hoeveel kosten hebben we het dan? Wellicht dat we bereid zijn toch de kosten te betalen. Wellicht dat we nog meer mensen kunnen vinden, zodat de kosten minder zullen worden als we het over meerdere verdelen.

    En van het wapen gedeelte zou jij toch uitzoeken?!!!

  7. #32

    Standaard

    Eerst een powerbuy op willen zetten maar dan met zo weinig informatie komen als het 'niet gaat lukken'. Ik bedoel het niet vervelend, maar het komt nu een beetje over zo van 'ik heb er gewoon geen zin meer in'. Dat kan uiteraard hoor, dat dat zo is, maar hou de geïnteresseerden in elk geval op de hoogte. En ik sluit me bij Smooth aan. Je zou dat toch uitzoeken?
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  8. #33

    Standaard

    Volgens de wet is het illegaal: http://www.douane.nl/particulier/rei...bagage-16.html

    Officiëel mag het dus niet.
    Maar op verschillende forums staat dat mensen het gewoon hebben geïmporteerd, daarom was ik niet helemaal zeker.

    De kosten die er nog bovenop komen staan ook op de site van de douane, hangt van het totaal bedrag af.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tosti Bekijk bericht
    Volgens de wet is het illegaal: http://www.douane.nl/particulier/rei...bagage-16.html

    Officiëel mag het dus niet.
    Maar op verschillende forums staat dat mensen het gewoon hebben geïmporteerd, daarom was ik niet helemaal zeker.

    De kosten die er nog bovenop komen staan ook op de site van de douane, hangt van het totaal bedrag af.
    Kijk, dat is duidelijk. Het is gewoonweg illegaal en de douane zou de boel wel eens kunnen checken. Dan laat maar lekker overgaan deze powerbuy. Erg jammer, dat wel!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  10. #35

    Standaard

    Ik wil niet vervelend doen, maar de link die jij aangeeft gaat over het binnenbrengen van wapens middels bagage of handbagage!

    Opsturen is gewoon geen enkel probleem. Ik ken meerdere mensen die dit soort zaken in het buitenland besteld hebben, allen zonder problemen aangekomen. De douane kan uiteraard het pakketje onderscheppen, maar dat hoeft niet altijd. Ik heb wel vernomen dat je het beter niet met de normale post kan doen, maar eerder met bijvoorbeeld DHL, Fedex of dat soort bedrijven.

  11. #36

    Standaard

    1 telefoontje naar de douane en je weet alles.
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  12. #37

    Standaard

    ik heb anders ook wel interesse, gebeurd hier nog iets meE?

  13. #38

    Standaard

    Ik heb ook wel interesse bij 2 stuks!
    Maar wou ook wel weten wat het totaal gaat kosten?

    Ps. heb je al contact met de douane opgenomen?
    Oddworld rules

  14. #39

    Standaard

    Hoeveel belasting moet ik betalen bij invoer?

    Hoeveel belastingen (douanerechten, omzetbelasting en accijns) u moet betalen, verschilt per goederensoort. De belastingen die u moet betalen zijn meestal:

    • omzetbelasting (19%, 6% of niets over de waarde van de goederen)
    • douanerechten (zoals invoerrecht). Dit varieert per goederensoort. Voor informatie: bel de BelastingTelefoon Douane of kijk in het Gebruikstarief
    • accijnzen (alleen voor goederen waarover u accijns moet betalen, bijvoorbeeld whisky en wijn)

    Hieronder staan voor enkele goederensoorten de belastingen die u bij invoer moet betalen.
    Let op!
    De tarieven van de belastingen bij invoer wijzigen regelmatig. De lijst hieronder geeft daarom alleen een indicatie. Voor het actuele tarief belt u de BelastingTelefoon Douane. Het tarief dat geldt op de dag dat u aangifte doet, is het tarief dat de Douane gebruikt.
    Tabel: Enkele voorbeelden van belastingen bij invoer

    Goederen Wat moet ik betalen? Muziek cd's en film dvd's 3,5% douanerechten en
    19% omzetbelasting over de waarde van de goederen
    Boeken geen douanerechten en
    6% omzetbelasting van de waarde van de goederen
    Spijkerbroeken (denim) 12% douanerechten en
    19% omzetbelasting over de waarde van de goederen
    Objectieven voor fotocamera's 6,7% douanerechten en
    19% omzetbelasting over de waarde van de goederen
    Modellen van auto's 4,7% douanerechten en
    19% omzetbelasting over de waarde van de goederen
    Let op!
    Douanerechten (zoals invoerrecht) berekent u bijna altijd over de waarde van de goederen. De waarde van de goederen is de waarde inclusief vervoers- en verzekeringskosten tot de grens van Nederland.
    De omzetbelasting berekent u over de waarde van de goederen (waarde inclusief vervoers- en verzekeringskosten tot de plaats van bestemming) plus de douanerechten.
    Wilt u de belastingen die u moet betalen bij invoer berekenen? Let dan op de leveringsvoorwaarden van uw leverancier.
    Tabaksproducten (bijvoorbeeld sigaretten, sigaren en tabak) mag u alleen naar Nederland laten brengen als daarop Nederlandse accijnszegels zitten. Dat is bij kopen via internet of postorderbedrijf meestal niet zo. Tabaksproducten die zonder Nederlands accijnszegel in Nederland aankomen neemt de Douane in beslag. Ga dus niet in op e-mails waarin de leverancier de tabaksproducten aanbiedt tegen een (veel) lagere prijs dan normaal in Nederland.
    Bijzondere producten

    Ontvangt u goederen uit het buitenland? Dan kan het zijn dat u te maken krijgt met regels over veiligheid, gezondheid, economie en milieu. Sommige goederen mogen Nederland helemaal niet in. Andere goederen mag u Nederland alleen binnenbrengen en/of invoeren als u daarvoor een vergunning hebt. Kijk voor regels in de rubriek: Bijzondere producten.
    Bijzondere producten

    U ontvangt goederen uit het buitenland. Dan heeft u te maken met regels voor bepaalde goederen. Er zijn bijvoorbeeld regels voor:

    • liquide middelen (meer dan € 10.000 contant geld en waarde papieren)
    • nagemaakte artikelen
    • bedreigde dier- en plantensoorten
    • dierlijke producten en levensmiddelen
    • planten, bloemen, groenten en fruit
    • wapens en munitie, speelgoedwapens en nepwapens
    • geneesmiddelen
    • verdovende middelen
    • cultuurgoederen (zoals kunst en antiek)

    Regels voor bijzondere producten vindt u in het onderdeel VGEM (Veiligheid, gezondheid, economie en milieu) van deze internetsite.
    Zie ook de website van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport over de gevaren van het kopen van pillen in het buitenland en via internet: www.internetpillen.nl.
    Twijfelt u daarna of de invoer is toegestaan? Bel dan de BelastingTelefoon Douane.
    Overtreding strafbaar

    De Douane en andere opsporingsdiensten controleren of u zich aan deze regels houdt. Houdt u zich niet aan deze regels? Dan bent u strafbaar en kunt u worden vervolgd.
    Wapens en munitie

    De Wet wapens en munitie wil het illegale bezit van wapens en munitie in Nederland tegengaan. Daarom verbiedt deze wet een groot aantal handelingen met wapens en munitie. Denkt u daarbij aan het:

    • maken
    • verhandelen
    • binnen het grondgebied van Nederland brengen
    • buiten het grondgebied van Nederland brengen
    • voorhanden hebben en
    • dragen

    Daarnaast geeft de Wet wapens en munitie regels voor het legale bezit van wapens en munitie. Volgens deze regels zijn de handelingen die hierboven staan soms wel toegestaan, op voorwaarde dat u in het bezit bent van een vergunning. Zo'n vergunning heet een:

    • consent
    • ontheffing
    • erkenning of
    • verlof

    Op grond van de Wet wapens en munitie controleert de Douane bij het binnenkomen en verlaten van Nederland bij wapens en munitie, op de aanwezigheid van een vergunning. Hebt u geen vergunning, maar voert u wel handelingen uit waarvoor een vergunning nodig is? Dan pleegt u een strafbaar feit. De Douane maakt daarvan een proces-verbaal op en neemt de wapens en munitie in beslag.
    Een groot aantal wapens valt onder de Wet wapens en munitie. Het gaat dus niet alleen om vuurwapens, maar bijvoorbeeld ook om messen, boksbeugels, wurgstokken, katapulten, traangas en alarmpistolen.
    Let op!
    Speelgoedwapens kunnen ook vallen onder de Wet wapens en munitie. Voor speelgoedwapens die op een echt vuurwapen lijken en voor afdreiging of bedreiging geschikt zijn, hebt u een ontheffing nodig!

  15. #40

    Standaard

    Gebaseerd op bovenstaande is het dus van belang om bij de douane te informeren of deze zwaarden uberhaupt geimporteerd mogen worden, of er limieten aan de hoeveelheid zitten en of er een consent of vergunning nodig is. Zolang je dat niet weet is het verder compleet nutteloos hier mee bezig te zijn.

    Even ter illustratie en eigen ervaring, zelf rubberen filmwapens uit futuristische films (die dus in de verste verte niet op de huidige wapens lijken) is een consent voor nodig en mogen niet Nederland binnenkomen zonder.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •