Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 33 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Onkyo TX-SR606 <> HTPC probleem

    Ik heb sinds een korte tijd een bizar probleem, met deze versterker. Of is het mijn htpc??

    Mijn htpc (AMD systeem, met een ATI Radeon HD5500 low profile kaartje) is middels HDMI aangesloten op de versterker. De versterker hangt weer middels HDMI aan de tv.

    Nu heb ik regelmatig, vaak enkele minuten nadat ik de versterker en tv heb aangezet, het probleem dat de versterker tientallen keren achter elkaar het signaal van de htpc verliest! Ik hoor dan steeds de bekende 'klik' geluiden uit de versterker komen, en heb ik geen beeld op de tv. Soms komt het beeld tussendoor even terug, om direct weer op zwart te springen.
    Dit gaat zo enkele minuten door, en dan houdt het ineens op. Zo zit ik nu net dit bericht te typen, nadat het weer gebeurde.
    Het lijkt nu ook niet meer terug te komen, maar het gebeurt bijna dagelijks, nadat ik de versterker + tv aanzet.

    Ik heb de htpc onlangs nog geherinstalleerd. Windows 7 Home Premium erop, nieuwe AMD drivers (laatst zelfs nog geupdate).
    Ik heb ook maar een EDID override gedaan. Ook dit helpt niet.
    Het lijkt ook vaker te gebeuren tijdens het luisteren van muziek, dan bijvoorbeeld een film (met DTS, TrueHD, DTS-Master, het maakt niet uit).
    De htpc staat overigens 24 uur per dag aan, en heeft verder geen problemen.

    Google word ik niet veel wijzer van... Is hier toevallig iemand die dit probleem kent?

    Als er meer info nodig is, laat het weten
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  2. #2

    Standaard

    Zou iets heel simpels kunnen zijn als het hdmi kabeltje naar de receiver toe. Iets anders kan ik zo niet bedenken
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Ik heb er ondrtussen ook een andere kabel tussen gehangen. De 'oude' was een Vivanco kabel van de MediaMarkt, deze kwam bij Ibood vandaan (merk weet ik niet). Maar... zojuist begon ie weer te flippen. En nu is het weer klaar, en komt het waarschijnlijk niet meer terug, tenzij ik de versterker uit en weer aan zet...

    Om gek van te worden, ik weet niet waar ik moet zoeken? Het lijkt wel op een handshake probleem.
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  4. #4

    Standaard

    Dit lijkt meer op een soort IRQ-probleem.

    Bij dit soort problemen komt het dan niet door jou, maar door andere mensen die met jouw computer bezig (mogen) zijn. Je geeft zelf aan dat jouw computer 24 uur per dag aan staat en dat deze verder geen problemen heeft.

    Om te kunnen bepalen of dit een oorzaak is, zou je kunnen proberen om de (W)LAN-verbinding te verbreken. Of gebruik je deze ook als webserver?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nyarlathotep Bekijk bericht
    Ik heb er ondrtussen ook een andere kabel tussen gehangen. De 'oude' was een Vivanco kabel van de MediaMarkt, deze kwam bij Ibood vandaan (merk weet ik niet). Maar... zojuist begon ie weer te flippen. En nu is het weer klaar, en komt het waarschijnlijk niet meer terug, tenzij ik de versterker uit en weer aan zet...

    Om gek van te worden, ik weet niet waar ik moet zoeken? Het lijkt wel op een handshake probleem.
    Ik heb zelf een Onkyo 806 en daar zitten ook wel wat handshake probleempjes in. Zo extreem als jij beschrijft heb ik het gelukkig niet, maar als ik tv kijk en overschakel van een HD kanaal naar een SD kanaal, duurt het soms 10 seconden of meer voordat ie het beeld 'gesynct' heeft. Zelfde klikjes die jij beschrijft, beeld is zwart, geluid is er meestal wel al.

    Denk dat het idd aan je versterker ligt...
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  6. #6

    Standaard

    Het gebeurt steeds 5-10 minuten nadat ik het systeem heb aangezet. Let wel: dit probleem speelt pas sinds een paar weken.
    Ik zag dat er een nieuwe Catalyst driver is, die ga ik even updaten.

    Overigens ben ik hier de enige thuis, en ik heb geen malware op dit systeem. De versterker verliest gewoon het signaal om 1 of andere reden.
    Als ik meer weet horen jullie het. Ik hoop dat ik het op kan lossen...
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  7. #7

    Standaard

    Nou, toch nog maar gegoogled... Ik zie dat een hoop mensen problemen hebben met Onkyo's, en schijnbaar het hdmi switchboard. Maar zij hebben dan last van vertraging, of wegvallend geluid. Lijkt er dus niet echt op.
    De garantie is al verlopen op mijn versterker (juni 2008). Nog steeds geen idee wat het probleem is.

    Nieuwe Catalyst driver heeft niet geholpen. Heel vreemd. Het gebeurt nu echt elke keer ongeveer 10 minuten nadat ik mijn versterker en tv heb aangezet. Een paar minuten beeldflikeringen, geklik uit de versterker, en dan is het klaar, en werkt de boel probleemloos...
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  8. #8

    Standaard

    Inmiddels weer wat verder...

    Een andere pc aangekoppeld, en die heeft hetzelfde probleem.
    Andere ingang genomen op mijn versterker (Cable/Sat i.p.v. Game). Deze geeft na een paar minuten wat kraakjes door mijn speakers, de fronts en rears. Maar tijdens een aflevering Supernatural viel het beeld en geluid een paar keer weg...

    Mijn Blu-Ray speler op de DVD ingang heeft nergens last van!
    Maar ik denk toch dat ik kan concluderen dat het HDMI switchboard gaar is. En dat na nog geen 3 jaar.
    Onkyo heeft dus gewoon slechte componenten gebruikt in in ieder geval de 5, 6 en 7 serie

    Edit: ik heb ook maar even een (vriendelijke) mail gestuurd naar de support afdeling. Een apparaat als dit zou toch niet na 2 jaar en 7 maanden de geest moeten geven.
    Ik ben benieuwd of ze wat kunnen doen. Ik post het resultaat hier uiteraard
    Laatst aangepast door Nyarlathotep : 31-05-2011 om 18:49
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  9. #9

    Standaard

    Ondertussen alweer een mail ontvangen.

    Met (natuurlijk) de overbodige vraag mijn instellingen te controleren, terwijl ik meldde in mijn eerste mail dat deze niet zijn veranderd, en dat de setup 2 jaar probleemloos heeft gewerkt...
    Dus weer een mail teruggestuurd, ondertussen 3 dagen geleden. Nog geen antwoord gehad.

    De problemen worden nu nog erger, hij valt nu na een half uur ook een paar keer uit.
    Ben bang dat dit een nieuwe versterker wordt. Maar dan geen Onkyo meer met zijn goedkope Chinese mosfets...
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  10. #10

    Standaard

    Waar is dit uiteindelijk in gestrand? Ik heb hetzelfde probleem. Het heeft inderdaad te maken met de weerstandjes die al snel stuk gaan. Bij mij ook net uit de garantie. Onkyo reageert gewoon niet meer op mijn mail waarin ik aangeef dat er op internet letterlijk honderden personen zich melden met hetzelfde probleem en het dus geen uitzonderingsgeval kan zijn. Beetje jammer. Ik probeer nu via de Onkyo certified dealer (CE Repair Mijdrecht) een vervangend HDMI switching board te krijgen. Kost een ruime 200 euro voor zover ik kan zien, maar ook zij doen moeilijk over het leveren ervan. Ik kan nog beter een 2e handse 606 op de kop tikken, deze printplaat eruit halen en hergebruiken en de rest van het apparaat weggooien. Slaat nergens op.

  11. #11

    Standaard

    Even een giga bump, en een update.

    Ik heb een HDMI kabel vervangen, die de ergste storingen oplost. Perfect beeld. Maar... af en toe springt de versterker op zwart, met het welbekende klik/klak geluid. Duurt een paar seconden, en het geluid wordt meestal niet onderbroken.

    En nu... heb ik een glasvezel abbo van Tweak, met digitale tv van KPN. Er zit zo'n Motorola kastje bij, die ik middels HDMI had aangesloten op de Cabel/Sat poort op de versterker. Dit levert knipperend groen beeld op.
    omdat ik de meegeleverde HDMI kabel verdacht, heb ik de kabel van mijn Blu-ray speler eens gepakt. Zelfde resultaat.
    Toen ontkoppelde ik de blu-ray speler, en koppelde het Motorola kastje aan de DVD poort van de versterker. Perfect beeld!!

    De versterker is gewoon gaar. En inderdaad naar alle waarschijnlijkheid dat Chinese el cheapo switchboard, waar je op het web al zoveel narigheid over leest.
    Een reparatie van 200 euro op een bijna 5 jaar oude versterker van 450 euro gaat 'm niet worden.

    Ik ga nu maar op jacht naar een nieuwe versterker. Het wordt in ieder geval géén Onkyo!
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nyarlathotep Bekijk bericht
    Even een giga bump, en een update.

    Ik heb een HDMI kabel vervangen, die de ergste storingen oplost. Perfect beeld. Maar... af en toe springt de versterker op zwart, met het welbekende klik/klak geluid. Duurt een paar seconden, en het geluid wordt meestal niet onderbroken.

    En nu... heb ik een glasvezel abbo van Tweak, met digitale tv van KPN. Er zit zo'n Motorola kastje bij, die ik middels HDMI had aangesloten op de Cabel/Sat poort op de versterker. Dit levert knipperend groen beeld op.
    omdat ik de meegeleverde HDMI kabel verdacht, heb ik de kabel van mijn Blu-ray speler eens gepakt. Zelfde resultaat.
    Toen ontkoppelde ik de blu-ray speler, en koppelde het Motorola kastje aan de DVD poort van de versterker. Perfect beeld!!

    De versterker is gewoon gaar. En inderdaad naar alle waarschijnlijkheid dat Chinese el cheapo switchboard, waar je op het web al zoveel narigheid over leest.
    Een reparatie van 200 euro op een bijna 5 jaar oude versterker van 450 euro gaat 'm niet worden.

    Ik ga nu maar op jacht naar een nieuwe versterker. Het wordt in ieder geval géén Onkyo!
    Kan ik me iets bij voorstellen, ondanks dat ik zeer tevreden ben over mijn eigen receiver heb ik ook wel eens angst over de kwaliteit van de gebruikte onderdelen in de receiver....... en ware zoiets nog redelijk prijsgunstig te vervangen..... nou ook niet en dan wordt je inderdaad niet vrolijk als je zoiets overkomt.

    Denk dat Onkyo op deze manier wel een paar klanten is kwijtgeraakt
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Je zou dit kunnen proberen. Ga ik in ieder geval proberen;

    http://www.youtube.com/watch?v=gj0x5S9ez5U
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Je zou dit kunnen proberen. Ga ik in ieder geval proberen;

    http://www.youtube.com/watch?v=gj0x5S9ez5U
    MMmm, wens je een vaste hand en een fijne soldeerbout toe

    Laat je ons wel even weten of het gelukt is? Je hebt 75% kans....
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    MMmm, wens je een vaste hand en een fijne soldeerbout toe

    Laat je ons wel even weten of het gelukt is? Je hebt 75% kans....
    Heb vaker gesoldeerd. eerst eens kijken of ik aan de onderdelen kan komen en wat ze kosten. To be continued...

    Wel irritant dat ik nu nog maar 1 hdmipoort kan gebruiken. Rest geeft storing. :s mocht het niet lukken, dan heb ik al alternatieven op het oog.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  16. #16

    Standaard

    Met mijn vader de onderdelen vervangen. Nog niet goed kunnen testen, maar eerste probeersels lijken positief. Straks thuis verder testen.

    Kosten verkoopprijs 50cent per stuk via firmacohen.nl/fce online
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Met mijn vader de onderdelen vervangen. Nog niet goed kunnen testen, maar eerste probeersels lijken positief. Straks thuis verder testen.

    Kosten verkoopprijs 50cent per stuk via firmacohen.nl/fce online
    Ziet er positief uit, misschien kun je na het thuis testen ook nog even precies omschrijven wat je daar besteld hebt?

    Misschien nog een paar plaatjes geschoten....
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    Dat waren condensatoren met de specs, zoals in het filmpje gegeven worden. Het loshalen van de oude condensatoren is wel een vervelend werkje, doordat deze vastgelijmd zitten ipv gesoldeerd. Het losmaken van de printplaat is eenvoudig. Na het vervangen van de 5 condensatoren kan ik prima switchen tussen de verschillende ingangen. Het beeld is weer strak. Ook wordt het menu van de Onkyo weer fatsoenlijk weergegeven. Tot nu toe geen strepen of wegvallend beeld.

    Voorheen had ik enkel nog goed beeld op HDMI poort 1. De andere 3 ingangen gaven geen beeld, storing (strepen) en/of viel het beeld geregeld weg. Daardoor had ik enkel nog mijn Blu-Ray speler aangesloten. De Horizon Box was via toslink aangesloten en als ik de PS3 wilde gebruiken, dan switchte ik de HDMI van Blu Ray naar PS3. Allesbehalve ideaal. Nu mijn Harmony maar weer opnieuw instellen.

    Foto's of filmpjes heb ik zo niet, maar het filmpje op youtube geeft een goede weergave van voor en na de reparatie.
    Laatst aangepast door *TIMMIE* : 11-02-2013 om 09:07
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  19. #19

    Standaard

    Fijn dat alles weer lekker werkt

    Het is toch wel mooi meegenomen als je zelf een beetje handig bent en wat durft, dat scheelt toch weer een berg centjes

    Als je zoiets wegbrengt, dan gooien ze er gelijk een hele nieuwe printplaat in die je voor de goudprijs mag aanschaffen, wordt je niet vrolijk van. Defecte apparaten komen altijd ongelegen, zou er zelf iig niet vrolijk van worden

    Nog bedankt voor je ervaringen, daar hebben medeforummers wat aan
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    Onderdelen staan trouwens niet op de site, maar bellen/mailen helpt. Ze kunnen meer leveren.

    Het is zeker fijn dat het weer naar behoren werkt. Heb bedragen van ruim 200 euro voor dergelijke reparatie voorbij zien komen, terwijl de onderdelen nauwelijks wat kosten en je qua tijd in een 20 minuutjes wel klaar bent.

    Heb financieel andere prioriteiten en het komt natuurlijk nooit gelegen. Al moet ik zeggen dat ik stiekem wel rond gekeken heb in de afgelopen week. Teufel heeft mooi spul. Had al wel een vervangende set op het oog (heeeeel misschien dan alsnog andere speakers?).
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  21. #21

    Standaard

    Haha, ik ben écht niet goed in solderen (of doe-het-zelven überhaupt). Ik zal thuis het filmpje eens bekijken.
    Wat was je ongeveer kwijt aan onderdelen?

    Een reparatie door een vakman kost inderdaad al gauw 200 euro. Op een receiver van 450 euro natuurlijk niet echt een fijn bedrag...
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  22. #22

    Standaard

    Paar euro in totaal. Je kunt natuurlijk altijd in je omgeving kijken of er iemand bij zit die dat wel kan. Of vragen of een lokaal bedrijf dat wil doen.

    Tot nu toe werkt alles nog steeds perfect. Kan gewoon alle poorten gebruiken en beeld en geluid storen niet meer.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  23. #23

    Standaard

    Ik zit nu op Conrad te kijken voor elco's. Met de capaciteit zoals aangegeven bij het Youtube filmpje. Maar er zijn wel érg veel verschillende caps om uit te kiezen.
    Welke moet ik nemen voor een goed resultaat?

    Ik probeer te kiezen uit de volgende lijst:
    http://www.conrad.nl/ce/nl/Search.ht...%C2%B5F&page=2

    Ook maar meteen een bijpassende soldeerbout bestellen, en aan de slag
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nyarlathotep Bekijk bericht
    Ik zit nu op Conrad te kijken voor elco's. Met de capaciteit zoals aangegeven bij het Youtube filmpje. Maar er zijn wel érg veel verschillende caps om uit te kiezen.
    Welke moet ik nemen voor een goed resultaat?

    Ik probeer te kiezen uit de volgende lijst:
    http://www.conrad.nl/ce/nl/Search.ht...%C2%B5F&page=2

    Ook maar meteen een bijpassende soldeerbout bestellen, en aan de slag
    Boven je post staat iemand met ervaring

    Heel vriendelijk vragen en een voorstel doen dat voor beide partijen gunstig is en wie weet kan hij je helpen, moet je wel de beschikking over eigen vervoer hebben, maar de afstanden lijken mij niet onoverbrugbaar voor een gezellig soldeerfeestje

    Zelf wil ik best wel mensen helpen, maar in dit geval zou ik na gebleken resultaat niet alleen genoegen nemen met de woorden: dankuwel.....als je begrijpt wat ik bedoel.

    Zou er zeker een PM aan wagen
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25

    Standaard

    Nou... Ik heb gisteren op de Ibood hunt de Denon AVR-2313 versterker gekocht. Dus de Onkyo gaat eruit.

    Maar toch wil ik een poging doen om 'm te repareren, en dat ga ik samen met een vriend van mij proberen. Als iemand mij de juiste elco's aan kan wijzen ga ik die bestellen, en een poging wagen
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •