Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 33 van 33 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Een decennium na 2 jaar afschrijven .
    Op zich een vreemde uitspraak trouwens. Als ik het goed heb, had je bijvoorbeeld maar 3 films uit 2011 gezien? Dan baseer je die uitspraak dus meer op verwachtingen, dan bevindingen.
    Ik heb genoeg films uit dit decennium gezien, en je zou daarom eerder (o.b.v. dit topic) kunnen stellen dat ik ze dusdanig slecht vind dat ik het niet de moeite vind om er dvd's (of Blu-ray's) van aan te schaffen.

    Op basis van de ervaringen tot nu toe mag je trouwens best zeggen dat iets saai is. Ik heb niet gezegd dat het niet beter kan worden, alleen dat het met overmacht het meest saaie filmdecenium dat ik tot nu toe heb meegemaakt is. En dat is het ook.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik heb genoeg films uit dit decennium gezien, en je zou daarom eerder (o.b.v. dit topic) kunnen stellen dat ik ze dusdanig slecht vind dat ik het niet de moeite vind om er dvd's (of Blu-ray's) van aan te schaffen.

    Op basis van de ervaringen tot nu toe mag je trouwens best zeggen dat iets saai is. Ik heb niet gezegd dat het niet beter kan worden, alleen dat het met overmacht het meest saaie filmdecenium dat ik tot nu toe heb meegemaakt is. En dat is het ook.
    Ik ging af op de informatie uit het topic van 2011 en die van 2010 (zullen misschien nog iets meer dan 3 geworden zijn, maar toch niet veel meer).
    Om dan een oordeel over een decennium te vellen o.b.v. van minder dan 10 films, is tjsa, hoe zal ik het zeggen, nou niet erg maatgevend .

    Je hebt gewoon niet veel van dit decennium gezien, en dus heel veel goeds gemist.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik ging af op de informatie uit het topic van 2011 en die van 2010 (zullen misschien nog iets meer dan 3 geworden zijn, maar toch niet veel meer).
    Om dan een oordeel over een decennium te vellen o.b.v. van minder dan 10 films, is tjsa, hoe zal ik het zeggen, nou niet erg maatgevend .

    Je hebt gewoon niet veel van dit decennium gezien, en dus heel veel goeds gemist.
    Omdat ik geen Blu-ray's had opgenomen in m'n lijstje heb ik eens een lijst gemaakt van alle 2010 en 2011-films die ik tot nu toe op Blu-ray heb aangeschaft en heb gezien:

    - Inception
    - The Social Network
    - Up in the Air
    - Shutter Island
    - The Lovely Bones
    - Scott Pilgrim vs. the World
    - Kick-Ass
    - Iron Man 2
    - Green Zone
    - The Imaginarium of Doctor Parnassus
    - Toy Story 3
    - A single man
    - Sherlock holmes
    - Alice in wonderland
    - El Secreto de sus ojos
    - Black Swan
    - How to Train Your Dragon
    - Agora
    - Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides
    - Sucker punch
    - TRON: Legacy
    - Cars 2
    - An Education
    - The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader
    - Paul
    - The last station
    - Nine

    Geen van deze films ontsteeg (wat mij betreft) het niveau van 'amusant' of 'aardig'. Meesterwerken zitten er imo zeker niet tussen, en in een aantal gevallen heb ik zelfs spijt van aanschaf. Misschien dat je je met sommigen kunt amuseren maar filmisch valt er weinig mee te beleven. En ik heb niet de indruk dat ik veel mis.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Geen van deze films ontsteeg (wat mij betreft) het niveau van 'amusant' of 'aardig'. Meesterwerken zitten er imo zeker niet tussen, en in een aantal gevallen heb ik zelfs spijt van aanschaf. Misschien dat je je met sommigen kunt amuseren maar filmisch valt er weinig mee te beleven. En ik heb niet de indruk dat ik veel mis.
    Meesterwerken:

    Tree of Life
    Scream 4
    Coming Attractions
    Tintin
    Super 8
    Transformers 3
    Tributes: Pulse
    The Expendables
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Omdat ik geen Blu-ray's had opgenomen in m'n lijstje heb ik eens een lijst gemaakt van alle 2010 en 2011-films die ik tot nu toe op Blu-ray heb aangeschaft en heb gezien:

    - Inception
    - The Social Network
    - Up in the Air
    - Shutter Island
    - The Lovely Bones
    - Scott Pilgrim vs. the World
    - Kick-Ass
    - Iron Man 2
    - Green Zone
    - The Imaginarium of Doctor Parnassus
    - Toy Story 3
    - A single man
    - Sherlock holmes
    - Alice in wonderland
    - El Secreto de sus ojos
    - Black Swan
    - How to Train Your Dragon
    - Agora
    - Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides
    - Sucker punch
    - TRON: Legacy
    - Cars 2
    - An Education
    - The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader
    - Paul
    - The last station
    - Nine

    Geen van deze films ontsteeg (wat mij betreft) het niveau van 'amusant' of 'aardig'. Meesterwerken zitten er imo zeker niet tussen, en in een aantal gevallen heb ik zelfs spijt van aanschaf. Misschien dat je je met sommigen kunt amuseren maar filmisch valt er weinig mee te beleven. En ik heb niet de indruk dat ik veel mis.
    Een kniesoor zou zeggen dat grofweg 1/3 van je lijst van 2009 is (ook voor de Oscars bijvoorbeeld), maar het zijn zeker meer titels dan de initiële lijst.

    Het is wel opvallend dat het bijna allemaal 'grote' films betreft; er is natuurlijk wel meer te beleven, maar dat begreep je zelf ook wel .

    Kun je aangeven welke films van het vorig decennium jij wel meesterwerken vond? Nu word ik wel nieuwsgierig .

  6. #31

    Standaard

    Mijn lijstje

    10's 27
    00's 426
    90's 155
    80's 25
    70's 16
    60's 0
    50's 0
    40's 3

  7. #32
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Bijna weer een jaar om, dus een nieuwe telling. In vergelijking met 2 januari 2012 heb
    ik 596 films, kortfilms en docu's bij. Dat was even schrikken

    Tja toch weer vooral uit de laatste twee decennia aangekocht, hoewel de aankopen van
    jaren zeventig films hier wel gelijke tred mee houdt.

    1920-1929: 16 0,83 % ( + 5 )
    1930-1939: 126 6,50 % ( + 35 )
    1940-1949: 106 5,47 % ( + 23 )
    1950-1959: 163 8,41 % ( + 44 )
    1960-1969: 285 14,71 % ( + 78 )
    1970-1979: 253 13,06 % ( + 92 )
    1980-1989: 165 8,52 % ( + 53 )
    1990-1999: 209 10,79 % ( + 62 )
    2000-2009: 481 24,83 % ( + 111 )
    2010-2019: 130 6,71 % ( + 90 )
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  8. #33

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •